----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Progynova oli mullakin viimeksi lyhyen kaavan IVF:ssa, aloitettiin sillä kp 18 (aloituspäivä on yksilöllinen) ja jatkettiin tiettyyn päivään asti siitä, kun kuukautiset alkoi. Sitä käytetään ns. primerina, eli se on pehmeämpi tapa valmistella paikkoja kuin esim. synarela (synarela ajaa pitkän kaavan hoidossa oman hormonitoiminnan kokonaan alas) ennen kuin stimulaatio tableteilla tai piikeillä alkaa.

Mulle tosta ei tullut mitään oireita, mutta meinasin mokata tablettien oton aloittamisen koska valtakunnallisen ivf-hoitokaavakkeen KP:t on hoitopäiviä eikä kiertopäiviä. :banghead:
Kannattaa siis laittaa kännykän muistutuksiin oikeille päiville kaikki hälytykset aloituksista ym. :)

Motto78 :) Tämä Progynova siis aloitetaan keräyksen jälkeen? Kiitos selvennyksestä, mietin vaan, jos seuraava on välikierto, niin tämä on jätettävä väliin, koska mahdollinen raskaustesti ei vielä voi edes näytttää mitään...:rolleyes:

Ei kai haittaa, jos on vähän pihalla, kun ei töissä ehdi nykyään mitään näin vielä lyhyemmällä osittaisella hoitovapaalla ja nyt on myös isoja vaativia projekteja koko ajan lisää, joista ei äkkiseltään ymmärrä/ehdi käsittämään oikein yhtään mitään:smiley-ashamed004

Äitiysloma....tulisit pian:arghh:

Motto78 :) Tämä Progynova siis aloitetaan kerätksen jälkeen? Kiitos selvrnnyksestä, mietin vaan, jos seuraava on välikierto, niin tämä on jätettävä väliin, koska mahdollinen raskaustesti ei vielä voi edes näytttää mitään...:rolleyes:

Ei kai haittaa, jos on vähän pihalla, kun ei töissä ehdi nykyään mitään näin vielä lyhyemmällä osittaisella hoitovapaalla ja nyt on myös isoja vaativia projekteja koko ajan lisää, joista ei äkkiseltään ymmärrä/ehdi käsittämään oikein yhtään mitään:smiley-ashamed004

Äitiysloma....tulisit pian:arghh:
Mulla toi oli ennen keräystä, ja siis ihan aluksi ennen kuin ivf:n kasvatteluosuus alkoi. Ensin progynovan aloitus, sitten menkat, sitten kasvattelulääkkeitä, sitten irrotuspiikki. Kannattaa soittaa klinikalle ja varmistaa omat ohjeet ja aloituspäivät. :)

Muistelisin kysyneeni mitä tapahtuu jos raskaustesti olisi näyttänyt plussaa kun progynova on jo aloitettu, ja vastaus taisi olla että "ei haittaa, lopeta vaan lääkitys ja soittele meille", mutta varmista vielä tämäkin itse lääkäriltä.

View attachment 77497 Kiitos ihanat neuvonantajani ja asioista tietävät sielunsiskoni! Eilinen ovistestin hailakampi testiviiva olikin tänään testatessa jo vahvempi kuin kontrolliviiva! Ilman teitä en kyllä olis tajunnut edes testata enää, kun viikko sit oli jotain viivoja testitikuissa.

Nyt on kylvetty kerrankin oikeaan aikaan. Eilisiltana oli melkoiset draamat meillä täällä, kun ei se laukeaminen mieheltä onnistunut... paineet :sad001 Hän yritti avata mulle tuntemuksiaan siitä tilanteesta, minä koin sen itseäni syyllistävänä ja ilta päättyi mun hysteeriseen itkukohtaukseen klo 4 yöllä... kun vielä luulin että se ovis on jo poispäin menoillaan ja viimeisiä sekunteja viedään... olin suoraan sanottuna jo paniikissa. Neljän tunnin yöunien jälkeen ”virkeänä” lähdin asioille, sanoin miehelle hellästi aamulla että tulen kotiin klo 11, jos haluat niin koita kaikessa rauhassa yksin jos saisit soosit kuppiin. Ja kun tulin kotiin niin täällä oli lämmin kupillinen oottamassa :wink no ei nyt kupillinen, mut, youknow :)

Kävin siis aamulla gynellä. Kohtu ja munasarjat on nyt ultrattu, siistit ja kaikki kunnossa, kohdun limakalvo ok, mut munasarjoissa vain 2 follikkelia toisessa, toisessa ei yhtään. Ja se isompi niistä oli hiukka liian pieni,17mm. Sain Letrozolit muniksien kypsyttelyyn, muuta ei vielä testailtu. Kuulemma raskaaksitulon mahdollisuus on näillä eväillä hyvin pieni, ja kun ei siittiöistäkään tiedä yhtään. Noh, uskon ja luotan, ja rakastetaan sitäkin lujemmin. Tulee jos tulee...

Hentohaave :) Wau!! :cheers
Tämä on PLUSSA!!:grin

Ompa hienoa, että sait Letrot, vaikka ikä jo näin korkea...aika erikoista, vai oliko teillä aiempi hoito kesken?

Plussa tähän kiertoon!!:cheers:cheers:cheers:cheers

Last edited by a moderator:
Mulla toi oli ennen keräystä, ja siis ihan aluksi ennen kuin ivf:n kasvatteluosuus alkoi. Ensin progynovan aloitus, sitten menkat, sitten kasvattelulääkkeitä, sitten irrotuspiikki. Kannattaa soittaa klinikalle ja varmistaa omat ohjeet ja aloituspäivät. :)

Muistelisin kysyneeni mitä tapahtuu jos raskaustesti olisi näyttänyt plussaa kun progynova on jo aloitettu, ja vastaus taisi olla että "ei haittaa, lopeta vaan lääkitys ja soittele meille", mutta varmista vielä tämäkin itse lääkäriltä.

Motto78 :) Kiitos. Olet ihana:Heartpink
Yritän tämän selvittää.

Siis minun vastaukseni lähti siitä oletuksesta, että Progynova on vasta keräyksen jälkeen. Minä siis söin Progynovaa viikolle 12 asti alkuraskauden tueksi.

Kannattaa tosiaan kysyä klinikalta, aloitetaanko Progynova ennen keräyskiertoa, kuten Motto78:n tapauksessa, vai vasta keräyksen jälkeen.

.
Siis minun vastaukseni lähti siitä oletuksesta, että Progynova on vasta keräyksen jälkeen. Minä siis söin Progynovaa viikolle 12 asti alkuraskauden tueksi.

Kannattaa tosiaan kysyä klinikalta, aloitetaanko Progynova ennen keräyskiertoa, kuten Motto78:n tapauksessa, vai vasta keräyksen jälkeen.

Suski75 :) Kuullostaa siltä, että Prognova ei haittaa, jos on mahdollisesti raskaana.

Yritän selvittää, kunhan kykenen, töitä on liiaksi saakka ja nyt ylitöiltäkään ei kukaan voi välttyä:smiley-ashamed004 Yritän tehdä kuuden tunnin työpäivää.

Kai se lääkäri kirjoitti ne säälistä, kun katsoi ettei mun munasarjoissa ole oikein mitään kypsymässä, tyhjältä näyttää. Totesi vielä että sun tapauksessa tuskin on monisikiöisyyden riskiäkään. Ja reseptillä oli sit 100 tablettia letroja :O Nehän riittää pariksi vuodeksi... eh hee.

Hentohaave :) Hienoa, että sinulla on Letrot..

Tuo 100kpl riittää kyllä noin 2-vuodeksi.

Itse en saanut Letroja ilman Klinikan (perustutkimuksia =verikokeet ja ultrat) tutkimuksia!

Kai näitäkin lääkäreitä löytyy, jotka lennosta/säälistä määräävät lääkkeitä:joyful:

Kontrolliultrassa pitää toki käydä, sen lääkäri sanoi. Verikokeista puhuttiin kyllä, mutta kun sanoin että järeämpiin hoitoihin ei aiota lähteä, niin hän totesi että siinä tapauksessa nuo verikokeet taitaa olla turhia. Siis jos ei tuloksista kuitenkaan seuraa mitään jatkotoimenpiteitä, niin mitäpä me tehdään sillä tiedolla, että epätoivoista on :wink

Hentohaave :) Ikäsi ei sitten tullut vastaan....:p?

Oletko julkisella vai yksityisellä?

Itselle on tullut vastaan tuo 45v. ikäraja yksityisellä, Suomessa. Julkisella se on jo siellä 40v.

Nämä lienee sopimuskohtaisia riippuen hoidoista:p

No ei nyt nyt ole myrskytuhoja. Kääk. Ihan rupeaa jännittämään tosissaan. Luulin, että olisi kevyempi homma, kun kohtutulehdus. Sillon holahti välillä yli puolikin litraa päivässä, eikä olleet huolissaan. No taas oppii uutta ja tietää varautua. Toivon,etten noita öö Cytotec nappeja tarttis, mutta pakko kai se on. Sairaalassa antoivat jo jonkun Mifegynen, ettei ole jouluhalkoa enää ei. Jotenkin olisi mukavampi ajatus, että vuotais ilman nappeja.

En minä taida tarvita enää keskusteluapua. Aika hyvin vanha juttu jo taputeltu mielessä. Ja onhan mulla teidät.
:sad010 älä rupee jännittämään, pidät vaan mielessä ettet jää yksin mökkiisi vuotamaan. Tunnen kyllä monta joilla nuo tabut on toimineet alkuraskauden kkm ihan hyvin, ei ole siis muuta toimenpiteitä tarvittu. :grumpy:
Kai sulla on nyt läjä pääsiäis suklaata ja nenäliinoja, vai meetkö kuivan kärsimyksen kautta? Kuolemaa pitkäperjantaille:sad001

Voimia tänne kaikille :Heartpink

Reissu lähenee loppuaan. Ollaan aika naatteja kumpikin ope :sleep011 Ja kotipuolessa mies on yrittäny pärjätä käsi paketissa lasten kanssa. Onneksi appiukko vaihtoi tänään renkaat autoihin ja anoppi on auttanu lasten kans. Kiva päästä kotiin huomenna, vaikka huikea reissu onkin ollut :happy093

Lääkäriltä kysyin ikärajoista, niin hän sanoi ettei yksityisellä sellaisia laki määrää, ne on tapauskohtaisia, ja kyllä hoidetaan yli 46-vuotiaitakin. Mutta eihän me siis aiota mihinkään hoitoihin, tän isommin. Katsotaan nyt mitä näillä irtoo :)

Hentohaave :) Aika erikoista kuulla...

Tapauskohtaista on, mutta tietääkseni Klinikan pitää olla perehtynyt potilaaseen. Ei kuka vaan 47-vuotias voi marssia ovesta sisään ja sopia folliultraa, sekä saada Letroja:rolleyes:

Jos näin on, niin aikaahan mullakin on vaikka millä mitalla vielä täällä Suomessa, vaikka Klinikka vetää hoitorajan 45v ikään uusille asiakkaille.

En mä missään klinikalla käynyt, vaan yksityisellä gynekologilla. Halusin vain ihan perus tsekkauksen ja tiedon, onko mitään tehtävissä ilman tonnien hoitoja. Hän ultrasi siinä vastaanottokäynnillä follit ja kohdun tilanteen, ja ohjeisti jatkoon hedelmällisyysklinikalle, mutta sanoin ettei lähdetä tän järeempiin hoitoihin. Näillä mennään ja tulee mitä tulee.

Eivät vedä ikärajaa 45v. ?

Voistko saada IVF hoidonkin sieltä vielä 48v.?

Takaisin