----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mutta ovuloimattomia kiertoja mulla on ollut ennenkin, eikä kierto ole pidentynyt. No kyllä ne kohta alkaa. Odottavan aika on vaan pitkä ja pms täyteinen. Nyt sen huomaa, miten terot vaikuttaa tuohonkin.

Mulla oli D 250 mikrog/pvä kunnes sain arvon nousemaan tarpeeksi (oli just ja just viitearvon alapuolella, ja kaukana siitä mitä pitäis kalsiumin imeytymisen kannalta olla), nyt enää 50 mikrog/pvä.

Foolihappoa 1000 mikrog, ostin vahingossa Amazonilta supervahvan valmisteen. :wideyed:

Hyvä tytöt just noin! Mulle näistä sanottiin aivan ensimmäisenä ensimmäisellä klinikkakäynnillä. Tärkeitä ovat ja ihmiset syö liian pieniä annoksia. Kesälläkin valo just ja just riittää siihen jokapäiväiseen d tarpeeseen jos ei ole paljon päällä. Mitään ei kyllä Suomessa jää varastoon ja huonoina kesinä ei riitä edes siihen. Silti pitää siis muistaa kunnon suoja auringossa. Meillä käytössä kummallakin täällä 30 ja ulkomailla lasten 50 kertoimet.

Mun äiti oli vuosia sitten huolissaan että syön liikaa D :tä, onneksi sille pystyi laittamaan eteen veriarvot mustaa valkoisella; juuei ole pelkoa yliannostuksesta.

Mutta äiti sai kyllä puolivoiton pari kk sitten: lääkäri totesi että D imeytyy liian hyvin, ja nyt hän ei saa ottaa edes monivitamiinia jossa sitä on - arvot yli 260 ilman että olisi syönyt sitä erikseen. Ilmeisesti aika harvinaista, eikä todellakaan vaikuta periytyneen. :hilarious:

Kosmoskukka :) Nyt kun sait Letrot, niin viiva varmasti/ oletettavasti vahvistuu täysin vahvaksi:cheers

Toivottavasti sait miehen kaadettua ja siipat sisässä?:joyful:
Kiitos kannustuksesta taas tähti.:)
Toivottavasti kuulun niihin joilla se toimii. Olisihan se tosi hienoa saada eka positiivinen ovistesti. Enemmän positiivisia raskaustestejäkin eläissään saanut.:grin
Kovasti odotan kyllä ensi kiertoa.

Mä laitoin miehelle viestin, että jos nukun, kun tulet, niin sitten herätät. Kiltisti totteli.:joyful:

Minä en syö Omega3:a ollenkaan, se kun lisää verenvuototaipumusta, ja mielestäni vuodan verta ihan riittävän hyvin jo nyt.

Alkuraskaudessa söin mammamonivitamiinia ja lisäksi vielä vähän foolihappoa päälle, koska en muista niitä kuitenkaan joka päivä syödä. Nyt vain mammamonivitamiinia, jossa siis on se perusmäärä foolihappoa siinäkin.

Mielenkiinnosta kysyn, että kuinka paljon vedätte foolihappoa ja d vitamiinia?

Vastavirran akka :) Hyvä huomio.... herranen aika, nyt tuli huomattua, että olen ottanut vain 1tbl/vrk., kun suositus on 3tbl/vrk, että tulee 500mg/vrk.

Ja tämä siis MAMA Vitamiini. Olen ottanut foolihappoa triplasti ihan liian vähän:sad001 :banghead:

Siitäköhän nämä mun negat johtuu:smiley-angelic006
Kiitos, että herätit tutkimaan tuoteselosteen kunnolla.

D-vitamiinia tulee kalaöljystä 50ug/vrk....yhteensä 60ug/vrk....sekin taitaa olla ihan liian vähän:nailbiting:?

Last edited by a moderator:
Raskaana ei tulisi mieleenikään syödä Omega3:a. Viimeisellä kolmanneksella se onkin kaikilta kielletty, koska aina on mahdollista, että joutuu yllättäin sektioon, ja sitten sitä vuotaa leikkauspöydällä kuin seula. Ja kun nuo pitää lopettaa 6-8 viikkoa ennen leikkausta, eikä sitä hätäsektiota voi lykätä 6-8 viikkoa vain siksi, että odottaja ei ole osannut omega3:a ajoissa lopettaa.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201711302200570776

-------------
Lahden Päijät-Hämeen keskussairaalan erikoislääkäri Arno Sipponen kertoo, että sairaalat ovat nykyään havahtuneet kysymään leikkauspotilailta myös omega 3 -valmisteiden, ei pelkästään lääkkeiden, käytöstä.

- Ihmisille ei usein tule mieleen edes mainita, että he syövät omega 3 -kapseleita. Niiden käyttö tulee meidän sairaalan suositusten mukaan lopettaa 6-8 viikkoa ennen suunniteltua leikkausta, Sipponen sanoo.

Rasvahappovalmisteiden käyttäminen voi osoittautua vaaralliseksi myös onnettomuustilanteissa.

Esimerkiksi kaatuneella tai auto-onnettomuuteen joutuneella voi olla suurempi riski saada aivoverenvuoto tai menettää verta onnettomuudessa, koska valmiste pyrkii estämään veren hyytymisen.

Mä lopetin omegojen syönnin pari vuotta sitten 1. ivf:n alkaessa, tästä mainittiin erikseen silloisella Väestöliiton klinikalla. Syön sen verran kalaa ja siemeniä, että toivon saavani edes vähän luonnollista kautta.

Oon näin jälkikäteen ihan tyytyväinen että lisäomegat jäi silloin kokonaan, menetin lääkkeellisissä tyhjennysyrityksissä ja kaavinnoissa niin paljon verta, että omegaboosti olisi voinut olla huono juttu.

Ei kalasta onneksi saa noita yhtä paljon kuin pilleripurkista. :) Ja raskausaikana muistaakseni oli myös suosituksia siitä, kuinka usein kalaa tulee syödä, olikohan se nyt 2-3 kertaa viikossa.

Niin muuten taisi olla, että IVF:ssäkin nämä oli kielletty. Ei jää aina mieleen, koska minä en noita muutenkaan käytä, joten mitään ei tarvitse muuttaa.

Joo mutta se ei ole omega 3:n takia, vaan dioksiinin ja elohopean, joita on joissakin kaloissa.
Tiedän, mutta se tarkoittaa myös, että suosituksia noudattamalla ei tule myöskään omega3:a liikaa, koska kalan syönnissä on muutenkin rajoituksia. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Sinähän kysyit, pitääkö kalan syöminen lopettaa liian omega3:n pelossa.

Takaisin