Varhainen vuorovaikutus voi olla hyvää, vaikka kävisi töissä.No me ollaan erilaisia kaikki. Minä valitain kuten valitsin, mutta en ikinä ole kokenut että olisin tuhonnut yhtään mitään. Päinvastoin, minä koen että olen panostanut lasteni henkiseen hyvinvointiin omilla valinnoillani. Ja mun mielestä vanhempien kannattelun pitäis ensisijaisesti kuulua lapsuuteen, ja siitä taloudellisesta puolesta jokainen lapsi vastaa itse aikuistuttuaan, mun mielestä vanhempien ei tarvitse rahoittaa lastensa elämää enää siinä kohtaa kun lapset ovat aikuisia. Tämä on siis mun näkemys, siitä ei tarvi kenenkään vetää palkokasveja nenään eikä syyllistyä. Jos on sinut omien valintojensa kanssa, ei ole tarvetta syyllistyä jonkun toisen eriävistä näkemyksistä ja valinnoista. Mä koen, että panostamalla ensisijaisesti lasteni turvallisuudentunteeseen ja vahvaan varhaiseen vuorovaikutukseen voin antaa heille vahvan itsetunnon ja sen avulla he tässä maailmassa pärjäävät tuulissa ja tuiskuissa. Pientä lasta ei hirveesti lohduta se tieto että sitten täysi-ikäisenä saat vähän taloudellista tukea, mut nyt äiti joutuu olemaan suurimman osan sun elämästä jossain muualla. Lapselle se elämä on NYT, eikä 20 vuoden päästä. Mut nää on mun arvovalintoja. Saa vapaasti ajatella ihan toisinkin. Näin minä tän koen.
Sinun lapsesi varmasti tarvitsivat sinua ja teit omien lastesi kohdalla hyviä valintoja.
Töissä käyminen voi olla myös pikkulapsiaikana lapselle juuri sitä, mitä hän tarvitsee. Kaikki eivät tarvitse jatkuvaa syliä tai kotona /lähellä olemista. Joillekin lapsille on parasta se, että pääsee kokeilemaan kaikkea sellaista, mihin ei kotona ole mahdollisuuksia. Pääsääntöisesti kuitenkin kotiin pääsee iltapäivällä.

No, hyvä se kai on tutkia. Katsotaan sitten mikä on tilanne, onko tässä nyt sitten kakkostyypin diabetes edessä.
. Hemm*tin ärsyttävää, kun ei mitään asiaan painavia rasitteita ole kun tämä ikä. Mä niin ymmärrän tämän osana yhteiskunnan keskiarvopolitiikkaa, yksilöinä ei voida tähänkään suhtautua. Olis mulla muita rasitteita taustalla (verenpaineasiat mm) jotka painaa kovaa aivan muihin suuntiin, mutta niihin ei erityiskohtelua anneta. Esim verenpainemittari lainaan kotiin olisi iso juttu (tämä onnistui taannoin kun vielä meidän pikkukylällä oli oma äitiyshuolto, vaan ei enää). Saa niitä toki ostaakin, mutta jos nyt mennään äitiyshuollon tarkoitusperien ytimiin..auttaa yhteiskuntaa säästämään vai kohdata odottajat yksilöinä?
??
!