42v. esikoista yritetään

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei! Täällä mennään KP 14/22 DPO 0 (menikö oikein? Irrotuspiikki oli siis perjantaina KP 11 illalla ja oviksen piti olla eilen sunnuntaina KP 13. Eli tänään on DPO 0? Ja se follikkelin koko silloin perjantaina oli noin 20 mm) En ole testausta edes miettinyt, kun en jaksa millään uskoa mahdollisuuksiini. En vaikka lääkärille se intuitio ultrasta tulikin. Ja Ovitrellekin hämäisi testiä, eikö vaan? No kuukautisten ei pitäisi alkaa ennen 7.10. KP 23. Muuten olisi luteaalivaihe jäänyt liian lyhyeksi. Mutta meidän lyhytkiertolaisten ei ainakaan tartte odotella pitkään. Etes se hyöty tässä! :joyful:

Mielenkiintoista Katjusha että otit ton CB:n käyttöön. Kerro sit tuloksista! Pysyvää hymyä torstaille toivotaan ja torstaihan n tunnetusti toivoa täynnä. Mulla tuli tässä kierrossa kaksi nollaa ja neljä vilkkuvaa (KP 8-11). Ovitrelle-pistoksen jälkeen en enää testannut. Mielenkiinnolla kuulen myös akupunktiokokemuksia. Siitä kun on ihan asiallista tutkimustietoakin toisin kuin vaikkapa Gelee Royalista.

L83day ja Tähti: Mites teidän kuulumiset? Kivaa viikonalkua kaikille!

Moikka! Dolcetti kuulostaa hyvältä. Muistaakseni se meni just noin että irrotuspiikki voi aiheuttaa plussatuloksen, joten ei kande vielä testata. Toivotaan parasta!!

Katjusha - kerro lisää noista tuplahormonitesteistä? Mä oon jyst tilaamaassa ovistestejä lisää, niin vois samalla ottaa parit..

Ootteko testanneet niitä fsh-arvoja kotitesteillä? (Nyt en muista oletteko jo kirjoittaneet)

Mä sain letrot mutta en vielä aloittanut tässä km jälkeisten ekojen menkkojen jälkeisellä kierrolla, koska nyt liikaa työstressiä ni tästä vielä lisähormonit puuttuis.. ehkä sit seuraavalla?

Eli luomuna mennään tämä niagaran jälkeinen kierto - nyt kp5/29. Notta ens vkolla ovista bongaamaan.

L82day: Mä olen kanssa käyttänyt noita CB tuplahormonitestejä, enkä muita ole kokeillutkaan. Niissä tulee ohje minä päivänä tikutus pitää aloittaa (riippuu kierron pituudesta). Mittausajankohta on aamulla ja tuloksia voi olla kolme: nolla indikoi matalaa hedelmällisyyttä, vilkkuva hymy korkeaa ja kohonnutta estrogenitasoa, ja pysyvä hymy maksimaalista hedelmällisyyttä ja LH-huippua. Pysyvästä hymystä ovis 12-36 tunnin kuluttua ja pysyvän hymyn jälkeen ei voi, eikä kannata enää testata ennen kuin seuraavassa kierrossa.

Testissä käytetään samaa laitetta, johon vaihdetaan vaan uusi tikku joka testiaamu. Laite muistaa edelliset arvot ja sitä voi käyttää useassa eri kierrossa.

L82Day, mä oon käyttänyt kaksi kiertoa FSH kotitestejä, viime kierrossa lupasi hyvää ja ovis toteutui. Tässä kierrossa tein myös FSH testin ja nyt yhtä optimistisesti tikutan ovista :)
Mulla on iltapäivällä lääkäri ja ultra niin katotaan, mitä sieltä löytyy ;)
Katjusha kp 12 / 26-30

Joo, ei näkynyt sitten yhtään mitään. Eli pahimmassa tapauksessa tästäkin tuli mitään tekemätön ovuloimaton kierto. Harmittaa niin pe..sti, ei päästä eteenpäin eikä ole luomu eikä muutakaan mahdollisuutta raskautua näillä eväillä. Menen perjantaina vielä ultraan, jos tilanne on yhtään kehittynyt, mutta juuri nyt tilanne on toivoton. Limakalvo on ohut eikä näy johtofollikkelia kummassakaan munasarjassa. HARMITTAA!!!
Katjusha kp 12 / ?

Voi hitto Kathusha! Olin ihan varma, että siellä olisi jotain näkynyt. Olen pahoillani, että jouduit pettymään, ettekä nyt tältä osin pääse hyödyntämään sitä miehen kotona oloa. Mutta nauttikaa toisistanne sitten muuten! Onko ovistesteissä näkynyt mitään? Eilen oli vielä nolla, mutta oliko sama myös tänä aamuna?

Lisäys: Nyt kysyn varmaan ihan tyhmiä, mutta eikös teillä pitänyt olla se alkion siirto myös? Niin miten nämä tulokset nyt vaikuttaa siihen? Pitääkö ovuloida, että siirron voi tehdä? Kirjoitit vaan tossa että nyt ei sitten onnistu luomusti eikä muutenkaan.

Dolcetti, ovistesti näyttää O. Eli nollaa. Meille on tehty 7 edellistä alkionsiirtoa lääkkeelliseen kiertoon, ja nyt oli tarkoitus antaa luonnonkierrolle mahdollisuus. Mutta siirtoa ei tehdä huonoon limakalvoon.
Melkein paskamaisinta tässä on että musta tuntuu, että ovulaatio on ovella (ja tuntemuksiini olen luottanut 10 vuotta IVF:ien välillä) - mutta lääketieteellisesti ei ole. Mun luonnolliset ehkäisykeinot ovat siis ovuloimattomuus ja vihamielinen kohtu. Aika hankala tuntea juuri nyt toiveikkuutta.

Joo, ei näkynyt sitten yhtään mitään. Eli pahimmassa tapauksessa tästäkin tuli mitään tekemätön ovuloimaton kierto. Harmittaa niin pe..sti, ei päästä eteenpäin eikä ole luomu eikä muutakaan mahdollisuutta raskautua näillä eväillä. Menen perjantaina vielä ultraan, jos tilanne on yhtään kehittynyt, mutta juuri nyt tilanne on toivoton. Limakalvo on ohut eikä näy johtofollikkelia kummassakaan munasarjassa. HARMITTAA!!!
Katjusha kp 12 / ?

Voi ei... :eek: Jospa ovis on myöhässä, pidetään peukkuja, että näkyisi perjantaina:smiley-bounce005

Hei! Täällä mennään KP 14/22 DPO 0 (menikö oikein? Irrotuspiikki oli siis perjantaina KP 11 illalla ja oviksen piti olla eilen sunnuntaina KP 13. Eli tänään on DPO 0? Ja se follikkelin koko silloin perjantaina oli noin 20 mm) En ole testausta edes miettinyt, kun en jaksa millään uskoa mahdollisuuksiini. En vaikka lääkärille se intuitio ultrasta tulikin. Ja Ovitrellekin hämäisi testiä, eikö vaan? No kuukautisten ei pitäisi alkaa ennen 7.10. KP 23. Muuten olisi luteaalivaihe jäänyt liian lyhyeksi. Mutta meidän lyhytkiertolaisten ei ainakaan tartte odotella pitkään. Etes se hyöty tässä! :joyful:

Mielenkiintoista Katjusha että otit ton CB:n käyttöön. Kerro sit tuloksista! Pysyvää hymyä torstaille toivotaan ja torstaihan n tunnetusti toivoa täynnä. Mulla tuli tässä kierrossa kaksi nollaa ja neljä vilkkuvaa (KP 8-11). Ovitrelle-pistoksen jälkeen en enää testannut. Mielenkiinnolla kuulen myös akupunktiokokemuksia. Siitä kun on ihan asiallista tutkimustietoakin toisin kuin vaikkapa Gelee Royalista.

L83day ja Tähti: Mites teidän kuulumiset? Kivaa viikonalkua kaikille!

Dolcetti, kuullostaa hyvältä! :p
Saitko ajoituksenkin nyt kohdalleen?

Kiitos kysymästä, hyvää kuuluu :) Huomenna alkaa 7. raskausviikko ja eka ultra ensi tiistaina.
Olo ollut vallan loistava, ei mitään pahoinvointeja, nälkä piinaa ja tulee ahmittua melkein liikaa kaikkea...:wacky:

Onnea tähän kiertoon !!!:hello2

No nyt ymmärrän Katjusha. Kiitos kun jaksoit selittää! Kyllähän se varmaan vähän huonolta näyttää tämän kierron suhteen jos follit kasvaa pari milliä päivässä. Toki sulla taitaa olla pidempi kierto kuin mulla (KP 15/22 DPO 1 menossa), mutta varmaan olisi pitänyt näkyä jo jotain. Voihan siellä toki kasvaa jotsin pikavauhtia ja kohdun on limakalvo seurata perässä. Ja jos ei, niin siirtoa kokeillaan sitten seuraavassa kierrossa tällä samalla systeemillä kuin nyt?

Harmittaako sua toi johtofollin puute siksi, että olet ollut tuntevasi oviksen ja nyt epäilet että ne menneetkin tuntemukset olisivat olleet jotenkin harhaa? Itse en osaa yhtään lukea kehoni merkkejä enkä tulkita niitä. Nytkin mulla on ollut alavatsavaivoja, mutta pistän ne kyllä toiminnallisten vatsavaivojen piikkiin, vaikka se johtofolli multa viime perjantaina bongattiinkin.

Kiva kuulla sinun iloisista uutisista Tähti! Ultra varmasti jännittää, mutta hyvällä tavalla tässä tapauksessa :) Sinä samana tiistaina on mun KP 22 ja kuukautisten ei pitäisi alkaa sinä päivänä, muuten on jäänyt luteaalivaihe liian lyhyeksi. Ihan mielenkiintoista nähdä millainen kierto tästä tulee letrojen, Ovitrellen ja Orgalutran johdosta. Mies palasi maailmalta sunnuntaina ja jos se mun ovis ei ollut aiemmin kuin 36 tuntia irrotuspiikistä, niin sitten rakasteltiin ihan oikeaan aikaan. Mutta eihän se mutään takaa.

Dolcetti, Joo kyllä aina voidaan asiaa eteenpäin siirtää. Nyt kun on viimeinen vuosi menossa niin ei jaksaisi enää odottaa, kun on 9 vuotta odotellut. En ikinä aiemmin ollut näin kärsimätön tässä hommassa, mutta kaksi alkanutta raskautta tänä vuonna ovat tehneet minusta sekopäisen.
Mä olin jossain ihmekuvitelmissa, että ovuloin. Mutta enpä kai sitten ovuloi. Ja olisinhan tullut joskus raskaaksi, jos näin olisi. Putket on auki ja sperma priimaa.
Tärkeintä olisi ollut limakalvon kehittyminen, koska puuttuvaa keltarauhashormonia voi korvata Lugesteronilla. Limis olis pitänyt olla jossain 6-8 mm, luulen, että sillä saralla olis toivoa. Sitten olis muutaman päivän vielä kasvatellut ennen siirtoa.
Mulla on joskus tullut ovisplussa vasta kp 17, mutta eipä lääkäri nyt tätäkään vaihtoehtoa nähnyt mahdollisena sen perusteella, mikä tilanne siellä on nyt kp 12.

No nyt ymmärrän Katjusha. Kiitos kun jaksoit selittää! Kyllähän se varmaan vähän huonolta näyttää tämän kierron suhteen jos follit kasvaa pari milliä päivässä. Toki sulla taitaa olla pidempi kierto kuin mulla (KP 15/22 DPO 1 menossa), mutta varmaan olisi pitänyt näkyä jo jotain. Voihan siellä toki kasvaa jotsin pikavauhtia ja kohdun on limakalvo seurata perässä. Ja jos ei, niin siirtoa kokeillaan sitten seuraavassa kierrossa tällä samalla systeemillä kuin nyt?

Harmittaako sua toi johtofollin puute siksi, että olet ollut tuntevasi oviksen ja nyt epäilet että ne menneetkin tuntemukset olisivat olleet jotenkin harhaa? Itse en osaa yhtään lukea kehoni merkkejä enkä tulkita niitä. Nytkin mulla on ollut alavatsavaivoja, mutta pistän ne kyllä toiminnallisten vatsavaivojen piikkiin, vaikka se johtofolli multa viime perjantaina bongattiinkin.

Kiva kuulla sinun iloisista uutisista Tähti! Ultra varmasti jännittää, mutta hyvällä tavalla tässä tapauksessa :) Sinä samana tiistaina on mun KP 22 ja kuukautisten ei pitäisi alkaa sinä päivänä, muuten on jäänyt luteaalivaihe liian lyhyeksi. Ihan mielenkiintoista nähdä millainen kierto tästä tulee letrojen, Ovitrellen ja Orgalutran johdosta. Mies palasi maailmalta sunnuntaina ja jos se mun ovis ei ollut aiemmin kuin 36 tuntia irrotuspiikistä, niin sitten rakasteltiin ihan oikeaan aikaan. Mutta eihän se mutään takaa.

Dolcetti, nyt sitten alkoi sulla jännä odotus:)
Aiotko nauttia punaviiniä parantamaan kiinnittymistä? :rolleyes:

Kyllä se ultra jännittää ja helpottaa vasta, kun näkee, että kaikki on siellä :gen113hyvin...

Dolcetti, Joo kyllä aina voidaan asiaa eteenpäin siirtää. Nyt kun on viimeinen vuosi menossa niin ei jaksaisi enää odottaa, kun on 9 vuotta odotellut. En ikinä aiemmin ollut näin kärsimätön tässä hommassa, mutta kaksi alkanutta raskautta tänä vuonna ovat tehneet minusta sekopäisen.
Mä olin jossain ihmekuvitelmissa, että ovuloin. Mutta enpä kai sitten ovuloi. Ja olisinhan tullut joskus raskaaksi, jos näin olisi. Putket on auki ja sperma priimaa.
Tärkeintä olisi ollut limakalvon kehittyminen, koska puuttuvaa keltarauhashormonia voi korvata Lugesteronilla. Limis olis pitänyt olla jossain 6-8 mm, luulen, että sillä saralla olis toivoa. Sitten olis muutaman päivän vielä kasvatellut ennen siirtoa.
Mulla on joskus tullut ovisplussa vasta kp 17, mutta eipä lääkäri nyt tätäkään vaihtoehtoa nähnyt mahdollisena sen perusteella, mikä tilanne siellä on nyt kp 12.

Hei Katjusha:)
Liputan lesitiinin puolesta, parantaa ovista ja limakalvoja...en halua kuitenkaan tuputtaa :flower

En kyllä osaa yhtään jännittää Tähti. Vähän sama olo kuin lototessa. Että muistaa kyllä että on lotonnut, mutta tarkistaa numerot vasta sunnuntaina (vai milloin se lotto nykyään tulee?) Sillai luen kyllä itseni onnelliseksi, sillä joidenkin jännitys näissä ketjussa on niin kouriintuntuvaa ja kaikivoipaa, että pahalle tuntuu. Voi kun voisi siirtää osan tyyneydestään heille ja voi kun heillä vihdoin tärppäisi. Elää kun voimme vain tässä hetkessä ja vaikka lasten saaminen on yksi elämän ihmeellisimmistä tapahtumista, niin on niitä muitakin. Tällä en tarkoita yhtään vähätellä, mutta meillä on yksi elämä ja tämä hetki. Ja punaviiniä tulee varmasti litkittyä koska lähdemme pian lomalle punaviinimaahan. Varuilta pakkaan mukaan siteitä ja letrot uutta kiertoa varten. Mutta eihän sitä koskaan tiedä :)

Sori Katjusha, multa meni sun viimeinen viesti ohi eilen ja nyt vasta sen huomasin. En voi väittää, että tietäisin miltä sinusta tuntuu tai edes ymmärtisin sitä, mutta osaan kuvitella kärsimättömyyden ja kärsimyksen. Eipä ole tällä palstalle tullut muita yhtä pitkään kuin sinä yrittäineitä. Ja kaikesta huolimatta jaksat tsempata muita ja myötäelää. Upea nainen. Toivon tosiaan pientä ihmettä siihen perjantain ultraan!

En kyllä osaa yhtään jännittää Tähti. Vähän sama olo kuin lototessa. Että muistaa kyllä että on lotonnut, mutta tarkistaa numerot vasta sunnuntaina (vai milloin se lotto nykyään tulee?) Sillai luen kyllä itseni onnelliseksi, sillä joidenkin jännitys näissä ketjussa on niin kouriintuntuvaa ja kaikivoipaa, että pahalle tuntuu. Voi kun voisi siirtää osan tyyneydestään heille ja voi kun heillä vihdoin tärppäisi. Elää kun voimme vain tässä hetkessä ja vaikka lasten saaminen on yksi elämän ihmeellisimmistä tapahtumista, niin on niitä muitakin. Tällä en tarkoita yhtään vähätellä, mutta meillä on yksi elämä ja tämä hetki. Ja punaviiniä tulee varmasti litkittyä koska lähdemme pian lomalle punaviinimaahan. Varuilta pakkaan mukaan siteitä ja letrot uutta kiertoa varten. Mutta eihän sitä koskaan tiedä :)

Hei Dolcetti, :)
Se on hienoa, että osaa ottaa asiat tyynesti.
Jännittämisellä tarkoitin lähinnä innostuneisuutta, että kohta pääsee testailemaan...Tunnen kyllä ihmisiä, jotka kovastikin hössöttävät asioita, joka täysin turhaa.

Nyt hyvää lykkyä sinne viinimaahan, jospa palaisitte plussan kera kotiin! :wink

Huomenta täältä viinimaasta! T: Aamuvirkku

Tähti: Ymmärsin kyllä kysymyksesi ja se mitä kirjoitin jännittämisestä kumpusi joistakin toisissa ketjuissa olleista kommenteista. Kun on tullut tähän "vauvamaailmaan" niin kovin myöhään, niin moni asia n uutta ja yllättävääkin. Hössöttäminen on kohtuudella ihan kivaa, mutta siten on niitä joiden tyytyväisyys elämään tuntuu olevan mahdotonta jos tämä yksi asia ei toteudu. Ja se on surullista henkilön itsensä, tämän puolison ja heidän mahdollisten lastensa kannalta.

Katjusha kp 12 / ?

Hei Katjusha:)
Mitä uutisia ultrassa sait:rolleyes: Toivottavasti rohkaisevia...

Dolcetti, ihanaa reissua! Tekee hyvää keholle ja mielelle.
Tähti, tsemppiä sinne :) ja ihanaa kasvattelua!!
no ei rohkaisevia mutta edes jotain: limis oli paksuuntunut kolmessa päivässä ihan hyvin, mutta ei normitahtiin. Kuitenkin lääkäri ihmetteli, mitä limistä se kasvattaa, kun follikkelit on pikkiriikkisiä. Ei ossoo sannoo. No, sanoin että tulen seuraavassa kierrossa mittaukseen tai sitten en. Katsotaan nyt.
Seuraava akupunktio on viikon kuluttua. Nyt aloitettiin ihan perusasioista eli kehon ja mielen tyynnyttämisellä. Keho on painava, tänään on ollut pää vähän pönttö, mutta pyrin nauttimaan hitaudesta.
Katjusha kp 15 / ?

Heissan! :) Tulin tännekin kertomaan, että ultrassa oli kaikki hienosti ja sydän löi lujaa!:love017

Tuulimunan pelko jäi sinne ja raskaus tavallaan kongretisoitui, kun näki monitorista kaiken..:drunken_smilie

Mikä täällä on tilanne, onnistuiko Katjusha ovulaatio ja sen hyödynnys kuitenkin? Mites Dolcetti, oletko jo palannut viinimaasta? Tsemppii :wav!!

Takaisin