----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä täällä jännitän kaikkien puolesta :)

Hippuselle nyt voima-aaltoja, toivottavasti oli vain asiaankuuluvaa kipua!

WM:lle myös optimistisia ajatusaaltoja täältä, ja voimia kipujen kanssa elämiseen!

Itsellä ei nyt tällä hetkellä ole oikein mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan, olo on rauhallinen. Ehkä se on sitä, kun olen jo täysin luovuttanut toiveet raskaudesta, vaikka vasta pillerit lopetinkin, eikä yrityskertoja ole kuin kaksi takana, niin ei sitä osaa sitten jännittääkään tulevia aikoja. Olisihan se nyt melkoinen pommi, jos raskaus alkaisi.

Normaalia arkea vaan, töitä, lapsen kanssa oloa. Pojalla on ollut nyt tällä viikolla melkoisen levottomat yöt jostain syystä. Luulen, että läheisyyden kaipuu on nyt vallalla niin pahasti, ettei iltapäivän/illansuun läheisyys riitä, vaan sitä pitää sitten tankata edelleen öisin. Ja maitoa. Hyvin ponnekkaasti vaatii maitoa. Joo tiedän, pitäisi vaan pysyä lujana ja olla antamatta, mutku... :shy:

Voi itku, heräsin yöllä mahakipuun. Ihan kuin kovat kuukautiskivut. Vieläkin on vähän kipeä ja ihan sellainen tunne, että tää taisi olla tässä. Vielä ei vuoda.
Kumpa olisin väärässä.

Hippunen77 :) Mullakin oli alkuvaiheessa aika kovakin kipukohtaus...makasin lattialla tunnin ja panadolilla vasta kipu meni ohitse.
Sattui niin, että yrjöt lensi.

Kohdun kasvukivut voi olla aika koviakin.

Voiniia ja stemppiä:Heartblue
:wav

Tsemppiä hippunen! Kun ei vuoda niin tuskin on hätää kivusta. Kohdun kasvukivut voi olla yllättävän kovia alussa ja hormoonitasapainon heittely vielä lisää kohdun alueen tuntemuksia.jollei kipu jää pitkäksi aikaa päälle niin aika rauhallisin mielin voi jäädä seuraamaan.

Muistan, että esikoista odottaessa alkuraskaudessa oli tosiaan koviakin vihlaisuja. Olin silloin reissussa kavereideni kanssa viikoilla 7-8 ja ihmettelin kavereilleni, miten kukaan ei missään ole puhunut siitä, kuinka kovia kasvukivut voivat olla, välillä kun piti pysähtyä kesken kävelemisen odottamaan, että kipu menisi pois.

Keskenmenneessä (eli toisessa) raskaudessa ei kipuja ollut, eikä myöskään tässä elokuisen raskaudessa.

Kiitos kokemusten jakamisesta. Mulla ei edellisissä km raskauksissa oo ollut tällaisia kipuja. Vihlaisuja ja nipistelyjä kyllä, mutta ei tällaista kk-kiputapaista. Katsellaan.. on tää niin hermoja raastavaa.

Kiitos jos jaksatte tätä mun huolta ja vatvomista. Ei oo tässä kohtaa kauheesti muita, jonka kanssa näitä haluaisi jakaa ja kuitenkin helpottaa, kun voi jonnekin tätä purkaa.

Hippunen, mulla oli ekat 8 vkoa tämän tästä menkkakipuja muistuttavaa juilintaa, joka sitten ihan yhtäkkiä loppui. Raskaus oli normaali. Mulla on siis vain 1 raskaus ollut koskaan ikinä, vaikka ilman ehkäisyä olen elänyt 2011 alkaen. Vertailupohjaa ei siis ole häävisti.

KaarinHa, mä niin samaistun kirjoitukseesi. Tulee jos tulee. Ihme on jos tulee! Ja tissi maistuisi takiaiselle edelleenkin, vaikka vähän koitan rajoittaa. Jännitän sitten muiden puolesta enemmänkin, kun omat kuviot on aika hiljaiset.

Tiedoksi siis, että nyt on Ehkä dpo12, Ehkä 4pvää myöhässä ja pc oli aamulla hohtavan valkoinen nega. Enköhän minä vuotoa vaan taas odottele alkavaksi.

Niin joo, mikähän dpo minulla nyt mahtaisi edes olla :wideyed: Lh-huipun oletan olleen lauantaina 3.8. kun juuri silloin en testannut, ja perjantain sekä sunnuntain testit oli ihan hailuja, maanantain testissä ei ollut enää kuin viivan paikka. 2-3 vuorokauttako se ovis nyt on sitten lh-huipun jälkeen? (Muoks. siis 1-2 vuorokauden sisään). Enpä osaa nyt omaa kehoani lukea, olisiko se ovis sitten ollut tässä alkuviikosta :scratch No, täytyy jatkaa testailuja seuraavassa kierrossa. Voisin ehkä ruveta mittamaan lämpöjäkin, tosin aamut on hankalia vielä siinä suhteessa, että joudun usein nousemaan sängystä milloin mihinkin aikaan aamuyöstä 3-5 välillä, ja saatan jäädä sitten pystyyn jo silloin. Ei siinä kyllä kerkee mitään lämpöjä mittailemaan, kun poika heräilee miten sattuu :wideyed: Ei auta kai kuin sokkona vaan mennä eteen päin.

Muokattu viimeksi:
:greet025 ...mitä ajatuksia tuo :suojatie?

Koulut ja päuväkodit, kun ovat alkaneet.

Meidän natkalla on yksi iso tie ylitettävänä ja usein tiellä menee kaahareita, vaikka on suojatie ja nopeus 30km/h. Onneksi lapsi tietää varoa, ettei autoilijaan saisi koskaan luottaa liikaa.

Näin itse tänään työmatkalla kotiin tilanteen, jossa pyöräilijä makasi maassa suojatiellä:sad001....hänen pyörä oli rusinana ja auton etulokarissa lommo. Tilannetta oli jo selvitelty ja onneksi pyöräilijä oli saamassa apua, eli hoidettiin pelastuslaitoksen puolesta. Toivottavasti ei käynyt pahasti!

Suojatie....suojatie....

:greet025 ...mitä ajatuksia tuo :suojatie?

Koulut ja päuväkodit, kun ovat alkaneet.

Meidän natkalla on yksi iso tie ylitettävänä ja usein tiellä menee kaahareita, vaikka on suojatie ja nopeus 30km/h. Onneksi lapsi tietää varoa, ettei autoilijaan saisi koskaan luottaa liikaa.

Näin itse tänään työmatkalla kotiin tilanteen, jossa pyöräilijä makasi maassa suojatiellä:sad001....hänen pyörä oli rusinana ja auton etulokarissa lommo. Tilannetta oli jo selvitelty ja onneksi pyöräilijä oli saamassa apua, eli hoidettiin pelastuslaitoksen puolesta. Toivottavasti ei käynyt pahasti!

Suojatie....suojatie....
Meilläpäin autoilijat antavat aika hyvin suojatiellä tilaa kävelijöille eikä päiväkotimatkalla ole ylitettäviä katuja. Itse autoilijana olen aina tarkkana, että kävelijät pääsevät turvallisesti yli.

Viime viikolla kyllä joku pyöräilijä oli kaatunut ilman kypärää meidän tontin rajalla ja ilmeisesti aika huonosti oli käynyt. En jäänyt katsomaan, kun ambulanssi oli jo paikalla.

Täälläpäin on aika törkeä "suojatiekulttuuri", autot ei anna tietä eikä kävelijät uskalla ylittää jos auto tulossa.
Hämmästyin aikanaan ruotsin malliin aiheessa, siellä kun autot aina pysähtyy suojatien kohdalla jos ketään aikeissa ylittää.
Olen pyrkinyt tätä myös täällä noudattamaan, vaikkakin sekin aiheuttaa väliin vaaratilanteita, kun es vastaantuleva auto ei pysähdykään..toisinaan on turvallisempaa vaan antaa kävelijöiden odottaa, kun houkutella ne turman suuhun :shifty:.
Yritän lapsille opettaa että auto on suurimpia riskejä mitä elämässä kohtaamme päivittäin, kannattaa siis varoa. Sen kummemmin en kuitenkaan asiaa vatvo tai murehdi. Ei ole kyllä nimensä veroinen tämä 'suojatie'..

Mitäs uuteen päivään kuuluu testirintamalla? Monta lupaava kuuloista testausta odotettavissa :nailbiting:!!

Mikäs Hippusen olotila tässä aamussa?

Ikävä tilanne Hentohaave. En osaa muuta kuin toivottaa jaksamista. Toivottavasti kun olette erillään ajatukset selkiäisi siitä mitä kumpikin haluaa.
Lapsi ei minusta ikinä ratkaise mitään. Eikä paranna jo huonoa suhdetta. Minusta jopa voi ajaa sen huonompaan suuntaan.
Silti tottakai toivon, että plussaisit tästä kierrosta. Voi lapsen saada vaikka yksinkin.

Mitäs uuteen päivään kuuluu testirintamalla? Monta lupaava kuuloista testausta odotettavissa :nailbiting:!!

Mikäs Hippusen olotila tässä aamussa?

Lambi :) Vielä ihan ei testiä tiedossa, dpo 6 ~ mutta olotila yhä lupaava :) ....juilunaa alavatsalla ja rinnat arat....

Töissäkin menee uusista haasteista huolimatta taas hyvin...paljon on tehtävää ja uutta opiskeltavaa samalla. Jospa äitiylomaa kohden!:happy:

Takaisin