42v. esikoista yritetään

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitti,

Onhan se tuon testailemisen kanssa vähän sellasta, että hyvin on tuhlattu testejä ainakin täällä päässä :) Mulla hädin tuskin näkyy pissatikussa 100IU/ml vaikka eri merkeillä tekee (herkkyys 10 tai 25). Hulluuden välttämiseksi käytän siirtojen jälkeen enää verikoetta 18 dpo.

Kesäloma alkoi sitten ei-toivotuissa merkeissä, mutta toistaiseksi ei ole ollut suuria fyysisiä kärsimyksiä. Lähden loppuviikosta äitiä tapaamaan ja luokkatapaamiseen. Siellähän se jälleen käy ilmi että joo ei ole lapsia ei.

Aloitin viherjuoma ja maca-kuurin perjantaina ja tarkoitus olisi saada kehoaan kuntoon. Mulla on kilpirauhasen vajaatoimintaa ja muutoinkin ollut omasta mielestäni varhaisten vaihdevuosien merkkejä. Jos sitä sais pysäytettyä ja pidettyä yllä omaa hormonitoimintaa, niin vois odotellessa seuraavaa/seuraavia munasoluja yrittää omilla tarpeilla.

Olen pahoillani puolestanne Katjusha ettei teillä hoidoista huolimatta ole raskaus kuitenkaan vielä onnistunut :sad001 mutta toivottavasti kuitenkin vielä saatte oman käärön kainaloon :)

Itse en oikein osaa sanoa mitään noista lääkkeistä ja hoidoista kun kaikki aiemmat raskaudet ovat kuitenkin onnistuneet luomusti ja suhteellisen helposti.

No kyllähän ne menkat sitten eilen täällä alkoivat plääh... :grumpy:
jotenkin on nyt sellainen olo että näinköhän jätän tän yrittämisen tähän :sad001
tressaavaa tää jännittäminen ja kiertojen kyttääminen... :sour:
mutta onneksi on jo nuo ihanat viisi lasta ennestään niin kyllä tätä touhua riittää niidenkin kanssa :happy:

Kovasti toivon teille kaikille sitä ihanaa nyyttiä vielä sinne kainaloihinne tuhisemaan :Heartpink:rolleyes:

No ni, se oli sulla sitten tältä kierrolta siinä ... Ainakin hetkellisesti se lannistaa, jo seuraavana päivänä voi alkaa miettiä plan b:tä ehkä ;)

Täällä on ollut ihan rauhallista. Toistaiseksi "synnytys" ei ole alkanut vaikka otin lääkkeet eilen neljältä. Vähän runsaampaa vuotoa on onneksi tullut joten olen toiveikas. Jospa se sieltä pullahtaa. Tarkoitus oli lähteä ajamaan pohjoiseen torstaina, mutta saapa nähdä tarviiko hakea lisää lääkkeitä. Toivon niin että tämän päivän ja huomisen aikana kävisi kunnon lörinä, ja elämä jatkuis sitten siitä.

Mukavaa päivää!

Voi harmi , äiti viiden. Tunnen tunteen tuosta kiertopäivien kyttäämisestä ja alituisesta stressaamisesta. Jos jätätte yrityksen olisi vielä kiva kuulla kuulumisia? Ton lopettamispäätöksen tekminen on varmasti vaikeaa. Mäkin halusin asettaa yritykselle takarajan vaikka mun gyne sanoi että nyt kun kierto saatiin toimimaan vihdoin niin voin hyvin yrittää vielä ensi kesään. Mutta silti voi olla että kun oma dead-line tulee vastaan, sitä ei pystykään lopettamaan yritystä.

Mites Tähti-73? Mitkä fiilikset kierron suhteen? Oletko muuten kokiellut Clearbluen kaksoishormonitestiä, joka näyttää kierron neljä hedelmällisntä päivää? Itse kokeilin ja edellisessä kierrossa ei kylläkään näyttänyt estrogeenihuippua eli näytti vain maksimaalisen hedelmällisyyden päivät ( tuolloin mies oli matkoilla…) ja nyt sitten ollaan päästy touhuilemaan sekä korkean hedelmällisyyden että maksimaalisen hedelmällisyyden päivinä. Testi on melko kallis, mutta oli viimeksi kun tilasin alennuksessa netin kautta ( Raskauskeijun sivuilta) Jos täysin luomumenetelmiä käytätätte niin tuo voisi olla yksi kokeilemisenarvoinen testi, jos ei nyt sulla tästä kierrosta tärppää.

Katjusha, olen pahoillani täälläkin. Teillä on ollut kyllä niin kivinen ja pitkä tie vanhemmiksi että toivon todella että pitkä odotuksenne palkittaisiin. Olette vielä melko nuorina yrityksen aloittaneet. Otitko siis lääkkeet jo eilen? Mullakin ensin tuntui ettei tyhjennyslääkkeet auttaneet ja olin jo ajatellut joutuvani hakemaan lisää lääkettä, kun sitten yllättäen alkoi täydellä teholla, hyvä kun kerkesin vessaan juosta. Tyhjeni hyvin, toivottavasti sullakin! Psyykkinen toipuminen alkaa kun fyysinen puoli on hoidettu. Mua ainakin ihan siinä alussa helpotti se että sain sen ulos. ( oli ollut kuusi viikkoa sisälläni kuolleena) Kerroit että olet tuntevanasi vaihdevuosioireita. Minkälaisia?

L82 day olisi kiva kuulla vielä sinustakin!

Täällä kp 14 ja ovisplussa tuli tosiaan kaksi päivää sitten. Onko teille lääkäri sanonut kuinka usein olisi hyvä touhuta? Joku on sanonut että joka toinen päivä riittää kauankohan ne siittiöt elää? Ja miten miehen ikä vaikuttaa?

Last edited by a moderator:
Joo, täällä kans pohditaan että milloin olis aika lopettaa. Tiedän että vasta viimeisen vuoden aikana mulla on todella tullut "vimma" tähän asiaan, ehkä juuri siksi että ei ole monta vuotta enää järkeä jatkaa. Että ymmärtääkö ihminen sitten lopettaa vai ajaako itseään siihen asti kun kuukautiset lopulta loppuu. Meillä ei ole auttanut "yrittäminen" ja yrittämisen lopettaminen, välivuodet eikä mitkään, paitsi tänä vuonna nämä kaksi taianomaista raskautta.

Mulla on kyllä vielä tasainen kierto 26 päivää ja kolmen päivän vuoto, mutta todella kuivat limakalvot sekä massiivista yöhikoilua.

Olen joulukuusta asti käyttänyt Pulsatillaa, ja se tuntuis auttavan naishormoneja lisäävästi. Nythän mä oon tammikuusta asti ollu muutoin kaikenlaisilla lääkityksillä, raskaana tai toipumassa että normaalia luonnollista kiertoa en ole aikoihin kokenut.

Aloitin Royal Jellyn, viherjuoman ja macan, ja aion edelleen sitä Pulsatillaa jatkaa. Täyslaidallisella uutta päin! Ainakin se helpottaa parisuhdetta kun voi harrastaa seksiä muutoinkin kun ovulaatiopäivänä :)

Rosann sanotaan että siittiöt elää hyvissä olosuhteissa jopa 3-5 päivää, joo mäkin oon lukenut että joka toinen päivä ois hyvä puuhastella mutta niin... mä luulen ainakin että muutama päivä ennen ovista ja oviksen aikaan ois ne otollisemmat ajat hommailla, kyllä hän se varmaan miehen ikäkin vaikuttaa noihin siittiöihi, meillä ikäero 6.v mieheni minua vanhempi ja nuorin meillä 1v5kk ja se tammikuun keskenmeno eli siittiöissä on ollut eloa.
Täällä juu vähän mieli maassa kun miehenikin rupesi empimään että näinkö me nyt enää tehdään...
ja juu tosiaan tuo yrittämisen lopettamis päätös on tosiaan vaikeaa mutta jos miehenikin tosissaan haluaa niin, ei sitä oikeen yksinkään ja olen jo itsekin miettinyt asiaa... mutta mutta se lopullinen päätös on hankalaa...

Joo yhdyn vielä tuohon Katjushan lauseeseen...

Täyslaidallisella uutta päin! Ainakin se helpottaa parisuhdetta kun voi harrastaa seksiä muutoinkin kun ovulaatiopäivänä :)

Finally onnistuin loggaa sisään!! Tää saitti sucks - mä en koskaan pääse kitjsutumaan sisään - sen vuoksi musta ei ole kuulunut mitään...

Mulla on tosi huono miniläppäri ja sit kännykästä tän Sandviks uudistuksen jälkeen tää on ollut vähän sitä ja tätä.

Ihanaa kun meitä on tullut tänne lisää!!

Tähti-73 - joko olet tehnyt päätöksiä hoidoista? Suosittelen kyllä järeämpää - eli suoraan vaan ivf:ään - tai siis toki riippuu onko teitä tutkittu ja mikä voisi olla syynä. Jos miehellä on hyvät simpat niin inssikin voi olla hyvä vaihtoehto. Julkisella puolellahan yl. Aina mennään clomit, inssi ja sitten vasta pääsee ivf:ään. Meitsien munasolut vaan vanhenee hoitoja odotellessa, joten eikunhanaa vaan!

Rosann - kiva kuulla, etyä sun kiertos on normalisoitunut!! Ai clomit auttaa ovulaatiossa - tota mä en oo kokeillutkaan. Eikös clomeilla ollut joku max4-6 kiertoa putkeen suositus? monta sulla on?

Meidän tilannehan on tältä keväältä se, että ivf hoitomme päättyi negaan ja se oli julkisen puolen vika hoito mitä meille tarjottiin. Todnäk on kuulemma alle 10% joten silloin ei enää julkinen puoli tue. Meillä oli läpikäynti joka oli kyllä hyvä ja loi uskoa. Siellä kyllä painotettiin sitä, että kannattaa asettaa joku takaraja ja siirtyä elämässä eteenpäin jos ei tärppää. Mulla todettiin, että munasolut kehittyy liian nopeasti, mikä vaikuttaa laatuun. Reserviä vielä on vaikka amh olikin painunut jo 0, 9. mietittiin miehen kans että mentäis syksyllä hoitoihin yksityiselle - sama lyhyt kaava. Käytiin jo ensitapaamiselkakin. Nyt on vaan kesätauot joten ei olis mahistakaan.

Mutta likat arvatkaas mitä! Tässä toisessa hoidon jälkeisessä luomukierrossa, meitsi ovuloi juhannuksena ja juhannustaiat onnistui jatällä vkolla plussasin!!! Eli nyt olis 4+3 menossa kksten mukaan.. toki tällä historialla voi mitä tahansa tapahtua, mutta nautitaan nyt tästä hetkestä ja toivotaan että kolmas kerta toden sanois!!

Se mitä oon tässä kuussa tehnyt eri lailla : ottanut työt lungimmin, syönyt royal geleetä yhden kapselin pvässä, laihtunut pari kiloa. Lisäksi juhamnusviikolla käytiin just lekurissa, joka vahvisti ovisplussan ja sanoi että to-su munasolu irtoaa☺

Joten toivoa on! Toivotaan vasn että menisi onnellisesti maaliin asti!

Tässä vielä testitulos maanantailta..
luulin vklna että kkset alkaa, kun oli sellaista menkkajuilintaa. Laitoin siteenkin - turhaan kuljin päivän sen kanssa helteessä. Sittwn tuli toinen peräkkäinen yö kun kohtua särki kovasti, ja kun kksia ei kuulunut tein testin.
Mä innoissani varasin jo neuvola-ajankin rv8. Toivottavasti tällä kertaa pääsis sinne asti - ja ylikin. Olis jo pikku hiljaa mun vuoro☺ mutta varovaisesti asiaa salassa miettien...

Liitteet

• 20150706_171000.jpg
    20150706_171000.jpg
    286.2 KB · Katsottu: 249
L82day, ohhoh, hieno homma!

Nyt pidetään siis peukkuja, että jatkuu tuo meno :) On se hienoo ja antaa muillekin toivoa!

Täällä ei tapahdu juuri mitään, luulen että joudun aamulla hakemaan lisää cytotecia. Mulla on vaan ihan normikuukautiset, eli eipä ole toistaiseksi tyhjentynyt toivotulla tavalla.

Katjusha - kiitos☺ öynöy - toivottavasti etjoudu kaavintaan. Mutta toisaalta siinä ei pitäisi jäädä mitään materiaa sisään. Itselläni on nuo kaksi lääkkeellistä tyhjennystä kyllä tuoreessa muistissa. Olen muiltakin ikäisiltämme kuullut, että on haasteita tyhjentyä - johtuneeko siis siitä - mene ja tiedä. Mutta toivottavasti kaikki menee hyvin, vuoto lakkaa nopeasti ja pääsette uuteen yritykseen!

;)

Joo ei tiiä. Ajatuskin kaavinnasta ällöttää, enkä haluaisi uudelleen samaan saliin, jossa ensimmäinen raskaus (putkessa) poistettiin. Mutta pidetään peukkuja, oon ymmärtänyt että moni joutuu ottamaan lisäannostuksen. Mulla on vielä tippa liikaa progesteronia veressä mutta huomenna ei pitäis enää olla häiritsevästi.

Juu, eihän meihin vanhoihin mitkään lääkkeetkään tehoo - hevoskuuria tarvitaan nimim. Synarela ei pysäyttänytkään munasolujeni toimintaa..

Todellakin upeaa L82day- tuo uskoa meille muille! Toivotaan että pieni on tarrannut lujaa kiinni ja kaikki menee hyvin! Olisiko sulla laskettu aika helmikuussa?

Mulla onnistui lääkkeellinen tyhjennys hyvin. Kaavinnassakin olen ollut, ja sen jälkeen tulin pian uudelleen raskaaksi. Pääasia nyt varmaan että kohtu tyhjenee, molemmat tavat varmaan ok.

Laskettu aika olisi kuukautisten perusteella maaliskuussa. Ja tosiaan elokuun alussa eka neuvola ja ultra julkisella, kun rv on 8+2. Toivotaan todellakin, että nyt menis nappiin☺

Ainiin tohon aiempaan keskusteluun liittyen.. niin ne lääkärit sanoo, että joka toinen päivä riittää ha just niinkuin äitiviiden sanoi, ennen ovista olisi hyvä olla siemenii jo kytiksellä ja sit oviksen aikaan, mutta jos ei oikein osaa tietää oviksen tarkkaa ajankohtaa, niin sit varnaan vähän isommalla haitarilla. Jostain jenkkisivuilta löysin tähän hyvän kalenterinkin, mihin syötettiin oma kierto ja se sit laski niitä otollisia hetkiä erilaisin versioin. Itellä varmasti nyt vaikutti just se, että osasi bongata oikean ajamkohdan ja ennen ja h-hetkellä oli talletuksia - iga päev

Simpat voi elää sen viisikin päivää..mutta ne om mieheltä helppo ha halpa testata - vsin satasen maksaa eikä tartte arvuutella. Ja inssissähän (ja ivf) ne nimenomaan pesee ne parhaat yksilöt sieltä, jotta nostais todnäk raskautua. Näissä asioissa voi ratkaisukin olla tosi iisi - toisin kuin meidän naisten vaivoissa..

L82day,
Mulla on käytössä juuri sellainen kuukautiskakenteri, jossa arvioidaan hedelmällisiä päiviä. Paitsi että eipä noita luonnollisia kiertoja ole ollut eri syistä sitten viime lokakuun.

Mun mies on nyt varmaan tykönään hoksannut, että hänenkin on nyt varmaan kiinnitettävä terveyteensä enemmän huomiota, vaikka hedelmöittäminen hänen aineillaan onkin onnistunut mallikkaasti. Hyvin on vihersmoothiet uponneet ja tänään hän kyseli sinkkitabletteja.. Niitäkin meillä on, vitamiini- ja vitamiinivalikoimani on massiivinen.

Finally onnistuin loggaa sisään!! Tää saitti sucks - mä en koskaan pääse kitjsutumaan sisään - sen vuoksi musta ei ole kuulunut mitään...

Mulla on tosi huono miniläppäri ja sit kännykästä tän Sandviks uudistuksen jälkeen tää on ollut vähän sitä ja tätä.

Ihanaa kun meitä on tullut tänne lisää!!

Tähti-73 - joko olet tehnyt päätöksiä hoidoista? Suosittelen kyllä järeämpää - eli suoraan vaan ivf:ään - tai siis toki riippuu onko teitä tutkittu ja mikä voisi olla syynä. Jos miehellä on hyvät simpat niin inssikin voi olla hyvä vaihtoehto. Julkisella puolellahan yl. Aina mennään clomit, inssi ja sitten vasta pääsee ivf:ään. Meitsien munasolut vaan vanhenee hoitoja odotellessa, joten eikunhanaa vaan!

Rosann - kiva kuulla, etyä sun kiertos on normalisoitunut!! Ai clomit auttaa ovulaatiossa - tota mä en oo kokeillutkaan. Eikös clomeilla ollut joku max4-6 kiertoa putkeen suositus? monta sulla on?

Meidän tilannehan on tältä keväältä se, että ivf hoitomme päättyi negaan ja se oli julkisen puolen vika hoito mitä meille tarjottiin. Todnäk on kuulemma alle 10% joten silloin ei enää julkinen puoli tue. Meillä oli läpikäynti joka oli kyllä hyvä ja loi uskoa. Siellä kyllä painotettiin sitä, että kannattaa asettaa joku takaraja ja siirtyä elämässä eteenpäin jos ei tärppää. Mulla todettiin, että munasolut kehittyy liian nopeasti, mikä vaikuttaa laatuun. Reserviä vielä on vaikka amh olikin painunut jo 0, 9. mietittiin miehen kans että mentäis syksyllä hoitoihin yksityiselle - sama lyhyt kaava. Käytiin jo ensitapaamiselkakin. Nyt on vaan kesätauot joten ei olis mahistakaan.

Mutta likat arvatkaas mitä! Tässä toisessa hoidon jälkeisessä luomukierrossa, meitsi ovuloi juhannuksena ja juhannustaiat onnistui jatällä vkolla plussasin!!! Eli nyt olis 4+3 menossa kksten mukaan.. toki tällä historialla voi mitä tahansa tapahtua, mutta nautitaan nyt tästä hetkestä ja toivotaan että kolmas kerta toden sanois!!

Se mitä oon tässä kuussa tehnyt eri lailla : ottanut työt lungimmin, syönyt royal geleetä yhden kapselin pvässä, laihtunut pari kiloa. Lisäksi juhamnusviikolla käytiin just lekurissa, joka vahvisti ovisplussan ja sanoi että to-su munasolu irtoaa☺

Joten toivoa on! Toivotaan vasn että menisi onnellisesti maaliin asti!

Hei, upeeta! Paljon onnea :smiley-bounce016

Takaisin