----45+++++ kuumeiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jes! Mennään samoissa, plussatikku tänään aamupäivästä ja mies kellistetty etukäteisesti aamulla. Uusinta huomenna.

Onpa täällä taas paljon viestejä, huomenna toivottavasti aikaa lueskella rästejä. Ihania loppupyhiä kaikille! :Heartred

Motto78 :) Plussa tähän kiertoon!!:cheers

Jospa DHEA sen tekisi:hello2:hello2:hello2

Ja kyllä, tämä palsta on välillä hurjan vilkas keskustelun suhteen, kun täällä on loistavaa jakaa asioita ja aktiivisesti paikalla ihan paras porukka:p
 
Totta. Ja oikeasti vilkasta keskustelua, mikä on kiva. Täällä on paljon ryhmiä missä ei keskustella moneen päivään. On ehdottomasti paras porukka tämä.

Vastavirran akka :) Kiitos kohteliaisuudesta! Olen iloinen, että täällä viihdytään:Heartblue

En seuraa muita palstoja, mutta tiedän, että ollaan aivan paras joukko!:p Palsta on jopa koukuttava, että luultavasti täällä on meillä kärpäsiä katossa:joyful:

Uudet mukaan vaan rohkeasti!!:cheers:cheers:cheers
 
Ja mikä tässä ryhmässä on parasta, niin aiheet. Täällä voi piinailla, olla raskaana, saada keskenmenon tai jopa vauvan. Ei rajoja.

Vastavirran akka :) Näin on!:gen053

Täällä saa elää ihan omaa elämää, ja tilanteissa eletään jopa livenä, vaikka ei olekaan chatti kyseessä. Se tekee tästä palstasta vielä paremman ja tärkeämmän:p

Simply the best.
 
No niin, suu osallistuu moniin tunteisiinkin! Niinkun siihen hermostumiseen.

Ja kyllä kaikki myös puhuu jotka kykenee. Ja mutisee, irvistelee, hymyilee jne.

Lambi :) Oli pakko lainata tätä sinun aiempaa viestiä, koska tätä asiaa tulee aika harvoin ajatelleeksi, sillä kaikki asiat nykyään perustellaan vain järjellä ja järkevillä päätöksillä. Tässä harhassa ainakin eletään.

Kun asiaa ajattelee, ei järjen kanssa ole monestikaan mitään tekemistä päätöksien ja onnellisuuden suhteen. Ihminen ei olekaan niin järki otus, kuin kuvittelee olevansa.

Esim. yllätys, yllätys...se mikä maistuu hyvältä suussa, vaikka pipari ja kahvi, niin on tehty samalla vaikka autokaupat pienemmällä moottoriteholla.

Suulla on kai tosiaan niin monta merkitystä, jopa rakastuminen ja täysin järjetön toiminta! Vaikka jäätelön antaminen lapselle, sekin saa aikaan suuren onnen:Heartpink

Tarkenna ihmeessä tätä....merkityksiä on varmasti enemmänkin. Oli vaan pakko bongata tämä sinun ajatus, koska se on todella niin totta:p
 
Urheilutahti on hidastunut. Eilen käveltiin 10km vesiputouksille. Tänään vedetty skootterilla vuoristoteitä ja etsitty alkuviikoksi majapaikkaa. :wideyed: vielä kaksi yötä tuossa ihanassa resortissa, sit veneellä pienelle saarelle jossa meillä on oma bungalow ja omalle terassille upotettu poreamme. Sieltä kun tullaan haluttaisiin jotain ihan yksinkertaista 3 yöksi, siitä sit vielä hulppeaan lentokenttähotelliin Bankkariin ennen kotiinlentoa. Mutta se onneksi vasta viikon päästä. Nyt naatitaan! Ollaan sellaisia semireppureissajia. Välillä kaipaa luksusta ja sit vastapainoksi jotain yksinkertaista ja reggee - baarin jossain syrjässä.
Mahassa tuntuu kun joku poraisi mutta niin on tuntunut aikaisemminkin. Se sit joskus mielen päällä, nyt vaan seikkailen.

Peppipupu :) Ihanaa elää villisti ilman aikatauluja!:grin Jospa teille plussa tulee sen seurauksena.

Aika samoja reittejä ehkä menty, mutta nyt ei muista enää tarkkoja nimiä....

Sillä kertaa käytiin myös vesiputoksella viidakon keskellä Bankkarissa ja sinne me sit mentiin 80km/h tietä ihan vuokratulla moottoripyörällä (Thaimaalaisen tapaan ilman kypärää:confused:).

Pitkät välimatkat (800km) lennettiin Thai Airwaysilla.

Meillä oli sit bungalow Phi Phi saarella, tosin se oli myös merimatkan päässä.

Hyvää matkan jatkoa!!:cheers
 
Lambi :)
Toi on aivan super hieno piirrustus!!:drunken_smilie Tuliko kuva sinulle yllätyksenä?

Mä ainakin itkisin onnesta:joyful:

Toivotaan, että piirrustuksen siivittämänä olet raskaana ihan pian:cheers:cheers:cheers
Eikö olekin! Siinä kohtaa kun Viikari sanoi maalanneensa äidin ja pikkuveljen, täytyi napata kuva turvaan, ennen niitä teleportteja, ukkosia ja myrskyjä. Ne tuli seuraavaan kuvaan.. Mä yritän kehystää keittiön seinälle niitä parhaita piirustuksia, tää menee ehkä siihen kategoriaan.
 
Lambi :) Onko tämä sitä lampaan rasvaa, jota käytetään esim. kosmetiikassa? Mitä se nyt on...lanoliini tai sinnepäin...

Mihin käytätte sen? Myyttekö?
Lanoliini on lampaan villarasvaa, tässä puhuttiin hylkeenrasvasta:shy:
se kuuluu hyljejahdin tuotoksena näihin saaristolaisperinteisiin joita tykätään ylläpitää. Hyljeöljyä myydään jossain Piireissä es koirille lisäravinnoksi, mutta me käytetään ihan itse, nyt olis tarkoitus käsitellä se meidän ulkosaaristotorppa terva-öljyseoksella. Nahkakenkiä käsittelen sillä myös. Syödäkin vois jos huvittaisi :grin. Väitän että on aika superior tuote:shy:. Kenkäkauppias kyllä kauhistui tätä, oli pakko sanoa kun olisi väkisin niitä sprayputeleita ollut myymässä. Kuulemma omalla vastuulla :hilarious:. Kuinkas muuten:greet025..
 
Lanoliini on lampaan villarasvaa, tässä puhuttiin hylkeenrasvasta:shy:
se kuuluu hyljejahdin tuotoksena näihin saaristolaisperinteisiin joita tykätään ylläpitää. Hyljeöljyä myydään jossain Piireissä es koirille lisäravinnoksi, mutta me käytetään ihan itse, nyt olis tarkoitus käsitellä se meidän ulkosaaristotorppa terva-öljyseoksella. Nahkakenkiä käsittelen sillä myös. Syödäkin vois jos huvittaisi :grin. Väitän että on aika superior tuote:shy:. Kenkäkauppias kyllä kauhistui tätä, oli pakko sanoa kun olisi väkisin niitä sprayputeleita ollut myymässä. Kuulemma omalla vastuulla :hilarious:. Kuinkas muuten:greet025..

Lambi :) Pyydystätte sis ihan Norppia?
 
Lambi :) Pyydystätte sis ihan Norppia?
Siis mähän en pyydystä mitään, kunhan keittelen pihalla padassani mitä ukko eteen tuo.
Harmaahylje ja itämeren norppa elää täällä molemmat ja niitä molempia metsästetään tähän vuodenaikaan. Tähän menneessä tullut vaan norppia (tyyliin yksi vuodessa), harmaahylkeet olisi täyskasvuisina nelinkertaisia koossa..rasvaakin olisi melkoisesti. Mutta ne lienee ovelampia ja arempia.
 
.
 

Liitteet

  • A2D0EB89-70B6-4C4B-9EBA-A4B103224E8F.jpeg
    A2D0EB89-70B6-4C4B-9EBA-A4B103224E8F.jpeg
    12 KB · Katsottu: 137
  • 1B45AFD7-CABB-4A2D-93FC-2DE51186751F.jpeg
    1B45AFD7-CABB-4A2D-93FC-2DE51186751F.jpeg
    36.1 KB · Katsottu: 143
Muokattu viimeksi:
Mulla ei ainakaan ole Wilmasta mitään huonoa sanottavaa! Ehkä mulla on sitten harvinaisen kiltit lapset :angelic: mutta merkintöjä tulee aika harvakseltaan, nekin positiivisia, mitä on aina mukava saada. Neiti on vitosella, ja koko aikana tullut yksi negatiivinen palaute unohtuneesta läksystä. Pojalle nyt seiskalla tullut useampi, mutta nekin otetaan kasvattavina ja keskustellaan. 9/10 on kuitenkin positiivisia. Läksyt on kätevä tarkistaa sieltä ja tiedotteet tulee varmasti perille.

Opettajana ja huoltajana samaa mieltä. Wilma on mulle tärkeä työväline ja seuraan lasteni asioita aktiivisesti. Päikystä en pidä, mut Wilma on toimiva. Olen myös aktiivinen töissä merkkaamaan asiat sinne ja oppilaat sekä huoltajat käyttävät sitä yhteydenpitoon.
 
Ulkosuomalainen, onnea! Tiedätkö, millaista siellä on keskosten hoito?
Täällä on hyvä hoito ja laitteet mutta hoitokäytännöt eroaa Suomesta hurjasti. Vanhemmat (varsinkin isä) jätetään täysin ulkopuolelle ja vierailut ovat sallittuja hiukan sairaalasta riippuen joko 10min x2 pvässä tai tunnin päivässä.

Yksityissairaaloissa hoito on hiukan enemmän lapsiläheisempää mutta kaukana ollaan Suomesta. Lääkärit ovat hyviä ja laitteet uusinta huutoa sekä kaikki mahdollinen tehdään, mutta kaikissa edes yksitysissä sairaaloissa ei ole kaikkien erikoisalojen lääkäreitä/hoitoja saatavilla. Keskosia lennätetäänkin toisiin sairaaloihin erilaisiin hoitoihin jos tarvetta on.

Täällä myöskin vauvat pääsevät keskimääräistä myöhemmin kotiin keskoshoidoista. Sekä lääkäreiden yhteistyö on monesti vanhempien kontolla. Tietoa ei myöskään vanhemmat saa ja lääkärit tekevät hoitoa koskevat päätökset ilman vanhempien lupaa.

Me ollaan kohtuullisen onnekkaassa asemassa, paikkakunnan,sairaalan ja lääkärin suhteen. Meillä jos poika syntyy keskosena, häntä hoidetaan kansainvälisessä yksityissairaalassa ja häntä hoitavat lääkärit ovat ulkomailla opiskelleita ja heillä on hoitokäytännöt hiukan lähempänä suomalaisia tapoja. Asiaa helpottaa myös oma ammattini sekä se että minulla on jo kaksi aikaisempaa keskoslasta.
Omaa koulutustani arvostetaan täällä hyvin paljon ja myös nyt raskauden aikana olen saanut ns. Erivapauksia mm. Virtsatutkimukset teen itse kotona päivittäin ja sain siihen välineet helposti.
 
Takaisin
Top