42v. esikoista yritetään

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei Rosann ja anteeksi edellisessä viestissä tuli kirjotus virhe sun nimimerkkiin....
no hyvä nyt ainakin että on sinun kiertosi saatu rullaamaan ja jännäillään kuitenkin jos vaikka olisi pieni ihme sattunut, oletko vielä ollenkaan testaillut kun tänään taitaa olla menossa jo dpo 11.... vai ootteletko alkaako menkat vai ei,
itse oon niin malttamaton että testit heiluu jo ennen aikojaan ja nytkin yritän täällä metsästää tuota ovista.
en mäkään varmaan katso kun tän ja ens kierron sitten laitatan kierukan ja jätän kuumeilun/ haaveilun muille.
Meillä tulikin koti juhannus kun nuorimmaiselle iski eilen kuume ja aamulla oli vielä 39 astetta, mutta ei haittaa kyllä se näinkin menee ihan hyvin, eipä tarvii hirveit mökki / kauppa hössötyksii tehdä yhden viikonlopun takia.

Hei, kyllä täällä sitä keikutaan, periksi ei tosiaan anneta.

Miehen kanssa juteltu pitäisikö siirtyä "kovempiin otteisiin", ellei pian ala onnistua. Gynet on tosiaan sitä mieltä, ettei anna mitään lääkityksiä, vaikka ikää. Seuraava kannattava olisi IVF...inseminaatiosta ei Dextran mielestä hyötyä, vaikka Väestöliitto menisi siihen hoitomuotoon.. Ollaan vähän kummissaan eriävästä mielipiteestä...?! :(

Nyt kp 9... Hyvät juhannukset tänne kaikille :)

Tähti-73: mulla ei ole kokemusta noista hoitomuodoista, joten en osaa sanoa. Osaako joku viisaampi? Mutta kyllä teinä lähtisin kokeilemaan esikoisen toivossa melkein mitä vain.

Täällä testattu tyylipuhdas nega. Niin kuin oletinkin. Nyt sitten ensi kiertoon clomit ja luget ja miehen kanssa olemme sopineet kolmesta kierrosta, joiden jälkeen pistätän hormonikierukan takaisin mikäli tärppiä ei kuulu. Jotenkin tuntuu hyvältä pistää takaraja yritykselle.

Tähti-73, täällä kanssa ei ole kokemuksia noista hoidoista, mutta olen samoilla linjoilla Rosannan kanssa että lähdet kokeilemaan hoitoja ja tosta kynestä sen verran että kannattaisko vielä kokeilla toista kyneä jos vaikka sais ekaks lääkkeet... harmillista kun saat noin eriäviä mielipiteitä :cwm onhanse tietysti niinkin kun jokainen kuitenkin olemme niin erillaisia, Tsemppiä kovasti teille ja toivotaan että teille kuitenkin suotaisiin oma pikkuinen :Heartpink

Harmi Rosann että nega putkahti testiin:angry3 Toivottavasti noista clomeista ja lugeista ois teille nyt hyötyä vielä näihin tuleviin kiertoihin ja jotain ihanaa tapahtuisi :grin

Täällä taas juhannuksen yritykset meni kyllä ihan penkinalle :oops: ei siinä etteikö ois touhuiltu mutta jostain syystä meillä taas kävi niin ettei mieheni saanut vietyä akteja loppuunasti ja siemensyöksyt jäi mun käteen :oops: eli en tiiä onko alun touhuista ollut sitten mitään hyötyä :sad001 epäilen kyllä vähän joten täälläkin taitaa tämä kierto jäädä negakierroksi... nyt ois menossa dpo 1 eli pitkä odotus vielä seuraavaan kiertoo, joka on sit kyllä meidän viimeinen ainakin minunpuolesta ja jos miehellekkin rupee käymään näin (vaikka kyllähän siihenkin lääkkeet saa) mutta jotenkin vaan tuntuu että sitten se on tässä.

Huomenta vaan kaikille!

Ompa tää palsta kuitenkin aika hiljainen... olisi niin mukava vaihtaa ajatuksia muiden kanssa,
no mutta viitaten tuohon minun edelliseen viestiin ja miehen touhun loppuun menoon niin eilen illalla kyllä kaikki onnistu aivan täydellisesti mutta sekin taisi sitten kuitenkin tulla vähän liian myöhässä kun nyt on menossa dpo 2-3 en oo ihan varma kun sain su vahvan ovisplussan tikkuun niin oliko ma sit dpo 0 vai miten se sit menee kun jostain luin että tikutussa vahva viiva päivä ois dpo -0 ja niin edespäin korjatkaa jos oon väärässä? ja oisko tolla miehelläkin jonkin moisia suoritus paineita tai jotain... kun ei tota keskeytys hommaa oo meillä tosiaan kovin kauvaa ollut.

Hu huu mitäs teille muille kuuluu???

Kiitos viesteistä, ja tsemppii kaikille! :)

Vähän alakuloinen olo, kunnei onnistu ja vanhenee vaan... :( On se kumma, ettei mitään lääkitystä anneta, onko teillä kokemusta niiden hyödyistä? Voisin vaikka vaatia jotain! Vai onko niissä riskit hyötyä suuremmat..

Hei Tähti-73 olen pahoillani tilanteestasi :oops: ja toivon kovasti että te saisitte sen pikkusen itsellenne :Heartpink
Olet varmaan kokeillut jo kaikkea kotikonsteja kuten greippimehu, vehnänalkioöljy, foolihappo ja raskausvitamiinit ainakin. Onko sulla kierto säännöllinen ja tunnistatko kun ovuloit?
Sit on tietysti nämä lääkkeet jota käytetään... oon täältä palstoilta lukenut.
Lääkeinfo.fi - TEROLUT tabletti, kalvopäällysteinen 10 mg ...
Lääkeinfo.fi - LUGESTERON kapseli, pehmeä 100 mg, 200 ...
Itselleni yksityinen lääkäri määräsi terolutit kun olimme jonkin aikaa yrittäneet 4 lastamme ja oli myös mukana kun yritimme viidettä, nyt ei oo käytössä mitään enkä varmaan haekkaan jos ei nyt satu luomusti lähtemään ni sit saa olla.
Toivottavasti Tähti-73 tästä oli ees jotain apua sinulle...

Lugesteronit ja terolutit vahvistaa kohdun limakalvoa. Lugesteronia voi käyttää alkuraskauden tukemiseen. (Terolutia ei) Yleensä näitä määrätään kiertohäiriöihin, mutta mun lääkäri sanoi ettei niistä (varsinkaan lugeista, jotka ovat luonnollista progesteronia) ole mitään haittaa vaikka keltarauhasen vajaatoiminnasta ei olisikaan kyse. Clomit taas tueksi edistämään ovulaatiota. Vaikka ovuloinkin normaalisti.

Nyt on tänään viimeinen clomi napattu ja kyllä tuntuu munasarjoissa molemmin puolin … ja muitakin oireita listalta löytyy. Mutta toivotaan, että näillä olisi jotain vaikutusta.

Näkisin, että luget ja terot ovat kyllä aika luomumeininkiä vielä, clomit taas sen sijaan kasvattavat hieman syöpäriskiä, mutta ei pitäisi pienellä annoksella ja max neljä kiertoa aiheuttaa mitään. ( Mutta huh, on täsäs kyllä kovat piipussa, kun tälläiseen on lähtenyt.)

Paljon luontaistuotteita sulla Tähti-73 olikin jo käytössä. Tsemppiä kovasti!

Äiti viiden, jos sait vahvan viivan ovistikkuun sunnuntaina, niin su, ma ja ti olivat varmaan ne parhaat päivät. Ovis on yleensä 24- 36 tunnin päästä ovisplussasta ja se ovispäivä on dpo 0. Ovispäivänä on enää minimaaliset mahdollisuudet raskautua. Munkin lääkäri sanoi että tärkeää on ajoittaa puuhailut ennen ovista. Katsotteko vielä tämän kierron vai jatkatteko vielä senkin jälkeen yritystä? (ps. ihana vaavin kuva sulla)

Tämä ketju on varmaan siksi niin hiljainen, kun ei meitä iäkkäämpiä ole enempää tänne ilmoittautunut. Itse kirjoittelen myös muutamassa muussa ketjussa. Ei se mua niin haittaa vaikka muut ovatkin nuorempia. Samoista ongelmista kärsitään, kun yrittäminen kestää.

Hei vaan Rosann meinasin vielä ainakin heinäkuun kuumeilla ja sitten laittaa pillit pussiin
jos ei onnistu.
Mitenkäs teillä kauanko vielä meinaatte yrittää?
Juu mäkin oon nyt kirjoitellut myös tossa toisessa ketjussa jossa enemmänkin jännätään
tätä loppukiertoa ja testaillaan vähän enemmänkin kuin innokaasti :p

Niin Rosann tuossa kuvassa on meidän nuorimmainen :Heartpink

Muokattu viimeksi:
Ajattelin nyt katsoa tämän clomikierron, yhden luomukierron (luget kyllä tietysti) sitten yksi clomikierto ja luomukierto ja sitten vasta kierukka. Eli neljä mahdollisuutta vielä. Mut onpa tämä jännää. Mun lääkäri on sitä mieltä että kylläpä tää voi hyvin onnistua. Hirveä paine alavatsalla, mutta ovishan vielä tosiaan ei ole tullut. Ilmeisesti siirtyy vähän eteenpäin, mikä on hyvä juttu.

Ihana vauva tosiaan!

Rosann missä vaiheessa sinulla on kierto päivät nyt? Ja toivottavasti tää ois nyt
se teidän kierto :happy:
mulla ois menossa nyt kp23 ja dpo 9 tai 10 miten sit lasketaankin...
tossa ilta testit vielä uitin ja testiajalla viivanpaikkaa ja jälkeen ehkä jotain satunnaista...
aika vahvasti näyttää että uuteen kertoon mennään, ens.ma paikkeilla pitäs menkat alkaa,
nyt ma iltana juili mahaa ihankuin menkatalkais, eilen illalla sit särki selkää ja juili mahaa ja
nyt taas särkee selkää vietävästi plääh ja vuotoonkin vielä aikaa :grumpy:

Noihan sulla voisi olla kiinnittymiseen liittyviä kipuja? Toivotan että olisi sellaisia. Jännää! Mulla on aina ollut joko selkee nega tai selkee plussa ei mitään viivan paikkoja ole tullut, olen tosin kyllä testannut vasta siinä juuri kun kuukaustisten pitäisi alkaa/olisi pitänyt alkaa.

Täällä Kp 9/28 ja ovistesti vielä nega. Eilen illalla poltteli tällä kertaa vasemmalta muniksista niin voimakkaasti clomien vaikutuksesta että oikein pelotti että mitä siellä tapahtuu, ei tuntunut olleenkaan luonnoliselta. Sekin mietityttää että kun mitään seurantaultraa ei ole ja molemmilta puolilta on tuntunut kasvavan. Kun tuo monisikiöriski on meillä iäkkäämmillä muutenkin koholla. Täällä ei ole kunnolla talletteluja edes aloteltu, että jaksaa sitten kun ovistesti plussa. Mulla yleensä kestää sen maksimiajan siitä lh-huipusta siihen ovulaatioon, eli noin kaksi päivää.

No juu aika myöhäsii ois kiinnittymis kivut täällä mutta toisaaltaan jos ovis ois ollut myöhänen...
ja edelleen vaan nyt noi alavatsa jomotukset jatkuu täällä nyt sit aamusta tänne päivällekkin höh...
no katsellaan nyt mitä tapahtuu.
niin mäkin oon lukenut tuosta monisiköriskistä.

Jos sulla vaan voimakkaammat kivut lääkkeiden takia ja nyt sit tulis kunnon ovis kierto ja
vois vaikka hyvinkin tärpätä, kohtahan se ovis siellä sitten jo onkin, Tsemppiä teille yritykseen :Heartpink

Hei! Täällä mennään dpo 5... :)

Oviksesta saakka rinnat kipeet... tätä kummastelen, en muista vastaavaa kiertoa..
ei ainakaan kovin tavallista ( vaan aina myöhemmin kierrossa kipeytyneet )..

Lisäksi alavatsaa juilinut enemmän tai vähemmän dpo 2 ja 4..

Jospa tämä nyt olisi vihdoin positiivinen kierto :rolleyes: :smiley-bounce005

Harmittaa kesäjuhlat dpo 3, sillä tuli juotua muutama drinkki...:scratch

Hei Tähti-73 olen pahoillani tilanteestasi :oops: ja toivon kovasti että te saisitte sen pikkusen itsellenne :Heartpink
Olet varmaan kokeillut jo kaikkea kotikonsteja kuten greippimehu, vehnänalkioöljy, foolihappo ja raskausvitamiinit ainakin. Onko sulla kierto säännöllinen ja tunnistatko kun ovuloit?
Sit on tietysti nämä lääkkeet jota käytetään... oon täältä palstoilta lukenut.
Lääkeinfo.fi - TEROLUT tabletti, kalvopäällysteinen 10 mg ...
Lääkeinfo.fi - LUGESTERON kapseli, pehmeä 100 mg, 200 ...
Itselleni yksityinen lääkäri määräsi terolutit kun olimme jonkin aikaa yrittäneet 4 lastamme ja oli myös mukana kun yritimme viidettä, nyt ei oo käytössä mitään enkä varmaan haekkaan jos ei nyt satu luomusti lähtemään ni sit saa olla.
Toivottavasti Tähti-73 tästä oli ees jotain apua sinulle...

Hei! :helloJuu, kaikki kotikonstit on käytössä..juuri nuo kaikki luontaisaineet. Kysyin gyneltä, eikä todellakaan anna mitään lääkkeitä, sen vuoksi, kun kierto on säännöllinen ja ovis tikussa joka kierrossa.

Nyt siis dpo 5 ja rinnat kipeenä oviksesta saakka, mikä tosi epätavallista...josko voisi tarkoittaa jotain :bounce

Plussatuulia :)

Hei Tähti no ei muutakuin luomuna eteenpäin sitten :smug: eikä tuo muutama drinkki haittaa mitään
voi olla että teki vaan hyvää sai veren ja hormoonit kunnolla hyrräämään siellä :grin
ja toi sinun rinta kipuilu kuulostaa lupaavalta, jos tämä olisi sitten se kierto...:Heartpink

Täällä ei ihmeempiä, eilen illalla tuli tuhruttelu vuotoa ja loppui siihen, tänään lämmöt vielä 37,1.
vaikka normaalisti 36,2. paikkeilla, tikutkin uitin ovistestissä aika vahva viiva mutta r-testiin
ei testiajalla tullut mitään, nyt menossa dpo 13-14, luultavasti vuoto alkaa huomenna...

Tähti-73: tosiaan parista drinkistä ei ole mitään haittaa. Punaviiniähän erityisesti suoistellaan siihen kiinnittymisvaiheeseen, itse ajattelin ainakin oviksen jälkeen parina iltana lasillisen ottaa. Alkiolla ja äidillä ei ole yhteistä verenkiertoa ihan alussa.

No äiti viiden saa siellä jännittää! Tule kertomaan sitten miten kävi.

Täällä kp 12 ja estrogeenitasot nousivat hyvin ( kaksoishormoniovistesti mittaa senkin) ja tänään tuli sitten se oikea ovisplussa. Eli clomit toimivat kun ovis siirtyi näinkin myöhäseen. Toivotaan et nappaa kiinni ! Samoin Tähti -73:lle plussatuulta!! Mulla on muuten useissa kierroissa ollut erilaisia jomotuksia noin viikkoa ennen kuukautisten alkua ja yksi ainakin oli kiinnittymisyritys. Mutta mulla kun on kaikkea pillereitä, niin ei oikein osaa sano mikä oire johtuu mistäkin. Kyllähän myös keltarauhanen alkaa toimimaan niin silloin kun kroppa valmistautuu kk-vuoton tai silloin jos raskaus alkaa. Mutta tuo rintojen kipuilu on kyllä aika hyvä merkki… Esikoisen kohdalla mulla tuli kiinniittymisvuoto eli pari tippaa verta noin viikkoa ennen menkkojen alkua niin siitä tiesin et oli tärpännyt.

Last edited by a moderator:
Terve Pimut,

Saako liittyä seuraan :) Rosann jo vähän tietääkin meidän tilanteesta, mutta lyhyesti että selittämättömän lapsettomuuden seurauksena menossa 5. Ivf-kierros ja käytössä lahjamunasolut. Viimeinen tästä erästä pakkasessa. Edellinen alkionsiirto tehty 2.6. mutta vahvistunee huomenna keskenmenoksi, kun on ollut vuotoa koko viikon ja Jorvin päivystyksestä saatu alustavia huonoja uutisia.

Mutta uutta kohti pikkuhiljaa :)

T. Me yrittäjät since 2006.

Hei Katjusha ja tervetuloa mukaan :) pahoittelut huonoista uutisista :oops:
Tsemppiä ja jaksamista uuteen kiertoon :happy:

Täällä ei ole vuoto alkanut vielä mutta eilen tehdyt testit ihan tyjät ja menossa jo dpo 14-15
eli luulis testeissäkin jo jotain näkyvän,,, aijemmissa raskauksissa on haamuillut jo dpo 8 paikkeilla.

Takaisin