42v. esikoista yritetään

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kannustuksesta.
Joo, kaikki on taas auki ihan tosissaan.
En tiedä millä tavalla inseminaatio omiin raakoihin vanhoihin munasoluihin, lisäksi kun minulla on enää yksi munanjohdin, olisi parempi kuin valmiiksi hedelmöitetyt nuoren naisen alkiot.
Seuraavaksi mieheni saa mennä uudelleen simppa-analyysiin ja fragmentaatiotestiin. En aio investoida 8.000€ uusiin munasoluihin, jos mieheni siittiöissä on hitustakaan vikaa.
Kyllä turhauttaa!!

Kiitos kannustuksesta.
Joo, kaikki on taas auki ihan tosissaan.
En tiedä millä tavalla inseminaatio omiin raakoihin vanhoihin munasoluihin, lisäksi kun minulla on enää yksi munanjohdin, olisi parempi kuin valmiiksi hedelmöitetyt nuoren naisen alkiot.
Seuraavaksi mieheni saa mennä uudelleen simppa-analyysiin ja fragmentaatiotestiin. En aio investoida 8.000€ uusiin munasoluihin, jos mieheni siittiöissä on hitustakaan vikaa.
Kyllä turhauttaa!!

Oijoi..on hirvittävän kallista:eek:
Luovutetuilla siittiöillä on ainakin ihan jo inseminaatiossakin paremmat mahikset, sillä luovuttajat on valikoitu korkeilla kriteereillä. Varmaan onnistumismahikset ainakin paranisi, jos otatte kummatkin sukusolut luovuttajilta..

En edes uskalla ajatella, mitä ostoalkiot maksaa, koska minun munasoluilla ei klinikalla tehdä enää mitään. Omista tarpeista jos olisi edes jotain. Se on sitten täysin uusi keskustelu, jos kumpikin joutuu luopumaan biologisesta vanhemmuudesta. Eikä siitäkään ole takeita, että kohtuni hyväksyy luovuttaja-alkioita sen paremmin kuin näitä tähän asti yritettyjä. ..

Voi Katjusha, pahoittelut ikävistä uutisista Kyllä varmasti ketuttaa - ja vielä noin paljon rahan menetystäkin. On se vaan niin väärin - teitsikin on elänyt niin kuin pitää: on hoikka, harrastaa liikuntaa ja ruokailu kunnossa - ja silti ei tuota tulosta. Mä niin toivon että se yksi pikku alkio toisi jo seur. Kierrosta halutun lopputuloksen. Take care..

Tervehdys! Tällä alkii kkset kuin klotarkasti, joten kp1...

Voi...pahoittelut!:hug013
Eikun uutta yritystä kohti.

Oletko kokeillut vehnänorasta?:rolleyes: Saa kroppaa puhdistettua ja "parantaa" tärppimahiksia:)
Loppukierrosta ei kannata enää ottaa korkean A-vitamiinipitoisuuden vuoksi.

Pahoittelut L82day ja erityisesti Katjusha. Sellaista hyväksyntää toivoisin meille kaikille, että vaikeus, tai ehkä lopulta mahdottomuus raskautua, ei ole meidän vikamme. Me emme ole tehneet mitään väärin tai jättäneet jotain tekemättä (jokainen tietysti vetää tässä oman rajansa: toiselle se on jo ovulaation induktio lääkkeillä ja toiselle IVF). Tiedän, että olisi niin helpottavaa ajatella, että "kyllä sitten onnistaisi jos nappaan pillerin tuosta purkista ja toisen tuosta", tai "jos kävisin siinä, tässä ja tuossa hoidossa, niin sitten varmasti onnistuu". Mutta raskaaksi tulemisen tai tulematta jättämisen kannalta niillä on kutenkin aika vähän tekemistä niin kauan kun olemme terveitä ja pidämme itsestämme huolta henkisesti ja fyysisesti. Kaikkea emme voi kontrolloida ja kaikelle emme itse voi mitään.

Pahoittelut L82day ja erityisesti Katjusha. Sellaista hyväksyntää toivoisin meille kaikille, että vaikeus, tai ehkä lopulta mahdottomuus raskautua, ei ole meidän vikamme. Me emme ole tehneet mitään väärin tai jättäneet jotain tekemättä (jokainen tietysti vetää tässä oman rajansa: toiselle se on jo ovulaation induktio lääkkeillä ja toiselle IVF). Tiedän, että olisi niin helpottavaa ajatella, että "kyllä sitten onnistaisi jos nappaan pillerin tuosta purkista ja toisen tuosta", tai "jos kävisin siinä, tässä ja tuossa hoidossa, niin sitten varmasti onnistuu". Mutta raskaaksi tulemisen tai tulematta jättämisen kannalta niillä on kutenkin aika vähän tekemistä niin kauan kun olemme terveitä ja pidämme itsestämme huolta henkisesti ja fyysisesti. Kaikkea emme voi kontrolloida ja kaikelle emme itse voi mitään.

Hei Dolcetti:)
Millä päivillä menet?:rolleyes:

Sitä vaan haluaa tsempata teitä kaikkia täällä, ehkä vaikea jättää ketju, jonka on perustanut:)
Toivottavasti ei ketään haittaa:)

Hei Tähti :) Ei haittaa ainakaan minua, eli pysy vaan mukana :) Minulla on menossa Letrozole, Ovitrelle ja Lutinus -avusteisen kierron KP 23/22 DPO 11. Mitään jännättävää ei tämä pieni kuukautisten myöhästyminen aiheuta, sillä siinä on varasti kyse vain Lutinuksen tuomasta luteaalivaiheen tuesta. Testata aion vasta jos kuukautiset eivät ole alkaneet ensi viikon puoleen väliin mennessä. Kiitos tsempistä! :)

Tähti-73, tietenkin olet meidän mukana!!
Dolcetti on niin oikeassa, ihminen ei voi päättää lopputulosta tällaisten asioiden suhteen. Voimme MAHDOLLISTAA asioita, mutta asiat menevät lopulta niinkuin menevät. Se, että tekeekö ihminen toimenpiteitä tai ei - ei välttämättä vaikuta lopputulokseen. Jos tulee raskaaksi, se ei välttämättä ole juuri sen edeltäneen toimenpiteen ansiota.
Itse olen miettinyt, että vaikka mikä tahansa henkinen tai fyysinen syy on esteenä raskautumiselleni - minun kannattaa olla itseäni kohtaan armollinen. Voihan olla, että en elämässäni vapaudu monista peloista tai miesvihasta tai mistä tahansa kielteisestä ajatuksesta yms. Fyysisellä kehollani voi olla oma tahto riippumatta siitä, kuinka paljon sitä rakastan tai en rakasta. Sekin on ihan ok. Kaikki on täydellistä nyt. That's all we have!!
Katjusha kp jotain. ehkä en tässä kuussa seuraa mitään päiviä vaan fiilistä.

Heippa tännekkin! :)
Pitää ilmoittaa, että tuli vihdoin NIPT testin tulokset ja meille on tulossa TERVE POIKA!!! :love7:love7:Heartred:Heartbigred

Olen suunnattoman huojentunut ja ONNELLINEN :Heartred

Tähti-73, mahtavaa!!!!!!!!! Ihana homma, pieni poika!!!!
Onnea jokaiselle päivälle ja viikolle tästä eteenpäin myös - siellä se äitin ja isin kulta kasvaa ja kehittyy :)

Tähti-73, mahtavaa!!!!!!!!! Ihana homma, pieni poika!!!!
Onnea jokaiselle päivälle ja viikolle tästä eteenpäin myös - siellä se äitin ja isin kulta kasvaa ja kehittyy :)

Katjusha,
Voi kiitos!:Heartred Rukoilen puolestasi, että onnistuisitte saamaan toivomanne perheen!!!!:love2

Oi Tähti - aivan mahtawia uutisia!! onnittelut hyvästä uutisesta ja terveen pojan odotuksesta! Mitkä sun vkot olikaan?

Dolcetti - nyt en muista, mutta minkälainen hoitosuunnitelma sulla olikaan ja mihin asti olet valmis menemään?

Katjushalla ollut paljon viisaita sanoja.. niiiin toivon, että saisit pienen käärön.

Itselläni kp3 & aloitin taas letrot. En ehtinyt yksityiselle tällä kierroksella, joten toivotaan parasta, että tässä kierrossa täeppäisi:-) ainakin ruokavalio on parempija nyt -3kg! Olen kokeillut vehnänorasta smoothiessa mutta se on niin hirveän pahaa... maca yhä messissä.

Pistäkäähän kuulumisianne!

Lady82day, mulla on nyt menossa Puhdistamon vihersmoothie elokuusta alkaen ja ohranoras, taitaa olla hiukan miedompimakuinen :) Menee mukavasti, kun laittaa banaanin ja jotain muuta hedelmää, tuoretta pinaattia ja nuo mainitut jauheet ja siihen appelsiini/greippimehua nesteeksi. Maistuu hyvältä ja terveelliseltä! Puolisoni juo oman puoliskonsa mukisematta.
Mulla on nyt tehokuuri menossa: huolimatta vetisestä kuukautisvuodosta, otan 2 Q10-kapselia päivässä plus gelee, maca, vitskut, extra foolihapon, omega-kapselin raskaanaoleville jne.
Ihan en ole vielä hyväksynyt sitä toisen munanjohtimeen menetystä, niin kuin ei mahdollisuuteni muutenkin jo ollut lähellä nollaa, niin piti vielä puolittaa siitä. Mutta haluan uskoa luomuihmeeseen silti... Ties kuinka kauan meneekään ennenkuin munasoluja klinikalta heruu.
Huh, parempi kuin uskois vaan ihmeeseen - kun välineet on puutteelliset - eikä miettisi mikä on lääketieteellisesti mahdollista.

Oi Tähti - aivan mahtawia uutisia!! onnittelut hyvästä uutisesta ja terveen pojan odotuksesta! Mitkä sun vkot olikaan?

Dolcetti - nyt en muista, mutta minkälainen hoitosuunnitelma sulla olikaan ja mihin asti olet valmis menemään?

Katjushalla ollut paljon viisaita sanoja.. niiiin toivon, että saisit pienen käärön.

Itselläni kp3 & aloitin taas letrot. En ehtinyt yksityiselle tällä kierroksella, joten toivotaan parasta, että tässä kierrossa täeppäisi:) ainakin ruokavalio on parempija nyt -3kg! Olen kokeillut vehnänorasta smoothiessa mutta se on niin hirveän pahaa... maca yhä messissä.

Pistäkäähän kuulumisianne!

Lady82:)
Menen viikolla 17., puoliväli pian häämöttää:)
Eilen kerroin asian pomolle, koska enää on tätä mahaa vaikea piilotella.

Kerrottiin miehen kanssa sukulaisille vauvauutinen vasta nyt ja voi sitä riemua:love017
Meidän pieni poika saa 7 serkkua, joista pienimmät on tyttöjä iältään 5, 3, 4, 2 vuotiaita, leikkikavereita:bunny

Hyvä kuulla, että sulla täysi höyry eteenpäin!:gen014 Painonhallintakin on siinä hyvä homma. Nyt vaan plussaa kehiin, täällä on kaikki sormet ja varpaat pystyssä!!!:signs003 :signs003

Last edited by a moderator:
Huomenta kaikille! :) Iloisia kuulumisia Tähti! Voin vain kuvitella miten paljon iloa itselle tuottaa kun saa jakaa hyvät, ja ehkä hieman yllättävät uutiset, ja lukea ilahtuneisuuden toisten kasvoilta. Jaettu ilo!

LDay: Me menemme vielä ainakin tämän vuoden letrojen tukemana. Folliultrissa selviää aina mitä käytän loppukierron tukena (minulla on lyhyt luteaalivaihe ilman tukea) ja limakalvon tukena (tähän kiertoon en saanut mitään, koska endom oli ultrassa ihan tyydyttävän paksuinen). Tässä kierrossa letrot+Ovetrelle (kaksi pientä annosta ja yksi iso)+lutinus. Nyt menossa KP 25/22 DPO 13. En olisi uskonut, että lutinus tukee luteaalivaihetta yhtä paljon kuin terolutit, mutta niin näköjään.

Jos ei tänä vuonna tänä vuonna tärppää kevyillä tukitoimilla, niin ensi vuoden alussa harkitaan sitten IVF:ää. Mites sinulla? Tsemppiä tähän kiertoon, toivottavasti jää viimeiseksi! :)

Moikka! Ihana kuulla Tähti ilonne jakamisesta! Varmasti upea hetki ja nyt kun kaikki on jo varmemmilla vesillä niin uskaltaa kertoakin:-) ja kiitos tsempeistä!

Katjusha - oi sinä terveyden perikuva - kiitos kaikista vinkeistä! Kuulostaa todella hyvältä. Meitsillä on vielä kiloja pudotettavana - joten matka jatkuu.. tuli tossa kesän aikana kerrytettyä lisää kun oli sitä sairaalakeikkaa ja otti pannuun pettymykset. just kävin hakemassa ubikinonia lisää :-) miten kauan niitä lahjamunasoluja saa ain odotella?

Dolcetti - sama täällä, letroilla mennään tämä kierto ja täytty kysyä yksityiseltä miten ovat auki joululomalla... muuten menee ensi vuoden puolelle. Ja ivf mielessä myös. Meillä kun simpat on priimaa, mutta minä olen se haaste. Munikset kehittyy liian nopeasti, jota OI vaan entisestään nopeuttaa. Ilmeisesti silliin laatu kärsii - näin olen ymmärtänyt. Limikset on hyvät ja kun kierto on 29 ja ovis kp10-12 niin luteaalivaihe on tosi pitkä ja keltarauhanenkin toimii. Muniksetkin ovat kiinnittyneet (ainakin 4x) luomusti, mutta eivät jatka eloaan, eli jotain laatuvikaahan niissä silloin on. Kromosomeissakaan ei ole vikaa, joten jää vain ajoitusongelma ja bad luck ja vanhuus jäljelle. mutta lotossakin voi voittaa, joten keep on trying!

LDay, tuli kysymyksiä! :) Sanoit että munarakkula kehittyy liian aikaisin. Minä olen kuitenkin ymmärtänyt, ettei aikainen ovulaatio ole välttämättä mikään huono asia, jos vaan muu keho (limakalvo erityisesti) ehtii mukaan ja munarakkula kasvaa ja kypsyy. Ja mulla ainakin ovat letrot, varsinkin se isompi viiden pillerin satsi, siirtäneet ovista eteenpäin. Sinäkin taidat ovuloida ihan luonnostaan, sillä kiertosi on normaalimittainen? Niin, OI:lla viittasit varmaan oviksen induktioon ja letroihin? Ja joo, vielä sellainen kysymys, että sanoit ainakin neljän munasolun kiinnittyneen luomusti, mutta en ihan ymmärtänyt sitä. Mistä siis tiedät tuon?

Meillä ei ole myöskään miehen spermassa vikaa, eli minusta tämä on kiinni.

Mä eilen tutkailin nettiä ja siellä oli, että kiinnittymishäiriöön, jossa alkio irtoaa annetaan "aspiriinia" ja kiinnittymishäiriöön, jossa alkio ei kiinnity lainkaan annetaan kortisonia.
Selvisihän tuokin. Kysyin kerran tästä lääkäriltä ja se sanoi, että meitä ei aspiriini auta. Vaan niin vaan kortisonillakin on tullut kaksi varhaista keskenmenoa, mutta koskaan ei ole ollut kiinnittymisyritystäkään ilman sitä.
Joo, mutta meinasin mieluummin elää ilman sitä kortisonia, ja hoitaa kroppaa kuntoon ihan luonnollisin keinoin. Luulen, että kilpirauhanen on herännyt ruususen unestaan, koska paino on pudonnut 5 kiloa ja sehän helposti lähtee nousuun jos arvot on persiillään. Vois käydä ennen joulua taas verikokeessa. Liian laihaksi ei auta käydä, ettei siksi mahikset huonone.
Että tämmöistä tänne, ensi viikolla tentti ja armoton valmistautuminen päällä :)!!
Tsemppiä tytöt!

Takaisin