40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@little L Tuo on nyt just tärkeintä, että annat itsellesi lepoa ja luvan olla kevyesti vaikka sen pari kuukautta, selkeästi sun kroppa ja mieli sitä kaipaa. ♥️ Toivottavasti alkaa mieli parantua. 🙏 Mulla menkat on kans 2-3 päivää, eikä todellakaan mitenkään runsasta ekoinakaan päivinä. Yön aikana sateeseen ei tule juuri mitään. Kävin just gynellä dpo10 ja limakalvo oli ihan oikean paksuinen, eikö hän pitänyt tuota vuotomäärää epänormaalina. Nuorempana ennen kierukkaa 14+ vuotta sitten vuodot oli tosi paljon runsaampia!

@Nektariini86 Sulle myös tsemppiä ja toivottavasti myös löydät keveyttä elämään ❣️

Mua stressaa työt. Ihan jäätävä viikko taas ollut, mutta onneksi jotenkin tänä vkl on silti keveämpi mieli kuin aikoihin, vaikka taas jäi kesken kaikkea, mitä olisi pitänyt saada valmiiksi. Ikuinen opettelu ja riittämättömyyden tunteen sietämisen opettelu. 😬

@little L Voimia :red-heart: Kuullostaa aivan oikealta suunnalta, anna itsellesi taukoa ja lepoa kaikesta. Se on välillä tarpeen. :Hugging Face:

Olin eilen aamulla aikaansaavalla tuulella, varasin itsellleni labrat yksityiseltä (se Terveystalon laaja paketti). Menkat on kolmatta päivää nyt ihan älyttömän runsaat, ei yleensä oo tällasta. Kierukan poisto aiheuttanee tämän.

Jotenki olin eilen tosi energisessä mielentilassa, mutta sitte yllättäen iltapäivällä tulikin suru-uutisia, ja nyt on ollut vaan sellanen shokkivaihe päällä. Menetettiin eilen läheinen:sad-face: Yö on mennyt vähän katkonaisesti, itkeskellen.

@Evea voi ei, voimia teille kaikille ❤️

@Puolikuu ihanaa, että stressaavasta työstä huolimatta nyt rentoutuneempi olo 🌟 sehän se just on, että miten osais jättää asiat keskeneräisiksi kun ei kai sitä maailmaa koskaan valmiiksikaan voi saada 🤷‍♀️😅

@little L uskon kans et nyt oikea hetki ottaa taukoa että saat vähän mielenrauhaa 💛 mutta siis niin samaistun tohon, että ku aika vaan kuluu ja ikää tulee ni milläs oot stressaamatta.. no koitetaan ainaki täällä kaikki tsempata toisiamme että jos täältä sais vertaistukea ja voi purkaa mieltään josko siitä olis apua edelleenkin

@Kesäheinä85 siis mä kans pelkään esivaihdevuosia 😬

Mulla nyt ekaa kertaa 1,5 kuukauteen ihan pieni aavistus verta et oisko lopulta ne menkat alkamassa. Oon nyt päättänyt varata lapsettomuuslääkärin ensikäynnin tohon puolentoista viikon päähän (käytännössä niin hankala järjestää ku pitää Helsingin keskustaan lähteä ni ei oikeen voi valita parasta mahdollista päivää kierron suhteen). Jotain selkoa pakko saada omaan tilanteeseen että pitääkö tässä henkisesti alkaa jo luopua vauvahaaveesta vai vieläkö olisi mahdollista. Niin paljon kierto muuttunut viime synnytyksen jälkeen että jännittää. Voi kunpa vielä voisi onnistua 🍀💚

@Pikkutytöt tsemppiä käynnille 👍🏻

Täällä ei vuotoa... Ja aamun testi täysin nega (normi testi) et kait se vähäinen vuoto oli sitte menkat 🤷🏻‍♀️ teen testin varmaankin vielä parin päivän päästä kaiken varalta, jos ei vuotoa tuu enempää... Ja sit ostan ison paketin edullisempia ovistestejä ja siirryn taas siihen touhuun.. reilun viikon päästä on aika työterveyslääkärille, entinen neuvolalääkäri.. pitää hänen kanssaan jutella myös.. jos vaikka saisi seuraavaan kiertoon letrozolien tms.. 🤷🏻‍♀️
Eilinen oli ainoa päivä, jonka voisi iltapäivän hetkellisen vuodon perusteella merkitä kp1.. mutta nyt on vähäisempää mitä viime kerralla... Joten en kyllä nyt vielä pidä edes kuukautisvuotona... Nyt on ennemminkin kp31...

Pitänee katsella milloin olisi vapaita aikoja gynekologille.. lähin lapsettomuushoitoklinikka on yli 130km päässä... Sinne ei sitä ihan niin vain lähdetään, kun pitää työt järjestellä. Toki onneksi sentään niinkin lähellä. 🙈

Saapa huomata suostuuko mies lähtemään milloinkaan yksityiselle selvittämään tilannetta.. julkisellehan on jo iän puolesta turha yrittää.. voihan se olla että meidän osalta tämä on tässä... Ja ketään muutakaan en lasteni isäksi halua... Tänään taas tällainen syvissä vesissä olo.. itku herkässä.. 😢 katsoin just koskettavan elokuvankin.. eilen oli niin flunssaisena olo että käperryin töiden jälkeen vain sohvan nurkkaan.. nyt on se flunssainen olo ohi.. niskat vain jumissa.. toisaalta edelleen toivon, että olisi myöhäinen kiinnittyminen ja kun oviskin oli myöhään... 🤷🏻‍♀️

Mut kylläpä tämä tästä.. kohta sitten on taas uutta energiaa lähtö taistelemaan tätä loputonta taistoa... 😑

@Evea osanotto ja voimia 💔

@little L mulla lämmöt pysyy korkealla ovulaation jälkeen (jos ovulaatio on tapahtunut) ja laskee vasta kun menkat alkaa. Esim viime kierrossa ei yritetty ja lämpö laski 0,5 astetta sinä päivänä kun menkat alkoi. Jos testaan raskautta ni testaan jo ennen menkkoja, en malta odottaa niin kauaa vaikka sen näkis heti 😂
Mulla oli kymmeniä vuosia niukat menkat mut neljännen synnytyksen jälkeen ollut jostain syystä runsaat ja kivuliaat, ei oo koskaan aiemmin ollut. Ei oo kyllä yhtään kiva vaiva, lääkärin mukaan synnytys usein muuttaa kuukautisia 😩 omalla kohdalla mietin kyllä myoomia yms koska kipuja on muutenkin kuin menkkojen aikaan. Haluun kohdun pois kun oon varma etten haaveile enää raskaudesta.

Tsemppiä kaikille yritykseen ja muihin haastaviin elämäntilanteisiin ❤️

Saatiin vielä tänään hyödynnettyä ovis, on vaan niin kipeä alavatsa et tasan yksi asento löytyi missä pystyi olemaan 😬

@Henskuu Mulla taas lämmöt nousee aina vasta monta päivää oviksen jälkeen ja sit selkeesti näkee että missä kierrossa on raskautunu ja missä ei. Mulla raskaus kierroissa lämmöt oli aina yli +0,3 koko ajan, kun taas niissä missä ei onnistunu niin oli aina alhasempia lämpöjä. Niin siitähän näki sitten jo selkeesti ajoissa että onko tärpänny vai ei. Mua alko sit toi jo niin stressaamaan että päätin jättää ouran veke.

Vaikka mä nyt pidän tällasta henkistä taukoa tässä niin kyllä mä silti meinaan oviksia testata ja heilutella peittoa minkä sielu sallii. Mut koitan tehdä sellasia asioita mistä tulee hyvä olo päivittäin ja jos sais ton unen parannettua niin se helpottais tosi paljon.

@little L Mulla aina vaihtelee et paljonko lämpö koholla mut aina se on menkkoihin asti jos ovulaatio tapahtunut. Mulla takana yksi kkm ja silloinkin oli oura käytössä mut eri sormus eri tilillä enkä pääse enää katsoo mitä silloin oli lämmöt, olis kiva mielenkiinnosta nähdä.

On tää pitkää odotella menkkoja, kun ei tästä kierron pituudesta mitään tietoa, nyt jo kp50, saati sit et millon ois ees seuraava mahis raskauteen ja voiko tätä sekoilevaa kiertoa edes auttaa jollain lääkkeellä ja jos voi niin mitä sivuvaikutuksia niistä sit voi tulla.. ja sit pelkään sitäkin ku luin et joku oli jotain (letroja tms en siis yhtään muista mitä oli kun en näitä tunne) syöny ohjeen mukaan ni ne olikin sillä menny väärin niin että oli toiminu koko sen ehkäisynä ku olikin estäny ovulaation ni jos käykin jotain tommosta odottamatonta :Face Without Mouth:

Muokattu viimeksi:
@Pikkutytöt gynekologi voisi katsoa miltä kohdun limakalvo näyttää ja antaa vaikka terolut kuurin tms kierron käynnistämiseen tarvittaessa.

Enpä ole kuullut että letrozolit toimis ehkäisynä... 🤔

Muokattu viimeksi:
@Pikkutytöt On varmasti rasittava tilanne. Ehkä voisi jostain lääkkeestä olla apua kierron käynnistämiseen. Varmaan aika harvinaista, että lääkkeistä tuollaisia vaikutuksia tulisi ja kokenut gynekologi tuskin määrää vääränlaista annostusta tms. Mulla oli Terolut käytössä 3kk ennen esikoisen raskautta, kun silloin oli se pitkä kierto ollut. Jotkut on sitä mieltä, että Terolut voisi estää oviksen. No eipä mulla ainakaan estänyt. 😅🥰

Täälläkin kierto venyy, ei kunnon vuotoa vieläkään.. silloin tällöin vähän tippoja tai pyyhintävuotoa... Ja sit tunteihin ei mitään... Tänään kp32... Et ei toki onneksi oo kauheasti vielä normaalista 28-29 venynyt...
Välillä tuntuu et menkat alkaa ihan just.. sit saattaa ilmaantua tippa tai kaksi... Ja sit taas menee ohi... Ärsyttävää odottelua...toki jos johtuu kiinnittymisestä.. niin kaikki käy 🙏🏻
Mut kuitenkin todennäköisempää näillä kilometreillä että vuoto alkaa kohta... 😑

Onpa täällä ollut taas vilkasta keskustelua😊 Menkat ohitse kp4 ja elämä näyttää taas hieman valoisammalta.

Joku kysyi menkkojen kestosta, mulla vuotopäiviä on enää 3 kun ennen menkat kesti sen viisi päivää. Eli lyhentyneet on. Noin 1,5 päivää runsasta vuotoa ja sitten enää tiputtelee kunnes neljäs päivä menee pikkuhousunsuojalla.

@Kesäheinä85 Onpas ikävää kun tiputtelee☹️ Ja testit negoja, höh☹️

@Evea Osanotot suruunne❤️

Poikaystävän kanssa kaikki taas kunnossa. En tiedä mikä hänellä oli kun ei halunnut puhua kanssani, kuulemma kaikki asiat kaatui päälle ja ahdisti (ei liittynyt minuun). Keskustelusta ei tule mitään, menee lukkoon. Mutta haluaa olla kanssani ja rakastaa, se on tärkeintä joten annoin asian olla. Nyt taas hyvä mieli kummallakin, nähtiin tänään ja lemmiskelyäkin oli😊 Ja tosiaan, meillä on 16 vuotta ikäeroa, helppoa ei aina ole tällaisen poitsun kanssa luovia tässä parisuhteessa😂

Muokattu viimeksi:
@Kesäheinä85 Onpa erikoista siellä.. Oot malttanut olla testaamatta? Voi kun olisi kiinnittymiseen liittyvää..! 🙏

@Pinkkigreippi Onpa ihana kuulla, että asiat on taas hyvin teillä. 🥰 Ja tosiaan, jos ei ole hyvä keskustelemaan, niin voihan se olla hankalaa välillä.. Eikä se aina katso ikääkään. 😅

Täällä on kans vähän outo kuvio kierrossa.. Nyt on kp8, ja lämpö ollut kahtena aamuna koholla, niin kuin luteaalilämmöt. Ei ole koskaan mittaushistoriassa tapahtunut. En tiedä, mitä oikein tapahtuu.. No, seurataan.. Ei nyt kipeäkään olo ole ollut, väsynyt kyllä... Lapsi tosin vähän flunssassa, että voihan se olla sitä pöpöä.. 🤔

Viime yönä ei taas yhtään mitään, teen huomenna aamusta viimeisen kaapissa olevan testin... Rfsun normaali testi löytyy... Voisin toki käydä hakemassa työpäivän jälkeen huomiseksi muitakin testejä... 🤔

@Pinkkigreippi hyvä että asiat järjestyi 🧡

Täällä oli perjantaina sellainen olo, että flunssa tulee varmasti.. ja sama sitten eilen illalla ja vähän vieläkin... Lauantaina olin aivan super väsy... Eilen jaksoin pyörä lenkin tehdä..

@Henskuu tsemppiä piinailuun! 👍🏻

@little L lämpöjen seuraaminen on varmasti kokoututtavaa.. minä luin jostakin että leposyke nousee joillakin luteaalivaiheessa.. Rannekkeesta seurasin.. näin hurjan yhden kierron otoksella tekee niin mullakin.. mutta pitänee jatkaa kärvistelyä.

Muokattu viimeksi:
@Puolikuu ja @Kesäheinä85 - Se oli varmasti toi Terolut mistä muistelin lukeneeni. Löysin tällaisen:
  • Jos tarkoitus on tukea luteaalivaihetta raskaaksi tulemista varten, lääke aloitetaan ovulaation jälkeen (ei ennen, ettei se estä ovulaatiota).
Eli sen on pakko olla ollut niin että jotenkin se Terolut on aloitettu liian aikaisin kun on jostain syystä väärin tulkittu milloin se ovulaatio tapahtuu

@Puolikuu Kiitos kysymästä… En oo täällä nyt pyörinyt altiivisesti, kun oon yrittäny tehdä kivoja juttuja. Tänään oli ultra. Kävin nyt Ovumialla, ettei tarvis ajaa 2h ja Dextran lääkäri ehdotti tätä. Olis ehkä pitänyt mennä Helsinkiin, koska mulle jäi vähän epäilevä fiilis tästä. Mullahan näkyi viime viikolla 7 follia. Nyt tämä lääkäri näki vain 18mmx2 follit ja 10mm x2 follit. Ei ottanut kantaa, missä ne loput follit oli?! Mitä kantaa siihen tarvii ottaa? Voiko ne vaan hävitä? Jonkinlainen informaatio olisi kiva, koska en ole lääkäri tai biologi, olin huono biologiassa koulussa. 🫣 Siis apua nyt.
Töissä on tyhmää, hain saikkua. Sain kolme päivää alkuun hoitajalta. Olen ihan ”well done” mun työpaikan kanssa ja uuden työnkuvan kanssa, jota en ole hakenut/pyytänyt. Enkä saa parehdytystä, kokoajan odotellaan jotakin, mutta suorittaja ei osaa olla tumput suorina! 🤯 Minäpä olen sitten uupumukseni kanssa valmis hakemaan muita töitä. Helpottaa, kun myönnän tän, että kyllä sitä vaan pitää lähteä pois tuosta työstä ennen kuin sairastun vakavasti. Tämä lapsettomuus ei helpota tässä kombossa.
Sellaista tänne. Kiitos ja anteeksi kun saan avautua. 😀

@Kesäheinä85 Toivottavasti se flunssa nyt ei iskenyt! Kaikki tutut ollu tässä kipeenä ja sit yks kaveri sanoi sen jälkeen, kun oli halannut minua, että on vähän vielä flunssan jälkimainingeissa. Ääh! En halua kipeeks just nyt. 😅

Muokattu viimeksi:
Menkat ne sitten taas oli ja meni ja olen itsekin kipeänä tössä ollut. Alan olla epätoivoinen että tämä onnistuisi enää näin luomuna…. Lääkäri sekä gynekologi tällä viikolla. Tutkitaan onko kaikki kehossa kuitenkin vielä ok raskautuminen suhteen ja että saisiko jotain lisää vähän avuksi. Ei olla taidettu kuitenkaan ihan täysin saada ovis-huippua tikuissa näkyviin.

@Pikkutytöt Mulla myöhäinen ovulaatio, silti Terolutin normiannostuksella tulin raskaaksi.. 🤷‍♀️ Kyllähän tuo asia kannattaa tuoda julki/ilmi ja keskustella vielä gynen kanssa, jos niitä on määräämässä.

@Sandra84 Höh, onpa tylsä tilanne. 😕 Jotenkin huonoa palvelua, että ei millään tavalla selitetä asioita. Inhottavaa, kun jää sitten epätietoinen olo. Mikä teillä on seuraava steppi? Samaistun tuohon työhön turtumiseen, kun oma työ ei ole tuntunut hyvältä enää pitkiin aikoihin.. Voi kun löytyisikin jokin uusi tie. Se kyllä helpottaa, jos saa tehtyä päätöksen uuteen siirtymisestä. Toivottavasti sulle löytyy uusi mieluinen paikka! 🙏 Ja tännehän saa kyllä avautua, siksi täällä ollaan. ♥️

@Indigo Hyvä käydä tutkimuksissa, voihan olla, että avun kanssa sitten vielä onnistaisi.🙏 Ainakin sitten tietää paremmin, missä mennään.

Takaisin