----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaikista tärkein apuhan minulle varmasti olisi elämäntaparemontti, mutta ostapa sellainen nyt kaupasta...

Hirvi :) Tuo on haasteellista, mutta mahdollista. Nykyään on niin paljon eriäviä mielipiteitä siitä, mikä on hyväksi tai ei...

Ainakin vähärasvaisella ruokavaliolla on vaikeampi raskautua jne.

Hirvi :) Tuo on haasteellista, mutta mahdollista. Nykyään on niin paljon eriäviä mielipiteitä siitä, mikä on hyväksi tai ei...

Ainakin vähärasvaisella ruokavaliolla on vaikeampi raskautua jne.

En aio vähentää rasvaa vaan sokeria, sekä lisätä kasviksia ja liikuntaa.

On tosi outoa nyt, menkkakramppeja oli jo nukkumaan mennessä ja nyt piti oikein särkylääke ottaa niihin, mutta hanat eivät ole auenneet, muuta kuin ne pari tippaa eilen. Ei minulla koskaan ennen ole kivut alkaneet ennen vuotoa. Mitä tapahtuu?

Mä oon joutunut viedä kolme ekaa lasta heti ä.loman loputtua hoitoon. Taloudellinen pakko. Luulen Tähti ettei ole niinkään harvinaista. Teillä tuntuu olevan talous kunnossa kun mielestäsi "roskaruokakaan" ei maksa mitään ja muutenkin. Mutta meitä ei niin varakkaita lienee hyvin paljon tässä maassa. Varmaan moni tahtoisi pitää pientä kauemmin kotona mutta se ei ole vaan mahdollista jos toisen tulot onkin äkkiä vain jonkun hassun satasen.

Nyt meillä mies on työttömänä ja ollut lapsen kans kotona mikä on sinänsä lapsen kannalta hyvä juttu. En usko siihen että noin pieni tarvitsee vielä kaveriseuraa eikä muutakaan perhepäivähoidon tai päiväkodin tarjoamaa virkettä.

Muokattu viimeksi:
Mua kiinnosti asia sen verran et goiglasin niin näyttäisi että vain alle prossa alle 1v olis hoidossa. Olen yllättynyt. Ihmettelen kyllä kuinka niin monella lapsiperheille on varaa olla lapsen kanssa kotona.

Tähti mäpä erehdyin.

Mä oon joutunut viedä kolme ekaa lasta heti ä.loman loputtua hoitoon. Taloudellinen pakko. Luulen Tähti ettei ole niinkään harvinaista. Teillä tuntuu olevan talous kunnossa kun mielestäsi "roskaruokakaan" ei maksa mitään ja muutenkin. Mutta meitä ei niin varakkaita lienee hyvin paljon tässä maassa. Varmaan moni tahtoisi pitää pientä kauemmin kotona mutta se ei ole vaan mahdollista jos toisen tulot onkin äkkiä vain jonkun hassun satasen.

Nyt meillä mies on työttömänä ja ollut lapsen kans kotona mikä on sinänsä lapsen kannalta hyvä juttu. En usko siihen että noin pieni tarvitsee vielä kaveriseuraa eikä muutakaan perhepäivähoidon tai päiväkodin tarjoamaa virkettä.

Muska77 :) No joo, ollaan saatu olla molemmat töissä 20vuotta ja aluksi oltiin säästäväisiä, että saatiin talous kuntoom. Onneksi terveys on ollut syht. hyvä, että se on ollut mahdollista. Mies ei ole ollut koskaan työttömänä, minä pari kertaa lyhyen ajan ja nyt äitiyslomalla 1,5v. Taloudellisesti voisin olla kotona hoitamassa lasta, mutta töistä kyseltiin paluuta ja itseäni harmittaa elää kotihoidontuella (300€/kk), joka on ihan ihmisarvoa alentavan naurettava summa, niinkin kovasta työstä, kuin lapsen hoitamisesta. Yhteiskunta ei arvosta kotiäitejä:singing:

• Tykkään
Reaktiot: M-M
Mua kiinnosti asia sen verran et goiglasin niin näyttäisi että vain alle prossa alle 1v olis hoidossa. Olen yllättynyt. Ihmettelen kyllä kuinka niin monella lapsiperheille on varaa olla lapsen kanssa kotona.

Tähti mäpä erehdyin.

Muska77 :) eipä mitään...Hyvin monet luo ensin "uran" ja hankkii säästöjä, lapset hankitaan vasta myöhemmällä iällä.

Mekin alettiin hankkimaan tätä ekaa, kun olin 41v. Kaikki oli silloin balanssissa ja pesämunaa kartutettuna.

Kp 1, jeeee... :-/

Ajattelin että tämän kierron katsoisin vielä ja sitten uusi aika samalle gynelle millä kävin viimesimmän keskenmenon jälkeen. Jos kaikki rahat eivät mene hammaslääkäriin.

Minä olen nyt 41v eikä ole kaikki balanssissa eikä pesämunaa hankittuna. Ei se kaikilla mene niin kuin toivoo vaikka yrittääkin.

Muskalle paranemisia, Tähdelle ja muille mahdollisille jännittäjille peukkuja! :)

Meillä olis taloudellisesti ja muutenkin just nyt oikea hetki lapselle. Koko elämän tähän asti on fokus ollut työssä, joka on myös elämäntapa ja joka myös vie kaikki rahat.. Viime vuosina elämä pyörähtänyt ympäri monin tavoin ja ihan kuin katsoisi maailmaa ihan uusin silmin.

Kaikkeen vaan ei voi vaikuttaa ja on otettava vastaan mitä elämä tuo, vaikka se olisikin jotain muuta, kuin omat suunnitelmat. Aina se ei loppupelissä edes olekaan hullumpi vaihtoehto..

Täällä meneillään kp 12. Ovistestit näyttää puhdasta negaa. Hain jopa tyyriitä cb digitestejä. Niillä oon testannut aamulla ja pc-liuskalla illalla.

Ennen km, kun tulin raskaaksi, ovis oli kp 10 tienoilla. Nyt ollaan jo kp 7 lähtien talleteltu jokatoinen päivä. Vähän tuossa jo miehen kanssa vitsailtiin, miten kunto kestää, jos ovis tuleekin nyt kovin myöhään.. Meillä ei yleensä oo ihan näin aktiivista. :grin

Hyvää palmusunnuntaita kaikille!:)

Kp 1, jeeee... :-/

Ajattelin että tämän kierron katsoisin vielä ja sitten uusi aika samalle gynelle millä kävin viimesimmän keskenmenon jälkeen. Jos kaikki rahat eivät mene hammaslääkäriin.

Hirvi :) Hyvä, gynellä kannattaa käydä ihan mielenrauhankin vuoksi.

Hammaslääkärit (yksityinen) ovat yllättävän suuria rahareikiä! Oon käynyt nyt 4krt tästä hampaasta, (ja menossa viikonpäästä, kun eivät ottaneet röntgeniä mahdollisen raskauden takia)...no äkkiä laskien nuo käynnit on kustantaneet liki 1000€, vaikka hampaassa ei ole edes vielä pysyvää paikkaa:confused005 No, mutta tulehdus ainakin on saatu häädettyä pois, silti sanottiin, ettei ole varma paraneeko, vai pitääkö kuitenkin poistaa..

Minkälainen hammasoperaatio sulla olisi tiedossa?:rolleyes:

Minä olen nyt 41v eikä ole kaikki balanssissa eikä pesämunaa hankittuna. Ei se kaikilla mene niin kuin toivoo vaikka yrittääkin.

Hirvi :) Ei tietenkään. Jokainen toimii omien arvojensa mukaisesti :) Ei kaikki välitä pesämunasta, vakiduunista jne..

Vuosien varrella on tullut haaveiltua kyllä elämästä ilman rajoitteita, sekä velvoitteita. Aamuinen töihinlähtö on välillä hampaiden kiristystä, kun valvotun yön jälkeen jäisi TODELLA mielellään nukkumaan, eikä autolla liikenneruuhkaan.

Elämä on valintoja ja tietty omat ominaisuudet, vahvuudet -sekä heikkoudet vaikuttaa tässä.

Oletko työskennellyt "projekti" tyylisesti?:rolleyes: Sellainen mielikuva on muodostunut mulle. Joskus haaveilen itsekin sellaisesta:p

Ai kamala mikä summa :-( Onneksi on sentään se tulehdus hoidettu.

Olen menossa vasta tarkastukseen, mutta epäilen että siellä on ainakin pari reikää, lohjennutta paikkaa ja uusittavaa vanhaa paikkaa.

Otin pitkästä aikaa kuukupin käyttööni kaapin perukoilta. Miten sen käyttö tuntuu vieläkin hankalammalta kuin muistin. En meinaa taipua asettamaan sitä ja sitten kun pitäisi pyöräyttää sitä avautumisen varmistamiseksi niin se ei liiku.

Jos olette kesken työpäivän tyhjentäneet sitä niin oletteko desinfioineet jollain vai vain huuhdelleet vedellä? Olen aiemmin vain huuhdellut vedellä, mutta nyt tullut epävarmuus että onko se kauhea riski. Kotonahan minä otan sen sitten kokonaan pois ja laitan kestositeen.

Muskalle paranemisia, Tähdelle ja muille mahdollisille jännittäjille peukkuja! :)

Meillä olis taloudellisesti ja muutenkin just nyt oikea hetki lapselle. Koko elämän tähän asti on fokus ollut työssä, joka on myös elämäntapa ja joka myös vie kaikki rahat.. Viime vuosina elämä pyörähtänyt ympäri monin tavoin ja ihan kuin katsoisi maailmaa ihan uusin silmin.

Kaikkeen vaan ei voi vaikuttaa ja on otettava vastaan mitä elämä tuo, vaikka se olisikin jotain muuta, kuin omat suunnitelmat. Aina se ei loppupelissä edes olekaan hullumpi vaihtoehto..

Täällä meneillään kp 12. Ovistestit näyttää puhdasta negaa. Hain jopa tyyriitä cb digitestejä. Niillä oon testannut aamulla ja pc-liuskalla illalla.

Ennen km, kun tulin raskaaksi, ovis oli kp 10 tienoilla. Nyt ollaan jo kp 7 lähtien talleteltu jokatoinen päivä. Vähän tuossa jo miehen kanssa vitsailtiin, miten kunto kestää, jos ovis tuleekin nyt kovin myöhään.. Meillä ei yleensä oo ihan näin aktiivista. :grin

Hyvää palmusunnuntaita kaikille!:)

Hippunen77 :) Meinasin laittaa "hauska", koska sulla on aina kiva tyyli ilmaista asiat hauskasti:joyful::joyful: Valitsin kuitenkin "tykkää".

No asiaan, eli kiitos! Pian näkee tuloksen, ja alkaako menkat. Sulle lykkyä, että ovis tulisi pian ja kiva, että mieskin on noin aktiivinen:grin!!

Ai kamala mikä summa :-( Onneksi on sentään se tulehdus hoidettu.

Olen menossa vasta tarkastukseen, mutta epäilen että siellä on ainakin pari reikää, lohjennutta paikkaa ja uusittavaa vanhaa paikkaa.

Otin pitkästä aikaa kuukupin käyttööni kaapin perukoilta. Miten sen käyttö tuntuu vieläkin hankalammalta kuin muistin. En meinaa taipua asettamaan sitä ja sitten kun pitäisi pyöräyttää sitä avautumisen varmistamiseksi niin se ei liiku.

Jos olette kesken työpäivän tyhjentäneet sitä niin oletteko desinfioineet jollain vai vain huuhdelleet vedellä? Olen aiemmin vain huuhdellut vedellä, mutta nyt tullut epävarmuus että onko se kauhea riski. Kotonahan minä otan sen sitten kokonaan pois ja laitan kestositeen.

Hirvi :) Kuurit ohi, mutta olo on ainakin itsellä epävarma, että onko tulehdus täysin hallinnassa, ettei palaa takaisin:sad010tikit poistettu kuitenkin.

Ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin yksityinen, koska julkisella on jonoja ja tulehdus vaati hoitoa heti. Julkisella en ole tainnut juuri käydäkkään, kun yksityiselle pääsee heti.

Muska77 :) No joo, ollaan saatu olla molemmat töissä 20vuotta ja aluksi oltiin säästäväisiä, että saatiin talous kuntoom. Onneksi terveys on ollut syht. hyvä, että se on ollut mahdollista. Mies ei ole ollut koskaan työttömänä, minä pari kertaa lyhyen ajan ja nyt äitiyslomalla 1,5v. Taloudellisesti voisin olla kotona hoitamassa lasta, mutta töistä kyseltiin paluuta ja itseäni harmittaa elää kotihoidontuella (300€/kk), joka on ihan ihmisarvoa alentavan naurettava summa, niinkin kovasta työstä, kuin lapsen hoitamisesta. Yhteiskunta ei arvosta kotiäitejä:singing:

Hirvi :) Arvostan mielipidettäsi, mutta saako kysyä, miksi arvioit kirjoitukseni "tyhmäksi"?

Nyt muuten todella tyhmä (varmaan) kysymys. Eikö keltarauhashormonia käytetä sekä hedelmöityshoidoissa että ehkäisytableteissa ja jälkiehkäisytableteissa? Miten se voi toimia molemmissa? Jos keltarauhanen edistää alkion kiinnittymistä, niin eikö jälkiehkäisytabletin pitäisi ennemmin lisätä raskausriskiä kuin vähentää sitä, jos sen ottaa ovulaation jälkeen. Ennen ovulaatiota otettunahan se estää tai siirtää oviksen, mutta mitäs jos ovis on ehtinyt jo tapahtua? Olenko ymmärtänyt jotain aivan perusteellisesti väärin?
Hirvi :) Arvostan mielipidettäsi, mutta saako kysyä, miksi arvioit kirjoitukseni "tyhmäksi"?

No se on kyllä tullut ihan vahingossa kun olen kännyllä selannut alaspäin, kävin poistamassa. Olen aiemminkin miettinyt että miksi tuollainen negatiivinen vaihtoehto edes on siinä. Tässähän tulee ihan hysteeriseksi vahinkopeukkujen suhteen. Pahoittelut!

Takaisin