40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kp1 ja viimeisen alkion seikkailu alkaa. Huomenna (kp2-6) pitäö vetää letrozolia naamariin ja sit kp8 ultraus. Sain onneks varattua tänne Pirkanmaalle sen ajan tutulle lääkärille, niin ei tarvi lähtee Hkiin sen vuoksi.

@Yrittäjä83 tervetuloa takaisin! Toivottavasti saat apua. Kivut ja säryt on sieltä ja syvältä. Mä oon tässä hoidattanut mun selkäjumeja ja opetellut hengittämään oikein. (Liian pinnallista ollut)

@Sandra84 toivottavasti viimeinen nyt tuo plussan 😊

Mulla nyt dpo10 ja tehnyt tänään jotain hailukoita, rsfun herkässä aavistus punaista. Lisäksi tein uuden pc:n pidemmällä pidätysajalla, siihen piirtyi selkeä punainen, mutta jäi vajaaksi 🙈 Niitä voi tulkita tuolla testi osiossa. Aamuksi jätin nyt samaiset testit ja katsotaan miltä näyttää. Vähän skeptinen kyllä olen.

Pikaisesti tulin huikkaamaan kuulumisia. Alkukierto on mennyt nopeasti, kun ollut niin hektistä.
Harmittaa kyllä, mies joutui yllättäen työreissuun eli tää kierto menee meidän osalta hukkaan. 😞 Tässä iässä ei huvittaisi jättää yhtään kiertoa väliin, mutta ei auta kuin hyväksyä tilanne ja suunnata katse tulevaan kiertoon. 😅

@Täti-ihminen
Toivottavasti testit vahvistuu 🤩

Täällähän tapahtuu vaikka ja mitä...
Minä oon edelleen flunssassa, toki helpottaa vähän päivä päivältä... Siksi olen vain reagoinut, en kommentoinut.. mukana hengessä roikkunut kuitenkin 🧡

Tänään kp10.. Mieskin yskii vielä ja ääni kuulettaa olevan hänelläkin painoksessa.. pupuilua pitäisi aloitella... Jotenkin ei kiinnosta... 😬🙈 Mutta siinähän nenäkin kyllä aukeaisi... 🤭 Noh jos nyt ottaisi ja kokeilisi parin päivän välein... Joko alkaen tänään tai huomenna 😉

@Täti-ihminen ei kait ne joka päivä välttämättä vahvistu vaan todennäköisemmin joka toinen päivä? Ei menetä toivoa ennen kuin vuoto alkaa tms.

@Sandra84 nyt pidetään sormet ja varpaat ristissä 🙏🏻

Ei ne enää vahvistu, tein muutaman tunnin pidätyksellä nyt illalla ja ihan negaa näyttää. Jännä miten se yhtenä päivänä näyttää niin selkeän haamun ja sitten seuraavana päivänä jo ihan nega. Pitäisköhän kumminkin kysyä keltarauhastuki. Terolutit mulla onkin, taidan ottaa ne käyttöön sitten oviksen jälkeen jos sellaisen tässä vielä bongaan. Onhan tämä tavallaan hienoa, että tärppi käy, mutta näin monta peräkkäin alkaa jurppia.

Miten te joiden omat vanhemmat on jo 80-kymppisiä niin meinaatte hoitaa lastenhoidontarpeet? Onko teillä muuten lähipiirissä sellasia ihmisiä joille lapset voi antaa esimerkiksi yökylään vai oletteko hoitaneet järjestelyt jotenkin muuten? Onko sen verran vanhempia sisaruksia että ne voisi jättää vastuuseen?

Mulla alkaa olla nyt aika lopussa ja mitä enemmän miettii näitä käytännön asioita niin sitä hankalammalta kaikki koko ajan kuulostaa ja ehkä on vaan aika luovuttaa. Ei tätä kans voi loppuiäksi pitkittää ja mitään ei oo nyt vuoteen ja neljään kuukauteen tapahtunut viime keskenmenon jälkeen joten täytyy lyödä hanskat tiskiin. Mä oon tosi pettynyt ja suututtaa ja suruttaa, mutta jos joku ei halua enää tulla meidän perheeseen niin en mäkään voi sille mitään tehdä. Eniten suruttaa se että on menny niin paljon raskauksia kesken ja kun sitä miettii että minkä ikäsiä lapsia sitä täällä nyt ois ja jotenkin kaikki aika on vaan menny ihan hukkaan.

Meillä on se onni, että vaikka minun omat vanhemmat ovat yli 70 melkeinpä 80 v niin puolison vanhemmat ovat aikoinaan olleet nuoria, niin toinen on vielä alle 60 ja toinen vähän päälle 🤭 saavat luvan jaksaa autella jos meille lapsi joskus suodaan. 👌🏻 Ja asuvat puolen tunnin ajomatkan päässä...

Ja taas kun meillä ei ole vielä yhtään lasta, niin luulenpa että yhden kanssa pärjätään kyllä melko pitkälle.. tai kahdenkin, jos kaksoset saataisiin... Sen verran tullut hoidettua vuosien varrella sisarusten lapsia ja heitä on ollut meillä yökylässä jne.

Molemmat ollaan päivätöissä ja minulla on välillä etäpäiviä. Joten sekin auttaisi arjessa... Tietty sit lapsen sairastaessa varmaankin vuoroteltaisiin kumpi jäisi kotiin.. jos osuu että päiville niin no problem.. mun tuurilla ei kuitenkaan osuisi 🤣 sitten isovanhemmat kehiin tai katsotaan kumman on helpompi jäädä kotiin..

Toki sisarusten lapsissa on jo sen ikäisiä, että voisivat auttaa hyvinkin.. ja voisi velvoittaakin, kun olen heitä aikoinaan paljon hoitanut.. asuvat kyllä paljon kauempana... Kaksi jo rippikoulun käynyttä.. vanhin vuoden päästä täysi-ikäinen.. että koulujensa loma-aikoina ja vkl joo.. ei muuten..

Ja ystävien lapsien jatkona voisi mennä tarvittaessa yön tai kaksi.. 🤭

Mutta kyllä asiat järjestyy, jos niin pitkälle tässä projektissa päästään 🙏🏻 ja toki me ollaan molemmat koti ihmisiä, niin ei menojen tms takia ole kovin useinkaan tarvetta hoitopaikalle...

Ja varmaankin ens alkuun minä olisin kotona ja sit mies... Ja voi olla että mies jäisi sitten hoitovapaalle kotiin 🤔

Hieman on kyllä itselläkin luovuttanut olo.. kaksi keskenmenoa, ei muuta tässä yli 5 vuoden aikana... 🥺 Ja mies ei lähde hoitoihin tai tutkimuksiin vieläkään...
Toki olen nyt itse saanut painoa alas ja turvotus on vähentynyt metforemin ansiosta.. ja näin oviksen lähestyessä mielialakin kohoaa... Joten taas pitää yrittää.. ja jospa se edellisen kierron sekoilu tarkoittaisi hyvää tähän kiertoon 🙈 WHO knows 🤷🏻‍♀️🤭

@Täti-ihminen Harmittaa varmaan nuo kemialliset. 😔 Mutta toisaalta helpohkosti siellä raskaus meinaa lähteä käyntiin. Onko kuitenkin yksittäisen alkion kehityksessä se vika, että ei ota kiinni kunnolla alkuunkaan. Jotenkin kallistuisin uskomaan siihen suuntaan.

@little L Pitkä aika on teilläkin jo takana. 🫤 Meillä ei ole 5v lapsi ollut vielä koskaan yökylässä. Lyhyitä aikoja on ollut miehen siskon tai isovanhempien hoidossa. Ollaan niin paljon kotona, että ei ole ollut tarvetta enempään hoitoon.. Toki joskus olisi varmaan hyvä miehen kans mennä johonkin kaksin vaikka yöksikin, mutta ei ole saatu aikaiseksi yrittääkään järjestää. 🙈

@Kesäheinä85 Harmi, että mies ei suostu tutkimuksiin tai hoitoihin. 😔 Annan pari vinkkiä, mitä meillä tuli miehelle Ovumian lääkäriltä (ellei ollut tiedossa): Sermatrop Alfa -lisäravinne, on kallis mutta monta ravinnetta yhdessä kapselissa. "Helppo" tapa parantaa hedelmällisyyttä, ejakulaatio 2 kertaa viikossa, yhdessä tai yksin. Meillä näytti siltä, että miehen puolelta tulee haaste, ainakin tällä hetkellä. Että usein kun naiset tekee kaiken mahdollisen ja mahdottoman, niin unohtuu se että toinen puoli voi olla aivan yhtä hyvin se jarruttava tekijä.

Täällä alkoi kp17 tänään. Otan sen nyt vain positiivisena, koska ei ollut enää toiveita tärpistä. Ajatukset kuukauden päähän hoitokiertoon, toki onhan tässä vielä yksi mahdollisuus välissä.

@little L
Meillä molemmat isovanhemmat asuvat useiden satojen kilometrien päässä ja ovat myös iältään jo sitä luokkaa, etten heitä halua lasten hoitamisella kuormittaa.
Käytännössä todella harvoin on ollut tilanne, että tarvitsisi saada hoitajaa. Silloin harvoin, kun sellainen tilanne on, mun ystävä hoitaa.
Yhtään yötä ei lapset ole hoidossa olleet.
Me tosin ollaankin sellaisia "kotihiiriä." 😅
Keväällä tähän tosin tulee muutos: lähdetään miehen kanssa viettämään 20 v hääpäivää yön yli. ❤️
Tuolloinkin mun ystävä hoitaa lapset..

Oma äiti mua 30v vanhempi, mut ehkä mielummin sit veisin lapsen veljelle tai miehen veljelle hoitoon sit, jos tarvis hoitoo. Miehen äiti vähän viel mun äitiä vanhempi. Kunhan nyt pääsis ees siihen pisteeseen. 🙏🏻 Kiitos kaikille myötäeläjille. Toivotaan, että tänä vuonna satelee plussia. 🙏🏻❤️

Jänniä aikoja eletään. Kp6 täällä. Ylihuomenna ultraus. 🙏🏻

Mä tuun tänne varovasti jo kurkkimaan. Saatiin kolmen vuoden yrityksen jälkeen vihdoin lokakuussa vauva syliin ❤️
Tammikuussa pamahti 40 mittariin ja toive olisi vielä toisesta. Eli kovasti jo odottelen kierron käynnistymistä. Lokakuussa olis tarkoitus ilmoittautua Pas-siirtoon. Onneks on alkioita pakkasessa vielä. Siihen asti yritetään luomuna, vaikka siihen luottoa ei olekaan 🤣

Mun vanhemmat on 69v ja 75v ja hyvässä kunnossa. Kummallakin on vähemmän lääkkeitä ku mulla ja jaksavat erinomaisesti. Tykkäävät noita lapsukaisia hoitaa. Jos parin vuoden sisään tulee vielä se yksi tai kaksoset (taas), niin eiköhän mummolasta apuja saa, vaikka asuvat 3h ajomatkan päässä. Samalla tavalla kuin nytkin noiden 7v kaksosten kanssa.
Myös mun vanhin lapsi on kovasti autellut sisarusten hoidossa. Hän on 18v. Apua saa sieltäkin. Miehen äiti on 68v ja hyvässä kunnossa myös. Varmaan mielellään auttaa. Käy mun tyttöjä laittaa välillä nukkuu ja on seurana, kun mä olen töissä ja miehellä omia menoja. Vaikka lapset ei olekaan sen lapsenlapsia, niin haluaa tyttöjä nähdä.
....

Kp3-7 Letrozolit oli nyt käytössä. Tänään kp9 ja ohjetta noudatettu ja peitto heilui. Nyt pitäs sit ovulaatioon asti joka toinen päivä. Kp15-24 sit taas Terolut.

Jos tässä kierrossa ei tärppää, ens kierrossa tuplaten Letrozolit. Jos sekään kierto ei tuota tulosta, kp9 ultraan.

Suunnitelma selkeä. 👌🏻

Heippa pitkästä aikaa! En ole ehtinyt kahlata ketjua läpi kaikilta osin, ja paljon näyttää tapahtuneen. Muutama kuukausi sitten täällä ketjussa olin mukana mut päätettiin jättää leikki kesken.

Nyt kuitenkin hieman tullut etäisyyttä asiaan ja labratulokset hallinnassa, joten senkin puolesta vähän virisi taas ajatukset et pitäiskö nyt vaan kunnolla käydä käsiksi tähän projektiin. Hommata vitamiinit ja ovistestit 😅

Tsemppiä ja voimia kaikille!🎁❤️🎁

@Sandra84 On jännää..! 🥹 Mitäs tuossa vaiheessa ultrataankaan, varmistellaan kierron vaihetta / ovulaation etenemistä? Limakalvon valmistumista?
Limakalvoo ja varmaan sitä ovista kanssa. En enää muistakaan. Huomenna selviää 😃 Aika jännittävää! Mua vähän harmittaa, että mun paino ei oo laskenut, mutta tuntuu, että on senttejä lähtenyt! Housut melkein tippuu päältä. Tai ainakin niistä on tullut enemmän pussihousut 🤣 Sitä se hyvä nukkuminen ja itsensä kuuntelu ja metformiini tekee? Aika siistiä.

Tsemppiä yritykseen kaikille!🙏🏻Palaan taas asiaan, kun on asiaa. Aikalailla nyt oon omanapaillut, mut kannustan kaikkia yhtälailla, että onnistuttais kaikki!

@Adelia Kiva saada sut takaisin! 🥰

@Sandra84 Pidän peukkuja hyville ultranäkymille! 🙏❤️

Mä sain hyviä uutisia Ovumialta, mitatut veriarvot oli kaikki hyvin viitearvoissa ja AMH oli vielä 2,3. Nyt menossa kp4, että jonkin aikaa nyt odotellaan ennen kuin voi hoitokierto alkaa. Ehkä se luomutärppikin voisi vielä tulla jossain kohtaa, mutta mä en halua enää odotella, kun esikoinen täytti juuri jo 5v ja nyt jo ikäero on kasvanut niin suureksi. Jos sitä pikkusisarusta olisi meille vielä mahdollista saada. 🥹

Takaisin