Aiemman synnytyksen vaikutus tulevaan

Evelin76 katsoin tuolta laskettuaika listalta et oisit menossa synnyttämään Taysiin. Itse synnytin viime keväänä esikoisen siellä ja eikä musta ainakaan tuntunut etteikö hoitajilla ollut aikaa kuunnella mua. Olihan siellä synnyttäneiden osastolla ainakin silloin porukkaa, mut joka kerta kun kutsunappia painoi joku pyyhälsi huoneeseen. Olin myös yhden yön ennen synnytystä synnyttävien osastolla ja ne huoneet ovat suurimmaksi osaksi kahden hengen huoneita. Onneksi sain sillon rauhallisen huonetoverin. Liikkumis mahdollisuuksista ym en tiedä siellä, sillä mun piti maata melkein koko ajan käyrillä ja olin muutenkin vähän ongelma tapaus niin lääkäri käski makaamaan vaan. Hyvä puoli siellä oli se että oli huonekohtaiset hoitajat.

Synnytyssalissa olisi voinut liikkua(mää en saanut kun jouduin verihiutaletankkaukseen) ja aika paljon oltiin alussa miehen kanssa kaksin, välillä lääkäri ja kätilö kävi kyselemässä vointia. Jossain vaiheessa mua alkoi sitten ärsyttää kun koko ajan joku ramppasi ja sörkki alapäätä, kun halusivat varmistua vauvan voinnista ja kun mun synnytys ei meinannut edetä. Mut kätilöt olivat mukavia ja heidän kanssaan juteltiin myös niitä näitä.

Evelin76 josko sua auttaisi käydä tutustumassa Taysiin sit loppupuolella?
 
Itseäni toinen synnytys jännittää. Ensimmäiseen synnytykseen oli helppo mennä kun ei yhtään tiennyt, mitä odottaa ja ajatteli vain, että katsotaan mitä tuleman pitää. Ensimmäinen synnytys toki oli kohtuu helppo; neljältä aamuyöllä sairaalaan ja kahdeksalta aamulla oli lapsi sylissä ilman sen suurempaa draamaa. Mutta jännittää, että jos seuraava synnytys onkin täysin päinvastainen. Mutta kaipa jokaista jossain määrin jännittää synnytys vaikka olisi jo enemmänkin synnytyksiä takana. :)
 
Kiitos tiedoista ja rauhoittelusta Yllätys! Hyvältä tuo kuulostaa. Olen kuullut muiltakin hyviä kokemuksia Tays:sta, joten ehkä yritän unohtaa nämä katastrofiajatukseni. :happy: Käytiin tutustumassa jo esikoisestakin Taysiin, sillä jos synnytys olisi ollut viikonloppuna niin sairaala olisi silloin ollut automaattisesti Tays. Täytyy myöhemmin miettiä josko käydään se esittely uudestaan katsomassa.
 
Kannattaa käydä uudelleen, jos se auttaisi siihen jännitykseen/pelkoon. Vaikka tays on aika iso paikka, niin siellä oman kokemuksen mukaan on kuitenkin osaavia ihmisiä ja saa apua ym.
 
Takaisin
Top