Aikaisin raskausoire

  • Ketjun aloittaja PianoGirl83
  • Aloituspäivämäärä
Täällä ollaan riemusta sekasin. [:D]
Rinnat alko aristaan jo toissa viikolla. Tuntu niin piukeilta ja painavilta, että ihmetytti. Keskiviikkona ois pitäny menkat alkaa, mut mitään ei kuulunut. Vatta vaan nipisteli siihen malliin ku ennen menkkoja ruukaa. Torstaina eto heti aamusta ja kyökein vessassa herättyäni. Tein aamujumpan (n.25min) ja ihmettelin miten oon aivan hengästynyt ja hikivesi valuu ihan norona kaulaa pitkin ja pääkin ihan märkä.. lähdin silti vielä lenkille ja reilun kilsan päästä oli jo niin heikko olo, et palasin sisälle ja mittasin kuumeen. +37' tasan. Luulin tulevani kipeeks, mut sit olo alkokin helpottaan iltaa kohden.

Eilen illalla sit päätin tehdä testin, joka näytti kahta viivaa..[:D] Voi sitä riemun määrää.. itkun sekasta naurua ja aivan epätodellinen olo. Edellisestä raskudesta on melkein 8 vuotta aikaa. Se päätty keskenmenoon (samoin kun kaks sitä edellistä raskautta) ja jälkeenpäin en o edes onnistunu tuleen raskaaks lukusista yrityksistä huolimatta.. Siks tää on jotenkin niiiiiin mahtavaa. [:)]
Toivottavasti tällä kertaa lykästää ja saadaan keväällä toinen lapsi. Tytär on joutunut kaveriaan odotteleen liki 12vuotta..
 
Heippa vaan[:)]!!Onko kenelläkään ollut raskauden alussa(ennen plussia) alaselkä kipeä? meinaan siis Todella kipeä. Itselläni alaselkä älyttömän jumissa,hyvä että pystyy liikkumaan ja muutenkin todella voimaton olo,ja nännit ollut jo pitkään todella arat. 8.9. pitäisi alkaa kuukautiset,vaikka toivon todella, että jäisivät tulematta.
 
Hei kaikille!

Alkuraskauden oireitani olivat
- rintojen aristaminen (lievähkö)
- alavatsatuntemukset (en osaa oikein selittää millaiset, ei kipuja mutta tuntui että se on olemassa..)
- väsymys
- kuumeinen ja hieman tukkoinen olo ( tuntui että olin tulossa kipeäksi, välillä poltti poskia ja välillä paleli)
- tölkki-herkkusienien haju ällötti [:'(]

Nämä oireet ilmaantuivat noin viikkoa ennen plussaamista ja plussasin muistaakseni samana tai seuraavana päivänä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Plussauksen jälkeen ilmaantui se metallin maku suuhun mutta muut oireet vähenivät.

Nyt on kaikki samat oireet... Paistoin eilen naudanlihasuikaleita ja minusta ne haisivat märänneelle...
Mieheni oli kyllä sitä mieltä että tuoreelta tuoksui. Saa nähdä...voihan tämä olla flunssaa ja hormonaalisia juttuja. Tai sitten PMS nostaa päätään minunkin kohdalla josta en ole kyllä aikaisemmin kärsinyt.
Mutta toivotan kaikille  +++++ [:D]
 
Mulla tais ihan eka oire olla vessassa ramppaaminen, epäilin pitkään virtsarakontulehdusta, kun mulla niitä esiintynyt paljon, enkä silloin edes tiennyt, että vessassa joutuu rampata alkuraskaudessakin [:D]
 
Sama juttu...unohdin mainita. Vessassa sai rampata aika usein ja minäkin luulin että se kuuluu
raskauden myöhempään vaiheeseen kun kohtu alkaa painaa virtsarakkoa.
Joillakin kahvi ei maistu mutta itselleni kyllä maistui. Tosin jostain syystä en kaivannut sitä entiseen
tyyliin vaan se kolme kupillista riitti päivä-annokseksi.
 
Minulla ei vielä lapseksi asti ole ehtinyt, mutta toinen raskaus menossa - aivan alussa tosin.
Mutta oireet olivat edellisellä kerralla ihan samanlaiset; vessahätä, hirveä nälkä jatkuvasti ja aivan törkeät v**utuskohtaukset [:@]. Näitten takia tein testinkin vaikkei menkat nyt paria-kolmea päivää enempää olleet myöhässä - ja positiivinenhan se oli! [:)]
 
Mun aikaisin oire oli väsymys. Ja tää oli ennen kun menkkojen piti edes alkaa. Ihmettelin sitten juhannuksena ääneen kun olin ollut niin monta päivää todella väsynyt... Sunnuntaina tein testin ja kas, siinähän se syy löytyikin. Myöhemmin alkoi kuvotukset, tuli aina iltapäivästä mutta en tainnut oksentaa kuin muutaman kerran illalla.

Viimeinen
 
Plussasin just, tänään kp 29/24-26. Ei ollut yllätys, jotenkin tän tiesin..

Oireet alkoi heti ovulaation jälkeen tuimalla alavatsan kipristelyllä kp 16/24-26, melkein jäi lenkki kesken. Mulla ovulaatio-oireet ei ole noin vahvoja. Rinnat on olleet arat melkein tuosta ovulaatiosta saakka muutaman päivän taukoa lukuunottamatta. Oireita on olleet myös kova vesijano, ja ettei rasvainen ruoka maistu, no ei kyllä ällötäkään. Lisäyksenä tähän vielä pari oiretta kun muistu mieleen muita lueskellassa (muoks): olo on ollut aamuisin tukkoinen ja flunssan tuloa on täs kans epäillyt. Ja kp 21-22/24-26 oli alaselkä ihan mielettömän jumissa, siis ihan oli kuin ois pahalaatunen noidannuoli iskenyt, tosi kipee!! Onneks sattui vapaapäiviin ja meni lepäillyllä ohi.

Väsymys iski vasta tänään, ja piti ottaa parin tunnin päikkärit, nyt oon yövuorossa ja päänsärkyä on ja alavatsan vihlontaa.

Plussasin haamuviivan jo kp 24/24-26 mutta silloin en ihan vielä uskaltanut todeksi ottaa. Niin ja kp 26/24-26 oli valemenkat eli vähän vuotoa, joka kyllä tyrehtyi heti alkuunsa.

Toivotaan että pikkunen pysyy kyydissä [:)]
 
Ekat oireet tuli heti oviksen jälkeisinä päiviä.
Oltiin lährössä juhlimaan muttei mikään juoma maistunut muutaman join silloin ja seuraavana iltanakin kärasin hirmuisesta kankkusesta. Siihen loppui juominen.
Rinta kudos alkoi nopiasti muuttumaan, tuli "möhkyrät" tisseihin ja tissit olivat todella arat. ja alkoi väsyttämään todella paljon. Seksi maitti todella hyvälle.
+ tuntui että masussa on jotain, hassu olo masussa ja tuntui oudolta kun menin kyykkyyn.
(Samanlaisia tunteita oli ollut talvellakin, mutta negan tein sillon.)

Sitten muutaman viikonpäästä plussasin ihmeissäni.. :) ja onnellinen olen ollut.

Onnea kaikille plussanneille!
 
MUlla tuntuu ettäpahimmat kuvotukset ja pahoivoinnit olisi menneet jo ohi mutta saatanhan olla väärässäkin koska tuskin ne näin alku vaiheessa jo katoaisi? viikkoja nimittäin 10+2, vasta :) Mutta toivotaan että ei pahempia pahoinvointeja tulisikaan, kerran olen oksentanut, ja heti muutaman päivän-viikon kuluttua ovulaation jälkeen rinnat tuntuivat todella kipeiltä jne, mutta kaikki kivtu ovat kyllä sen arvoisia :) 
 
mä arvelin olevani raskaana just joku viikko hedelmöittymisen jälkeen. Rinnat tuli samantien kipeeks ja alkoi närästys. Raskaustestikin näytti plussaa 5pv ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa, haamuna kylläkin, mut viiva mikä viiva. Kuulun siis kuulemma 8% vähemmistöön kaikista naisista [:D]
 
Jaa omat kokemukseni nyt kun plussa testiin tuli!!! [:D]

Nyt menossa siis 3+4 (tiedän, että on pikkasen aikaista testata, mutta kun tuntui niin voimakkaasti siltä, että vihdoin tärppäs)

- nivuskipu. Oikea nivus ja koko sisäreisi tulessa noin viikko taaksepäin
- närästys/paha olo
- lämpö nousi vasta eilen n.0,5-1,0 astetta normaalia korkeammaksi
- alavatsakivut/paineen tuntu häpyluussa
- rinnat oudosti kipeät. Ei kosketusherkät, mutta kivikovat ja kuumottavat.
 
dpo 8 väsymys
dpo 10 palelu ja alavatsakipuja sekä nivusissa särkyä (plussa clear bluella)
dpo 12 kamala nälkä
dpo 13 plussa apteekin testillä
dpo 14 tyrkkäs aamulla pari kertaa hapanta kurkkuun sekä rinnat pikkuisen aristaa.

Nyt menkat vasta päivän myöhässä. Luulisin. En ole ihan varma kierrosta. Ovis tais olla 27 tai 28.10. Laitoin tuohon myös milloin oon plussannu. Mut et on noi varmaisetkin oireet kai mahdollisia. Se mikä ainakin oli ihan oviksesta asti niin oli semmonen rauhallinen ja seestainen olo siitä että nyt on tärpänny. Ihan erilaiset fiilikset kun muissa kierroissa.

Nyt rv 4+0 tai 4+1?
 
Moi
 
Mulla on takana 1 epäonnistunut raskaus ja nyt tämä, olen rv 5 + 4. Molemmat toivottuja. Olen 33v.
 
Molemmilla kerroilla tulin raskaaksi ekalla kerralla sänkypuuhissa:D ja testi näytti plussaa 4pv ennen menkkoja.
 
Raskausoireet alkoi samantien, TIESIN heti. Oireet ovat "ihania", ei mitään huonoa, ainoastaan kivasti asiaa konkretisoivia. Saman tien alkoi siis:
 
- hiukset rasvoittui
- jatkuva pissahätä
- nyppyjä naamaan
- nälkä, terveellisen ravinnon tarve
- rinnat kipeet, tarttee pitää yölläkin rintsikoita, niiden pois otto SATTUU
- heti alussa kiinnittymisviillot alavatsalla (varsinkin yskiessä ja ylös noustessa tuntuu yhä)
- yhtäkkinen itkeminen/liikuttuminen esim mainoksista ym
- AAVISTUS, ihan selkee tunne et jokin on erilailla, maailman "väri" muuttui
 
ja huom, en ole lukenut oireita mistään, joten en kehittänyt näitä itse (siihenkin pystyn hyvin...), en missään nimessä olettanut että raskaus voisi jälleen alkaa ekasta kerrasta;)
 
Pahaa oloa ei ole, uni tulee paremmin kuin koskaan. Kivasti keveämpi olo ja asiat sai uuden mittakaavan/tärkeysjärjestyksen. Turhat huolet karisi ja itsestäänkin alkoi huolehtia paremmin (vaikkakin niin pitäisi olla muutenkin).
 
Tsemppiä kaikille yrityksiin ja odotuksiin ja kaikkeen!
 
mulla nyt menossa kp 40/30 [&:].ollu muutaman päivän koko ajan tosi kylmä ja lämpö ollu puol astetta korkeempi.olo ollu niinko ois kipeex tulossa.välillä taas normi olo.menkkamaista vihlontaa ollu vähän väliä.välillä taas ei tunnu mtn.ja jumalaton turvotus mahassa..housut ahistaa! torstaina tein halpis testillä negan.teen nyt torstaina uuden jos ei ala menkat kuulumaan.ja kalliimmalla.ohimoa/silmiä särkeny parina iltana.voi tosin johtua näytön tuijottamisestakin..tänään alko runsas valkovuoto.nännit ei oo kipeät mutta tosi ällö olo tulee jos niitä vähänkin hieroo.pari kertaa ollu kuvotuskohtaus mm kahvista.ja pitkään ollu jo tunnemyrskyy.itkuuparkuu ja vittuuntumista.(voi mies parkaa) [:@].jää nähtäväx kuinka käy![:-]
 
Moikka,
tein juuri positiivisen testin ja oireina:

- silmien kiilto (jatkui ovulaation jälkeen)
- maidon eritys ( ihan pari tippaa, alkoi päivää ennen plussaa)
- aamulla asentoa vaihtaessa vihlaisut alapäässä ( alkoi muutama pvä ennen plussaa)
- turvonneet rinnat, joissa selvästi näkyvät verisuonet ( viikko ennen plussaa)
- ärsyyntyminen
 
Esikoisen kanssa ensimmäiset oireet olivat pahoinvointi ja pyörrytys. En tosin millään meinannut uskoa sitä ja mies vielä vähemmän, kun edellisestä kierrosta olin jättänyt pillerit pois, mutta kun oireet jatkuivat, niin päätettiin, että jos menkat ei tule silloin kun pitäis (mulla on tosi säännölliset), niin testiin. Ja plussahan sieltä tuli.
Tämän pikkukakkosen kanssa oireet olivat huomattavasti lievemmät, ainoastaan hyyyyyvin lievää pahoinvointia. Mutta kun menkat eivät taas tulleet ajallaan, niin menin testiin ja positiivistahan se näytti. Pikkukakkosen kanssa oireet ovat kaiken kaikkiaan olleet huomattavasti lievemmät. Johtuneeko siitä, että kyseessä on jo toinen lapsi vai siitä, että ensimmäinen oli poika ja nyt on ultran mukaan tulossa tyttö...
 
En usko että ihan alussa sikiön sukupuoli voi vaikuttaa yhtään mitenkään raskausoireisiin, koska alkion hormonitoiminta ja kehitys on sukupuolikromosomeista riippumatta samanlaista ainakin ihan alussa.
 
Ensin 3 pv:ää kamalan kuuma (jo ennen plussaa), sitten kun menkkojen olisi pitänyt alkaa alkoi paleltamaan + sinä päivänä jouduin ottamaan oksennuspussin autoon, koska olin aivan varma että oksennan. Lämmöt kuitenkin suht normaalit 35.9-36.3.. Töissä jouduin olemaan takki päällä :D Nyt lämmöt hieman tasaantuneet ja pystyn olemaan hytisemättä, ellei se sitten ala maanantaina töissä uudelleen.

Miehen kanssa ei vieläkään oikein osata tajuta asiaa.. Tänään siis vasta plussasin, menkat olivat 3 pv:ää myöhässä.
 
Mulla alkoi koko homma virtsatietulehduksella. Torstaina pukkas duunissa tulehdus ja illalla kävin päivystyksessä.
Söin viikon antibiootit ja vieläkin oli jatkuva pissahätä. Ja pientä lämpöilyä..
Kävin lääkärissä, ottivat verikokeita.. Pyysin sitten varoiksi ottamaan raskaustestinkin.
Seuraavana päivänä menin lekurille, joka tokaisi että "eipä näissä mitään ole.. ainiin - paitsi että olet raskaana!" :)
Viikkoja sillon oli 4+2, muistaaksen. Eli silloin jo jääätävää pissahätää, pientä lämpöilyä. Ei mennyt montaa päivää, kun alkoi alavatsassa juilimaan menkkamaiset kivut. Seuraavana törkeä väsymys ja rintojen arkuus.

Pahoinvoinnilta säästyin oikestaan kokonaan. Parisen viikkoa oli vähän etova olo, mutta ei tietoakaan oksenteluista sun muista. Onneksi. :)
 
Takaisin
Top