40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Okei, piti oikein googlettaa. Meille on tehty 20 vuotta sitten ivf/icsi, silloin ei taidettu tälläistä tehdä meille. Eli tässä ei tehdä tuoresiirtoa. Milloin alkio siirretään? Onko teillä jokin tietty syy miksi alkiot tutkitaan vai tehdäänkö tämä aina? Olen ihan tipahtanut näistä joidoista kärryltä, kun itselläni on näistä aika paljon aikaa, nyt varsinkin kun sitä alkoi oikein miettimään 😳

@Pinkkigreippi Voi että. 😔❤️ Et kyllä ole vanha tai huono. 🫂 Mutta tietenkin tunteet, mitä tulee, täytyy käsitellä, jotta voi taas mennä eteenpäin. Toivottavasti toivo ja ilo löytyy tässä valon lisääntyessä ja uuden kierron lähestyessä. 🙏

@Vapaalaskija Voi harmitusta sielläkin. ❤️ Eikö kaksi ole kuitenkin ihan ok tulos, siitä voisi vähintään toinen olla siirtokelpoinen. 🙏 Ymmärrän toki pettymyksen, tottakai sitä toivoisi mahdollisimman montaa. Nyt sitten joutuu jännittämään muutaman päivän, toivon niin että molemmat pääsisivät blastoiksi. 🙏💖

Meillä kans huomenna ensikäynti, jännittää vähän. Aamulla teen testin, oireita on mutta ei liikaa uskalla luottaa niihin.. 🫣

Me ollaan valittu taktiikaksi alkiodiagnostiikka, niin vältytään turhilta siirroilta, kun tosiaan vain 10-15% alkioista on normaaleja. Tarkoitus ensin tehdä useampi stimulaatiokierros ja siirto vasta myöhemmin kun toivottavasti löytyy se normaali alkio 🙏

Me ollaan valittu taktiikaksi alkiodiagnostiikka, niin vältytään turhilta siirroilta, kun tosiaan vain 10-15% alkioista on normaaleja. Tarkoitus ensin tehdä useampi stimulaatiokierros ja siirto vasta myöhemmin kun toivottavasti löytyy se normaali alkio 🙏
No toivottavasti sieltä sellainen hyvä normaali alkio löytyy ja sitten päääsette siirtoon 🤗

Saaduista alkioista 10-15% normaaleja. Mun kohdalla sitä karsintaa taitaa keho tehdä aika isosti jo tässä alkuvaiheessa. Harva solu päätyy blastoksi asti.

@Puolikuu kovasti peukkuja aamun testailulle ja ensikäyntiin 🤗

Mä varmaan huomenna kanssa aloitan testien kyttäämisen vaikka järki jo sanoo, ettei mitään voi näkyä 😅 Toivon tietysti, että kohdun seudun nippailut ja parin päivän kipuilut olisivat olleet kiinnittymiseen liittyvää, koska muita oireita ei sitten olekaan.

Niin kuin tiesinkin, testi nega 🤭

Nostin illalla metforemin 1 tablettiin ja nyt aamulla siitä tosi huono olo, niin huono, että vesi tuli ylös. Olen sen ottanut iltaisin sen takia, että jos siitä tulee huono olo ja nyt annoksen nosto teki tämän. En tiedä uskallanko illalla enää ottaakaan kokonaista jos joka aamu herätessä näin huono-olo siitä 😬

@Vapaalaskija En muistanutkaan nyt enää, että teillä oli kaksi keräystä tulossa. Hyvä, parantaa todennäköisyyksiä. 🙏🙏

Täällä oli nega testi ainakin vielä tänään. Lämmöt edelleen korkealla ja viimeksi oli kiinnittymisvuoto dpo10, joten en vielä heitä hanskoja tiskiin. Mutta matkalla Tampereelle ollaan, saapa nähdä mitä päivä tuo tullessaan. 🙏

Muokattu viimeksi:
Noista alkion PGT-A testauksista asiaa omasta kokemuksesta:

Meillä tehtiin se testi, koska tän ikäisenä (41) on niin pieni prosentti niitä kunnollisia alkioita. Koska ne munat on ”vanhoja”… Esim. mulla ei ole lapsia, mulla ei ole myöskään aikaa hukattavaksi. Turhia siirtoja ei kannata tehdä. Näähän on jokaisen päätettävissä, haluaako tehdä testiä.
Mulla on takana kaksi keskeytynyttä keskenmenoa, jotka alkoivat luomusti. En haluaisi enää kokea keskenmenoa, koska se on edessä, jos se on kromosomi-viallinen. Hoitoja takana 5 (ivf) ja ei yhtään plussaa neljästä siirrosta.

Nyt ongelma vaan on se, että meiltä ei saatu sitä tulosta siitä PGT-A testistä ja mennään sen ulkoisen luokituksen tiedoilla. Onneksi se edes on hyvä. Noin käy harvoin ja tietenkin meille kävi näin 💁🏼‍♀️

Mä nostin toissailtana metformin takaisin 2 tablettia illalla > maha ei tykkää. Tai sit menkat alkaa just… Pitää seurailla… 🙈

Hoitopolulla jo kaksi vuotta. Toki välissä oli ainakin 5-6kk tauko, kun yritin pudottaa vähän painoa.

Nyt on ainakin stressitasot ehkä paremmat kuin viime vuonna. Jospa tää tästä. Jaksaa olla vähän positiivisempi. 🙏🏻

Toivotaan, että tää on SE vuosi. ❤️ Kaikilla. ❤️

No niin, ensikäynti takana. Ihan positiivinen käynti, vaikka onhan ne luvut armottomia tässä iässä. Onneksi munasolureservi näytti hyvältä (8+(7-8)), toki AMH sitten kertonee enemmän. Otettiin verikokeet ja odotellaan lääkärin kommenttia niihin. Yksi välikierto ennen hoitokiertoa otetaan, miehellä on ollut pari kuumetautia 2kk sisällä ja se näkyi tuloksissa. Mutta ei onneksi korjaamatonta häikkää, tai siltä ainakin vaikutti. 🙏 PGT-A:ta myös lääkäri suositteli ja sitä oltiin jo etukäteenkin mietitty.

Muokattu viimeksi:
Moikka taas tauon jälkeen, tai tällainen pikahuikkaus. Mulla jälleen uusi kierto ovuloimaton, ei oikein enää usko riitä hommassa, vuoto alko kp 16 tänään. Ensi viikolla reumalääkäri ja toivon mukaan saadaan viimein lääkitys ja kroppa kuntoon et vois edes miettiä et menisi yksityiselle gynelle. Tällä hetkellä tuntuu turhalta kun ei mikään oikein ole kunnossa kropassa.. Mut aika haikee olo. Välillä miettinyt et pitäiskö vaan päästää irti koko ajatuksesta mut sit ei vaan haluu.

Takaisin