----45+++++ kuumeiset

Bja sitten huonmpia uutisia... Amh 0.7..sillä ei taida luomusti ainakaan raskautua

Peppipipu :)
Pahoittelut! :hug013
Mitäs tuo luku tahtoo sanoa?
Mitkä on viitearvot?
Mitä lääkäri sanoi?

Mua ihmetyttää ero FSH:n ja AMH:n välillä , että toinen on sulla hyvä ja toinen on "huono"....
Mikä tuon selittää?:wideyed:

Peppipupu, toivottavasti ei tullut liikaa kysymyksiä. Kuitenkin käsittääkseni Fsh:n puolesta tulet raskaaksi ja pääset hoitoihin :):cheers:cheers:cheers
 
FSH on käsittääkseni aivolisäkkeen erittämä hormoni, joka piiskaa munasarjoja. Ymmärrän kyllä hyvinkin, ettei jäljellä oleva munasolureservi kommunikoi munasarjojen kanssa :)
 
FSH on käsittääkseni aivolisäkkeen erittämä hormoni, joka piiskaa munasarjoja. Ymmärrän kyllä hyvinkin, ettei jäljellä oleva munasolureservi kommunikoi munasarjojen kanssa :)

Katjusha :) Eikös FSH:n kuulu nousta, jos reservi vähenee?

Peppipupulla on fsh ihanne lukemissa
 
Nopeasti katsottuna tämä on ikäriippuvaista, epäjohdonmukaisuutta on yhdellä kolmesta yli 40-vuotiaasta.
Varmaan jollain on tähän erilaisia näkemyksiä jostain toisesta lähteestä :)
 
Peppipupu Olen pahoillani. :sorry: Ottaako ne AMH:n yksityisellä ihan vaan pyytämällä? Kiinnostaisi tietää, mitä se on itsellä.

Towanda :) Dextrassa ei ainakaan otettu AMH:ta, eikä sitä sit erikseen sitten pyydelty. Sanottiin, että FSH luku merkitsee.
Amh ei kai ollenkaan tärkeä.
 
Voisin kuvitella, että AMH on meidän ikäisillä jo alentunut luonnollisista syistä ja normaalia. Nuoremmilla sillä voi olla tietysti väliä, että kuinka nopeasti pitäisi saada IVF:t käynnistettyä, että munasoluja saadaan hoidossa hyvin kerättyä. Mutta eipähän ne arvot oikeastaan paljonkaan takaa, kun jokaisen keho reagoi eri tavoin piikityksiin yms.
 
Joo siis ekat testit heti nuo fsh ja amh ja vasta sitten hoidon suunnittelu. Ilman niitä ei oltaisi edetty sitten mihinkään. Outoa että näin eri tapoja yksityisellä.

Olikohan sitten nuun että mun aivolisäke ei rekisteröi tota munasolujen reservin vähyyttä ja siksi tuo fsh alhainen. Ultrassa siis näkyi vain 5 tulevaa munarakkulaa ja se folli.

Soittoaika varattu mutta siis en tiedä soittaako tänään.
 
Paitsi jos on PCOS, sitten ei AMH kerro mitään. (Tosin PCOS:ää sairastavilla vaihdevuodet tulevat keskimäärin 4 vuotta myöhemmin kuin muilla, joku ilo siitäkin on.)
 
Viime vuoden lopussa minulla oli AMH 0.7. Lääkäri kommentoi silloin, että mahdollisuuksia vielä on. Jopa yksi ivf-kierros oli vielä mietinnässä. Edellisessä yrityksessä saman vuoden keväällä soluja kerättiin 8.

Sanoisin, että toivoa on, Peppipupu! :Heartred

AMH ei kuitenkaan kerro solujen laadusta, mikä on tässä iässä se kriittinen tekijä.
 
Mulle lääkäri tosin selitti että fsh kertoo munasolujen laadun ja amh jäljellä olevien munasolujen määrän /kiertojen määrän.

Peppipuou :) Oliko tämä kerta ihan eka, mitä sulta on koskaan mitattu arvoja?

On sulla mahiksia vielä! Fsh on noin hyvä, alle 7! Älä heitä kirvestä kaivoon:Heartblue

Nyt sovitte hyvän hoitomuodon ja nopeasti vaan menoksi! :cheers

Onko sinun mies jo tutkittu?
 
Tähti joo on eka kerta tuota amhta. Ja miestä ei vielä tutkittu. Luultavasti hällä ok kun on terveellisesti aina elänyt 28v.:cheers

Peppipupu :) Jotta sinun hoidot voidaan aloittaa, on myös mies pakko tutkia.
On hieno asia, että mies on elänyt terveellisesti!

Sullahan on tiedossa paremmat siittiöt siellä hoidoissa!!:cheers
 
Kiitos teille... Ollut vähän mieli maassa koko päivän.

Peppipupu :) Olethan Rapu horoskoopissa. Näköjään horoskoopeissa on perää, eli tosi turhaan olet mieli maassa:hug013

Meillä tämä eka lapsi tuli luomusti inssillä, ilman lääkityksiä, ja silloin mun FSH oli 7.1 . Lukemasta sanottiin, että samaa tasoa, kuin kaksikymppisellä. Eli ihanne arvo, jopa alle sen!

Munasolureserviä oli ULTRALLA tutkiessa kummassakin munasarjassa reilusti yli 12....joten ei muita tutkimuksia ollut tarve tehdä, esim AMH.

Asiantuntijat mielellään sais tarkentaa, mutta uskon sun mahdollisuuksiin niillä 5:dellä munasolulla, koska FSH on noinkin hyvä.

Eikä sun aivot mitään huijaa!:laughing002

.
 
Last edited by a moderator:
Takaisin
Top