----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lambi siis mies on se joka niinku rupee puhumaan niistä ei sillä ettenkö haluais rakastan lapsia mut ku niin moni asia pyörii päässä ja niinku puhuit tää luuasia on todella se joka mua vaivaa mut sit toisaalta nyt ku joudun töistä pois varmaan lopullisesti ja vain paperi hommia tekeen niin siinä mielessä se vauva tulis hyvään saumaan jos onnistuu mutta kun sitä jotenkin vain on miettinyt ikää... Kai jokin kriisi en tiedä... Mies on kyl ihana ei se patista tai pakota ei oo sitä koskaan tehnyt kyllä ollaan puhuttu aina ja sitten yhdessä päätös tehty ja hyväksyy myös sen jos en nyt haluais ruveta

Lambi siis mies on se joka niinku rupee puhumaan niistä ei sillä ettenkö haluais rakastan lapsia mut ku niin moni asia pyörii päässä ja niinku puhuit tää luuasia on todella se joka mua vaivaa mut sit toisaalta nyt ku joudun töistä pois varmaan lopullisesti ja vain paperi hommia tekeen niin siinä mielessä se vauva tulis hyvään saumaan jos onnistuu mutta kun sitä jotenkin vain on miettinyt ikää... Kai jokin kriisi en tiedä... Mies on kyl ihana ei se patista tai pakota ei oo sitä koskaan tehnyt kyllä ollaan puhuttu aina ja sitten yhdessä päätös tehty ja hyväksyy myös sen jos en nyt haluais ruveta
:Heartred "ikä " kriisit ei ole helppoja nekään!
Mä kriiseilin 40 täyttäessä juurikin tätä lisääntymisasiaa oikeen huolella. Oli kaikkea muutakin kriisiä elämässä samaan aikaan ja koin että siinä meni viimeisetkin toivon rippeet lisääntymisen suhteen. Mutta kriisin jälkeen koittaa kuitenkin yleensä tyven:happy:! Ja yhtäkkiä kaikki voikin olla taas paljon paremmin. Se vauvan odotus keskelle tuskaa ei välttämättä vaan helpota mitään, joskus hetkeksi asian sivuutus tuo selkeyttä moneen muuhun asiaan.
Tsemppiä sinne! Kivun kanssa tässä ketjussa moni muukin elämää nyt taivaltaa:sad001, ei osaa kuvitella mitä siihen tottuminen vaatii.

Mies siis on nyt hyvin mukana tässä ja oli taas
tosi harmistunut mun puolesta, kun itkin täällä kohtaloani.

Me ei muistaakseni ikinä keskusteltu seurustelun alettua lasten hankinnasta, vaikka mulle se oli
ihan selvä homma ja halusin ison perheen. Olen kuitenkin aina ajatellut, että sitä ei voi pitää
itsestäänselvänä, vaan lapset ovat lahja. Toivoin, että saisin helposti lapsia, kuten äitini, jonka ei ole
yhtäkään viidestä tarvinnut yrittää ja välissä oli keskenmenokin.

Sitten, kun aloin vauvoja kyselemään, mies jarrutteli ja hieman hätäännyin. Odotin ja odotin, kun en
halunnut hyvästä liitosta lähteä. Kannatti viisi vuotta odotttaa :Heartred

Mun kuukauden kadoksissa olleet Inocapsit saapuivat tänään :woot: Olivat jääneet postin syövereihin en
tiedä lopulta, minne. Mutta nyt on ensimmäinen capsu otettu.

Huh, mikä viikko. Olin tänään taas töissä 8-17, kun pidin vanhempainvartteja yhteensä kolme. Huomenna saman-
pituinen päivä ja päivän päätteeksi treffaan yhdet vanhemmat. Perjantaina myös vanhempainvartti ja ensi
viikolla jatkuu.

Helena80 :) Ihanaa, että mies on näim mukana....onneksi niin!:p Helppoa pettyä ei ole miehillekään ja toisaalta hyvä, että ilmaiset tunteesi avoimesti.

Omasta ukosta huomaa kyllä, että hän on selvästi petttynyt ja vetäytyy, kun on ilmestynyt kp1. Mä yritän olla vaan tasainen ja sulkea tilanteen pois mielestä, en tunne silloin mitään. Optimismi valtaa tosin ajatukset, kun ovis lähestyy.

Auttaisiko sinua käynti gynellä? Varmistaa, että kaikki alakerrassa on kunnossa. Sitäkautta saisit lisävarmuutta omaan tilanteeseen :) Ainakin olet ajoissa liikleellä, mutta kuitenkin, jos yritysaika yhä venyy ja venyy.

Toivottavasti tämä kierto tuo sinulle plussan:cheers

Mä mietin sitä, että kun alkaa nämä vuodet olla lopullaan ja sanotaan et FSH ja Lh nousee.. ne kokeethan otetaan kp 3-5. Nii mietin vaam että kieliikö alkukierron tummat ovistikut siitä että ainakin LH (ja sitämyötä käsittääkseni fsh) alkaa olla oikeesti koholla ton iän takia? Vai onko ihmisillä normaalistikin LH koholla alkukiertoon!? Olen ainakin lähteiden mukaan antany ymmärtää et normaalissa kondiksessa olevalla naisella se on matala kunnes nousee oviksen aikoihin.
Tuli vaan näin aamu tuimaan mieleen :sorry: Nytkin tässä kierrossa taisin saada kp9 tummempaa viivaa jopa rfsulla kuin monesti ovisplussan aikana. Nyt viivat on haalistunu pois ja kaikki ovismerkitkin puuttuu tästä kierrosta. Kp 15 menossa.

image.jpg Oottelen gyneä
Löysin lohduttavan lappusen.. en tiiä ny olisko onnellinen että ainakin jokunen synnyttää tässä iässä per vuosi vai itkeä kun katsoo Km riskiä :hilarious::sorry:

Tsempit käynnille Sharmander.
Mä kuulun tohon 39-40v kohtaan, jossa 39v on ihan hyvä tilanne vielä mutta mystisesti vuoden aikana kaikki riskit ja mahdollisuudet huonontuu. Ikäkriisi tulee vähemmästäkin:nailbiting::dead:

View attachment 82586 Oottelen gyneä
Löysin lohduttavan lappusen.. en tiiä ny olisko onnellinen että ainakin jokunen synnyttää tässä iässä per vuosi vai itkeä kun katsoo Km riskiä :hilarious::sorry:
Tsemppiä tutkimuksiin!
On kyllä surkuhupaisat käyrät meillä vanhoilla. Mutta mä oon aina vastustanut kaikkia käyriä. Ne ei sano yksilöistä "mitään ". Kukaan ei ole keskivertokäyrällä joka asiassa. Toivotaan että tässä kohtaa kuumeilun aste vastaa henkilökohtaisen käyrän oikeaa tilaa. Olkoot ne kuumeettomat tuolla keskenmenokäyrän päässä. Mistä tällänen edes revitään? 50 tutkimushenkilöä vaikka Amerikasta? Ja se pätee sitten koko maapallon tilaan?
Ärh, kriitikko sisällä herää vähemmästäkin:angry2..

View attachment 82586 Oottelen gyneä
Tuo keskenmenoriski tulee siitä, että munasolujen laatu heikkenee, ja vialliset solut menevät kesken. Viallisten munasolujen prosentuaalinen osuus per ikä näyttää käppyränä samalta kuin tuo keskenmenoriski per ikä.

Vialliset alkiot voi seuloa pois alkiodiagnostiikalla, jolloin jos sieltä terve alkio löytyy, on sillä todella pieni keskenmenoriski, vaikka odottajalla ikää onkin. Minä totesin yhden keskenmenon jälkeen, että yhtään enempää en niitä halua. Seuraava yritys tehtiin alkiodiagnostiikan kanssa, ja siitä syntyi terve vauva, heti ensimmäisellä yrityksellä.

Tsemppiä tutkimuksiin!
On kyllä surkuhupaisat käyrät meillä vanhoilla. Mutta mä oon aina vastustanut kaikkia käyriä. Ne ei sano yksilöistä "mitään ". Kukaan ei ole keskivertokäyrällä joka asiassa. Toivotaan että tässä kohtaa kuumeilun aste vastaa henkilökohtaisen käyrän oikeaa tilaa. Olkoot ne kuumeettomat tuolla keskenmenokäyrän päässä. Mistä tällänen edes revitään? 50 tutkimushenkilöä vaikka Amerikasta? Ja se pätee sitten koko maapallon tilaan?
Ärh, kriitikko sisällä herää vähemmästäkin:angry2..

Lambi :) Hitto- sä osaat ajatella! Toki keskitilasto täytyy olla, mutta yksilöistä sitä el saa :)

Tietäähän klinikat sen, eikä hoidot ole kaikille samoja samassa iässä.....Momi lukee "no tuossa minä olen"...

Minusta tämä yhteiskunta toimii samaan tapaan, kaikkia tasapäistetään, eikä esim. kellään saisi olla enempää, kuin toisella. Samaa massaa. Ja kuka uskoo mitäkin lappua mitä näkee!

Kriitikko sisälläni myös ja se pieni lohikäärme...ärgh:smiley-ashamed004 :laughing002

Ai niin. Sain eilen järkyttäviä uutisia somen kautta. Minun ikäiseni entinen työkaveri hautasi
liian aikaisin syntyneen vauvansa juuri. En tiennyt, että hän oli raskaanakaan. Ja hän
vaikutti siltä, ettei haluaisi lapsia. Väärässä olin. Olin todella järkyttynyt huomattuani tämän uutisen.
Ihan kamalaa heille. Ajatukset ovat niin heidän luonaan :Heartred

Huh, kyllä kouraisi sydänalasta, kun tätä luin :( Lähti täältä lämmin ajatus matkaan tuntemattomalle perheelle, ja syvä osanotto ja voimahalaus. Niin äärettömän surullista!

Tuo keskenmenoriski tulee siitä, että munasolujen laatu heikkenee, ja vialliset solut menevät kesken. Viallisten munasolujen prosentuaalinen osuus per ikä näyttää käppyränä samalta kuin tuo keskenmenoriski per ikä.

Vialliset alkiot voi seuloa pois alkiodiagnostiikalla, jolloin jos sieltä terve alkio löytyy, on sillä todella pieni keskenmenoriski, vaikka odottajalla ikää onkin. Minä totesin yhden keskenmenon jälkeen, että yhtään enempää en niitä halua. Seuraava yritys tehtiin alkiodiagnostiikan kanssa, ja siitä syntyi terve vauva, heti ensimmäisellä yrityksellä.
Ja täällä se toinen ääripää - kolme luomuna alkanutta raskautta, ekasta kromisomiperusteinen keskeytys ja toisesta kkm. IVF:ssä oltaisiin haluttu juuri tästä syystä alkiodiagnostiikkaan, mutta olen niin huono munija ettei kolmella yrityksellä millään lääkkeillä saatu yhtään blastoa diagnoosivaihetta varten. Oltiin siis lahjasolujonoon menossa syksyllä, kun tämä lottovoittoalkio osui kohdalle. Kolmannesta luomuraskaudesta ehkä päästään jo lapseen asti, jos kaikki menee hyvin. Joskus käy hyvä tuuri. :Heartpink

Ja täällä se toinen ääripää - kolme luomuna alkanutta raskautta, ekasta kromisomiperusteinen keskeytys ja toisesta kkm. IVF:ssä oltaisiin haluttu juuri tästä syystä alkiodiagnostiikkaan, mutta olen niin huono munija ettei kolmella yrityksellä millään lääkkeillä saatu yhtään blastoa diagnoosivaihetta varten. Oltiin siis lahjasolujonoon menossa syksyllä, kun tämä lottovoittoalkio osui kohdalle. Kolmannesta luomuraskaudesta ehkä päästään jo lapseen asti, jos kaikki menee hyvin. Joskus käy hyvä tuuri. :Heartpink

Tätä lukiessa...toivoa kaikille! Kannattaa yrittää, tuuri on mahdollista ja osukoon meidän jokaisen kohdalle!:cheers

:happy093....hyvä muna...lottovoittomuna!!

Nimenomaan. Minäkin olen ollut vikat 15v täysin maho vaan niin on luomujakin takana joista vikasta elävä lapsi. Elämä on kumma

Jooo. Käynti ei ollut lohduttava. Kp 15 ja limis aivan viivamainen ja estrovaikutus "nolla" (josta olotkin kielii). Mitään folleja ei (ylltys) näkyny. Tämäkää ei vielä veisi maahan, mutta se että kohdusta tää gyne löysi selvät adenomyoosim merkit ja kohtu on jo hieman pallomainen. Eli alkion kiinnittyminen on hyvin epätodennäköistä vaikka sellainen Saatais aikaakin :sad010 tätä ollut epäilyss ennenkin mut nyt se oli omaankin silmään aika ilmeinen. Eli tätä ei enää korjaa aika eikä ne ihmeet :smiley-angry017

Ja joo sit se sano tän mitä olen epäilytkin että kun munasolutilanne on nolla nii clomit ja letrot ei enää toimi koska samaa tietä munasolujrn tuottama estrogeeni on vähissä eikä noiden lääkkeiden mekanismi silloin pure.

Sori omanapainen kommentti. Masentaa vaan vaikka mietin etten anna periksi. Mut periksiantamattomuus ei taida enää auttaa. Helpompi varmaan jos möis ovistikut ja kaikki pois ja ottas sen kierukan :smiley-angry017

Sori omanapainen kommentti. Masentaa vaan vaikka mietin etten anna periksi. Mut periksiantamattomuus ei taida enää auttaa. Helpompi varmaan jos möis ovistikut ja kaikki pois ja ottas sen kierukan :smiley-angry017

Sharmander :) Miten tuota ademyoosia voisi hoitaa? Oliko tämä vaiva ennen raskautta?

Sinulla on kuitenkin ihan pieni vuoden ikäinen taapero, niin uskoisin sinulla olevan vielä rutkasti mahiksia uuteen raskauteen....

Sharmander :) Miten tuota ademyoosia voisi hoitaa? Oliko tämä vaiva ennen raskautta?

Sinulla on kuitenkin ihan pieni vuoden ikäinen taapero, niin uskoisin sinulla olevan vielä rutkasti mahiksia uuteen raskauteen....
Hmm. Ennen tätä taaperoa oli vain pieni epäily oireiden (runsaat vuodot ja kk kivut) takia. Kohtu näytti terveelle ultraassa. Nyt kohdussa näkyy sirottumaa ja kohtu tuntui käteen paksuuntuneelle ja hieman pallomaiselle (adenomyoosin yhdet merkit). Joka raskaus plua ikä pahentaa asiaa.
Tokihan aina on mahdollista. Eihän lääkärit 10v sittenkää uskoneet mun biomahkujen olevan kuin promillen. Mut ehkä pikkuhiljaa on pakko hyväksyä se, ettei mahkut vaan alkaa raapia pohjaa.
Tätä ei voi oikein hoitaa millään tai voi yrittää leikaten tai tietyin hormonein mut ne on liian isoja juttuja yhdistettynä siihen ettei munasolujakaan oikein oo.

Ärsyttää. Eniten ehkä ärsytti se että kyseessä oli pitkän linjan lapsettomuushoitolääkäri. Ja siis ymmärrän et realismi om tervettä enkä halua ns turhia lupauksia. Mut ku kysyin et onko mitään mitä tehdä jos vielä lasta toivoisi. Vastaus oli että onhan sulla jo kolme ja ikää noin paljon. Että kyl se sitten olis enää lahjasolut. Muuta et voi tehdä ja raskauden todennäköisyys on aika pitkälti nolla. Näin se varmaan on, mut masensi vaan se että mun toivetta pidettiin aivan turhana ikäni ja lapsimäärän takia.

Takaisin