----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mielenkiintoinen puheenaihe. Itsekkäitä ihmisiä on, jotka eivät lapsia halua koskaan ja se on ihan ok. Heilläkin siihen omat syynsä. Sitten on vielä niitä, jotka haluaisivat, mutta talous ei anna oikein myöten. Naisen hedelmällisyys alkaa hiljalleen laskea 25v jälkeen, eli paras hedelmällinen aika kuluu koulutusta hankkiessa ja sitten töissä. Noin niinkun biologian kannalta hassu ilmiö yhteiskunnassa. Kuvitellaan, että on normaalia tehdä lapset myöhään. Sitten ollaan vielä me, jotka eivät meinaa lapsia saada missään iässä.

Miten tää voi olla näin et mies kovasti haluaa vauvaa ja ite on silleen epävarma:confused005plaah
Kyllä se vaan on naisen etuoikeus päättää näistä asioista, liittyy niin isosti omaan kehoon.
En missään nimessä lähtisi toista miellyttämään tässä päätöksessä noin lähtökohtaisesti. Etenkään jos oma terveys on huonossa jamassa. Tsemppiä Pikkuvarpaat! Pelaa nyt ainakin aikaa rauhassa harkitsemiseen jos oot epävarma!

Kyllä se vaan on naisen etuoikeus päättää näistä asioista, liittyy niin isosti omaan kehoon.
En missään nimessä lähtisi toista miellyttämään tässä päätöksessä noin lähtökohtaisesti. Etenkään jos oma terveys on huonossa jamassa. Tsemppiä Pikkuvarpaat! Pelaa nyt ainakin aikaa rauhassa harkitsemiseen jos oot epävarma!
Tämä on niin totta.
Sit toisaalta mua kauhistuttaa ne puheet kun naiset haluaa painostaa miestä lapseen tai aiheuttaa "vahingon" salaa. Halutaan jopa ero jos mies ei suostu. Pahimmillaan luin jostain blogista kirjoistusta missä äiti sanoo ettei halua rasittaa miestä kotitöillä eikä pyydä apua ettei vaan mies kieltäydy lisälapsista. Tavallaan miehen sana ei sit olekaan yks kaks validi näissä asioissa :sorry:

Tämä on niin totta.
Sit toisaalta mua kauhistuttaa ne puheet kun naiset haluaa painostaa miestä lapseen tai aiheuttaa "vahingon" salaa. Halutaan jopa ero jos mies ei suostu. Pahimmillaan luin jostain blogista kirjoistusta missä äiti sanoo ettei halua rasittaa miestä kotitöillä eikä pyydä apua ettei vaan mies kieltäydy lisälapsista. Tavallaan miehen sana ei sit olekaan yks kaks validi näissä asioissa :sorry:

Tääkin on niin totta! Kyllä lisääntyminen on kahden kimppa - sovussa ja yhteinen päätös. Jokainen lapsi toivoo sopuisat vanhemmat ja hyvän kodin.

Paljon on asioita, joiden pitää ns. natsata parisuhteessa ja sitten vielä se positiivinen raskaustesti (naps!)...ja vauva maailmaan!...jonka jälkeen uudet haasteet sitten alkavatkin.

Jej! Tsemppiä inssiin. Kerrohan sit kuulumiset!.

Sharmander :) siittiöiden kuljetus onnistui - meillä luki paperissa, että n. 1tunnin aikana on saatava labraan, joten ajoin aika lujaa!:smiley-ashamed004 :laughing002

Mutta nyt siis inssin hyvät uutiset, eli sperma priimaa (kuten aina), ja mulla juuri irtoamassa oleva 21mm kaunis johtofolli (gynen sanoin)!:p

Lääkäri totesi, että tulipas täydellinen ajoitus:p Pestyt siittiöt elävät jopa sen 2-3pv ja voivat hedelmöittää munasolun vielä ylihuomenna, ellei folli irtoa ihan heti. Tätä vakuuteltiin voimakkaasti, vaikka sperma onkin käsitelty.

Sitten tilastoon, elikä Klinikan oman tilaston mukaan onnistumis% 43+++ ikäisillä on matala ja vain 5% naisista raskautuvat enää.

Näin 46+ jo heikoilla mahiksilla liikutaan, mutta gyne valoi uskoa siihen, että jokin mahdollisuus on nyt kuitenkin olemassa:p

Sain myös suosituksen Ubiqinon 100mg tuotteeseen ja aktiiviseen foolihappoon nimeltä Natalben.

Naisen tarve saada vielä yksi lapsi voi olla todella valtava. Alusta asti meillä oli suunnitelmat selvillä, eri mieltä olevaa en olisi katsellut hetkeäkään. Jos ukko olisi myöhemmin laittanut liinat kiinni, olisin puhunut ympäri. En edes osaa kuvitella miltä tuntuisi olla eri mieltä näin isossa jutussa.
Jos taas miettii, että ukko olisikin ollut aina lasten kanssa yksin, kuten minä enimmän aikaa, niin ehkä tuo olisi jo steriloinut itse itsensä. Tai mistäs tietää.

Miten klinikka suostuu tuohon vuodesta toiseen tapahtuvaan inssiin? Melkein parempi mahdollisuus teillä olisi onnistua perinteisellä tyylillä, koska mitään vasta asineita ei ole todettu. Ainakin insseissä kannattaisi käyttää jotain lääkitystä, koska ei se plussa tikussa ovista takaa. Vaikka sitä piikitystä ja irrotuspiikkiä. En ole kuullut koskaan kenestäkään muusta, jolle olisi inssejä noin kauan tehty. Yleensä sitten siirrytään raskaampiin hoitoihin tai vihelletään peli poikki.

Vastavirran akka :) Tänään tästä keskusteltiin ja tämä oli 16:sta inssi. Klinikka ei pitänyt ihmeenä asiaa, vaan sanoi, että toivoa vielä on ja tällä jatketaan, ellei sitten IVF:llä.

Pitävät ehkä poikkeuksena iän ja onnistumisen suhteen, koska en oikein mitenkään osu keskitilastoon esikoistaaperon kanssa.

Vastavirran akka :) Tänään tästä keskusteltiin ja tämä oli 16:sta inssi. Klinikka ei pitänyt ihmeenä asiaa, vaan sanoi, että toivoa vielä on ja tällä jatketaan, ellei sitten IVF:llä.

Pitävät ehkä poikkeuksena iän ja onnistumisen suhteen, koska en osu tilastoon esikoistaaperon kanssa.
Aika kummallista, koska 90% raskauksista alkaa viimeistään neljänteen inssiin mennessä. Simpat priimaa ja inssi. Kun ei ymmärrä.

Tämä on niin totta.
mä viittasin naisen etuoikeudella päättää nimenomaan tähän pikkuvarpaan tilanteeseen, tuli varmaan huonosti muotoiltua:shy:! Mä jokseenkin samaistun kuitenkin heidän tilanteeseen, sillä erotuksella että siellä se on aina(?) ollut mies joka halunnut kiihkeämmin lapsia. Jokin virtuaali huoli painaa mun mieltä pikkuvarpaan kohdalla, tuo luuongelma kun ei ole ihan läpihuuto - ja toisinaan loistaa tekstistä jokin syvempi tuska läpi. Ehkä mä vaan tulkkaan väärin, pikkuvarpaat on hyvä ja ojentaa jos ihan hakoteillä:p!

Mutta ensisijaisesti raskaus on kuitenkin naisen kehon itsehallinnan piirissä oleva asia mun mielestä-toisena tulee se kasvava lapsi, sitten isä siinä yhtälössä. Toisaalta mä oon nyt intensiivisesti katsonut viaplaylta handmaids-talea ja ai että kun ottaa tuonne tunneosastolle(ehkä mennyt vähän pintaa syvemmälle nyt..):rolleyes:..harmi kun loppui jo, täytyy varmaan katsoa seuraavaksi ne alkupään jaksot:p

Tämä on niin totta.
Minusta on täysin eri asia painostaa jotakuta/aiheutaa vahinko salaa kuin haluta ero.

Erohan halutaan silloin, kun yhteistä sopimusta rikotaan, eli jos on sovittu, että lapsia hankitaan ja toinen toteaa muuttaneensa mielensä, niin se on ihan validi syy ottaa ero ja ruveta etsimään uutta puolisoa. Lasten saaminen on niin iso asia, että jos pariskunta on täysin eri linjoilla sen suhteen, on ero todennäköisesti paras valinta, koska muuten jompikumpi on koko loppuelämänsä katkera puolisolleen. Ero ei ole painostusta, vaan se on siirtymistä elämässä eteenpäin. Siinä kohtaa suhde on jo romukopassa.

Minäkään en hyväksy sitä, jos joku pakotetaan vanhemmaksi vasten tahtoaan tai tietämättään, mutta minusta on myös kohtuutonta vaatia, että joku pysyisi sellaisessa parisuhteessä, jossa hänen elämänsä suurimmat tarpeet eivät toteudu. Joskus mietin sitäkin, että jos parisuhteessa kävisi ilmi, etten voisi ikinä saada lapsia, olisi minusta täysin hyväksyttävää ja ymmärrettävää, jos puolisoni siinä kohtaa päättäisi etsiä jonkun uuden. Uusia puolisoita löytyy aina, vielä ysikymppisillekin, mutta lapsia ei enää tietyn iän jälkeen voi saada.

Minusta miesten kannattaisi sanoa ihan suoraan jo seurusteluaikana, jos eivät lapsia halua, jotta lapsia haluavat naiset osaavat heitä vältellä. Ja toki päinvastoinkin, ei ole kenenkään etu mennä naimisiin sellaisen kanssa, joka on ihan eri linjoilla tästä asiasta kuin itse.

Aika kummallista, koska 90% raskauksista alkaa viimeistään neljänteen inssiin mennessä. Simpat priimaa ja inssi. Kun ei ymmärrä.

No juu...näin kävi esikoisen kohdalla...että ihan ekasta luomu inssistä nappas tuo taapero.... toivoa siis vielä on, näin ihanasti tänään klinikalla mulle kerrottiin...

Joten haluan uskoa ja luottaa siihen:Heartblue

Kääk juu. Siis tarkoitin etfä halutaan ero jos mies ei enää haluakaa lapsia lisää. Tai siis en mä tiedä, meilöä kun nää kaikki on vaikeudella saatu (ei voi päättää lukua). Mut siis en mä tied päättääkö kaikki lapsiluvun seurustelleSa. Mulla alnakin on kakSikin kaveria joilla kaks ja kolme mukulaa. Asia ollu ok mut sit yks kals vaimo alkaa haluta lisää. Mies ei halua esim iän puolesta. Ja sit erotaan. Toki ymmärrän ettei kummankaan halu oo pienempiarvoinen mut en vois itse erota siks jos meil olis kolme lasta ja päättäisin haluta neljännen. Toki jos ei olis yhtään tai silleen ja ukko löis liinat kiinni ja itse haluaisin niin sit lähtisin menemään.

Ja juu. Sitåpä just. Raskaus on naisen asia täysin. Oma kroppa jne.

Sharmander :) siittiöiden kuljetus onnistui - meillä luki paperissa, että n. 1tunnin aikana on saatava labraan, joten ajoin aika lujaa!:smiley-ashamed004 :laughing002

Mutta nyt siis inssin hyvät uutiset, eli sperma priimaa (kuten aina), ja mulla juuri irtoamassa oleva 21mm kaunis johtofolli (gynen sanoin)!:p

Lääkäri totesi, että tulipas täydellinen ajoitus:p Pestyt siittiöt elävät jopa sen 2-3pv ja voivat hedelmöittää munasolun vielä ylihuomenna, ellei folli irtoa ihan heti. Tätä vakuuteltiin voimakkaasti, vaikka sperma onkin käsitelty.

Sitten tilastoon, elikä Klinikan oman tilaston mukaan onnistumis% 43+++ ikäisillä on matala ja vain 5% naisista raskautuvat enää.

Näin 46+ jo heikoilla mahiksilla liikutaan, mutta gyne valoi uskoa siihen, että jokin mahdollisuus on nyt kuitenkin olemassa:p

Sain myös suosituksen Ubiqinon 100mg tuotteeseen ja aktiiviseen foolihappoon nimeltä Natalben.
Mahtavaa!! Peukut tälle!!!

No jaa....
Ikä...ikä...ikä....munasolujen ikä.....ja toki miehenkin, kun ikää tosiaan jo molemmilla on, mutta lasta silti toivotaan.

Eipä sitä itsekään ymmärrä/huomaa, että ikää jo todella on:smiley-ashamed004 Pienikin mahdollisuus on tärkeä ja yrittämisen arvoinen.

Naisen tarve saada vielä yksi lapsi voi olla todella valtava. Alusta asti meillä oli suunnitelmat selvillä, eri mieltä olevaa en olisi katsellut hetkeäkään. Jos ukko olisi myöhemmin laittanut liinat kiinni, olisin puhunut ympäri. En edes osaa kuvitella miltä tuntuisi olla eri mieltä näin isossa jutussa.
Jos taas miettii, että ukko olisikin ollut aina lasten kanssa yksin, kuten minä enimmän aikaa, niin ehkä tuo olisi jo steriloinut itse itsensä. Tai mistäs tietää.

Vastavirran akka :) Toivon sydämestäni, että saat vielä lapsen:Heartpink Me kaikki halutaan myös samaa ja toivotaan vauvoja toisillemme!:Heartred

Arvaamattomuus asioissa ja tilanteissa ei ole yhtään kivaa. Voihan kumppani yllättäin muuttaa mieltä, kuten itsekin jokainen voi....toivottavasti kaikilla menee asiat hyvin ja jokainen saisi käärön syliin:smiley-angelic003

Minusta miesten kannattaisi sanoa ihan suoraan jo seurusteluaikana, jos eivät lapsia halua, jotta lapsia haluavat naiset osaavat heitä vältellä. Ja toki päinvastoinkin, ei ole kenenkään etu mennä naimisiin sellaisen kanssa, joka on ihan eri linjoilla tästä asiasta kuin itse.

Suski75 :) Totta, tuo olisi inhottavaa todeta, että on mennyt naimisiin ihmisen kanssa, jolla on täysin eri arvot ja esim. ei yllättäin haluakaan lapsia:depressed: :smiley-ashamed004

Toki voi olla riski siinä, että vaikka on halunnut/sovittu yhteisistä lapsista, niin suhde ei olekaan sitä mitä toivoo, niin mies ei haluakaan lapsia suhteeseen.
Myös nainen voi muuttaa mielensä...

Kiitos Sharmader!!:gen053
Jospa, jospa....vauvakuumetta riittää.

Ja plussaa sinne!!:cheers :cheers :cheers

DpIUI 0 (ovis)
Kuulostaa kyl ideaalille. Olen ainakin aikanaan törmänny siihen et kun iui tehdään enne solun irtoamista nii tsäänssit on parhaat. Jännää jännää!

Nii. Onhan nää lapsiasiat niinku muutkin sellaiSia missä näkemys voi ajan kans muuttua. Mä voin omasta puolesta sanoo et kuulun sellaisii jotka haluaa lapsia varmaan aina.. sittenkin kun ei sitä kohtua enää oo :hilarious: ja se että mies on tavalaan näissä asioissa "järkevämpi" niin se satuttaa ja harmittaa kyllä. Mut ymmärrän toisaalta kyl esim oman miehen huolen siitä että on perheen elättäjä ja vastuussa ja esim asunnon vaihto jne on isoja asioita. Ja tavallaan itsekin haluan tarjota lapsille hyvän elämän enkä tuijottaa pelkästään päälukua :rolleyes: mut silti sitä on tällainen pässi ja tuntuu et mitä vaikeampaa ja epätodennäköisempää tää on sitä enemmn sitä haluaa :wacky:

En jaksanut kaikkia viestejä lukea. Mutta kommentoin tähän, että mies tuossa yks päivä sanoi mulle, että
taas oli uutisissa syntyvyyden laskemisesta, että vauvoja tarvitaan. Sanoin, että no onpa hyvä, ettei mun
tartte enää perustella vielä yhden lapsen tekemistä :grin Mies siis on nyt hyvin mukana tässä ja oli taas
tosi harmistunut mun puolesta, kun itkin täällä kohtaloani.

Me ei muistaakseni ikinä keskusteltu seurustelun alettua lasten hankinnasta, vaikka mulle se oli
ihan selvä homma ja halusin ison perheen. Olen kuitenkin aina ajatellut, että sitä ei voi pitää
itsestäänselvänä, vaan lapset ovat lahja. Toivoin, että saisin helposti lapsia, kuten äitini, jonka ei ole
yhtäkään viidestä tarvinnut yrittää ja välissä oli keskenmenokin.

Sitten, kun aloin vauvoja kyselemään, mies jarrutteli ja hieman hätäännyin. Odotin ja odotin, kun en
halunnut hyvästä liitosta lähteä. Kannatti viisi vuotta odotttaa <3

Mun kuukauden kadoksissa olleet Inocapsit saapuivat tänään :woot: Olivat jääneet postin syövereihin en
tiedä lopulta, minne. Mutta nyt on ensimmäinen capsu otettu.

Huh, mikä viikko. Olin tänään taas töissä 8-17, kun pidin vanhempainvartteja yhteensä kolme. Huomenna saman-
pituinen päivä ja päivän päätteeksi treffaan yhdet vanhemmat. Perjantaina myös vanhempainvartti ja ensi
viikolla jatkuu.

Ai niin. Sain eilen järkyttäviä uutisia somen kautta. Minun ikäiseni entinen työkaveri hautasi
liian aikaisin syntyneen vauvansa juuri. En tiennyt, että hän oli raskaanakaan. Ja hän
vaikutti siltä, ettei haluaisi lapsia. Väärässä olin. Olin todella järkyttynyt huomattuani tämän uutisen.
Ihan kamalaa heille. Ajatukset ovat niin heidän luonaan <3

Muokattu viimeksi:
Takaisin