40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huikkaan nyt tähän ketjuun vielä, että nyt selvisi se, että jos tämä luomutyyppi ei kestä matkassa, meille oltaisiin ilmeisesti valmiita tekemään julkisella yksi ivf-kierto, iästä huolimatta. Sen enempää ei luvattu, mutta olin aika yllättynyt tuostakin.

Mistään veriarvoista tai yhtään mistään ei löytynyt mitään huomautettavaa, ja silti se oli sitten se ainoa hoitovaihtoehto, kevyempiä ei edes kokeiltaisi, ilmeisesti iän takia. Mutta siis ihan karsiva ei ollut ikäkään julkisella (ainakaan tässä yliopistosairaalassa), jos jotain mahdollisuuksia muuten ajatellaan olevan.

AMH oli mitattu kahdesti, toisessa mittauksessa se oli ollut päälle 2 ja toisessa yli 4 😳, mutta toisen mittauksen aikana olin jo tietämättäni raskaana ja gyne ei ollut ihan varma, vaikuttiko se mittaukseen.

Muokattu viimeksi:
@Kanelikierre Lupaavilta oireita kuulostaa, pidän peukkuja! 🙏🌈💖

@Tähtiin tuijottelija Hieno juttu, että saatte yhden hoitokierroksen vielä! 🥳

Mulla taisi olla kemiallinen, näkyi hailua haamua parina päivänä, dpo13 PC ja eilen dpo14 herkässä testissä. Tänään dpo15 ei ole vielä kuukautiset alkaneet, mutta lämmöt tipahti ja herkkä testi oli nega. Alkaisi nyt sitten pian, niin pääsisi PAS-kiertoon.

@Tähtiin tuijottelija Hienoja uutisia!

@Puolikuu Onpa harmillinen tuo kemiallinen tähän väliin. Toivottavasti tilanne ratkeaisi pian!

Mulla on tänään joku aivan jäätävä hormonimyrsky meneillään ja kaikki ärsyttää, jopa ulkona soiva jäätelöauto. Aina tulee näillä dpo 5-6 tää sama olo ennen plussaa… Testasin huvikseni rfsu-raskaustestillä että kyllä ne hcg:t vielä on Otrivellestä koholla kun on viikko vasta kulunut. Tuli haaleaa viivaa. Eli ei tässä oikein uskalla oireisiin vielä luottaa.

@Kanelikierre Voi, tuo tuollainen ärsytyksen tunne on sitten "ihana". Mä oon kokenut sen viimeksi hetken aikaa raskaana ollessani syksyllä. Tsemppiä ja oikeita oireita odotellessa! ❤️🌈

@Täti-ihminen Oi, kiva kun odotit. 😍

Joo näin se meni tällä kertaa, mutta otan positiivisena, että a) ilmeisesti luonnollinen hedelmöittyminen tapahtui ja b) ilmeisesti jonkinlainen kiinnittymisen yrityskin tapahtui. Niin ja mähän en tunnetusti tykkää testailla aikaisin, jokin sai mut nyt hetken mielijohteesta testaamaan ja sain haamun itseteosta kiinni. 🧐😅 Nyt vain toivon, että huomenna alkaisi kp1 ja että yksi meidän kolmesta pakkastyypistä jaksaisi pysyä matkassa! 🙏💖

@Kanelikierre Olen kaksi kertaa ollut raskaana ja tuntenut että nyt jotain tapahtuu noin 1-2 päivää ennen virallista testauspäivää. Molemmat kerrat ollut oikeassa. Molemmilla kerroilla ei ole ollut mitään erityisiä oireita, se oli vain tunne. Aina kun olen huomannut että vähän närästää tai yököttää, ja ajattelen että nyt jotain tapahtuu niin ei ole mitään tapahtunut. En luota yhtään omiin vaisoihin jos tulee oireita siis :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Hormonit... Ne kyllä saa naisen sekaisin. Ja olen kyllä onnellinen, että olen nainen, mutta silti. Olin elokuvissa, ja jo trailereita katsoessa tuli kyyneleet silmiin. Ajattelin, että no niin, kiitos hormonit. Dpo 11 (?) ja tällä kertaa en usko olevani raskaana. Ihan on normi pms oireet päällä. Tässä vaiheessa on ollut jo varhaisraskauden monia oireita, kun on ollut noita kemiallisia/raskaus. Tähän on samaan hengenvetoon todettava, että nuorempana minulla ei ollut oikein mitään raskausoireita, paitsi alkuraskauden järkyttävä väsymys, nukuin päiväunia ihan nukkumalla, sammuin kuin tallilyhty. Nyt vanhana on sitten ollut senkin edestä.

Eipä sitä ole oireisiin luottamista. 🤷‍♀️ Ja voihan se olla vaikka joka kierrossa jotain kiinnittymisyritystä. Ihme juttu kun kaikki oireet vaan vahvistuu iän myötä. En mä nuorempana muista että olisi ollut mitään oviskipuja ja nykyään tuntuu niin selkeästi ja parit viime kierrot oikein erityisen kivuliaat.

Tässä kohtaa oikein kyttää kaikkia muutoksia kehossa. Mulla on ikää nyt 41 ja harmaita hiuksia on alkanut näkymään enemmän, yksi harmaa kulmakarvakin 🙈 Otan kaikki nämä merkkinä että ei sitä vauvaa kai enää tule kun muutun ihan mummoksi. Oma hiusväri on taas viimeiset viisi vuotta muuttunut tummemmaksi, erityisesti viimeisen vuoden aikana ja epäilen että sekin on jokin hiipuvan hedelmällisyyden ilmiö. Tai sitten jokainen alkanut raskaus tummentaa…

Mulla myös ilmaantunut muutama harmaa hius. Hiukset myös reippaasti ohentuneet.
Pidän kuitenkin selkeimpänä merkkinä kropan ikääntymisessä sitä, että vv ja kv on reilusti vähentyneet. Arvioin, että kuukautisvuodon määrä on jopa enää 1/3 siitä mitä se on ollut (vähintään 1/2). Syystä, että pidän vuotojen vähentymistä niin radikaalina, pyrin nyt lisäravintein saada tilannetta kohennettua. Mulle tämän tilanteen paraneminen voisi antaa konkreettista toivoa, että jotain hedelmällistä toimintaa mussa yhä on. ☺️

Oviskivut ovat myös ilmaantuneet vasta vanhempana. Nuorempana mulla ei ollut mitään hajua mistään oviksesta. 😅 Kuvittelen, että jotain vaikutusta lisäravinteilla on oviskipuiluun jo ollut, sillä viimekierron tuntemukset oli hyvinkin maltilliset. 🙂

Mulla myös ilmaantunut muutama harmaa hius. Hiukset myös reippaasti ohentuneet.
Pidän kuitenkin selkeimpänä merkkinä kropan ikääntymisessä sitä, että vv ja kv on reilusti vähentyneet. Arvioin, että kuukautisvuodon määrä on jopa enää 1/3 siitä mitä se on ollut (vähintään 1/2). Syystä, että pidän vuotojen vähentymistä niin radikaalina, pyrin nyt lisäravintein saada tilannetta kohennettua. Mulle tämän tilanteen paraneminen voisi antaa konkreettista toivoa, että jotain hedelmällistä toimintaa mussa yhä on. ☺️

Oviskivut ovat myös ilmaantuneet vasta vanhempana. Nuorempana mulla ei ollut mitään hajua mistään oviksesta. 😅 Kuvittelen, että jotain vaikutusta lisäravinteilla on oviskipuiluun jo ollut, sillä viimekierron tuntemukset oli hyvinkin maltilliset. 🙂
Mulla on kans hiukset ohentuneet. Värin on muuttunut vaaleasta maantienväristä suklaan ruskeaan. Ihan kiva sävy mut noi harmaat vaan näkyy niin hyvin 😁

Kuukautisvuoto on kyllä edelleen tosi runsasta. Siksi varmaan ferririinit tippuu heti jos en syö rautalisää. Tammikuussa oli 74 ja jätin 100mg/pvä lisän muutamaan päivään viikossa. Nyt toukokuussa oli enää 43 ja ilman lisää oli syksyllä vaan 20. Et nyt syön taas isoa annosta. Mulla nousee parhaiten kun joka päivä otan. Yritän saada et pysyis vähintään 50.

Täällä tunnekuohut on ehkä johtunut kevät väsymyksestä 🤔 tänään jo melkein tasavahvat viivat ovistestissä. Tallettelut siis jatkuu.. mutta oon ollut niin pyörällä päästäni, että tuntuu että tänään on keskiviikko tai torstai.. varmaankin viime viikon helatorstain vapaa sekoitti pään ihan täysin 😝

Tänään kp15, että olis jo saanut olla ovistesti plussa, mutta ehtineet vieläkin.. saapa huomata venyykö kierto sitten, ettei jää vain 26 päivään 😱 sitte pitää marssia asiantuntijan pankeille jos luteaali lyhenee koko kevään 🙈 kun letrozolien pitäis aikaista ovista eikä koskea luteaaliin 😂

Noh milloinka mun kroppa ois tehnyt niin kuin yleensä ajatellaan.. ihana PMOS 🤦🏻‍♀️

Alkoi panettaa niin hirveesti eilen, että tein jo ovistestin tuolloin kp 8, jonka tulos oli 0,44. Samat fiilikset jatkui tänään kp 9, ja ovistestin tulos oli 0,74. Viimekierrossa ovis oli vasta kp 20, mutta sitä edellisessä sain ovisplussan muistaakseni kp 11. Saa nähdä miten käy nyt. Tehtiin jo talletus, enkä todellakaan nyt osaa sanoa onko sisuksissa mälliä vai ovislimoja. 😅

Takaisin