Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Musta tuntuu ettei meilläkään tämä keskustelu aina suju. Olen pahoillani jos luokkaanuit. Ehkä mä voin olla jatkossa kommentoimatta lainkaan sun kirjoituksiin. Ihan silleen hyvällä.No tässähän mä olen, edelleen keskustelemassa, rankoineni kaikkineni. Vai mistä päättelit että en olisi? En tajuu sun argumentteja.
Nämähän ovat avoimia keskusteluja, joten kuka tahansa voi näitä lukea ja aika moneen myös kommentoida. En tiennyt ettei saa kommentoida ilman tunnusta jos se kerta on mahdollista.Tää oli mulle uutta, että tänne voi tulla huutelemaan myös ihan ilman tunnusta. No joka päivä oppii uusia asioita. Pitäisköhän itekin lähtee muihin keskusteluihin huutelemaan sivusta... silleen ei tarvi laittaa ollenkaan itseään likoon, voi vain käydä arvostelemassa vähän takavasemmalta täysin nimettömänä ja kasvottomana![]()
No, minä en ole ollut lopettamassa aloittamaani napakkaa keskustelua selkärangattomana, vaan pysyn sanojeni takana. En tiedä miksi sanoit niin.Ei vaan kommentointi. Kokonaan. Olen väärässä.
Kasvottomana täällä kaikki kirjoittelevat (paitsi ne joilla profiilissa oma kuva). Kommentoin koska oli niin mielenkiintoinen keskustelu, niin kuin teillä täällä on aiemminkin ollut.Kirjastossakin on ihan mahdollista mättää reppu täyteen kirjoja ja kävellä ulos ovesta lainaamatta niitä. Harva kai kuitenkaan toimii niin. Aika moni asia on mahdollista tässä maailmassa, mut silti useimmat ihmiset toimii toisin.
Mutta jostain kai se ylemmyydentunto on kaivettava. Vaikla kasvottomana huutelemalla keskusteluun, johon ei ole ollut osallisena millään tavalla. Onnea valitsemallasi tiellä.

Täällä kun vuodenkin jakaa asioita itsestään pienelle porukalle ihmisiä, aika arkojakin asioita, niin kyllä siinä tietynlaiset ”kasvot” alkaa muodostua, vaikkei täällä omilla nimillä esiinnytäkään. Jaetaan asioita. Sivusta huutelu ei ole jakamista, ja tässä asiayhteydessä se on kasvotonta, verrattuna siihen miten me muut täällä toimitaan.Kasvottomana täällä kaikki kirjoittelevat (paitsi ne joilla profiilissa oma kuva). Kommentoin koska oli niin mielenkiintoinen keskustelu, niin kuin teillä täällä on aiemminkin ollut.
Ei tässä nyt ole ylemmyydentunteesta kyse, vaan siitä totuudesta, että se että elättää itsensä tuilla on myös mahdollista, mutta sitäkään kaikki eivät tee koska se ei vaan toimisi jos kaikki jäisivät kotiin.
Voiko maailma pyöriä nykyään ilman rahaa, en usko ja se täytyy vaan hyväksyä.
Poistun takaisin sinne takavasemmalle.![]()
Se lienee varkausKirjastossakin on ihan mahdollista mättää reppu täyteen kirjoja ja kävellä ulos ovesta lainaamatta niitä. Harva kai kuitenkaan toimii niin. Aika moni asia on mahdollista tässä maailmassa, mut silti useimmat ihmiset toimii toisin.
.. en ihan ymmärtänyt tämän yhteyttä keskusteluun osallistumiseen?HentoHaave tarkoittanee sitä että tuokin on mahdollista mutta onko se moraalisesti oikein. Niin kuin tämä minun kirjoitteluni kasvottomana.Se lienee varkaus.. en ihan ymmärtänyt tämän yhteyttä keskusteluun osallistumiseen?
Saahan sitä nyt maailmalle avoimella keskustelufoorumilla sanoa asiansa ja osallistua mielenkiintoisiin keskusteluihin, sitä vartenhan täällä ollaan? keskustelemassa itselle uusien ihmisten kanssa. Joistakin toki muodostuu "vanhoja tuttuja", mutta suuri osa jää kasvottomiksi. Ja molemmat on ihan yhtä sallitulla asialla.
Kiinnostavaa että kahden introvertin lapsi on tuollainen superekstrovertti, bussissakin aina vilkutellaan aivan kaikille. No pitkän pohdinnan jälkeen jatkan kaupan alaa. Pari vuotta koulua ja sitten toivottavasti päivätöihin toimistoon. Saas nähdä kuinka vanha jaksaa vielä opiskella, mutta kivalta ainakin vielä vaikuttaa.Mihin kouluun päädyit jos saa udella??
Tää on sinänsä ihan ymmärrettävä ihmetyksen aihe. Meidänkin perhekokoonpanoa ja roolituksia moni ihmettelee ja "tuomitsee". Ollaan siis hyvin samalla linjalla Vastavirran akan kanssa, täällä myös minä hoidan lapset+kodin ja mies tekee tiliä(tai siis elättää tätä suurperhettä), sekä hoitaa omaa "mielenterveyttään" - hän ei siis osallistu lastenhoitoon vapaallakaan, muutakun tilanteen pakosta. Meillä ukko hoitaa työnsäkin puolesta noita ongelmanuoria päivittäin, niin teiniongelmissa annan mieluusti kapulan hänelle-häntä siis nimenomaan tarvitaan lastenhoidossa vasta nyt myöhemmin.Täällä kommentoitiin että isää ”tarvitaan” vasta paljon myöhemmin (jäi vähän epäselväksi mitä tällä tarkkaan ottaen tarkoitettiin)? Mun mies on odottanut vanhempainvapaataan kuin kuuta nousevaa, en kyllä millään hennoisi häneltä sitä kieltääkään.
Ja isäasiasta vielä, mun oma isä matkusti noin 200 päivää vuodessa kun olin pieni, ja etäiseksi on kyllä jäänytkin.
. Luonneasiat ratkaisee tässäkin paljon, niin vanhemman kun lapsenkin.
, mä koen kyllä vahvasti ettei ole yhteiskunnan asia kustantaa meidän perhe-elämää. Mä saan sen 350e kuussa kotihoidontukea, ei kunta yms lisiä. Ja siksi teen muutaman vuoron viikossa töitäkin, että saadaan kaikki 8 hklöä myös voita sen leivän päälle. Meillä on suuri onni että isovanhemmat kykenee yhä auttamaan lastenhoidossa, ei ole tarvinnut heittäytyä oravanpyörään. Vanhojahan nuo toki ovat jo, ja tiedostan, että mennään ihan viimeistä syksyä tällä järjestelyllä - jatkossa täytyy keksiä muita ratkaisuja. Au pair on mulla vahvasti mielessä..