Aikaisin liikkeellä, mutta niin onnellinen..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sista
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hieno homma kaikille!

Ensimmäinen neuvola tulossa ensi viikolla. Jännittää, sillä kymmenen vuotta sitten tehdyn lonkkaleikkauksen jäljiltä on kropasssa aika paljon metallia. Silloin lääkäri sanoi, ettei alatiesynnytys onnistu. Pitänee tarkistuttaa asia. Hassua, olin muutenkin menossa lääkärille juttelemaan asiasta ja ihan perustarkistukseen, mutta jouduinkin perumaan sen käynnin kun yhtäkkiä olikin jo tilanne päällä...

Supsa: sama juttu täällä. Koiran kanssa tulee käveltyä/lenkkeiltyä päivittäin. Salillakäynnissä on ollut vähän taukoa, mutta ajattelin käydä päivittämässä ohelman, aloittaa taas pumpin ja käydä niin pitkälle kuin uskaltaa. Onneksi salilla on myös mammajumppia niin voi jatkaa aika pitkälle asti.
Parempi laittaa itsensä kuntoon vuoden loppua ajatellen... :)

Tsemppiä Minnuskalle!

Paljon onnea supsa ja Roosa!! Oletkin Roosa joutunut pitkään odottamaan, mutta nyt odotus palkitaan todellisella odotuksella [:)] Toivottavasti menee kaikki hyvin.

Täällä ainakin jännitetään Minnuskan puolesta ihan hulluna [:)]

Jenni.lle piti aiemminkin sanoa, että täällä kanssa vatsa vaivoilee, ummetusta onneksi vain satunnaisesti, eikä jatku päivää pidempään, mutta ilmavaivat ovat oikein mukava piriste päivittäin, etenkin aina illemmalla. Supernaisellinen olo! [:D]

Minnuska89 No tsemppiä positiiviseen tulokseen! :) Toivottavasti nyt onnistaisi viimeinkin ja saisitte toisen lapsosenne. [:)]

Höööh,haaveet jäi vaan siitä jouluvauvasta,menkat alkoi tänään..Ovulaatio pitäis olla 5pv päästä ja saa nähä kestääkö menkat sen 3-4pv taas niinkuin aina ennenkin..Eli tammivauvaa yrittämään..[:)]

Heippa uudet joulukuiset!

Viime vuotisena joulukuisena seurailen teidän juttuja täältä sivusta :) Paljon onnea uusille, ja Minnuskalle tsemppiä uuteen yritykseen!

Vinkkinä, että Espoon nettisivuilta löytyy neuvola-kohdasta paljon hyvää infoa noista syömis ja liikkumisjutuista, sekä paljon muuta fiksua tietoa! Suosittelen tutustumaan :) Ite suurkulutin niitä viime vuonna ;)

No voi hitsi Minnuska [&:] Typerät hormonit. Onnea seuraavaan yritykseen!! Ja toivottavasti kierto jatkossa pysyy jotakuinkin uomissaan, eikä aiheuta päänvaivaa.

Heipä hei kaikki!

Päätinpä minäkin liittyä seuraan keskustelemaan.
Mulla on todennäköisesti laskettuaika 3.12. aikoihin. Tosin mulla on pieni epäilys että voisko raskaus olla pidemmällä kun edelliset menkat kesti viiden päivän sijaan vaan kaksi päivää eikä olleet kovin runsaat. Sithän viikkoja olis huomattavasti enemmän.. Ens viikolla selviää kun on aika varhaisultraan. Pakko oli varata aika siihen jotta saa jonkinlaisen mielenrauhan että onko tuolla massussa oikeesti joku ja millä viikolla mennään. Parin viikon päästä on neuvolaan aika.

Tein pari raskaustestiä 31.3. ja viivat näytti molemmissa heti plussaa [:D]. Ihmeellistä!!! Mä lopetin pillerit marras-joulukuussa. Olin odottanut että raskautumisessa kestäis enemmänkin aikaa, mutta hyvä näin. Onnellinen olo on sekä mulla että tulevalla isällä.

Mulla on oireina ollut kamala väsymys, flunssankaltainen nenän tukkoisuus sekä aivastukset, alavatsajuilimiset (siis vähän kuin menkkakivut ja sellaiset ihme viiltelyt ja nipistelyt.. varsinkin jos tekee jotain nopeasti), kova alavatsa turvotus sekä tietenkin sokerina pohjalla; etova olo. En sentään oo käynyt vielä oksentamassa, mutta melkeinpä jatkuva pahanolon tunne vaivaa.

Mullahan oli toi viime syksy aika hirveä kun menkkoja ei kuulunut kahteen-kolmeen kuukauteen (söin pillereitä ja sit lopetin ne kun ei niitä menkkoja edelleenkään näkynyt). Syy loppujen lopuksi selvisi: mulla oli kohdunkaula jotenkin tukkeutunut ettei kuukautisveri päässyt tulemaan ulos?!.. terveyskeskuslääkäri sörkki sitten injektioneulalla sen auki ja sattui aivan sikana!!! Se onneksi auttoi ja menkat tuli normaalisti ne pari kertaa ennen ku tein positiiviset testit. Kaikkee sitä voi ollakin ihmisellä.
Toivottavasti kaikki menis nyt nappiin ja ultrassa näkyis elävä yksilö oikeessa paikassa.

Onnittelut minulta kaikille jouluodottajille!!

Hei, Päätimpä täältä minäkin liittyä joukkoon. :) Viikon tässä sulatellut plussaa ja ihanaltahan tämä maistuu.. :) Elikkäs kerrompa vähän taustaa tässä samalla helmikuussa mentiin naimisiin, laps sai tulla heti ja alkoikin ekasta kierrosta<3 Olen nyt omien laskujeni mukaan rv 5+5 :) Neuvolaankin tuossa soittelin niin tasan kahden viikon päästä eka neuvola-aika. Mukavan kuulonen neuvolatäti siellä kuulosti olevan.. Laskettu aika on siis 3.12, jos pikkunen jaksaa siihen asti pysyä matkassa.<3 Toivottavasti!

Tämä vauva oli melkoinen yllätys, kun lähes kaikilla tutuilla mennyt pitkään enne kuin lapsi tulee ja yhtäkkiä meillä päättikin tulla heti! :) Tuntuu ihan uskomattomalta, ihanalta! Ollaankin jo kahdelle kaverille kerrottu, molemmilla nyt yli vuosi yritystä.. melko vaikea heillä ottaa tämä asia siten ,että olisivat onnellisia meijän puolesta.. ajattelin kuitenkin kertoa mahd pian, ettei sitten tule järkytyksenä..

Oireita mulla oli jo viikko ennen kuin menkat ois pitänyt tulla.. alavatsakipuja ja selkäkipuja, joita on edelleen.. pikkunen pistää het tulevan äitinsä koville ;)

Onnittelut kaikille muillekin odottaville ja onnea yritykseen! :)

Voi että, kun lueskelee näitä teidän juttuja niin tulee niin elävästi ne oman alkuraskauden muistot mieleen [:)] Nauttikaahan kaikki olostanne! (Ja hui, jokos meidän ylläpidon täytyy kohta polkaista LA-listat vuodelle 2011, kun nyt jo käy jutustelu kuumana joulukuisissa?! [:D] )

Ihanaa kevätpäivää kaikille!

Jeee! Liityn joukkoon. Plussasin tänään, LA n. 12.12. IHanaa!!! Olen vielä ihan shokissa mutta hyvällä tavalla. Suurin toive on täyttynyt, nyt vaan toivotaan vielä että kaikki menee hyvin. [:)]

Tervetuloa pulisemaan kaikki ja onnea tietysti! Niin kuulostaa noi oireet tutuilta, että [:D] kumma juttu, mutta mäkin aivastelen kummallisesti ilman varsinaista syytä. Jännä, että sekin on jokin oire raskaudesta. Tai sitten suuri osa odottajista on vaan luulosairaita [:D]

Kysyn nyt täällä kaikilta yhteisesti, että oletteko muutkin zaizai76:n ja itseni lisäksi miettineet varhaisultraa? Meillähän se tosiaan sattui kuulumaan automaattisesti kunnan palveluihin, mutta useilla paikkakunnilla näinhän ei ole, niin siksi kiinnostaa kovasti. Itse olisin joka tapauksessa mennyt varhaisultraan.

TsN:lle lisäksi onnea hiljattaisesta rouviintumisesta!

Kiitokset kiitokset Pääskynen! :) Monta asiaa alle kahden kuukauden sisällä.. on tässä sulattelemista.. no ei vaan, naimisiinmeno ja vauvan odotus, niin onhan se ihana asia<3 ei ole valittamista. :)

Heips!
Ihana yhteisö täällä :) Päätin minäkin liittyä, vaikka huono kirjoittamaan palstoille olenkin.
Tänään sitten vihdoin uskalsin testin tehdä, kun viikon verran menkkoja odoteltiin. Ja plussaahan se näytti. Kovin on sekavat tunteet vielä, kun ei niin kovin suunniteltua tämä raskaus ollut, vaikka toivottua kyllä. Rv 5 pyörähtää huomenna siis käyntiin ja LA olis 11.12.
Ensioireet on oikeestaan melko samat kuin "pahoina menkkapäivinä" eli tissit on ollu kipeät ja nännit erityisen arat. Kokokin on kasvanut reilusti. Ja menkkakivut, jotka nyt sitten ovat jatkuneet jo vähän yli viikon.
Väsynyt olen ollut koko talven ja palelen normaalistikin :) joten niistä en olisi pelkästään arvailla mitään. Mutta tänään huomasin että sormukset ei mahdu sormiin ja kasvot olivat aamulla normaalia turvonneemmat. Yyh, nytkö se turvotus jo alkaa...

Ihana lukea muiden kokemuksia ja odotuksia täällä, kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä itselle. Jotenkin tuntuu että on ihan pihalla kaikesta ja että mitä kaikkea mun täytyykään opetella ja tietää...

Kevättä odottaen...

Täällä elellään aikoja 6+1. Eilen iski aivan järjetön pelko keskenmenosta. Illalla ilmeni pientä vuotoa. Juu, olen kyllä lukenut että se on aivan normaalia alkuraskaudessa mutta silti elän koko ajan varpaillani. Miehenikin sanoi että otan turhia kierroksia asiasta, mutta tässä kahden viikon turvotuksen ja tissikipujen laannuttua oireet alkavat vähetä ja pelko kasvaa. Olisi niin ahdistavaa aloittaa hedelmöityshoidot uudestaan! Mahtavaahan tässä on että raskaus on ylipäätänsä lähtenyt käyntiin kahden vuoden yrittämisen jälkeen mutta en toivoisi kenellekään sitä hoitojen rumbaa. Olen yllättynyt miten epävarmaksi voi itsensä kokea. Luulin että kun pääsen "tulenko koskaan raskautumaan" -pelosta eroon, homma helpottuisi. Plussa tikussa näytti korvaavan tuon pelon kouralliselta muita pelkoja. Tämä ei taida loppua edes siihen kun lapsi täyttää 18 vuotta?

Onko teillä pelkoja pepussa ja miten pärjäätte niiden kanssa?

Roosa täällä myös eletään pelko pepussa. Mä oon sen luokan pashahousu että pelkään aivan kaikkea. Pelkään että en saa tarpeeksi vitamiineja ym(syön kyllä raskausajan multitabsia), pelkään keskenmenoa, pelkään että vauva ei ole terve...Pahin pelkoni on kuitenkin synnyttäminen. Vuosia mietin haluanko lapsia ollenkaan koska synnyttäminen pelottaa niin hirvittävästi. Päätin kuitenkin että pelkoni vuoksi en jätä lapsentekoa kokonaan. Haluaisin saada sektion, mutta jos se ei onnistu niin ei se vauva tuonne mahaankaan jää [:D]

Moi ja onnea kaikille uusille plussaajille!! Meidän porukka kasvaa hyvää tahtia. Saadaan kaikki melkonen Joululahja[;)] Itse ensimmäistä odottelen ja rv nyt 6+2. Nyt on hieman alku peloista selvitty. Samaa mietin kun muutkin, että mitä, jos siellä ei olekkaan mitään tai jos tapahtuu jotain pahaa. Jotenkin nyt olen saanut ajatukset nuista unohtumaan. Koitan vaan nauttia tästä kaikesta kun ei tätä ihan kaikki edes pääse kokemaan. Olen ajatellut sillä tavalla, että oma stressaus on vaan vauvalle huonoksi.

Nyt on tullut uutena oireena heikko vointisuus ja turvonneen tuntonen alavatsa. Ei oikeen voi kovin jännitellä vatsaa vai liekkö vaan ilmavaivoja[:D] Jännä seurailla omaa kroppaa ja pieniä muutoksia. Rinnat alkaa oleen niin arat, että liikunta jopa tupla tuella on hieman kivuliasta. Rinnat alkaneet turvota. Kävin eilen hankkimassa innoissani(pikkusen liian aikaisin) kaakaorasvaa, joka ehkäisee raskausarpia. Hyvä vinkki muuten kaikille minkä myyjä anto. Kiinnittäkää huomioita vartalosaippuaan. Jos siinä on paljon kuivattavia aineita niin se ei ole hyvä. Ihon pitäs saada hellävaraisia eikä kuivattavia.

Varhaisultrasta vielä sen verran, että meidän terveydenhoitaja varas sen tyyliin rv 13 ja luin lappuja ja siinä oli, että voidaan tehdä jo rv 9. Kylläpä ärsytti kun niin myöhään varas sen ja nyt soittelin sinne ja sanoin, että jos vaan mahdollista niin haluaisin sen heti silloin rv 9. Toivottavasti pääsen heti silloin.

hei tulin tuolta kuumeilijoiden puolelta onnittelemaan sekä kysymään yhden kysymyksen kun teillä on vielä ehkä muistissa.
Eli onko ketään huomannu että hiukset rasvoittuis tosi nopeesti näin ihan raskauden alussa?
Mietityttää vaan tuo asia ja ihan mielenkiinnosta haluisin tietää.
Ja jos on tätä oireitta ollut teillä,koska se alkoi?
Kiitti jo etukäteen vastauksista[:)]

heippa wastis! mä hyppäsin tuolta marraskuisista vastaamaan sulle [:D]
mulla alkoi hiukset ja kasvot rasvoittumaan aika lailla heti hedelmöittymisen jälkeen. näin käynyt kaikkien raskauksen aikana!

ja onnea kaikille plussanneille!!!!

Takaisin