Mulla ei ole tv:tä, ei ole ollut kymmeneen vuoteen. Kun erosin lasteni isästä 2011, päätin että en enää ota telkkaria elämääni. Se tuntui hallitsevan liikaa vapaa-ajan viettoa, ja silloin kaipasin elämäni hiljaisuutta ja rauhaa, aikaa prosessoida eroa ja muutenkin elämääni. Luin paljon kirjoja ja vietin aikaa metsässä sieniä ja marjoja keräten, en kaivannut telkkaria yhtään. Enkä ole tähän päivään mennessä kaivannut sitä takaisin! Lapsetkaan ei ole koskaan asiasta valittaneet. Silloin eron aikaan olivat vielä aika pieniä, luettiin päivittäin kirjoja, laitoin kynttilät palamaan ja meditaatiomusiikkia soimaan ja silittelin heitä vuoronperään. Se oli sellaista sylihoitoa ja ihanaa yhdessäoloa, mun mielestä pesi tv:n katsomisen ihan 6-0. Lapset tottui siihen että tv:tä ei ole eikä tarvi. Ihan vasta pari vuotta sitten loppui iltasatujen lukeminen, kun nuorimmainenkin alkoi olla lähelle 10-vuotias ja itse sanoi että ei viitsi enää kuunnella. Se oli mulle rankempi juttu kuin lapsille

En katso oikeastaan mitään edes netistä nykyään. Lapsilla on netflixit isänsä kautta, joskus ollaan katottu joku lastenleffa, ja nyt teininä jotain vähän isompien leffojakin. Ehkä 2-3 kertaa vuodessa. Hyvin pärjää ilman ruutuakin.