40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänne en ole hetkeen kirjoittanutkaan. Uhkasin olla tekemättä ovistestejä tän kierron. Mies sit osti kuitenkin niitä. Aloitin kp14 testailee. Tänään kp25 ja testi selkeästi positiivinen. Mulla aloitettiin alkuviikosta myös Metforem virallisesti esidiabeteksen hoitoon. Neuvolalääkäri (on oma tk-lääkäri) kirjoitti reseptin. Kunnallisen puolelta kun hän ei voi edes Terolut kirjoittaa, vaikka ne onkin hyvä lisä. Olen 9/24 saanut reseptin yksityiseltä. Näillä nyt mennään. Mies jo ehdotteli et mennään yksityiselle, jos sais apuja, kun kolme keskeinmenoa on nyt tänä vuonna ollut. Kaks kemialliseksi osoittautunutta 4/25 & 9/25 ja kkm rv 6 7/25. Et kyllä mä raskauden, mutta raskaus ei vaan jatku. Oma lääkitys on nyt pienennetty niin, et sen ei pitäisi vaikuttaa raskauteen, jos sellainen alkaa. Kärsin sit itse vähän, mutta se on pieni hinta, jos saadaan vauva.

Eletään jänniä aikoja.

Sairastuin vaan ikävästi korva-, silmä ja nielutulehdukseen sekä flunssaan tässä viikolla. Kuumetta ei sentään enää ole, mutta lääkkeitä menee.. Ihana joku on huonosti 🫣😅

Liitteet

• Screenshot_20251107_124304_premom_eh_com_ehpremomapp_OvulationActivity.jpg
    Screenshot_20251107_124304_premom_eh_com_ehpremomapp_OvulationActivity.jpg
    140.2 KB · Katsottu: 38
  • Screenshot_20251107_124223_premom_eh_com_ehpremomapp_OvulationActivity.jpg
    Screenshot_20251107_124223_premom_eh_com_ehpremomapp_OvulationActivity.jpg
    127.7 KB · Katsottu: 42
@Elea Hyvältä näyttää tämän päivän tikuttelut👍 Ei kun hyödyntämään h-hetket😊

@Puolikuu Meinasitko tehdä testin?🤭

Täällä dpo14/kp31 ja vaaleanpunaista tiputtelua näkyvissä joten eiköhän tämä ole selvä peli. Jäätävä menkkapäänsörky iski heti aamusta, tätä on nykyään melkein joka kierrossa😩 välillä on ihan kuvottava olo. Itse vielä pärjäilen tämän pettymyksen kanssa mutta poikaystävälle kertominen se vasta ikävää on kun tiedän kuinka paljon hän toivoisi plussaa☹️

@Kesäheinä85 Aivan, no kaikilla toimii eri tavalla kroppa. Onpa jännä juttu tuo, että kierron pituus ei elä mukana oviksen siirtyessä, en ole tiennyt sen olevan mahdollistakaan. 😅 Todennäköisyyksiä, mahdollisuus se on pienempikin mahdollisuus. ☺️

@Elea Ihanaa, että mies noin mukana yrityksessä. 🥰 Voihan olla, että sulla matkaan tarttuu heikommatkin yksilöt ja siksi tullut paljon keskeytyneitä. On varmasti raskasta ollut.. Pidetään kuitenkin toivoa yllä, että jo seuraava pysyisi kyydissä! 💖 Pikaista paranemista, kurjalta kombolta kuulostaa.

@Pinkkigreippi No voihan, jos menkat sieltä nyt puskee.. 😣 Tsemppiä! 🫂 En mä testaa, odottelen kierron lopun yli ennen kuin..

@Sandra84 Hyvä, että näytti kaikki hyvältä. 👌 On varmasti pitkää odotusta, mutta toivottavasti auttaa mieltä se, että tällä nyt saavutetaan paras tulos. 🙏

Mä jatkan jännittämistä.. Alavatsan krampit jatkuu viidettä päivää ja rinnat on kipeytyneet lisää.. Vatsan temppuilu myös jatkuu. Ihan pelottaa, et alkaako ne menkat tosi ajoissa vai... 🫣

@Puolikuu onpa jännää 🤭

@Pinkkigreippi toivotaan ettei menkat tulis 🙏

@Elea hyvältä näyttää testit 👌 meillä on kans perheessä moni kipee. Teinillä korkee kuume, mie heräsin tänään kurkku kipee ja yhdellä kolmatta päivää tosi kova kuume ja angiina..

Omaa napaa.. Olo hiton turhautunut kun ei mitään hajua tuleeko ovis. Alkaa tuntua taas et menee samalla tavalla ku viime kierto. En ymmärrä mikä tätä kroppaa vaivaa. Vuotoineen ja tuhruineen miun menkat meni kaksi viikkoa. Nyt alkas helpottaa mut ovista tuskin taas tulee ja miun lyhyellä kierrolla niin kohta alkaa taas vuoto. Mie vaan vuodan koko ajan. Meidän suvussa vaihdevuodet alkaa aikaseen ja alan pelätä oikeesti et ne nyt tulee 😞 tässä viime kierto testit ja nyt mitä oon testannu
1000027929.jpg
1000027931.jpg

@Puolikuu vitsi sulla on rautaiset hermot ku et testaa 😅💪 millon pitäs menkkojen alkaa?

@Kesäheinä85 onpa kyllä hankalaa jos kierto on noin epäsäännöllinen ettei ovulaatiostakaan pysty päättelemään milloin loppuu. Mullakin kyllä on vaihtelua sekä follikkeli- että luteaalivaiheen pituudessa mut ei ehkä noin paljoa. Follikkelivaihe 11-17pv ja luteaali 12-16pv.

@Yrittäjä83 voi ei, tuskaista kun ovista ei kuulu. Tunnistan myös tuon vaihdevuosipohdinnan. Mulla meni kesän alussa kierto ihan sekaisin (nyt viime kierto tosin näytti palautuneen normaaliksi, toivottavasti jatkuu) ja kesän lopulla kuulin että äidillä oli vaihdevuodet ohi jo ennen viisikymppisiä niin aloin miettiä mikähän oma tilanne on.. toisaalta mun täti on saanu lapsen vielä 44-vuotiaana.

Mulla menkat jatkuu neljättä päivää, tosin eka oli aika kevyt, joten aika normi settiä ku yleensäkin 3pv plus ehkä yks kevyempi. Pidettiin makkarista taukoa loppukierto, nyt jotain mainitsin miehelle et kohta vois taas niin naureskeli hyvällä mielellä et jaahas eli kohta sä alat taas kyselemään millon mentäis 😅 me ei olla niin aktiivisia yleensä et nyt ku oviksen ympärille yrittää tähdätä muutaman kerran ni sit on parempiki pitää parin viikon tauko että taas seuraavassa kierrossa jaksaa.

@Yrittäjä83 Kyllä se ovis sieltä vielä hyvinkin saattaa tulla, toivotaan kovasti. 🙏 Kyllä nuo arvot itsellä ainakin sahaa ennen kuin plussaksi tummuu.

@Pikkutytöt Nyt dpo11 ja mulla luteaali 13-14 vrk. Tänään oli aamulämpö noussut ennätystasolle! 🫣🙏 Hyvä, että teillä kuitenkin tuollaisella hyvällä energialla höystettyä yritys. 🥰 Ei mekään kovin aktiivisia olla yleisesti ottaen.

@Puolikuu Pidän peukkuja, kuulostaa lupaavalta tuo lämpöjen nousu👍

@Pikkutytöt Hyvähän se on pistää panokset sinne h-hetkeen, niin riittää virtaa🤭 Mulla kun on tuo nuorempi puoliso niin siinä ei kalenteria katsota, kun energiaa on välillä vähän liikaakin. Enpä olisi uskonut että seksielämäni olisi näin aktiivista vielä tässä iässä. Mutta nythän siihen on aikaakin ihan eri tavalla😅

@Yrittäjä83 Testien perusteella tosiaan missä se ovulaatio oikein piileskelee🤔 Voi hyvinkin enteillä ensivaihdevuosia, jos suvussa on taipumusta. Itsekin uumoilen että ne on mulla ovella jo.

Ja töällä kp1 kierron ollessa 31pv. Näköjään mullakin harppailee kierron pituudet 27-31 välillä. Luteaalivaihe oli 14pv.

Tänne en ole hetkeen kirjoittanutkaan. Uhkasin olla tekemättä ovistestejä tän kierron. Mies sit osti kuitenkin niitä. Aloitin kp14 testailee. Tänään kp25 ja testi selkeästi positiivinen. Mulla aloitettiin alkuviikosta myös Metforem virallisesti esidiabeteksen hoitoon. Neuvolalääkäri (on oma tk-lääkäri) kirjoitti reseptin. Kunnallisen puolelta kun hän ei voi edes Terolut kirjoittaa, vaikka ne onkin hyvä lisä. Olen 9/24 saanut reseptin yksityiseltä. Näillä nyt mennään. Mies jo ehdotteli et mennään yksityiselle, jos sais apuja, kun kolme keskeinmenoa on nyt tänä vuonna ollut. Kaks kemialliseksi osoittautunutta 4/25 & 9/25 ja kkm rv 6 7/25. Et kyllä mä raskauden, mutta raskaus ei vaan jatku. Oma lääkitys on nyt pienennetty niin, et sen ei pitäisi vaikuttaa raskauteen, jos sellainen alkaa. Kärsin sit itse vähän, mutta se on pieni hinta, jos saadaan vauva.

Eletään jänniä aikoja.

Sairastuin vaan ikävästi korva-, silmä ja nielutulehdukseen sekä flunssaan tässä viikolla. Kuumetta ei sentään enää ole, mutta lääkkeitä menee.. Ihana joku on huonosti 🫣😅
Moi Elea! Muistan sut aikaisemmasta vauvaryhmästä -18 elokuisista. 👋 Mukava että olet kuumeilemassa myös. Toivottavasti tärppää pian! Joskus luin jostain et mini-asa olis auttanut just tuollaiseen et menee herkästi kesken varhaisilla viikoilla. Asia esiin lääkärisi kanssa?

Tuli mieleen että minähän söin Mini-Asaa kun odotin esikoista 🙏.

Ultrassa näkyi alkuvaiheen tilanne ja stimulaatio jatkuu nyt maanantaihin, kunnes ultrataan uudestaan. Mietin voisiko johtua stimulaatiosta, että on aivan järkyttävä kipu pakaran sivussa, säteilee lonkankoukistajasta.

Täällä täytetään tänään 42 ja yleensä mulla ei o ikäkriisiä mut tänään taas kun tein ovistestin ja se oli lähes puhdas nega niin tuli vaan vanha olo 🙄 ei mitään toivoa oviksesta. Eilen tuli hetki taas tuhrua, loppui kyllä heti.
Mulla nousi myös itselle tänään kuume joten mieli vähän maassa. Ehkä se tästä, toivoa vielä toki on..

Tällainen synkkä oma napailu. Mut ehkä täältä vielä noustaan

Moi Elea! Muistan sut aikaisemmasta vauvaryhmästä -18 elokuisista. 👋 Mukava että olet kuumeilemassa myös. Toivottavasti tärppää pian! Joskus luin jostain et mini-asa olis auttanut just tuollaiseen et menee herkästi kesken varhaisilla viikoilla. Asia esiin lääkärisi kanssa?
Mini-asaa ei ole ehdotettu, koska en oo yksityisen hoidon piirissä vielä ja melkeen kaikki lääkitys menee kardiologin kautta. Sydänlääkkeitä on käytössä ja raskauden mahdollisuuskin piti varmistaa kardiologilta viime vuonna. Kesällä Sydänsairaalan lääkäri oli kattellu mun lääkelistaa kun olin raskaana ja jätettiin yksi sydänlääke pois. Vieläkään en sitä käytä, muita jouduttiin lisäämään...

Pitää varailla sinne yksityiselle aikaa ja ottaa nää kaikki puheeksi. Jos tästä kierrosta ei taas tärppää. Ja jos tärppää, tk-lääkärin ohje oli et pitää heti plussasta olla neuvolaan yhteydessä, et pääsee sit hoidon piiriin, kun jokainen raskaus mulla on riskiraskaus. Ja toki monikkojen mahdollisuuskin on hieman suurempi, kun nuo elokuiset on di-di-kaksoset.

Nyt tosiaan ilmeisesti ovulaatio oli eilen. Ainakin testien mukaan. Tänään kp27. Katotaan, mitä tuleman pitää.

Ankeista fiiliksistä huolimatta hyvää synttäriä @Yrittäjä83 :Hugging Face:

Täällä jännätään @Puolikuu n puolesta, tuliskohan tässä tyyliin huomenna ryhmään uusi plussa! Niitä on ilahduttavasti kyllä viime aikoina jo tullutkin, ainakin silloin tällöin. Mitä kuuluu @Henskuu ja @Kevät2025 ja oliko muita? :Smiling Face With Smiling Eyes:

Täytyy myöntää, että tää raskautumishomma on nyt vieny meikäläisen ihan mukanaan ja mietin asiaa melkeen koko ajan! Sitäkin pohdin tässä edelleen mistä kirjottelin tossa aiemminkin, että miten varmistaa että joka kk on mahis, mutta ettei ala stressaamaan
:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
. Mulla onneks toistaiseksi pysynyt päällimmäisenä hyvä fiilis kierron seurannasta ja tikuttelusta ja koen ne enemmän tarpeellisina kuin stressaavina asioina, vaikka toki menneet kolmen kierron negat ovat olleet isoja pettymyksiä. Paljonhan elämässä muutenkin on asioita, joihin ei voi vaikuttaa, mutta on tää tavallaan raastavaa, kun ei yhtään tiedä onnistuuko. Varmaan sit jälkikäteen helppo sanoa, että turhaan sitä huolehti silloin (jos ja toivottavasti kun raskaus joskus onnistuu). Nyt alkoi meillä siis yk4 että ei tässä kovin kauaa oo menny, silti kovasti malttamattomuutta ilmassa. Edellinen lapsi sai alkunsa just jossain yk4 tienoilla, mut sillon ei ollu aktiivista yritystä eli käytännössä ei menny ees tätä neljää kuukautta.

Oon jo varalta alkanu miettii, et jos ei onnistuiskaan niin en halua vielä ens syksynä kyllä lapsia kokopäiväisesti päiväkotiin, että miten saisin järkättyä osapäiväisen hoidon heille ja osa-aikaisen työn itelleni. Tää on varmaan mun tapa käsitellä tätä raskautumisen epävarmuutta, että selvitän miten pystyn vielä nauttimaan parhaiten tästä pikkulapsiajasta. Joka on kyllä ollu mun elämäni parasta aikaa :Sparkling Heart: Ja sit kun ajattelen näin niin jaksan myös paremmin toivoa onnistumista.

Täällä menee kivasti! Juuri tuli rv 15+0 täyteen ja vihdoin ehkä puolen vuoden sisään alkaa tuntua, että.jonkinlainen oma energia alkaa palaamaan km ja alkuraskauden jälkeen. Seuraavan kolmanneksen jälkeen se sir varmaan taas lähteekin laskusuuntaan. 😄 Vaikka edellisistä voin tosi hyvin raskauden loppuun saakka. Liikkeitä odotellessa! Nyt suurin osa.tutuista jo tietää. Somepostaukset ja omien lasten videot nuorempana herättää jo sellasen hyvän fiiliksen, että tällainen ilon tuoja meille vielä suodaan, vaikka pikkulapsivaihe tässä iässä voi varmasti tuntua raskaammalta kuin nuorempana. Tsemppiä kaikille tänne ryhmään! Köyn kyllä kuulumisia lukemassa vaikken kovin aktiivisesti kommentoikaan!

@Pikkutytöt kiitos kysymästä, tänään 6+0 ja ainakin toistaiseksi on paljon oireita raskaudesta. Mut en luota yhtään raskauteen ennen ultraa tai ylipäätää ehkä ennen virallista ultraa. Koko ajan mielessä on kkm 12/23 😔 Ultra reilu vko päästä, jännittää 🥰

Oon täällä käynyt välillä lueskelemassa ja toivon et kaikki täällä saisi vauvan syliin ❤️

@Yrittäjä83 paljon onnea 🥰

@Puolikuu pidän peukkuja testaamiseen 🥰

Kiitos kaikille onnitteluista ❤️

Mulla olis ens viikolla aika sinne kolposkopiaan, soitin aamulla sairaalaan et voinko tulla jos tää vuoro vaan jatkuu. Hoitaja epäili juurikin et ovuloimaton kierto tekee nyt tätä ja voi tulla jos ei vuoto ylly. Pieni tihkuttelu ei haittaa. Käski samalla lääkärille puhua tästä pitkästä vuodosta niin saadaan sekin tsekattua ja hoidettua ellei nyt helpota.
Ovulaatiotestit edelleen ihan haileaa 😞 eli tuskin ovuloi tässäkään kierrossa

Pakko tulla päivittämään kropan uusimmat käänteet, mut mulla siis ilmeisesti alko nyt oikeat menkat. Nyt nimittäin alko tulla vuotoaja menkkakivut. Olin paniikissa jo yhteyksissä lääkäriin et miten hitossa mie taas vuodan mut otetaan siis varalta huomenna tulehdusarvot, Klamydia ja pvk ja raskaustesti. Jo ne ok niin seurataan.. Mut tällaista. Toivon mukaan nyt tää kroppa tyhjenee ja pääsis normi kiertoon 😁

Paljon onnea @Yrittäjä83 😊
Mutta ikävää tuollainen outo kierto. Toivottavasti nyt menkat selkeyttää ja pääsee aloittamaan uudestaan. Jouduitko perumaan huomisen sairaalakäynnin?☹️

@Puolikuu Miten siellä etenee ”tilanne”?😅

Täällä kp3 ja aika normi menkat ollu, ei mitään viime kierron megamenkkoihin verrattuna. Katsoin Flo:ta etukäteen, onneksi menkat ei osu joulun pyhille eikä uuden vuoden vaihteeseen. Jos siis ei tule liiemmin heittelyä kierron kanssa.

Takaisin