Isoja pohdintoja täällä. Ei ole helppoa kyllä miettiä aikarajaa yritykselle ja varsinkin kun mielialat vaihtelee kierron mukaan.
Meillä miehelle on tehty parikin sperma-analyysiä. Viimeisin on vajaa parin vuoden takaa, mutta ei ole meidän lääkäri sitä ainakaan vielä katsonut tarpeelliseksi uusia. Silloin puoliso harkitsi luovuttajaksi ryhtymistä ja klinikalla tuli sitten testattua että priimaa on ja kestää hyvin pakastuksen ja sulatuksenkin. Siinä on yksi vaihtoehto jos luovuttajaksi haluaisi ryhtyä niin testi tulisi siinä samalla.
Itse en ole vielä päättänyt aikarajaa yritykselle. Enkä edes ivf:lle, että tehdäänkö useampi keräys jos tulee tarvetta. Jossain vaiheessa tietty budjetti tulee vastaan. Mulla on rahastossa säästöjä, että periaatteessa voisi jatkaa pidempäänkin jos kaiken laittaa peliin... Henkinen puoli on on sitten toinen juttu. Ymmärrän hyvin että jossain kohtaa yritykseen väsyy kun tää projekti ottaa niin paljon tilaa ja on ajatuksissa joka ikinen päivä.
Mulla on tää kierto ollut aikamoista matalaliitoa. Ei yhtään luottoa siihen että voisi tärpätä letrojen avulla + lugesteron. Oon suhtautunut tulevaan ivf:äänkin sillä ajatuksella että tuskin ensimmäisellä keräyksellä mitään hyviä saadaan. Ovulaation aikaan mulla yleensä on toiveikas ja energinen olo, mutta ei tällä kertaa.
Tänään sitten dpo 4 tai 5 ja koko päivän on maistunut suussa pahalle. Muistan tämän maun tammikuulta ennen plussaamista (meni sitten kesken 6+4). Metallin mausta aina puhutaan, en tiedä miltä se maistuu

mutta tää tuntuu kuin olisi parfyymiä mennyt suuhun

Nyt sitten toiveikkuus heräsi ja aloin huomata kaikkia merkkejä: aamuyön heräilyt ja tiheentynet vessakäynnit, väsymys, lihassäryt, närästys, herkistyn kauniista musiikista ja nostalgian tunteesta kun kävin vanhoilla kotikulmilla (paikassa jonka ohi ajan pyörällä hyvin usein ilman liikutusta

) ja lisäksi meidän koira ponnekkaasti hoivaa ja nuolee mun alavatsaa

Ääh, piinaviikko edessä

Vasta 8 päivän päästä voin testailla. Tässä kierrossa oli käytössä Otrivelle-irrotuspiikki (ovista aikaistettiin jotta ivf-aikataulut menisi hyvin) ja sen kanssa ei kannata testaa ennen kuin 14 päivää on piikistä ettei näytä väärää positiivista. Voihan nää mun oireet olla siitä piikin hormoneistakin. Varsinaista piinailua!