Aikaisin raskausoire

  • Ketjun aloittaja PianoGirl83
  • Aloituspäivämäärä
P

PianoGirl83

Vieras
Kuinka pian hedelmöittymisen/ovulaation jälkeen huomasitte ekat raskausoireet? Jotkut sanoo, että ei olis mahdollista tuntea mitään ekaan 10 päivään, kun hormonit eivät vielä hyrrää tarpeeksi voimakkaasti. Mutta oisko noin? Onko joku tuntenut ekat oireet tosi aikaisin?
 
Mä tulin raskaaks viime vuoden syyskuun alussa ja n. puoles välis syyskuuta alko iha hirveet vatsakivut joita luulin kuukautiskivuiks (mulla endometrioosi) ja syyskuun lopulla kipeyty rinnat mut lokakuun alus sit kävi ilmi et eipä ollutkaan kuukautiset eikä tulehduskaan niinku lääkäri luuli vaan tollanen pikku tytteli joka tuhisee tossa kopassaan.
 
Mieheni huomas niihin aikoihin kun kuukautisten olis pitäny alkaa. Sain kauheita raivareita ihan tyhjästä ja saatoin vain hymyillä kun tapahtui jotain oikeasti kauheaa. Väsymys tuli niihin aikoihin myöskin, mutta mä en uskonu olevani raskaana. En vaikka menkat ei tullu. Kuukautiskipujen tapasta kipua oli... (neuvolatäti sanoi, että voi olla tai olla olematta keskenmenoon viittaavaa) 6. raskausviikolla huomasin, että rinnat kipeenä ja nännien ympäryksen alko tummumaan. Siinä vaiheessa raskaustestikin VIIMENKIN näytti plussaa. Pahoinvointia ei oo ollu. Jotkut tuoksut etoo, mutta ei muuta. 
 
Mielestäni huomasin aika ajoissa, tosin osasin epäilläkin.

Kuukautiset eivät olleet myöhässä vielä yhtään, kun ounastelin, että tärppää. 'Alakerrassa' oli vain niin erikoinen olo, vähän kuin olisi menkat aluillaan, mutta silti erilainen. Nämähän ei vielä mitään oireita olut. Ne tuli sitten myähemmin, pahoinvoinnit ja muut, kun hormonit rupesi pukkaamaan päällensä.
 
pirskatti, mulla just tollasia oireita....

nyt toivo heräs, apua....

ei ku testiä peliin ensi viikolla!
 
Täällä alkoi kamalat vatsakivut, nukuin 1,5 vkoa kaksinkerroin nojatuolissa ja ravasin sairaalassa. Jossa selvisi raskaus. Kipulääkkeiden ja tiputuksien ansiosta meni "vain" kk, ja kivut hävisi. Sitten alkoikin 3 kk oksentelu, pahin pahoinvointi olotila kesti 2 kk. Pelkkä hengittäminenkin laukas oksentamisen. Tänä päivänä pitää tarkkaan katsoa mitä syö ja nukkua tarpeeksi, niin oksentelu pysyy kurissa. Tietty kamala väsymys on päällä, lepopulssi hakkaa tuhatta ja sataa yms. :)
 
Tulin raskaaksi toukokuun 17. päivän tienoilla ja ekat oireet tuli rv 3+5...etova olo,rinnat tosi kipeät ja mahassa nippaili ja juili...

 
Mä tulin raskaaksi siinä 10.5 tienoilla ja ensimmäiset oireet oli menkkamainen kipu alavatsassa ja rintojen tavallista kovempi aristaminen. Ensimmäisen kerran oksensin touko-kesäkuun vaihteessa eli n. vko 4. Tosin silloin luulin, että mulla oli krapula ku edellisenä päivänä oltiin juhlimassa serkkujen valmistumisia. Ja, en tiennyt sillon olevani raskaana. Siis nämä kaikki oireet oli mun mielestä menkkaoireita tai jotain muuta. Positiivinen testitulos tuli tällä viikolla.
 
Itsellä on menkat myöhässä tällä hetkellä 5-6 päivää... Eilinen testi näytti negatiivista.. Nyt otetaan jotain kilpirauhas jne testejä.. Olen hirvittävän väsynyt, etoo, silmissä sumenee, yököttää, rinnat/nännit tosi kipeet, päätä ja selkää särkee..Mahtaiskohan tänne tulla pikkunen...[:)] Kuinka nopeesti nua testit näyttää lopullisen tuloksen? Et kuinka myöhäseen se menee,että voisi näyttää vasta plussaa jos onkin raskaana? Ku en millään viitsisi ostaa noita testejä kymmeniä turhaan, et koska olisi sopiva hetki tehdä uusi testi...??
 
katiliina kuulostaa tosiaan siltä että voisi vaikka ollakin pikkuinen tulossa. [:)] [:)]Mulla yksi kaveri testasi ensin viikon välein kaksi negaa ja sitten olikin raskaana. [:)] Tosin mulla oli just yli kaksi viikkoa menkat myöhässä vaikka olivat olleet jo yli 10 vuotta kovin säännölliset (ensin tosin pillereitten takia mutta senkin jälkeen kierto ollut 28-29päivää ja nyt meni 45 päivää). Itse kerkesin tuona aikana tehdä neljä testiä ja kaikki näyttivät aina samaa synkkää tulosta eli negatiivista. Itse olin aivan varma että tärppäsi kun oli huono olo ihan koko ajan, vatsaa nipisteli ja pissatti taukoamatta.
Testipaketeissa lukee että jos näyttää negaa mutta silti epäilee olevansa raskaana niin kannattaa tehdä uusi testi viikon päästä ja jos sekin vielä näyttää negaa eikä menkat ala niin sitten yhteys lääkäriin. Mä en tosin sinne lekuriin kerinny kun olin koko ajan reissussa ja sitten kun olisin sinne päässyt niin kuukautiset alkokii. Enkä jättäny viikkoa testien väliin vaan pissailin kolmen päivän välein tikkuun. [;)] Tilasin netistä säkillisen testejä kun halvalla sain niin raaskii niitä nyt sitten käyttää vähän tiuhempaankin. [;)] Tulivat tosi nopeasti suoraan postilaatikosta kotiin. Aih, miten ihanaa tämä postimyynti kun ei tarvitse kylän pieneen apteekkiin lähteä punastelemaan tätien juorun kohteeksi. [;)]
 
Itsellä aina ollu menkat tosi säännölliset.. päivän kaksi heittänyt suuntaan taikka toiseen.. ikinä ne ei ole jääneet tulemaatta.. tää on eka kerta kuin tälläistä tapahtuu.. mul oli lekuril soittoaika ja se epäili raskauden lisäksi kilpirauhasen vajaatoimintaa.. niistä testeistä saan kulla ensi torstaina tuloksen.. oon kyl kuullu monein tuttujen kertomana,että testi kannattaa tehdä vast ku menkat on kaks viikkoo myöhässä.. itse googletin tuon kilpirauhas homman eikä muut sopineet oireisiin ku nää menkat sekä väsymys.. eikä meil kyl suvussa sellaista olekkaan.. saas nähdä mitä tämä juttu tuo tullessaan :) ei olisi eka kerta kun odottaa plussaa ja negan saa [&:]
 
Minulla oli epämääräinen olo jo ovulaation jälkeen, että seuraavia menkkoja ei tarvitse odotella.
Raskausoireita alkoi tulla vasta positiivisen testin jälkeen. Vähän aikaa oli, että kun heräsi, niin odotti jo iltaa, että pääsis uudestaan nukkumaan. Rinnat on kipeät. Ellottanut on pari päivää, mutta sitten sekin meni oikeastaan ohi. Välillä on epämääräinen olo. Mieli on hiukan maassa, mutta se johtuu omista peloista enemmän kuin raskaudesta itsestään. Välillä ottaa päähän ihan jonninjoutavat asiat.
Mutta aika lievästi oireilen.
 
Minä plussasin vk4 jolloin olin aavistellut jotain jo viikon. Rinnat oli todella kipeät, eli ei kärsinyt esim. mahallaan nukkua, sitten toinen oli että kun nousi nopeasti istumasta ylös niin vihloi alavatsaa[:D] Vuosi ehdittiin yrittämään ja testejä kului.. Kierto oli nimittäin 33-88 päivää, pillerien lopetus sekoitti, aloin syömään 17vuotiaana[:-] Todellinen ihme että tärppäsi[:D]
 
Mulla tuli kans joku selittämätön tunne, että nyt ois voinut tärpätä. Teinkin ekan raskaustestin jo päiviä ennen menkkoja rv 3+4 ja haalea haamu tikkuun ilmestyikin, kuten myös kolmena päivänä tuon jälkeen. Vatsakipuja oli korkeintaan oireena tuolloin, mutta niin on toisaalta myös ennen menkkoja. 
 
en oo vielä plussannu, mutta nyt on kovat odotukset että vihdoin tärppäis ku lueskelin teidän oireitanne alkuraskaudesta :) on ollu vihlovia alavatsa- ja selkäkipuja hiukan (hiukan menkkatyylisiä) ja sit jatkuvaa kuvotusta ja palelua.
kuukautisten pitäis alkaa sunnuntaina, joten ens viikon alkuun menee sitte testin teko. innokkain mielin odottelen :)
 
Kyllä mulla maistu metalli suussa heti viikon päästä
hedelmöittymisestä. Meni vaan siitä vielä kuukausi
ennen ku tajusin tehdä edes testin...
 
mun raskausoireet ovat mm. pahoinvointi, tietyt ruoat oli etovan hajuisia, tunteet pinnassa, alavatsaan sattuu kun nousen esim. sängystä liian nopeasti tai käännyin liian nopeasti sängyssä, rinnat arat varsinkin aamuisin.
epäilin jo raskautta kun tuli nuppineulan kokoinen veripisara ja "seinämää" kun kävin vessassa. sen viikon lauantaina tein sen testin joka oli positiivinen. mun edelliset testit ovat aina olleet negatiivisia.

joskus on ihan hiljaista ja rauhallista kyllä että sitä rupee miettimään että mitäköhän se pieni vuokralainen oikein tekee?[:)]

tänään meen muutes ensimmäistä kertaa neuvolaan mun positiivisen raskaustestin jälkeen. vähän jännittää koska joskus tulee hulluja ajatuksia että olenko mä todellakin raskaana vai oliko se vaan jotain huuhaata. mutta jos kerran kotitesti ilmoitti heti että oon raskaana niin miksen olisi? voi voi[:D]
 
Mulla alkoi jo reilu viikko ennen kuukautisten alkamisajankohtaa rintojen turvotus, kuppikoko kasvoi heti yhden pykälän ja nyt kaikki normaalit liivit puristaa. Nännit varsinkin on todella arat. Normaalisti nukun öisin ilman rintsikoita, mutta nyt on pakko ollut pitää liivejä päällä öisinkin kun tuntuu ettei uskalla kylkeään kääntää [:D]
 
Takaisin
Top