----45+++++ kuumeiset

Joo, samoin vasta pari vuotta sitten totesin, että olisi pitänyt mennä lääkikseen. IT-ala tuntuu aika usein alalta, josta ei ole mitään käytännön hyötyä, vaikka siellä raha liikkuukin. Ja toki, on IT-alalla paljon tärkeää merkitystä, mutta sitten on myös ihan puhdasta rahastustakin.

Ja faktauskovainen olen minäkin. En kestä niitä "raskaustestit oli plussia (paitsi kaikki postatut kuvat blankkoja), digitesti nega, verikoe nega, mutta mä on niiiiiiin varmasti raskaana kun mulla on x määrä oireita jotka voivat johtua kymmenestä muustakin asiasta" -postauksia, joihin sitten kymmenen ihmistä vastaa "onnea, onpas tosi ihanaa kun olet raskaana" ja sitten kun kuukautiset tulevat ajallaan, surraan hirveästi "keskenmenoa". Ei tuo minusta ole mitään tsemppausta, vaan pahemminhan se sattuu, kun ihminen kuvittelee joka kuukausi olevansa raskaana ja aina menettänyt raskauden, vaikka todellisuudessa ei ole kertaakaan ollut raskaana.
 
Muokattu viimeksi:
Ja korjaan sen verran ennenku joku hermostuu. Että toki plussa voi tulla myöhään oviksesta riippuen ja maailma on täynnä ihmejuttuja, mutta lähinnä ajoin takaa sitä et jos ovis on todettu tyyliin kp14 niin aika harvoin se kp40 enää plussaksi muuttuu. Tai ainakaan että se olis kunnollinen oikea raskaus. Tottakai siihen olisi hienoa uskoa mut mun on vaikea uskoa perus ”biologian sääntöjä” vastaan.

Shsrmander :) Samaa mieltä.
 
Sama juttu.
Harmittaa muuten ihan etten koskaan valinnut alaa kasvatuksen, psykologian tai esim perinnöllisyyspuolen alalta. Vasta näin ”satavuotiaana” tajuaa mitkä olis oikeasti olleet sydäntä lähellä. Niinkuin vaikka opettajan ammatti.

Sharmander :) Sä voisit olla opettaja! Eikä vielä ole liian myöhäistä...
 
Joo, samoin vasta pari vuotta sitten totesin, että olisi pitänyt mennä lääkikseen. IT-ala tuntuu aika usein alalta, josta ei ole mitään käytännön hyötyä, vaikka siellä raha liikkuukin. Ja toki, on IT-alalla paljon tärkeää merkitystä, mutta sitten on myös ihan puhdasta rahastustakin.

Ja faktauskovainen olen minäkin. En kestä niitä "raskaustestit oli plussia (paitsi kaikki postatut kuvat blankkoja), digitesti nega, verikoe nega, mutta mä on niiiiiiin varmasti raskaana kun mulla on x määrä oireita jotka voivat johtua kymmenestä muustakin asiasta" -postauksia, joihin sitten kymmenen ihmistä vastaa "onnea, onpas tosi ihanaa kun olet raskaana" ja sitten kun kuukautiset tulevat ajallaan, surraan hirveästi "keskenmenoa". Ei tuo minusta ole mitään tsemppausta, vaan pahemminhan se sattuu, kun ihminen kuvittelee joka kuukausi olevansa raskaana ja aina menettänyt raskauden, vaikka todellisuudessa ei ole kertaakaan ollut raskaana.
Niimpä. Sama juttu..
Ja mua hirvitti myös se, että kun monelle sanoin (nega, runsaat menkat ja himmeä plus vasta sen jälkeen) että pitäkää kohdunulkoinen mielessä. Kaksi tapausta lähipiirissä ja toinen päättyi tosi rumasti. Sitten kun niin sanoo pidetään pessimistinä, vaikka oikeasti olisi tärkeä varmistaa asia eikä vaan peukuttaa että himmeäkin viiva on plus ja onnea ja tarrasukkia ja vuoto on normaalia (sekin on totta mutta siitä huolimatta). Toki se himmeä viiva on plussan alku, mutta siis tossa tapauksessa pitäisi myös osata olla realisti.
 
Mä luulen löytäneeni oman alani....olen tosin vasta menossa sinne suuntaan,se sisältää paljon luovuutta, ehkä myös glamouria, ulkomaanmatkoja,...liike-elämässä kuitenkin...

Fakta ihminen olen myös, mutta pilkkuja en viilaa. Ikuinen optimisti ja uskon mahdottomankin olevan mahdollista:cheers

Uskon, että että maailma voidaan pelastaa sillä, että ihmiset lakkaisivat sotimasta ja kaikkia voidaan tulla puolitiehen vastaan. Uskon siihen, että kaikki on inhimillistä ja uskon siihen, että sydän päättää lopulta ja kaikki ihmiset ovat sisimmältään hyviä:Heartred
 
Sharmander :) Sä voisit olla opettaja! Eikä vielä ole liian myöhäistä...
No ei ja kyllä. Opiskelu opettajaksi tarkoittaisi paikkakunnan vaihtoa tai asumista toisella paikkakunnalla. Kolmen mukulan ja miehen työn yhdistelmällä siitä tulisi joko katastrofi tai avioero. Joskus on myönnettävä että tuli tehtyä virhevalintoja (opiskelin hetken kun kakkonen oli pienempi) silloin kun mahis olis vielä ollu. Nyt ne junat on menneet noiden pitkien koulutusten osalta
 
Periaatteessa vieläkin voisi vaihtaa alaa, mutta se olisi aika sekopäistä, koska valmistuisi vasta viisikymppisenä. Ehkä jos lottovoiton saisi, niin sitten ei tarvitsisi miettiä eläkkeen suuruutta. Voisin ruveta vaikka terveyskeskuslääkäriksi, niistä kun on suuri pula.
 
43 jo pitkän matkaa. 42 sain yllärivauvan vaikka jo nuorempana tarvittiin hoitoja ja monta menetettiinkin matkan varrella.

mä joskus mietin et tommonen lista vois olla kivakin. Missä näkys ehkä ikä ja vähän taustaa..monettako kuumeilee jne

Mä joskus esitin että eka sivulle voisi perustaja tuommoisen listan tehdä. Sieltä olisi sitten helppoa löydä sitä katsomassa.
 
Mä en tiedä vielä mitä haluaisin lopun ikääni tehdä. It alan hommia tuli aikoinaan tehtyä mutta nyt olen ollut logistiikan alalla yli kymmenen vuotta. Tietokoneella toki edelleen istun suurimman osan päivää. Taloushallintoa opiskelin ennen tytön syntymää, mutta se tutkinto jäi lopputyötä vajaaksi, koska en pystynyt sitä äitiyslomalla tekemään loppuun. No se olis ollut mun kolmas tutkinto enkä nyt ole mitenkään jäänyt kaipaamaan loppututkintopaperia kun on mulla kuitenkin kurssitodistus että kaikki tehty. Joskus haaveilin omasta yrityksestä, mutta tää maa on pienyrittäjälle huono paikka joten pysyn mieluummin vakityössä jossa on pieni mutta varma palkka.
 
Mä en tiedä vielä mitä haluaisin lopun ikääni tehdä. It alan hommia tuli aikoinaan tehtyä mutta nyt olen ollut logistiikan alalla yli kymmenen vuotta. Tietokoneella toki edelleen istun suurimman osan päivää. Taloushallintoa opiskelin ennen tytön syntymää, mutta se tutkinto jäi lopputyötä vajaaksi, koska en pystynyt sitä äitiyslomalla tekemään loppuun. No se olis ollut mun kolmas tutkinto enkä nyt ole mitenkään jäänyt kaipaamaan loppututkintopaperia kun on mulla kuitenkin kurssitodistus että kaikki tehty. Joskus haaveilin omasta yrityksestä, mutta tää maa on pienyrittäjälle huono paikka joten pysyn mieluummin vakityössä jossa on pieni mutta varma palkka.

Eclipse :) Uranvaihtoa kannattaa alkaa suunnittelemaan, jos aiot vielä vaihtaa alaa. Toisaalta, jos viihdyt nykyisessä ja osaat hommat, niin miksipä sitä vaihtamaan.

Vaihtaa voi myös hyppimällä tehtävistä toisiin vähitellen eri alalle :)
 
Periaatteessa vieläkin voisi vaihtaa alaa, mutta se olisi aika sekopäistä, koska valmistuisi vasta viisikymppisenä. Ehkä jos lottovoiton saisi, niin sitten ei tarvitsisi miettiä eläkkeen suuruutta. Voisin ruveta vaikka terveyskeskuslääkäriksi, niistä kun on suuri pula.

Suski75 :) Sinun alasi sektori on niin mielenkiintoinen, että ei sieltä kannata vaihtaa...tai siis tarkoitan sitä Slush messua kurkatessa, että sen alan sisällä vois vaihtaa moniinkin mielenkiintoisiin tehtäviin :) Eikös näissä olisi myös muita työtehtäviä, kuin itse IT?

Mutta se ei tietenkään olisi alanvaihto, mutta jotain uutta ehkäpä :)
 
Suski75 :) Sinun alasi sektori on niin mielenkiintoinen, että ei sieltä kannata vaihtaa...tai siis tarkoitan sitä Slush messua kurkatessa, että sen alan sisällä vois vaihtaa moniinkin mielenkiintoisiin tehtäviin :) Eikös näissä olisi myös muita työtehtäviä, kuin itse IT?

Mutta se ei tietenkään olisi alanvaihto, mutta jotain uutta ehkäpä :)
No kyllä, tietyllä tavalla. Ajan vain sitä takaa, että sähköinssi voi tehdä kodin sähkötyöt, lääkäri hoitaa lastensa sairauksia, jne. IT-osaamisesta on hyvin vähän hyötyä muuten kuin työpaikalla. Kaikkein paras olisi kun osaisi vähentää omaakin ruutuaikaa vapaa-ajalla.
 
No ei ja kyllä. Opiskelu opettajaksi tarkoittaisi paikkakunnan vaihtoa tai asumista toisella paikkakunnalla. Kolmen mukulan ja miehen työn yhdistelmällä siitä tulisi joko katastrofi tai avioero. Joskus on myönnettävä että tuli tehtyä virhevalintoja (opiskelin hetken kun kakkonen oli pienempi) silloin kun mahis olis vielä ollu. Nyt ne junat on menneet noiden pitkien koulutusten osalta

Sharmander :) Tuossa tilanteessa on varmasti mahdoton yhdistelmä, kun on noin monta vaikuttavaa tekijää pelissä. Eikä voimatkaan ihan kaikkeen riitä.
 
Mä joskus esitin että eka sivulle voisi perustaja tuommoisen listan tehdä. Sieltä olisi sitten helppoa löydä sitä katsomassa.

Täällä ei taida olla rahkeita kellään tähän, kun se ei ole ansiotyötä, eikä ketään voi velvoittaa ylläpitämään mitään. Tämä palsta perustuu muutoinkin vapaaehtoisuuteen ihan jokaiselle.
 
Oon ihan alaikäinen tänne, vasta 31. Pyörin suurperhekuumeilijoissa aktiivisesti, koska meille on tulossa neljäs. Mutta käyn täällä lukemassa ja samoin IVF ketjulla lukemassa koska aika ajoin kun näen että jollain on piinapäivät menossa, laitan kädet ristiin ja pyydän ylekerran hepulta et vois laittaa vauvaa alulle. Sillähän ei välttämättä ole mitään tekemistä plussan kanssa mutta aina on hyvä yrittää ja pyrin tekemään hyviä asioita muiden puolesta. Siksi jos luen täällä tai tuolla hoidoissa olevien ketjussa et jollain on piinapäivät niin pyydän plussaa sille.

Täällä vaan joskus kommentoin sivusta jotain jos on mielenkiintoinen aihe tms. Kuten jo aiemmin selitin miksi linkkasin sun omaa tekstiä oli tarkoitettu mm niille jotka sua on monesti epäillyt. :) Mulla on sisko sellainen joka kertoo tarinaa ja tarina muuttuu hovissa nk. Jokaiselle meille siskoille kertoo tarinansa vähän erilain. Tunnut vähän samankaltaiselta. Sisko on ihan hyvä tyyppi mut on raskasta kun juttu vaihtuu lennosta ja olen monesti saanut valheesta kiinni ja hän kääntää sen vaan että "ei muistanut kunnolla".

En tunne sua, etkä sä mua, mutta sun puolesta oon myös laittanut käsiä ristiin ja toivonut plussaa.

Totuus ei ole aina kaunista mut musta tuntuu et väänsit tän asian "vitsiksi" ja mua vastaan koska tajusit että olin oikeassa ja et meinannut myöntää sen tekstin olevan sun oma. Ja en ehkä sano kauniisti, mut puhun aina totta ja totuus on parhainta mitä voi suusta päästä. Ja toiseksi on aika kaunis ele rukoilla toisen, tuntemattoman puolesta elämän lahjaa. :Heartred

Hyvä kun linkkasit jutun. Täällä monet tosiaan epäilee Tähden juttuja, minä myös.
Mutta aivan turhaa hänelle on mitään selittää. Ymmärtää senkin tahallaan väärin tai ei oikeasti ymmärrä jolloin kyse onkin jo jostain sairaudesta. Mutta rautalangasta vääntö ei sekään toimi. Moni kokeillut.
 
Oonko nyt ymmärtänyt oikein et samalla hoito tyylillä kannattaa jatkaa vaikka ei toisiaan enään tulosta? Miksi? Miksi tuhlata kallis arvoista aikaa samaan hoitoon jos ei toimi Eikö silloin hälytyskellot soi ja kannattais tehdä jotain asialle... Vaikka kuinka hyvä tuloinen ois ei kellään loputtomiin oo varaa paitsi ökyrikkaat ja et kyllähän miehenkin luulis jo sanovan asiaan jo jotain.... Jos meillä nyt ei tärppäisi eivät ees rupiais hoitamaan sen verran asiaa kysellyt....
 
Meille tehtiin klinikalla sellainen suunnitelma, että yritetään munatorvien aukiolotutkimuksen ja siittiötutkimuksen jälkeen 1 kierto luomusti. Sitten ellei tärppiä niin suunniteltiin, että loppuvuosi oltaisiin kokeiltu inseminaatioita, eli 2-3 krt ja sitten ensivuoden alusta olisi jo lähdetty IVF:ään. Minusta tuo oli ihan fiksu suunnitelma. Meille ainakin sanottiin, että noin 3 inseminaatiota on jo riittävä osoittamaan, että onko siitä apua. Lisäksi keskusteltiin myös siitä, että ei kannata haaskata aikaa ja rahaa turhiin hoitoihin, jos tulosta ei tule. Lisäksi keskusteltiin siitä, että jos toiveissa olisi ollut useampi kuin yksi lapsi sitten olisi jo nopeammin suositeltu IVF:ää ja alkioiden pakastamista. Meillä nyt kuitenkin lähdettiin ajatuksesta, että yksi riittää.

Meillähän siis tärppi tuli luomusti ja se on tietysti huippua :woot: mutta jos vielä alkaa toista tehdä mieli, niin onpahan sitten jo valmiit suunnitelmat ja lähtökohdat tai jos tässä raskaudessa menee joku pieleen.
 
Meille tehtiin klinikalla sellainen suunnitelma, että yritetään munatorvien aukiolotutkimuksen ja siittiötutkimuksen jälkeen 1 kierto luomusti. Sitten ellei tärppiä niin suunniteltiin, että loppuvuosi oltaisiin kokeiltu inseminaatioita, eli 2-3 krt ja sitten ensivuoden alusta olisi jo lähdetty IVF:ään. Minusta tuo oli ihan fiksu suunnitelma. Meille ainakin sanottiin, että noin 3 inseminaatiota on jo riittävä osoittamaan, että onko siitä apua. Lisäksi keskusteltiin myös siitä, että ei kannata haaskata aikaa ja rahaa turhiin hoitoihin, jos tulosta ei tule. Lisäksi keskusteltiin siitä, että jos toiveissa olisi ollut useampi kuin yksi lapsi sitten olisi jo nopeammin suositeltu IVF:ää ja alkioiden pakastamista. Meillä nyt kuitenkin lähdettiin ajatuksesta, että yksi riittää.

Meillähän siis tärppi tuli luomusti ja se on tietysti huippua :woot: mutta jos vielä alkaa toista tehdä mieli, niin onpahan sitten jo valmiit suunnitelmat ja lähtökohdat tai jos tässä raskaudessa menee joku pieleen.

Tuliko tärppi ennen vai jälkeen aukkarin? Mikä onni että tuli :)
 
Takaisin
Top