Ahdistaako joku asia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Rosita
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
juu no taloudellisista syistä ei ol mahollista tulla suomee synnyttään. tässä oon alkan miettii oikeest et pitääkö sitä kotona synnyttää eli palkata kätilö tänne mut pitäs vaa löytää asiansa kunnolla osaava sellanen ku ite nähny jos jonkinmoisia kätilöitä täällä. saas nähä miten tässä menee mut tätä stressiä ja pelkoa en kyl kaivannu tähä saumaan, iha tarpeeks siinä että sairaala ja terveyskeskukset on toista viikkoa lakossa ja mulla injektiot loppu.

Mä vaikka lainaisin rahat. Ei todellakaan ole ok joutua pelkäämään että sairaalahoito ei ole turvallista niin sulle kuin lapselle.

anjuska älä ny sentään. mä pärjään suomalaisella sisulla täällä, olen mä tähänki asti pärjänny. :) inshaAllah pikkunen malttaa vaan pysyä sisällä täysiaikaseksi asti. eilen taas puski itteää illal alaspäin lisää. huomaa että jalat ei enää mene kylkiluiden alle tai väliin alhamdulillah ni on vähä helpompi olla. ja onha mulla tuo mun mies ja me ollaa viime ynä tehty suunnitelmaa jo että pyydetää sen äiti tai sisko sinne mukaan kans ja se saa sit toimia vauvan vartijana sairaalassa eli seuraa ku hai laivaa kätilöä ja mein vauvaa.

Meno-paluulentoja saa 300€:lla.
Lentoja saa myös osamaksulla maksaa. Auttaisko kukaan suomessa asuva rahallisesti? Vanhemmat? Sisarukset?

ei ol sisaruksia, äippä on töissä mut sillä tarpeeks omia menoja. kyllä tässä pärjätään inshaAllah oli vaan pakko kato saada purkaa mitä päässä liikkuu omia ahdistuksen aiheita joten päätin laittaa tänne.

juu no me ollaa tehty jo suunnitelma et kirjotetaa vauvan kämmenee nimikirjaimet latinalaisilla kirjaimilla joten ei pysty ainakaa väittää etteikö olin mein lapsi kyseessä :) kyllä tässä asiat selviää inshaAllah ja kääntyy parhain päin :)

asutaan tunisiassa. muuten iha kiva maa mut terveydenhuolto sieltä ja syvältä ja lisäks ongelmana on se että hallitus on yhtä tyhjän kans ja samoin presidentti, ihmiset tekee mitä huvittaa käytännössäottaen. vallankumous ja vapaus ei sovi näihi maihin koska ihmiset ei osaa käyttää sitä mahdollisuutta oikein, tuli vaa enemmän ongelmia ku oli alkujaan.

suomessa ei ollu töitä miehelle enkä minäkää saanu töitä kun mut oli irtisanottu ni lähettiin lopulta, pitkään etittii töitä mut mulle aina ei vastaus ja syy oli se että oon muslimi, suoraa työhaastattelus jo kysyttiin uskontoa ja sit tuli kielteinen.

Suomessa on kyl niin vaikea ulkomaalaisen elää, mun mies ei ehtinyt valmistua kotimaassaan yliopistosta ennen suomeen muuttoa.. työnsaanti ja ihan kaikki tehdään niin vaikeaksi ja mun mies tekis melkein mitä vaan töitä, jos vaan sais tai menis kouluun jos pääsis... Usein varsinkin nyt raskausaikana oon uhannut pakata kamat ja lähteä miehen kotimaahan vaikka ilman miestä, kyllästyttää!

juu no miehellä työkokemusta löytyy kunnolla ja löytyy työtodistuksia jne mutta työtä ei löytynyt ja kävi kielikurssiakin mutta muutama kurdi sitten päätti että miehenihän ei opiskele hein kanssa joten menivät sitten opettajan pakeille että mun miehellä ei ol asiaa opiskella suomea koska hän ei ole turvapaikanhakija ja kun tarpeeksi kauan painostivat niin opettaja myönty hein tahtoon. täällä mun mies on opiskellu mun avulla suomea esikon kans iha aapisesta jopa ja ääntäminen sujuu hyvin, äidiltäni kysyy suomeksi välillä kuulumisia jne yrittää kovasti ja jos hänelle puhuu suomea niin hän ymmärtää aika hyvin itseasiassa. muutenki molemmat koettiin syrjintää suomessa enemmän ku tarpeeks ni päätettiin lähteä koko perhe ja hänen vanhemmat ku vanhoja ja sairaita niin tultiin heitä katsomaan ja auttamaan mutta no sekin meni miten meni ku meitä ei oikei hyväksytty miehen isän toimesta. vaimo ja vaimon lapsi tuli mukana mutta ei mersua, mun rahat kyllä kelpas hyvin, sit ku loppu ni me oltiiki yhtäkkiä taakka.

Suomessa taidetaan lähinnä syrjiä muslimeja (arabi taustaisija varsinkin) ja sitten Afrikkalaisia. On kyllä todella todella raivostuttavaa. Mekin olemme mieheni kanssa kokeneet syrjintää taustojemme takia ja miehellä kestikin amk:sta valmistuttua 2 vuotta saada töitä. Sitten kun sai niin sama paikka ollut ja mennyt todella hyvin.

Gatusa, Kuinkas kauan olette asuneet Tunisiassa? Taidat viihtyä hyvin. Kaipaatko yhtään Suomeen?

on munkin miehellä paljon kokemusta ja todistuksia, ei vaan riitä ja suomenkielen taito on vielä melko heikkoa 3v ollaan nyt asuttu suomessa.. Välillä niin ikävöin pois.. Mutta jospa mies oppis ja pääsis kouluun

mä en ikävöi suomea oikeestaa pisaraakaan, jos joskus täältä muutetaan eurooppaan ni varmaanki tanska tms on kohdemaa ku mulla siellä kaveri. jos asuis euroopassa ni äippäki näkis meitä helpommin inshaAllah.
ei voi sanoa että hirveen hyvin viihdyttäs täällä tällä hetkellä ku esikon koulussa ollaa rasistisia koska esikko ei näytä paikalliselta, kersat ja hein vanhemmat tehny suunnitelman savustaa mun lapsi pois koulusta keinolla millä hyvänsä eli joku kersa tekee jotai provosoidakseen ja sit menevät rehtorille että se ulkomaalanen teki sitä tätä tota, onneks ei ol onnistun viel alhamdulillah. kukaa ei näytä välittävän mitä mun lapselle tehää koulussa mut sit jos esikko puolustaa itteää ni heti nähää. ja terveydenhuollon lakko jatkuu ja täällä ollaa ilman lääkkeitä...
tän maan kansalaisille ei sovi vapaus mikä tuli vallankumouksen myötä se on tuonu vaa lisää ongelmia, tää maa oli hyvä ennen vallankumousta.

Takaisin