40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo. Multa jäi tilaamatta sieltä mm. just ton toimituksen hitauden takia. Havahduin nimittäin itse vähän liian myöhään, että tabut oli lopussa, enkä voinut odotella. Lisäksi, en uskalla pistää suuria summia heti kättelyssä johonkin uuteen firmaan, jos en tiedä saanko rahoille vastinetta. Teen yleensä ensin jonkun halvemman koetilauksen. 🙃
iHerbin puolesta voin vakuuttaa ainakin, että on tosi hyvä ja luotettava. Oon tilannut sieltä varmaan 20v. ajan kaikkea, ja aina toimii hyvin. Muistelen et toimituskin oli nopeampi kuin arvio ☺️

Täällä kans yksi lisää, joka epätoivoisesti koittaa entrata kivikautisten munasolujen energia-aineenvaihduntaa lisäravintein 🙈
Ubikinolia tilasin myös iHerbiltä kokeiluun, ajattelin mennä annoksella 300mg päivä ja otin paketin 200mg ja 100mg molempia, joista pitäisi riittää pariksi kuukaudeksi. Pitää tilata sitten vielä lisää ennen ku loppuu.

Koitin selvitellä tekoälyltä lähdeviitteineen riittääkö 300mg ubikinolia per päivä, niin tämän mukaan riittäisi vallan mainiosti, kun taas ubikinonia (CoQ10) tarvitaan huonomman imeytymisen vuoksi suurempia annoksia. Mennään sitten tällä.
Mulle suositteli ravitsemusterapeutti 200-400 mg päiväannosta ubikinolista, ajattelin ite että maksimit tosta 😅 mut siis 300 on just hyvinkin tolla rangella!

Ja hedelmällisyyshoitoihin erikoistunut gyne sanoi kannustavasti ett hän kyllä näkee ikäiseni (syyskuun alussa 42) potilaiden saavan lapsia, eli ei oo pakko ajatella olevansa kivikaudelta! Mut tietty jos se on se tsemppaus mikä itelle toimii!

Mulle suositteli ravitsemusterapeutti 200-400 mg päiväannosta ubikinolista, ajattelin ite että maksimit tosta 😅 mut siis 300 on just hyvinkin tolla rangella!

Ja hedelmällisyyshoitoihin erikoistunut gyne sanoi kannustavasti ett hän kyllä näkee ikäiseni (syyskuun alussa 42) potilaiden saavan lapsia, eli ei oo pakko ajatella olevansa kivikaudelta! Mut tietty jos se on se tsemppaus mikä itelle toimii!
Lisään vielä, että toivottavasti kommentti ei kuulostanut mäntiltä @taenuska ! Sillä vaan, että on täysin mahdollista että siellä munasolujen joukossa aivan hyviä yksilöitä 🌈🌈

@Kesäheinä85 kiinnostaa kuulla jos haluut sit jakaa kokemuksen progesteronitestistä! Ja hyvä kuulla jos jollain muullakin on huono kokemus noista liuskoista (haljukkojen viivojen perusteella ei ovulaatiota mut tiistaina ultrassa mitattu 19.5 mm follikkeli).

@Täti-ihminen, varmasti repivää ja riipivää! Haluisitko avata sitä, minkälaiset tekijät painaa eri valintojen puolesta/vastaan? Saa haluta just niitä asioita joita haluaa!

Vastaan nyt omasta puolestani tuohon jatkaako yritystä vai ei: minulla ainakin on tullut jo aika syvä kypsyminen tähän jatkuvaan kalenterin tuijotteluun ja oireiden seuraamiseen, ja kun ei sitten kuitenkaan tule mitään. Minulle tulee raskausoireita lähes joka kierrossa, ja niitä kestää 7-10 päivää, minkä jälkeen tulee lyhyt pistävä kipu, usein myös selkäkipua ja sitten parin päivän päästä alkaa vuoto. Ollaan yritetty nyt kaksi vuotta. Tässä vaiheessa tuntuu, että RIITTÄÄ.

Tämä yrittäminen vaikuttaa myös töihin. Yritysaikana en ole oikein halunnut aloittaa isompia projekteja, kun jos sitten jäänkin äitiyslomalle. Sitten kun tietää, että ei tule lisälapsia, niin voi sen mukaan suunnitella. Kun olin talvella raskaana aika aktiivisesti harkitsin myös isompaa taloa, meidän nykyinen talo on oikeasti pieni. Nyt kun on ajatus, että vauvaa ei taida tulla, ja kohta laitetaan kierukka, niin olen remontoinut nykyistä ja panostanut pihaan, mitä en ole tehnyt pariin vuoteen, koska "jos meille tulee vauva" (ja muutetaan isompaan).

Kaiken lisäksi sain juuri tietää, että yksi mielenkiintoinen työpaikka avautuu syksyllä. Huomasin ajattelevani, että kunpa en nyt tulisi raskaaksi, että saisin tuon työpaikan. Jos olisi vauva tulossa, en luultavasti jaksaisi ajatella työpaikan vaihtamista, ja taas, jos kuitenkin jäisin sitten kohta äitiyslomalle.

Mutta Murphyn lain mukaan tulen nyt raskaaksi, kun alan jo ajatella, että en halua sitä... No, tuskin. Mutta alkaa siis olla minulle aika selkeä päätös. Mies vielä haikailee vauvaa, vähän, mutta on tässä jo yritetty.

Lisään vielä, että toivottavasti kommentti ei kuulostanut mäntiltä @taenuska ! Sillä vaan, että on täysin mahdollista että siellä munasolujen joukossa aivan hyviä yksilöitä 🌈🌈
Ei se kuulostanut millään lailla hölmöltä, faktaahan se on! 😅 Sitä vaan alkaa olla jo aika vanha lisääntymään, vaikka muutoin kokisikin ittensä vielä nuoreksi. Jokaisen km jälkeen tekisi vaan mieli luovuttaa, mutta ihan vielä ei kuitenkaan halua antaa periksi kun hyvällä prosentilla raskaudet kumminkin alkaa. Haluan uskoa että kyllä sieltä vielä hyviäkin munasoluja löytyy, vaikka kolme on peräkkäin olleetkin kehnoja 🌈

Hyviä, tärkeitä pohdintoja 🧡
Minäkin olen joka toinen päivä lopettamassa koko touhuun ja sitten taas en.. joskus ajatus vaihtelee useamman kerran päivässä.. 🤷🏻‍♀️

Eilen hain lisää ovistestejä 14€ paketti 🤦🏻‍♀️ kastelen aina 2€ päivässä... Noh.. pieni paha kait se on sen stressin määrään nähden mitä olis jos en tikuttais ovista..
Toki nyt menee tää kierto kp11 jo, ihan erilailla mitä viimeksi.. ku edellisessä oli plussaa käytännössä 3 päivää ja alkoi jo kp9 muistaakseni... Nyt ei vielä mitään... Tosi haaleaa toista viivaa.. Noh.. ei auta kuin seurailla.. 🙈

Yritän tässä taas miehelle puhua yksityisellä käynnistä ens kuussa jos ei nyt tärppää... Ainakin et tehtäisiin hänellekin testit.. melkein kaikkia tapoja asian esittämiseen olen jo käyttänyt.. yritän silti miettiä parasta lähestymistapaa.. adoptiostakin puhuttiin ohimennen 20 vuotta sitten... Nyt taitaisi olla viimeinen hetki siihenkin 🤔

Se spermatesti on hillittömän helppo ja halpa verrattuna oikeastaan mihinkään muuhun toimenpiteeseen hoitopolulla. Toki kun olet onnistunut raskautumaan, kai siittiöitäkin on olemassa, mutta olisi minusta varsin kohtuullista noin pitkän yrityksen aikana tsekata myös se miehen puoli. Varsinkaan kun se ei ole oikeasti kuin se yksi testi.

Julma femakkoränt alkaa: Ymmärrän että se voi olla joillekin miehille kova tai hankala paikka, mutta samalla jotenkin en ymmärrä yhtään; oikeasti aivan kaikki muu hoitopolulla on naiselle tehtävää, kaikki riskit ja kivut ja muut, ja sitten toki itse raskaus ja synnytys jossa voi, edelleen, mennä vaikka naisenkin henki. Purkkiin runkkaaminen ei asetu musta ihan samalle viivalle. /ränt loppuu.

Omanapa: Tässä kohta 40 täyttävä ja kohta 4 viikkoa endovellen käyttöä takana. Aika tuntuu menevän tosi hitaasti eteenpäin mutta samalla liian nopeasti. Heinäkuussa varattu lääkärille aika ja toivottavasti pääsen heti tämän kuurin jälkeen uuteen keräyskierrokseen ja että oikeasti näkisi jotain tuloksia tästä suppressiosta. Jos ei, niin kyllä siinä on jo aikamoinen seinä edessä meidän projektissa. Täytin kuitenkin alkukesääni nyt mielenkiintoisilla tekemisillä ja heinäkuun tuomion jälkeen katsotaan miten prosessi menee.

@Kesäheinä85 En tiedä, mitä keinoja olet käyttänyt, mutta omasta kokemuksesta kaikkein parhaiten lopulta auttoi vain sanoa (itkien), että en haluaisi, että aika valuu sormien välistä ja sitten vain huomataan, että nyt on jo liian myöhäistä. Mies kypsytteli asiaa ja palasi itse siihen. Ja nyt on todennut, että olisi pitänyt vain mennä jo ennemmin. 🙈 Tässähän sitä rajoilla ollaan, että oliko/onko jo liian myöhäistä. 🫤 Sitä kannattaa myös korostaa, että huonollekin siittiötilanteelle pystytään hoidoissa tekemään ihmeitä! Se vain ei onnistu luonnollisesti silloin, mutta mikroinjektiolla kierretään se ongelma!

@StellaMom Koko sydämestäni toivon, että että teillä apua on tästä jaksosta. 🙏 Hyvä, että oot keksinyt mielekästä tekemistä, auttaa vähän odottelussa. Mutta voin vain kuvitella sitä myllerrystä, mitä pään sisällä käy läpi tässä odotellessa.. ❤️

Takaisin