40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei mikä tilanne @Pinkkigreippi 😞 Tosi ikävään asemaan poikaystäväsi sinut kyllä on asettanut, kun ei vastaa edes viesteihin kunnolla tai halua tavata asian läpikäymiseksi. Varsinkin kun teillä tämä lapsitoive. Voimia ❤️

Mä en enää tänään jaksanut tehdä ovulaatiotestejä kun ei niissä oo nyt puoleentoista viikkoon tapahtunut muutosta vaan näyttävät koko ajan käytännössä yhtä vahvoja viivoja lukuunottamatta sitä 2.9. jolloin oli selvä ovisplussa. Niin oottelen tässä nyt perjantaita joka on DPO9 ja sit testaan raskaustestillä.

Moi kaikille, oon uusi täällä ja täytän 40v ensi kuussa ni tuun tänne keskusteluun 😊 Meillä on 5 lasta, nuorin on 8kk vauva mutta vauvakuume pääsi taas yllättämään 🤭 Jotenkin tuntuu et yksi vielä pitäisi saada nuorimman kaveriksi ❤️ Lopetin slindat kesäkuussa ja kahdet menkat on tullut sen jälkeen. Toiseen kiertoon ei ehditty yrittää ollenkaan, nyt tulevana vkl olisi varmaan tulossa ovulaatio ni toivon et ehditään siihen yrittää. Mitenkään aktiivisesti ei kuitnekaan yritetä kun on jo lapsia ennestään ja nuorin tosiaan vasta vauva. Mun oma perussairaus on kans huonolla mallilla ja voi vaikuttaa raskautumiseen mut tähän aikaan vuodesta en enää suostu maksaa yli 600e lääkekattoa täyteen, mielummin sit alkuvuodesta maksaa sen.

@Pikkutytöt Mullahan ei ole kokemusta juurikaan ovistesteistä, nuorimman kohdalla tikuttelin yhdestä kierrosta mutta sitten taisikin kohta jo tärpätä. Voiko ne siis näyttää ihan raskautta noin? Tai onko yleistä että ne näyttää koko ajan tasavahvoja viivoja? ostin jonku ovistestipakkauksen, ja huvikseen testasin pari päivää sitten (vaikka ei tässä nyt pitäisi edes mitään ovulaatiota olla menossa, ja ei mulla nyt ole kierron tilanteesta tällä hetkellä mitään varmuutta muutenkaan) ja se oli negatiivinen. Tein samalla raskaustestin ja negatiivista näytti sekin.

Tiputteluvuoto on kestänyt jotain neljä päivää nyt, ja menkkaoireet on ollut yhtä kauan. Tissit on niiiiiin kipeät, ja se on kyllä aina ennen kuukautisia. Mut alkaisivat nyt jos ovat alkaakseen, ei tiputtelu yleensä noin monta päivää kestä. Ehkä kierukan poisto aiheuttaa nyt tämmöstä epätavallista tuhruttelua.

@SarLei84 Oi mikä ihana yllätys, onnea :Heavy Black Heart:

@Henskuu Kiva että tänne tulee lisää porukkaa. Mäkin olen aika uusi kuumeilija. Toiveena olisi vielä kaksikin lasta mahdollisimman pienellä ikäerolla, mutta eihän sellasta voi nyt mitenkään toivoa kun ei ole varmuutta onnistumisesta laisinkaan. :folded:🙂

@Evea Siis jep kyllä niiden pitäisi näyttää myös raskaus, mutta se ei taida nyt olla tällä kertaa syy näihin tummiin ovistesteihin, koska ne on nyt näyttäneet tällaista lähes yhtä vahvaa tai käytännössä yhtä vahvaa viivaa jostain 27.8. alkaen ainakin tuohon eiliseen 8.9. saakka, joku yksittäinen päivä jäänyt välistä. Ja sama homma kahden eri merkin ovistesteillä (Pregcheck ja apteekin ovitesti) ettei pitäis olla viallisista testeistäkään kyse. Raskaustestejä oon tehny 27., 28., 30.8. ja 2.9. kaikki täysin negaa kolmella eri merkkisellä herkällä testillä eri päivinä. Mulla ilmeisesti yritti olla ovis jo 14.8. (kp19, normaalisti on kp12-14 eli tääkin olis jo ollu myöhässä) kun Clearbluen digiovistesti hymyili, mutta oliko sit niin ettei ovis tapahtunutkaan silloin ja nyt 2.9. eli kolme viikkoa myöhemmin (jolloin oli apteekin ovistestissä selvästi tummempi testiviiva, ihan eri kuin muina päivinä) oli ovisplussa ja siis 3.9. se ovis lopulta. Mulla on pisin kierto ikinä ollut 30 päivää ja nyt on jo menossa kp45:Grimacing Face:. Jos tähän tulee mulle normaali luteaali 12-15 päivää niin tästä tulee 51-54-päiväinen kierto. Toki toivon ettei ikinä selviä kuin pitkä tää olis ollu :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:. Jos ei ala menkat tossa kp54 mennessä enkä ole raskaana niin varaan käynnin gynelle, varmaan suoraan lapsettomuuslääkärin ensikäynnille, kun olen kuitenkin jo parin kk päästä 41v niin sitähän suositellaan muutenkin että kävis heti tarkastuksella yritystä aloittaessa. Sorry turhan yksityiskohtaisesta kuvauksesta, mut ainaki helpottaa ittee ku kirjottaa tänne kun ei voi nyt tietää et mikä homma menossa kropassa.. (Niin ja siis aiemmissa kierroissa en kovin usein oo testannu oviksen jälkeen ovistesteillä mutta muistelen että joskus sitäkin kokeilin ja sillon ne kyllä haaleni ihan normaalisti oviksen jälkeen.)

@SarLei84 Onnea aivan ihanaa! Oliko teillä pitkä yritys takana ennen päätöstä lopettaa yritys? Turvallista matkaa raskauteen :Two Hearts:

@Henskuu Tervetuloa mukaan! Tää on kyllä ollut nyt jo pidempään tosi kiva palsta ja paljon keskustelua ja todellakin saa vertaistukea täältä :Four Leaf Clover:

Heippa! Täältä liittyy mukaan yksi kuumeilija 😊 Meidän uusperheessä on 22-,18-,14- ja 12-vuotiaat lapset ja toiveissa olisi vielä yhteinen lapsi 💛 Ikää tuli mulla hiljattain 42v ja puolisolla muutama vuosi enemmän. Meillä on sellaista taustalla, että syksyn -24 jälkeen kun lopetimme ehkäisyn, olen tullut kolmesti raskaaksi; kaksi kemiallista (ilmeisesti) ja yksi keskeytynyt keskenmeno joka todettiin NT-ultrassa rv 12 toukokuussa 🥺 Sen jälkeen mietittiin tovi vieläkö uskaltaa yrittää, kokemus oli rankka. Mutta tässä sitä taas ollaan, toinen kierto menossa menkkojen palautumisen jälkeen (keskenmenosta toipuminen venyi pitkäksi) ja kovasti toivotaan että vielä meitä tärppäisi kunnolla ❤️
Plussaonnea kovasti kaikille kanssasisarille 🥰

Kiitoksia kaikille! Olo on tosi pöllämystynyt ja vähän pelokas, tässä pari päivää ihan itkettänyt. ❣️ toivotaan että kaikki menisi kivasti.

@Pikkutytöt Ei meillä varsinaista yritystä ollut ennen tätä, oltiin vaan ilman ehkäisyä. Meidän nuorin on tosiaan syntynyt lokakuussa 2024, et ei nyt aikaisemmin oikein ois vielä jaksanutkaan yrittää. 😅 Mentiin nyt fiiliksen mukaan kun jotenkin sain vauvakuumeen puolisoon tartutettua ja ovis näköjään osui sitten kohdalle. 🫣

@SarLei84 Onnea! 😍 Teillä oli sitten kuu ja tähdet kohdillaan. ✨ Toivotaan, että kaikki menee hyvin. 🙏

Tervetuloa uusille! ☺️

@Pinkkigreippi Voi harmi, tsemppiä taas uuteen kiertoon. ♥️ Onko siellä muuten asiat selkiytyneet, toivottavasti? 🙏

Tervetuloa @Paulanneli Ymmärrettävää että ei oo helppoa jatkaa yritystä noiden kokemusten jälkeen. 🥺

@Pikkutytöt no tämähän on just oikea paikka kirjottaa☺ Kyllä on turhauttavaa tuo pitkä kierto.

Mietin että varaisinko itsekin jotain tarkastusaikaa itselleni, vaikka yritys on vasta aluillaan. Oishan se hyvä tietää millanen se oman lisääntymisterveyden laita on. Tilastojen valossa varmaan ei enää tässä iässä paras mahdollinen.. Vaikka oon noin muuten paremmassa kunnossa kuin koskaan aiemmin elämässäni. 😅

Tänään kp1🥳 eli ovulaatio oli silloin kun arvelinkin ja nyt sitte taas toiveet korkealla uuteen kiertoon..

@Evea Suosittelen kyllä käymään tarkastuksessa, niin tietää paremmin tilannetta. Tuo joko mielenrauhaa yritykseen tai sitten jos olisi jotain, mikä vaatisi jonkinlaista lääketukea, niin olisi sen suhteen paremmat mahdollisuudet onnistua. Kun meillä kaikilla ne hedelmällisimmät vuodet on takana, niin kannattaa laittaa kunnolla paukkuja peliin. 👍☺️

Soitin terkkariin viikko sit että kierron pituuden kanssa ongelmia ollu tää vuosi ja yritetään raskautta että saisko verikokeet (ferritiini, kilpirauhanen ja jotain hedelmällisyyteen liittyviä AMH, FSH, LH) ni nyt tuli tänää vastaus et koska ei kuitenkaan pääse julkiselle jatkohoitoon lapsettomuusasioissa iän ym. takia ni hedelmällisyyteen liittyviä ei mitata mut tsh, ferritiini, tfr ja pvk otetaan. Kävin sit jo tänään verikokeissa. Eli kannatti kysyä koska ainaki sit sain noi neljä ilmatteeks :Ok Hand Sign:. Ku oon aatellu et yksityisen käynniltä haen lähetteen kaikkiin muihin sit ni kai tos nyt ainaki parikymppii säästi. En kyl tiedä yhtään mitä HUSLABin labrat yksityisen lähetteellä maksaa, sattuuko muuten joku tietämään?

Huomenna DPO9 ja teen testin, tein tänäänki mut se oli tietty nega. Varaudun kyl negaan huomennaki, ei voi olla niin hyvä tuuri, et ois ekasta yrityksestä tän pitkän kierron sekoilun yhteydessä onnistanu. Huomaan kyl silti itessäni yllättävän voimakkaita pettymyksen tunteita jo nyt, voin vaan kuvitella miten teillä jotka ootte vuosia yrittäneet. Tai joutuneet kohtaamaan noin sydäntäsärkeviä menetyksiä peräjälkeen kuten @Paulanneli 💔

Ehkä täs itellä vaikuttaa se ku 2024 elokuun alussa luulin olevani raskaana (oli todellinen mahdollisuus raskauteen puolivahingossa) ja sit vielä tein kaksi väärää positiivista Clearbluen varhaista viivatestiä ni oon nyt sen jälkeen jo yli vuoden odottanut milloin oikeasti saisin nähdä sen tällä kertaa todellisesti positiivisen raskaustestin. Eka odotin et mies pääsee samalle sivulle tässä kolmannen yritysasiassa ja sit vielä jouduin odottaa ku oltiin vaan yleisesti puhuttu et sit (joskus kesällä ehkä) aloitetaan ja sit miehellä ja mulla olikin eri käsitykset niin siitäkin jouduin vielä 3kk odottamaan. Pelkkää odotusta ollu tässä siis jo vaik kuin pitkään että pääsis lopulta odottamaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Kiitos kaikille, tuntuu hyvältä päästä jakamaan näitä haaveita ja unelmia muidenkin kuin puolison kanssa 🥰 Kyllä se vaan tässä iässä niin on, että jollei yritä enää, niin myöhemmin kaduttaa. Vaikka toki pelottaakin.
Nyt kp 11 ja ovulaatio kolkuttelee 🥳 Ajattelin mennä tämän kierron ilman ovulaation tikutusta, tunnistan hyvin ovulaationi ja tiedän millaisiin toimiin silloin pitää ryhtyä 😅

Mä olin unohtanut et ovulaatio tulee, mietin kun hain eskarin kotiin et miksi alavatsa on kipee. Kotona tuli mieleen et hei voisko olla ovulaatio 🤭 selvääkin selvempi Plussa tuli ovulaatiotestiin heti eli siitähän se johtui 😂 Tänään ehdittiin hyödyntää ja huomenna mut edellinen yhdyntä ollut jo viime vkl kun tää homma unohtui 🙈 Periaatteessa ei oo kiire olla raskaana mut iän puolesta on 😬

Onko muuten jollain Oura käytössä? Mulla on viimeksi se näytti raskauden kun lämmöt pysyi korkealla. Samoin tietää et koska menkat alkaa kun lämpö laskee 🤭

@Paulanneli Näin se on, parempi katsoa kuin katua. 👍🌈 Ja hyvä, että toimet on tiedossa. 🤭😂

@Henskuu Hyvin hoksattu ovis! Mulla kävi vähän sama viime kierrossa. Hyvä, että ehditte hyödyntää. 👌 Ei ole ouraa, muuten kyllä seuraan lämpöjä. Ja kyllähän ne kertoo. 👍

@Sandra84 Mitäs sinne kuuluu?

Mulla kp6 ja alkoi jo eggiksiä näkyä, samoilla päivillä näytti olevan viime kierrossa sovelluksen mukaan. Täytynee nyt alkaa testaamaan ajoissa. Toivottavasti olisikin ovis ennemmin aiemmin kuin myöhemmin, sillä mies on viikonloppuna reissussa just kahden viikon päästä.. Jos on myöhäisen mitä on ollut, niin sattuu just huonosti sinne.

Tervetuloa uusille!
Minä oon viettänyt tän viikon hiljaiseloa... Koska on tiputellut erikoisesti maanantaista.. tänään kp30 tai kp1.. ei vielä ihan kyllä mene kp1 vaikka tiputtelua on ollut enemmän... Vähän jonottaa, muttei kipuja...
Että liekö jo kuitenkin vaihdevuodet, koska edellisetkin menkat oli niin pienet... Tai joku hormonisekoilu anyway... Ellei tää tiputtelu johdu kiinnittymisestä...
Ajattelin tehdä huomenna aamusta testiä, jos vuotoa ei tule yölläkään enempää... 🤷🏻‍♀️

Mul on Oura mut jouduin jättää sen pois koska se alko ahdistaa niin pahasti ja näki jo heti oviksen jälkeen että millon on raskaana ja millon ei, kun noita keskenmenoja on ollu niin runsaasti niin on dataa. Niin oli pakko jättää se pois koska tuijotin muuten niitä lämpöjä ihan haukkana ja ahdistuin jo valmiiks.

Mul alko kans menkat tänään ja vaikka oli tosi selkee ovis ja tuli ihan oikeeseen aikaan yhdyntää niin ei tästäkään kierrosta tullut mitään. Nyt on vuos siitä kun viimeks tulin raskaaks, yleensä mulla on menny max 5kk että saan seuraavan plussan mut nyt ei mitään. En tiedä oonko niin stressaantunu että sen takia ei mitään tapahdu. Mulla ollu myös joulukuusta asti jatkuvaa unettomuutta että sekään ei varmaan auta asiaa ja pelkään että se vaikuttaa nyt kaikkeen. Vaikka miten yritän rentoutua.

Mites runsaat menkat teillä muilla on? Mulla on ollu nyt jo muutaman vuoden tosi niukat menkat ja kestää vaan 2-3 päivää, mut sellaset että mulla tulee aina sellasia tosi isoja klönttejä vaan pönttöön. Siteeseen ei tuu paljoa mitään, mutta aina vessassa niin valuu sellasia paksuja klönttejä. Huhtikuussa gynellä kävin ni se sano että limakalvon paksuus oli kyllä ihan oikea kun kävin vähän ennen ovista. Et ehkä tää ei nyt oo mikään ongelma ja oon kyl siis kokeillu kaikkia e-vitamiinia yms. että sais sitä paksunnettua, mut ei oo mikään muuttanu sitä. Mut sit pelkään että kun vaan stressaan ni ite aiheutan sit itelleni tän. Mut milläs on stressaamatta ku aika vaan rientää ja loppuu kohta ja mistään ei tuu mitään tai kaikki menee kesken. Kierrot on tosin ihan säännölliset ja tiedän millon ovuloin ja siitä 14 päivän päästä aina alkaa menkat.

Mulla kyllä tää viimiset 3 vuotta kun on tätä kolmatta yritetty on ollu ihan super stressaavaa ja tuntuu et oon vaan hukannu nää vuodet kun mikään ei onnistu. Oon ollu tosi masentunu ja voinu tosi huonosti tän asian takia plus mul on tosi paljon kaikkia muitakin vanhoja asioita ja pitkäaikasta traumaa mikä vaikuttaa kaikkeen mun kyvykkyyteen toimia herkkänä ihmisenä täällä nykymaailmassa. Nyt sanoin miehelleki että tartten pari kuukautta sellasta et on vaan iloa ja sellasta hyvää menoa ettei mun tarvii näiden mun omien ongelmien takia nyt koko ajan olla niin huonona. Ja et jos sanon sille et nyt pannaan ni sitten se kans on valmiina. Mua on tosi paljon ahdistanu kans se että täs on jo 3 vuotta vaan aina määränny et millon pannaan ja laskenu koko ajan todennäkösyyksiä ja et mikä päivä nyt pitää tehdä ja mitä jotta onnistuis. Et miten jotku muut panee 4 päivää ennen ovista ja se onnistuu ja sit meillä on kyl onnistunu ku on tehty sitä SMEP:iä mut siin saa kyl sit ihan huolella painaa menemään. Et mul on ehkä siitäki tullu sellanen kriteeri et no jos vähemmän on ni ei varmanakaan onnaa. Pilaan jotenkin kaiken iteltäni mut mitä muuta täs voi tehdä koska ikää on jo ihan tarpeeks ja mäkään en kohta enää jaksa vaikka kovasti vielä toivon. Et mis vaiheessa on sit vaan pakko luovuttaa. En kyl tiiä miten selviän siitä. Mut nyt pari kuukautta ei tarvii ajatella näitä asioita vaan keskityn vaan siihen että on mukavaa ja kivaa ja ehkä elämä voittaa vielä, vaikkei nyt siltä tunnu. Jos sais vaan nukkua ni ois paljon parempi olla.

@little L Toi viimeinen kappale olis voinu suurelta osin olla omaa kertomaani ja tekee niin mieli antaa sulle halaus ❤️ Mulla kans kaks pitkää unettomuusjaksoa puolen vuoden sisään ja olen super herkkä stressaaja/ahdistuja. Sulla on mun mielestä ihan oikea suunta et nyt vaan kaikkea kivaa elämään ja se lähtee sitä kautta rullaamaan kun on itsellä taas hyvä olla 🤗 Kiitos kun muistutit myös mua siitä 🙏

Takaisin