----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suski75 :) Oon vähän huolestunut siitä, että joudutte hengittämään sitä myrkkyä itsekin...osa tulee ikkunan ja oven raosta, vailka ne olisi kiinni. Asutte siis kerrotalossa?

Varmasti kestämätöntä, jos parvekkeilla käryää savu. Tulee ihan kiukkuiseksi kuulla tuollaista!:arghh:

Auttaisiko valitus taloyhtiölle....?

.

Hohhoi, joo pääsin "pitkäkiertolaisiin" sitten poikkeuksellisesti... kp 31 menossa, eikä tämä siltä näytä, että vuoto alkaisi ollenkaan.
Yleensä ei elämässäni tällaista ole koettu, mutta nytpä on nähty tämäkin. Onpa pitkäveteistä, olisi niin kiva käynnistellä uusi kierto.
Katjusha kp 31 / 27

Katjusha, minusta tuo ei kuulosta pitkältä :) Nuorena minulla oli epäsäännöllinen pitkä kierto useimmiten yli 40,pitkältä se alkoi tuntua vasta yli 50. Mutta tokihan tuokin tuntuu pitkältä, jos on tottunut normaaliin. Silloin nuorenakin näillä pitkillä kierroilla tärppäsi kahdesti, joten ei niissäkään mitään muuta pahaa ole kuin että pääsee seuraavaan kiertoon hitaammin.

Suski75 :) Oon vähän huolestunut siitä, että joudutte hengittämään sitä myrkkyä itsekin...osa tulee ikkunan ja oven raosta, vailka ne olisi kiinni. Asutte siis kerrotalossa?

Varmasti kestämätöntä, jos parvekkeilla käryää savu. Tulee ihan kiukkuiseksi kuulla tuollaista!:arghh:

Auttaisiko valitus taloyhtiölle....?

.
Tuleehan sitä tosiaan sisään ovien alta ja ikkunoiden tuuletusaukoista, mutta asunnonvaihto tulisi liian kalliiksi. Taloyhtiön hallitus koostuu pelkistä ketjupolttajista, joten sinne on turha valittaa.

Suski , toisaalta ennen poltettiin myös sisällä ja lastenkin aikana eivätkä kaikki sairastaneet. Miten teillä lapsen astma reagoi tupakankatkuun?
Minusta on tullut kyllä vanhemmiten ihan niuho tupakoinnin suhteen. Ottaa koville jo ihan ulkona ohi kävellessä kun ihmiset polttavat. Tosin yhtä kauheaa on, kun ihmiset haisevat hajuvesille ja pesuaineille. Wc-raikastimet pitäisi lailla kieltää jne

Yölento, ei tupakasta välintöntä astmakohtausta tule. Astmalapsen vanhemmille sanotaan sekä suullisesti että kirjallisesti, ettei astmalasta saa altistaa tupakansavulle ja jos perheessä joku tupakoi, on se lopetettava. Jos tuosta kämpästä pitäisi nyt muuttaa, tulisi runsaasti tappiota, koska sinne on suunnitelu putkiremontti viiden vuoden sisään, eikä kukaan sellaista kämppää halua ostaa.

Toisaalta tämä lapsen astma ei johdu elinoloista, koska lapsen sisaruspuolet Keski-Euroopassa ovat myös sairastaneet infektioastmaa 4-vuotiaiksi asti, joten enemmänkin geneettistä tämä on.

Suski ,hyvä että pärjäätte siinä kuitenkin. Itse olen ostanut asunnon niin, että putkiremontti oli tulossa. Jos kohde on muuten hyvä ja hinta kohdallaan, niin voi mennä kaupaksi.

Minulla on myös astma ja kohtaus tulee vain jos huonossa ilmassa rehkin , nauran tai itken.

Meillä lapsella astmakohtaus tulee yleensä aina ensimmäisenä päivänä kun hän sairastuu flunssaan, ja illalla pahenee siihen malliin, että lähdetään päivystykseen. Päivystyksessä ollaan saamassa hoitoa yleensä nelisen tuntia, eli kunnes kohtaus alkaa pysyä kurissa kotiin sopivilla lääkeannoksilla. Sitten seuraavat pari päivää annetaan isompia annoksia Ventolineä parin tunnin välein pitkin päivää (ja yötä), koska kohtaus tulee heti takaisin, jos lapsi ei saa lääkettä. Jos lapsella nousee ensimmäisenä päivänä myös kuume, silloin yleensä jäädään osastolle yöksi, koska silloin Ventolinea ei voi antaa, ja lapsi saa läpi yön muuta lääkitystä spiralla. Minun kannaltani nämä sairaalareissut tuntuvat jo aika rutiinilta ja helpotukselta, samat tavarat pakataan mukaan joka kerta, ja sitten kun sairaalaan on päässyt, voi rauhassa jättää lapsen kunnon ja hengityksen valvomisen laitteille, sairaanhoitajille ja lääkäreille.

Tuleehan sitä tosiaan sisään ovien alta ja ikkunoiden tuuletusaukoista, mutta asunnonvaihto tulisi liian kalliiksi. Taloyhtiön hallitus koostuu pelkistä ketjupolttajista, joten sinne on turha valittaa.

Suski75 :) Pääsetkö kuitenkin raittiiseen ilmaan päivän aikana? Tai töissä?

Tupakansavu heikentää hedelmällisyyttäkin...

On väärin, jos joku muu saa päättää siitä, että hengittääkö savua vai ilmaa. Etenkin lasten kohdalla....Tämä asia, jos joku, niin järkyttää suunnattomasti:mad: :arghh:

Töissä ja tarhassa ollaan päiväsaikaan, viikonloppuisin usein mummolassa tai muualla.

:) ja vaikka savu on ikävä kokemus, niin tulee kyllä mieleen monta pahempaakin asiaa mitä lapset kokevat

:) ja vaikka savu on ikävä kokemus, niin tulee kyllä mieleen monta pahempaakin asiaa mitä lapset kokevat

Yölento :) Kyllä, esim. seksuaalinen hyväksikäyttö tms....on varmasti paljon monia muitakin....

Mutta koska tämä on kuumeilijoiden palsta, niin täällä pääasiassa kuumeillaan:joyful:

Mielestäni tänne palstalle sopii vallan mainiosti keskustelu myös muista lapsiperheisiin liittyvistä ja elämään kuuluvista asioista. Aivan kuin myös jutut veemäisistä anoppisuhteista.

Mielestäni tänne palstalle sopii vallan mainiosti keskustelu myös muista lapsiperheisiin liittyvistä ja elämään kuuluvista asioista. Aivan kuin myös jutut veemäisistä anoppisuhteista.

MiuMau79 :) Pääasiassa kuumeillaan, en sanonut, ettei sovi...:laughing002

Yölento :) Oletko alkanut kuumeilemaan?

Katjusha onko plussa siis poissuljettu?
Meinaan ehkä viikonloppuna testata, mutta ei kyllä lainkaan tunnu "plussalta". Toki yhdyttiin kp 12 ja 17.
Tunne on sama, kun imetykseltä yritti saada kiertoa käyntiin, mutta viikkoihin ei mitään tapahtunut, vaikka alavatsalla oli menkkaolo.

Takaisin