Minulla se tunne tuli kolmen kympin jälkeen, ennen sitä en ollut varma haluanko lapsia. Ehkäisyn poisjättämisestä siihen että saatiin vauva syliin meni 6v.
Todellakaan asiat ei ole aina yksinkertaisia.
Nyt toivon että ehditään saada vielä toinen.
Ja hei vaan kaikille, olen seurannut tätä ketjua mutta en ole kirjoittanut mitään koska olen "vasta" 38v.
Rauha80 :) Mukaan vaan!
Ei täällä niin tiukkoja ikärajoja ole!
Hienoa, että lapsi tuli lopulta!
6-vuotta on pitkä aika yrittää.
Jospa se toinenkin sieltä tupsahtaisi
Itse kyllä halusin lapsia jo 20-vuotiaana, mutta mies ei!! 30-ikävuoden jälkeen oma innostus hävisi ja vielä 35-vuotiaana ajattelin, ettei me lapsia tarvita, kun kaksin elettiin omalla tavalla. Tehtiin töitä ja matkusteltiin :) Meillä oli hauskaa ja meni hyvin.
Mies kyllä sanoi, että haluaisi joskus lapsia, mutta ei olllut ihan valmis lapsiin silloin 44v. ikäisenä.
Mä lakkasin 35v. toivomasta lapsia, kun kumpikaan ei ollut ihan täysillä lapsi ajatuksessa mukana.
Olin lähes varma, etten niitä koskaan saa, vaan kohtaloni on jatkaa uraa ja viettää eläkepäiviä kaksin miehen kanssa.
Sitten havahduin 41-vuotiaana, että nyt tai ei koskaan!
Mies oli silloin jo alkanut kiinnostua aiheesta ja päätettiin lähteä yrittämään, että josko meillekin voisi vauva tulla. Mies kyllä vielä sanoi, että on liian aikaista ja lähdettiin taas matkalle, sillä kertaa Thaimaahan. Sen jälkeen Espanjaan ja sit Turkkiin.
Matkoilta palattua tietoisesti ryhdyttiin yrittämään ekan kerran lasta. Olin lähes 42v. Raskautuminen ei sitten onnistunutkaan ihan silmänräpäyksessä ja mentiinkin klinikalle. Ekasta inssistä luomuna napsahti ja lapsi syntyi, kun olin 43-v.
Sen haluan sanoa kaikille vauvan yrittäjille, että ajankulku on nopea, joten siihen kannattaa varautua. Siitä ei varoiteta "missään', vaan oletus on aina se, että lapsi tulee, kun harrastaa seksiä. Iästä riippumatta!
Koskaan ei puhuta siitä, että aikaa voi todellakin kulua pitkään, jopa vuosia!:angelic:
Oli sitten ikä mikä tahansa.
Myös parisuhde muuttuu hyvin radikaalisti. Meillä ainakin pitkä lähes 30v. parisuhde muuttui täydellisesti lapsen tultua.
Lähes kaikki entinen "romuttuu" ja tilalle tulee uutta
Lapsen myötä tulee ihan uudet haasteet ja niihin liittyy kriisejä. Etenkin mies kriisiytyy, koska jää kakkoseksi lapsen syntymän jälkeen.
Mutta sen parempaa elämää ei voi ollakaan, jos nyt vertaa siihen aiempaan, jota elettiin yhdessä kaikki 27vuotta ennen lasta