40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos @Sandra84 - huh, kuulostaa oikeesti tosi vaativalta ja hermoja kysyvältä painonpudotus! Toivottavasti sulla on kans siihen kaikki käytettävissä olevat keinot ja tuki käsillä <3 Mutta hiljaa varmasti hyvää tulee, hurjasti tsemppiä!

Ja noihan se varmasti on, että kaikkea kannattaa kokeilla. Tämä yritys on tosi aluillaan, ja ajattelin että ensin on muutama kuukausi hyvä kiinnittää huomiota ruokavalioon, lisäravinteisiin ja elintapoihin - ja sitten mahdolliset hoidot (ylimäärästä rahaa ei juuri ole, mutta kai sitä jostain sitten keksitään).

@Iltatähtikö ja muut, jotka pohditte yrittämisen lopetusta, aiotteko sitten alkaa ehkäistä vai vain lopettaa oviksen kyttäämisen ym. aktiivisen yrittämisen? Mä en enää haluaisi hormonaalista ehkäisyä, mutta pitää sitten jossain vaiheessa vielä pohtia tätä.

@Täti-ihminen @Unelma 7 Mä en muuten ymmärrä tota aikaisin testailua. 😄 Mä olen mieluummin pitempään epätietoinen ja toiveikas kuin testaan negoja.

Yrityksen lopetuksesta...

Meillä ei ole mitään tarkkaa aikataulua, mutta sanoisin, että annetaan tälle n. vuosi. Tämä tarkoittaa käytännössä vähän aktiivisempaa yritystä tuon ajan erityisin lisävitamiinein. Raskaampiin hoitoihin ei lähdetä. Kun vuosi on täysi, ja mikäli mitään ei ole tapahtunut, niin en oikein usko, että mitään enää tulee tapahtumaankaan. Tämän jälkeen jatketaan elämää ilman ehkäisyä, koska mitäs me sillä sitten... 🙄

Muokattu viimeksi:
Kommentoin tuota ehkäisy asiaa, muutama tuttu/ystävä käyttää ehkäisyä, koska eivät halua sitä riskiä että onnistuukin yllättäen ja olisikin vaikea kehityshäiriö lapsella, vaikka toki voisi olla tietty tervekin. Esim. yksi ystävä käyttää ehkäisyä, koska menkat ovat hänellä edelleen vaikka on 50+ ja samoin käytti yksi toinenkin vaikka oli jo pitkästi yli 50...
Toki eri asia sitten mitä ehkäisyä kukakin käyttää tai käyttääkö.. mutta halusin nostaa tämänkin puolen asiasta esiin.
Toinen näistä ystävistä nimittäin raskautui yllättäen 47-48 vuotiaana, sai keskenmenon viikolla 17 muistaakseni ja päätti ettei halua enää samaa stressiä... Koska hänellä on myös biologinen lääkitys, ettei saisi sen aikana edes tulla raskaaksi... Valittelikinn tuossa yks päivä, että saisi jo menkat loppua kokonaan... 🙈

Että elämäntilanteita on paljon erilaisia..

Puhumattakaan siitä, että kun lopettaa vuosien aktiivisen yrittämisen ja sitten tuleekin sattumalta raskaaksi... 🙈😅

En kyllä usko omalla kohdalla enää sattumaan... Viimeiset +10 vuotta ilman ehkäisyä... 😝🙈 Toki jos saan painoa tarpeeksi pois niin sitten voisi onnistua helpommin... Koska aikoinaan 40kg kevyempänä yritys ei yllättäen ollut miehen mielestä ajankohtaista 🤦🏻‍♀️🙈

@Parsakaali En tiedä lisääkö mitään hedelmällisyyttä, mutta akupunktiota voin suositella ihan rentouttavana hoitona kyllä. Kyllähän sekin sekundäärisesti auttaa hedelmällisyyteen toki.

@Sandra84 Tsemppiä sinne, niinhän se on pitkän sitkeää hommaa se painon pudottaminen. ❤️ Ootko ottanut valokuvia, kiinteytymisen voi huomata kuvista paremmin kuin puntarilla ja saada sen myötä lisää motivaatiota ja onnistumisen tunteita? 🤗

Niin ja akupunktiosta ei pitäisi ainakaan haittaa olla, olen käynyt myös ja on auttanut moniin asioihin, ehkä lopulta auttaa tähänkin.. tai on ainakin kaiken muun tukena... 🤔

Täällä dedä tukossa kun sain flunssan sit tiistain oviksen jälkeen ke ilta oli pahin ku oli vielä oviksen/kystan puhkeamisen jälkeen kipuja ja tiistai-iltapäivän salilla käynti jumitti hartiat.. nii oli pahan kamala keskiviikko... Nyt onneksi jo parempi olo... 🙈 Ja maanantaina pitäisi kyetä työreissuun viikoksi... 👀

Parsakaali tervetuloa mukaan 😊

Pioni85: En oo todellakaan niin pitkälle ajatellut mutta jos se päätös nyt tehdään niin jotain kierukkaa meinasin kokeilla sitten. En tiedä vielä yhtään tarkemmin.

Täällä menossa kp5 nyt ja meinasin että tää kuu pelataan varman päälle nyt. Ovisen lähestyessä vähintään joka toinen päivä yritystä ja toivotaan että se toisi toivotun lopputuloksen eikä tartteis alkaa niitä ehkäisy asioita miettiä.

Meillä tulossa toiseksi vanhimman tytön yo-juhlat ja toiseksi nuorimman (pojan) rippijuhlat tänä kesänä joten kivoja juttuja tiedossa. Silti nuorin on siirtymässä syksyllä eskariin enkä todellakaan ole valmis vielä luopumaan pikkulapsi arjesta, haluan elää näitä vuosia vielä pitkään. Ajatus siitä että ne loppuu tuntuu ihan kamalalle tällä hetkellä. Ja tiedän, yliajattelen edelleen mutta en mahda itselleni mitään🫣

Tänään tuli vähän vaaleanpun. limasta vuotoa, ja alavatsas vähän viiltelykipua. Menkkoihin vielä 5pv, miksi tää on niin hermoja raastavaa 😅 tekis mieli mennä ostaa early testi mut ehkä ei kummiskaan ekasta kierrost tule ni kai mä vaan odotan 🤣

Kokeilin akupunktioo, ainakin se rauhottaa hermostoa, en osaa muuta sanoa. Mä kans 41, takana 5xivf jne… Suosittelen kokeilemaan kaikkea, jos vaan rahallisesti mahdollista! Tämä on ajan kanssa kilpailua valitettavasti.
Täällä kp2, kierto oli onneks nyt 29 päivää. Viimeksi oli vain 22pv, mutta saattoi Saxendan ja ubikinolin alottaminen vaikuttaa (oli välissä ubikinonia).
Omanapailen nyt. Harmittaa aika-ajoin kun tää painon pudottaminen on niin hidasta! 💕
Kerro mielellään tuon Saxendan kokemusta kun olet hetken aikaa käyttänyt, itse aion ottaa glp1 lääkettä tämän projektin jälkeen taas ja mulla oli Rybelsus lääke viimeksi käytössä. En ole noita injektioversioita kokeillut (matkustaminen tuntuu helpommalta pillereiden kanssa). Mulla painon pudottaminen glp1sen kanssa oli kuitenkin todella helppoa loppujen lopuksi, mutta joillekin se lääke ei vissiin vain toimi samalla tavalla. Toivottavasti suhun toimii! Mun ekan kuukauden aikana pudotin 6-7 kiloa muistaakseni.

Omanapa: endometrioosin suppressiopäivä numero 5 meneillään. Seuraava lääkärinkäynti on heinäkuun alkupuolella kun tarkistellaan miten Endovelle lääkitys on toiminut. Mietin, että jos se toimii hyvin, niin onko syytä jatkaa vielä lisää vaikka ikä tässä alkaa tulla vastaan? Jos minun haasteeni on enimmäkseen se että endometrioosi tekee hallaa munasoluille, niin olisiko pidempi supressio parempi? No, uskon että lääkäri osaa vastaa tähän. Endovelle ei ole tähän mennessä mitään erityisiä oireita tuonut mulle, mutta uskoisin että joku näistä "tavallisista" tulee, esim tiputteluvuoto, ärtyneisyys, uniongelmia. Olen kuitenkin huomannut hyvin vähän ongelmia muidenkin hormonaalisten lääkkeiden kanssa joten en oikein usko että reagoin näihin kamalan paljon. (Kuuluisat viimeiset sanat :rolling: ) Kesällä koitan tosiaan keskittyä painoon, terveelliseen elämäntapaan ja likkumiseen. En juuri muutakaan voi!

Omanapa: endometrioosin suppressiopäivä numero 5 meneillään. Seuraava lääkärinkäynti on heinäkuun alkupuolella kun tarkistellaan miten Endovelle lääkitys on toiminut. Mietin, että jos se toimii hyvin, niin onko syytä jatkaa vielä lisää vaikka ikä tässä alkaa tulla vastaan? Jos minun haasteeni on enimmäkseen se että endometrioosi tekee hallaa munasoluille, niin olisiko pidempi supressio parempi? No, uskon että lääkäri osaa vastaa tähän. Endovelle ei ole tähän mennessä mitään erityisiä oireita tuonut mulle, mutta uskoisin että joku näistä "tavallisista" tulee, esim tiputteluvuoto, ärtyneisyys, uniongelmia. Olen kuitenkin huomannut hyvin vähän ongelmia muidenkin hormonaalisten lääkkeiden kanssa joten en oikein usko että reagoin näihin kamalan paljon. (Kuuluisat viimeiset sanat :rolling: ) Kesällä koitan tosiaan keskittyä painoon, terveelliseen elämäntapaan ja likkumiseen. En juuri muutakaan voi!

Olen käsittänyt, että Endovelle vaikuttaa endometrioosia rauhoittavasti jo 2-3 kk, mutta paremman tuloksen varmaan saa pidemmällä, esim. puolen vuoden käytöllä. Sepä se kun tässä samalla taistellaan aikaa vastaan, niin ei välttämättä aina voi tehdä niin kuin olisi optimaalisinta. Lääkärisi varmasti osaa arvioida tilannettasi. Hyvä ettet ole ainakaan vielä kärsinyt sivuoireista 😊

Kerro mielellään tuon Saxendan kokemusta kun olet hetken aikaa käyttänyt, itse aion ottaa glp1 lääkettä tämän projektin jälkeen taas ja mulla oli Rybelsus lääke viimeksi käytössä. En ole noita injektioversioita kokeillut (matkustaminen tuntuu helpommalta pillereiden kanssa). Mulla painon pudottaminen glp1sen kanssa oli kuitenkin todella helppoa loppujen lopuksi, mutta joillekin se lääke ei vissiin vain toimi samalla tavalla. Toivottavasti suhun toimii! Mun ekan kuukauden aikana pudotin 6-7 kiloa muistaakseni.
Mulla ei ihan noin toimi. Viime vuonna ozempic ei pahemmin auttanut, nyt oon saanu 7vk:ssa 2,2kg kiloo pois, kohta 8vk punnitus. Toimii kyllä hyvin ilmaisemaan millon on täynnä. Näköjään sen kanssa ollut haastetta. Selkeesti pärjää nyt vähemmällä ruoalla (pienemmillä annoksilla) ilman kamalaa näläntunnetta. Pari viikkoa (?) vasta ollut tuo täysi annos, niin tässä muutaman viikon sisällä näkee miten tää toimii vai toimiiko. Toivoisin että paino humahtais alas. Mä olisin saanu pillerilääkettä, mut otin tän. Mysimba kai olis ollu.
Kerron mielelläni lisää myöhemmin, muistuta vaan :D jos en muuten kerro. Ihan hyvä olo on ollu ja pitää vaan kuunnella kehoonsa koska on täynnä. :)

Välillä ahdistaa taas tää lapsettomuus asia ja sit kaipaisin vähän enemmän läheisyyttä mieheltä. Me ollaan vaan oltu niin väsyneitä. Yritetään nyt nukkua enemmän. Mulla oli selkä niin jumissa että otin kyllä tähän väliin relaksanttikuurin vielä kun voi… elokuussa sit pitää katsella tätä lapsettomuusasiaa eteenpöin…

@Puolikuu otin onneks mitat, pitäs ottaa uudet 💪🏻

@Iltatähtikö ja muut, jotka pohditte yrittämisen lopetusta, aiotteko sitten alkaa ehkäistä vai vain lopettaa oviksen kyttäämisen ym. aktiivisen yrittämisen? Mä en enää haluaisi hormonaalista ehkäisyä, mutta pitää sitten jossain vaiheessa vielä pohtia tätä.

@Täti-ihminen @Unelma 7 Mä en muuten ymmärrä tota aikaisin testailua. 😄 Mä olen mieluummin pitempään epätietoinen ja toiveikas kuin testaan negoja.
Moi Pioni!
Meillä yrityksen lopettaminen tarkoittaisi kyllä kierukan laittamista. Ihan omien hermojen säästämiseksi. Joo, kiva olisi saada terve vauva, mutta kun ei ala kuulumaan mitään vauvaa, niin ehkäisy lopettaa tämän joka kuisen arvailun ja pienen jännäyksen (tässä vaiheessa ollaan jo jotain 95% varmoja, että ei onnistu). Kirjoitin aiemmin, että taidan olla raskaana. Nyt oli kehonlämpö pudonnut, joten eiköhän kohta ala vuoto. Mutta. Heti kun ajattelee, että olenkohan raskaana, niin samalla tulee myös pelko, että onkohan se terve ja tuleekohan kesken... Meillä oli talvella keskenmeno rv 11+3, sikiön arveltiin kuolleen jo rv 10. Itse tapahtuma oli fyysisesti ihan hirveä, ja ei se mitään iloa henkisestiköän ollut. Sanoin silloin miehelle, että voidaan vielä yrittää, mutta jos tulee toinen vastaava keskenmeno, niin se on sitten viimeinen yritys.

Eli ehkäisy oman mielenterveyden/mielenrauhan takia. Ehkä me pari arpaa vielä ostetaan, mutta eiköhän se ole sitten siinä.

Takaisin