40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Yrittäjä83 Mäkin näen tuossa jotain hailakkaa! Kunpa ei olisi vain viivanpaikka, jos testi on Rfsu herkkä, mulla tuli viime kierrossa samanlainen hailura (tuli tosin vasta testin kuivuttua). Toivottavasti sulla olisi oikea haamu👍👍

Täällä dpo9 mutta ei tee mieli testailla turhaan. Aamulämmöt tänään 37,1 mutta muuten ihan normaali luteaaliolo.

@Yrittäjä83 Mäkin näen tuossa jotain hailakkaa! Kunpa ei olisi vain viivanpaikka, jos testi on Rfsu herkkä, mulla tuli viime kierrossa samanlainen hailura (tuli tosin vasta testin kuivuttua). Toivottavasti sulla olisi oikea haamu👍👍

Täällä dpo9 mutta ei tee mieli testailla turhaan. Aamulämmöt tänään 37,1 mutta muuten ihan normaali luteaaliolo.
No siks onkin epäileväinen olo kun kyseessä on rfsun herkkä testi.. Mutta ainakaan menkat ei vielä ole alkaneet, joten saa nähdä 😬 itse en uskalla toivoa herätellä vielä, koska pettymys olis ihan hirvee 🙄

@Yrittäjä83 voi ei, tsemppiä uuteen, muutaman päivän jälkeen hormonit helpottaa ja taas jaksaa paremmin ajatella eteenpäin ❤️

Minä en ole edes laskenut monesko kierto... Edellisen km jälkeen varmaankin öö.. 8 menossa... 🤔

@Pikkutytöt täältä sympatiaa.. ovistestit ovat viimeisen viikon olleet minusta ihan 💩

MUTTA nyt oli haalennut ovistesti 🥳

ja kahtoinpa tänään aktiivisuusmittarista leposykettä... Ollut maanantain jälkeen aiempaa korkeampi ja pysynyt koholla... Ilmeisesti viittaisi siihen, että on luteaalivaihe menossa... 🙏🏻 Ja eilen illalla tuntui nukkumaan mennessä nännit vähän kipeältä (paras asento nukahtaa on vatsallaan) 🤭 ja ovat sitä edelleen... Eli eiköhän ole luteaali vaihe menossa... 🙏🏻

Eri asia sitten mikä dpo... 😅

Jos leposykettä katsoo, niin se on noussut pykälän 31.8. eli jo sunnuntaina... Ja on kyllä ollut tukala nukkua ku on ollu mulla muka liian kuuma... Sekin tukisi ajatusta että on jo luteaalivaihe menossa.. ainoa hämäys on ollut se et ovistestit ei näyttänyt tasavahvaakaan viivaparia...eikä haalistunut... 🤷🏻‍♀️ En muista kirjoitinko tänne, mutta lauantaina tuntui vasemmalla puolella illalla pieni repäisy.. miehelle siitä silloin sanoin... Että siinä mielessä ajoitukset sopisi... 🤔 Ja silloin olisi nyt dpo5 eli 25/29kp...

Ei kait se auta kuin piinailla... Ke on sit mahdollisesti kp1 🤔 luteaali jäisi 9 päivään... Noh odotettava on...ei se muuten selviä 🙈

No siis tässä 5 vuoden aikana on ollut vaikka ja mitä... Mutta mulla joko jää bongaamatta testeillä ovis ja se silti saattaa tapahtua... Eli en muista nyt äkkiseltään onko tehnyt ihan samaa mitä sulla mutta vaikka ja mitä kyllä... toki minulla PCOS sekoittaa kans ovistikkujenntuloksia...

mutta olen lukenut sellaisesta useammasta eri lähteestä.. ja gynekologi selitti myös asiaa... että jos LH hormonia ei joko tule riittävästi tai munasolu ei jostain syystä ole kypsynyt, ovulaatio ei välttämättä ekalla yrityksellä onnistu ja sit kroppa yrittää 1-2 viikon päästä yleensä uudestaan. Ja joskus se vain jää kokonaan tapahtumatta ja silti voi menkat tulla ajallaan tai siirtyä..

useamman kerran olen gyneltä käynyt kun kierto venyy, eikä menkkoja kuulu ja raskaustestit on negoja.. tyyliin 1-2 krt vuodessa näin... Ja on kuulemma ihan normaalia... Myös ilman PCOSää...

Joten vielä ei kannata huolestua eikä heittää kirvestä kaivoon...

Tässä muutamia linkkejä

No siis tässä 5 vuoden aikana on ollut vaikka ja mitä... Mutta mulla joko jää bongaamatta testeillä ovis ja se silti saattaa tapahtua... Eli en muista nyt äkkiseltään onko tehnyt ihan samaa mitä sulla mutta vaikka ja mitä kyllä... toki minulla PCOS sekoittaa kans ovistikkujenntuloksia...

mutta olen lukenut sellaisesta useammasta eri lähteestä.. ja gynekologi selitti myös asiaa... että jos LH hormonia ei joko tule riittävästi tai munasolu ei jostain syystä ole kypsynyt, ovulaatio ei välttämättä ekalla yrityksellä onnistu ja sit kroppa yrittää 1-2 viikon päästä yleensä uudestaan. Ja joskus se vain jää kokonaan tapahtumatta ja silti voi menkat tulla ajallaan tai siirtyä..

useamman kerran olen gyneltä käynyt kun kierto venyy, eikä menkkoja kuulu ja raskaustestit on negoja.. tyyliin 1-2 krt vuodessa näin... Ja on kuulemma ihan normaalia... Myös ilman PCOSää...

Joten vielä ei kannata huolestua eikä heittää kirvestä kaivoon...

Tässä muutamia linkkejä

Kiitos paljon linkeistä, kaksi ylintä olin jo lukenut mutta toi kolmas oli uusi. Esivaihdevuosiin liittyvä artikkeli siis ja oli just juttuja mitä olin miettiny.

Voi harmi jos sulla nyt tulikin kierto päätökseen ilman toivottua lopputulosta ☹️

Ei ainakaan vielä ole kp1, yöllä ja nyt ei mitään enää.. piinailu jatkoon.

Yritetään @Pikkutytöt ajatella niin, että ihan normaalisti yksi poikkeava kierto ei tarkoita mitään ihmeellistä 🙏🏻

Harmi etten löytänyt sitä juttua missä oli oikein piirrettynä, että lh huipuja tulee kaksi, jos munasolu ei irtoa ekalla yrityksellä... 🤔

Tsemppiä odotukseen ja epäselviin tilanteisiin @Kesäheinä85 ja @Pikkutytöt ♥️ Ei se yksi poikkeava kierto silloin tällöin tosiaan vielä mitään meinaa.

Mulla tosiaan oli eilen aamuna ja illan suussa (dpo12) testi negatiivinen. Silti vielä mieli pitää yllä pientä toivoa, kun on ollut vähän erilaisia oireita tässä kierrossa ja lämmöt ylhäällä koko kierron ja on edelleen.. Mutta samalla melko varma siitä, että kyllä se lopullinen tulos oli/on. 😕 Kokemusta ei ole plussatesteistä muuta kuin esikoinen testattu ja plussattu vasta dpo18-19 ehkä..

Tsemppiä myös sinulle @Puolikuu on siis vielä melkein viikko piinailua jos ei menkat ala 👍🏻

Minullakin ei ole noissa kahdessa plussassa tainnut dpo12 näkyä kuin hento toinen viiva, viivan paikka käytännössä, dpo14 vasta kunnolla ilman tiirailuja nähtävä ja sit dpo16-18 taas paremmin... 🙈 Toiset täällä foorumilla saa samoja jo dpo8-10.. kropan toiminnot on niin erilaisia, tai ainakin vauhti... 🙈

Tsemppiä myös sinulle @Puolikuu on siis vielä melkein viikko piinailua jos ei menkat ala 👍🏻

Minullakin ei ole noissa kahdessa plussassa tainnut dpo12 näkyä kuin hento toinen viiva, viivan paikka käytännössä, dpo14 vasta kunnolla ilman tiirailuja nähtävä ja sit dpo16-18 taas paremmin... 🙈 Toiset täällä foorumilla saa samoja jo dpo8-10.. kropan toiminnot on niin erilaisia, tai ainakin vauhti... 🙈
Juu, korjaan vielä jos kirjoitin väärin ymmärrettävästi. Silloin testasin ekan kerran vasta tuolloin, enkä tiedä mitä olisi näyttänyt aiemmin. Kaikki muut testit aina negoja, koska vaan testattuna. Mut on kai se aika harvinaista, että enää plussaksi muuttuisi, jos dpo12 nega. Ollaan siis pessimistisen toiveikkaita. 🙈

@Puolikuu pahoittelut negasta☹️ mutta kuten sanottu, niin kauan on toivoa kun ei näy menkkoja!

Mulla dpo11/kp24. Lämmöt aamulla edelleen 37,0 ja illallakin sama. Mitään dippejä ei ole ollut missään vaiheessa. Sydän tykyttelee, hengästyttää, hiki tulee pienestäkin tekemisestä. Rinnat on kipeät, sivuilta varsinkin. Muutoin ei ole vieläkään mitään menkkajomoja🤔 En tiedä milloin testaan, menkkoja odottelen alkavaksi vasta ke-to.

@Pinkkigreippi Kiitos. ♥️ Niinhän se on, pieni toivonripe pysyy aina loppuun asti, vaikka skeptinen onkin. Mulla ollut sama tässä kierrossa, että ei ole käynyt missään vaiheessa lämmöt lähelläkään alkukierron tasoa. Mutta ei kuitenkaan mitenkään hirveän korkealla tasolla ole ollut paria piikkiä lukuunottamatta. Sulla kyllä tosi korkeat lämmöt ja muutenkin oireet kyllä hyvin lupaavat..! 🙏

@Pinkkigreippi mikä sulla yleensä kierron pituus? Pidetään peukkuja! 🤩
Aika säännöllisesti ollut nyt 27-29pv.
Korjaus eiliseen viestiini, eli tänään on dpo11 ja kp25😀

Poikaystävän kanssa on ollut koko viikonlopun kränää, omat yöunet on jääneet olemattomiksi. Ei olla nähty moneen päivään ja pari asiaa hiertää välissä. Nähdään ehkä tänään, jospa asiat saataisiin juteltua läpi☹️

@Pinkkigreippi sitten siis vielä pari päivää jännitettävää tosin luulisi että näkyisi pian jo herkällä testillä. Ja onpa ikävää että tullut vastoinkäymisiä parisuhteessa, toivottavasti saisitte asiat selväksi 💛

Eilen illalla kun kysäisin mieheltä mitä selaa puhelimelta ni alko vähän nauraa että lasten nimistä artikkelia eli hän on nyt selvästi päässyt 100-prosenttisesti hommaan mukaan ku toi ei tods oo hänelle tyypillinen aihe 😅 🤩

Ja samaan aikaan mulla ihan outo tilanne tässä kierrossa, toivoisin niin että homma normalisoituu ja nyt ku mieski on noin mukana niin tää ei sit nyt kaatuis johonki esivaihdevuosiin. Kokeilin kans nyt lämpöjen mittausta mut alotin sen vasta päivä ennen ovulaatiota ja lämmöt heittelee ihan miten sattuu vaik ovis ilmeisesti oli jo (päättelin limoista ja tuntemuksista plus toki se positesti). Sit luinkin äsken et sitä lämpöä ei sais mitata korvakuumemittarilla ku korvasta mitatessa voi tulla niin paljon ulkoisia häiriötekijöitä niin eipä tosta nyt vissiin mitään voi ees päätellä. En ehkä jaksa alottaa mitään kainalo- tai suumittausta mut katotaan nyt.

Kirjottelenpa minäkin pitkästä aikaa jotakin, kun lähinnä tullut taustailtua..

@Yrittäjä83 Voi itku :sad-face: Tsemppiä hurjasti:Hugging Face:

@Pinkkigreippi Toivottavasti tilanne poikakaverin kanssa tänään helpottaa :Hugging Face: Ja toivottavasti menkkajomot pysyykin pois! :Person With Folded Hands:

@Puolikuu aiotko testailla tänään vielä? En tiedä pystyisinkö itse olemaan testaamatta, vaikka viisainta kai se olisi aina malttaa odottaa.. :) ja olikos täällä muita jännittävässä tilanteessa, @Kesäheinä85 ?

@Pikkutytöt siis aivan raivostuttavaa varmasti tuo kierron venyminen 😩 Mekin ollaan katseltu vaikka mitä vauvakuumeen innoittamana, lasten nimiä ym,.. ja vaikka mitä vähän varovasti pohdittu. Ja sitte aina lopuksi "järkevästi" todetaan "Eipä nyt innostuta liikaa, eihän tässä välttämättä sitä toivottua lopputulosta tule"

Hormonikierukka on ollut nyt pois vajaan kolme viikkoa ja luulen havainneeni oviksen reilu viikko sitten. Kierukka ehti olla kevään ja kesän ajan vain. Nyt on ollut pari päivää ihan pienen pientä tiputtelua, matalaa mielialaakin, ruokahimoja ja kipeät tissit, eli ihan selkeät menkkojen alkamisen merkit (paitsi menkkajomotukset vielä puuttuu). En tiedä onko kierukka hillinnyt kuukautiskiertoon liittyvää oireilua, koska olotila on ollut hyvin tasainen viime kuukaudet. En näitä PMS-oireita varsinaisesti oo kaivannut.. :Slightly Smiling Face: Ostin ovulaatiotestit, jos seuraavasta kierrosta alkaisi sitten metsästää ovista ihan järjestelmällisesti! Mulla on alkanut kaikki raskaudet nopeaa, paitsi keskimmäisen lapsen kohdalla jolloin yritystä kesti reilusti toista vuotta, kuukautiskierrot venyit ihan järkyttävän pitkiksi ja ultrassa havaittiin PCOS tyyppiset munasarjat. Nuorimman kohdalla sitten taas kaikki tapahtui nopeaa. Siitäkin tosin on jo yli 10 vuotta.. :Slightly Smiling Face: Nyt toivon siis että kuukautiskierto lähtisi käyntiin tästä normaalisti, ja päästäisiin sitten kunnolla yrittämään :Grinning Face:

@Pinkkigreippi just samassa siis mennään, odottelen menkkoja alkavaksi ke tai oikeastaan to... Vaikka dpot on meillä kyllä erit... 🙈

Torstaina ehkä voisi testata jos ei ke ala... Tai sit odottaa lauantaiaamuun.. toki mies on silloin lähdössä päivän reissuun aamuyöstä.. nii ehkä kivempi testata pe tai su sitte.. JOS ne menkat ei tuttuun tapaan ala... Nyt ei ole ollut mitään vuotoa... Rinnat kipevyy, selkeästi luteaalivaihe menossa... Ja maha jumissa.. ei auta kuin piinailla vielä.

Pidän peukkuja kaikille!

Tulisipa mahdollisimman pian plussia tähän ketjuun ❤️

Takaisin