40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Yrittäjä83 onpa ikävä että oli nyt noin lyhyt luteaali 😞 ootko miettiny mitään lääkkeellistä tukea sen pidentämiseen? Tosin toisaalta kyllähän toi 10 päivää periaatteessa on vielä normaalin rajoissa👍

@Sandra84 toivotaan luomuylläriä👌 mua kiinnostais vielä toi dhea että mihin tarkoitukseen lääkärit sitä määrää? Ja kivoja festareita jos päädyt lähtemään jos vaikka täältä löytyis seuraa! 🥳

@Fanni81 voimia sinne, kumpaan tahansa päätökseen nyt päädyttekään ☀️

@Puolikuu huh mikä duuniurakka sulla kertyny ennen lomia! 🥵 Miltä tuntuu pystytkö unohtaa työkiireet kun pääset lomalle? Josko ehtisitte tosiaan viettää yhteistä aikaa lomalla ja se oiskin sitten teidän kierto 💖

Mä oon edenny yritykseen valmistautumisessa nyt siihen, että jätän alkoholin nyt toistaseks kokonaan pois nyt kun on viitisen viikkoa aloitukseen. Juhannusaattona vielä parannettiin maailmaa nuotiolla mökkirannassa ja heinäkuussa tulee yks vuosittainen kaverimökkiviikonloppu mutta muuten saa jäädä nyt. Jos yrityksessä alkaa kestämään ni sit varmaan en pidä ihan niin tiukkaa rajaa. Kiva päästä kohta ”virallisesti” mukaan tähän porukkaan kun pääsee oikeesti jännäämään piinapäiville 😄

Ja lisäys eli paljon onnea @Seneda ! ❤️

@Pikkutytöt Juu, kuormaa on ollut viime syksystä asti koko ajan vähän yli, nyt kevään puolella on yltynyt. Alkuvuodesta tein paljon plussaa, kevöttalvella väsähdin ja tein normipäivä, vaikka olin koko ajan vähän myöhässä kaikesta, nyt sit kesän korvalla on taas pitänyt lähteä kirimään ja eskaloitunut ennen lomaa. Kun nyt saisi ne viimeiset rippeet tehtyä vielä mieltä vaivaamasta. 🙏

Hyvä suunnitelma jättää alkoa ainakin vähemmälle. 👍 Itsellä nykyisin ei tule enää käytettyä kuin hyvin hyvin satunnaisesti.

Mulla dpo8. Ei oikein mitään oireita, nännien kutina alkoi eilen illalla, mut sitä oli myös viime kierrossa.

@Pikkutytöt Mä ymmärsin, että Dhea voi auttaa saamaan lisää munasoluja. Mun mielestä se auttoi kyllä viime hoidossa siihen. Mutta en tiedä miks määräs nyt, en tajunnu kysyä enempää.
Oon vähän uupunu ja hain saikkua lomalla. Mulle ehdotettiin lääkkeitä. Ei mielialalääkkeet poista lapsettomuutta! Ihan älytöntä, että heti ollaan laittamassa lääkkeitä. Mä olen myös työstä uupunut. Miks tällaisia asioita halutaan korjata lääkkeillä? Jessus.

Heippa kaikki! Ihanaa, kun löytyi tälläinen aktiivinen ketju ☀️. Aloin tätä seuraamaan, kun pikkuhiljaa ajatus ja toive neljännestä lapsesta alkanut nostaa päätään. Täällä 42-v. huuruilija Pohjois-Suomesta.

Mulla on vielä Mirena sisällä, mutta heinäkuussa se tarkoitus poistaa. Huvikseni tässä kuussa aloitin tikuttamaan ovulaatiota ja tänään kp 12 tuli pysyvä hymynaama Clearbluen testiin.

Meillä lapset 12, 10 ja 6. Ja ainakin vuoden jo miettinyt, että vielä neljäs saisi tulla. Jotenkin ns.normit estänyt ajattelemasta, että sellaista voisi edes toivoa. Tuntuu, että kun "teillä on jo kolme terveyttä lasta, niin mitä sitä enää niin vanhalla iällä ja riskit tietäen kannattaa yrittää."

No, itseäni olen kuunnellut ja mieskin ajatuksessa mukana, niin olen kuitenkin uskaltamassa. Edelliset kerrat oon raskautunut ensi yrittämällä, nyt tilanne voi olla ihan toinen ja tietty keskenmeno pelottaa. Niitä en ole aiemmin kokenut. Elokuussa olisi tarkoitus alkaa yrittämään.

Kiitos, kun sain jakaa ajatuksiani. Toivon kaikille ihanaa kesää positiivisessa 🤓 mielessä.

Heippa kaikki! Ihanaa, kun löytyi tälläinen aktiivinen ketju ☀️. Aloin tätä seuraamaan, kun pikkuhiljaa ajatus ja toive neljännestä lapsesta alkanut nostaa päätään. Täällä 42-v. huuruilija Pohjois-Suomesta.

Mulla on vielä Mirena sisällä, mutta heinäkuussa se tarkoitus poistaa. Huvikseni tässä kuussa aloitin tikuttamaan ovulaatiota ja tänään kp 12 tuli pysyvä hymynaama Clearbluen testiin.

Meillä lapset 12, 10 ja 6. Ja ainakin vuoden jo miettinyt, että vielä neljäs saisi tulla. Jotenkin ns.normit estänyt ajattelemasta, että sellaista voisi edes toivoa. Tuntuu, että kun "teillä on jo kolme terveyttä lasta, niin mitä sitä enää niin vanhalla iällä ja riskit tietäen kannattaa yrittää."

No, itseäni olen kuunnellut ja mieskin ajatuksessa mukana, niin olen kuitenkin uskaltamassa. Edelliset kerrat oon raskautunut ensi yrittämällä, nyt tilanne voi olla ihan toinen ja tietty keskenmeno pelottaa. Niitä en ole aiemmin kokenut. Elokuussa olisi tarkoitus alkaa yrittämään.

Kiitos, kun sain jakaa ajatuksiani. Toivon kaikille ihanaa kesää positiivisessa 🤓 mielessä.
Tervetuloa @Coco83 ☀️ Hauskaa, että meillä on ihan sama aikataulu eli elokuussa aloitetaan! Ovis näillä näkymin elokuun tokalla viikolla. Mua kans välillä mietityttää tää oma ikä (loppuvuonna 41) että miten onnistuu ja ettei vaan tulisi keskenmenoa tai kohtaisi kromosomihäiriöitä. Kumpaankaan ei toki voi vaikuttaa itse mutta ollaan ajateltu käydä omakustanteisesti Nipt-tutkimuksessa heti siinä 10-11-viikoilla että jos jotain olisi niin tietäisi mahdollisimman aikaisin. Ja muuten yritän vain ajatella että hei, kaikki voi myös mennä aivan hyvinkin. Toivotaan nopeita plussia 💛

@Sandra84 okei, ja harmi että tarjottiin lääkkeitä, vaikkei ehkä olisikaan ajankohtaista. Ja just jos pahin syy on lapsettomuus niin mihinkäs sen lääkkeellä poistat. Ja työkin jos kuormittaa. Ehkä ajattelivat sitten että hetkellisesti lääkettä että pahin olo väistyy ja ehtii käsitellä asioita psyykkisesti, en tiedä. Tarjosivatko keskusteluapua?

Tervetuloa @Coco83 mukaan jännäilemään😊

Voi ei @Fanni81 pahoittelut menkoista😟 Minullakin on viimeisen vuoden aikana kierron pituudet seilanneet 26-33pv väliä ja noita kummallisia oireita on ollut ovulaation jälkeen niin, että olen luullut tärpin käyneen. Jotain siellä tapahtuu, mutta arvelen niiden olevan ensivaihdevuosioireita🥴 Turhauttaa jonkin verran.

Täällä kp10 ja ovista odottelen ensi viikolle. Kävin kahdessa kaupassa etsimässä ovistestejä enkä löytänyt, joten mennään taas tämäkin kierto ilman.

Voi ei @Fanni81 pahoittelut menkoista😟 Minullakin on viimeisen vuoden aikana kierron pituudet seilanneet 26-33pv väliä ja noita kummallisia oireita on ollut ovulaation jälkeen niin, että olen luullut tärpin käyneen. Jotain siellä tapahtuu, mutta arvelen niiden olevan ensivaihdevuosioireita🥴 Turhauttaa jonkin verran.

Täällä kp10 ja ovista odottelen ensi viikolle. Kävin kahdessa kaupassa etsimässä ovistestejä enkä löytänyt, joten mennään taas tämäkin kierto ilman.
Käytätkö mitään lisäravinteita?

Vinkkinä vaan että raskauskeijusta ja kotitesti.fi:stä saa usein edullisesti ovulaatiotestejä jos oman alueen kaupoissa on huonosti.

Tervetuloa @Coco83 ☀️ Hauskaa, että meillä on ihan sama aikataulu eli elokuussa aloitetaan! Ovis näillä näkymin elokuun tokalla viikolla. Mua kans välillä mietityttää tää oma ikä (loppuvuonna 41) että miten onnistuu ja ettei vaan tulisi keskenmenoa tai kohtaisi kromosomihäiriöitä. Kumpaankaan ei toki voi vaikuttaa itse mutta ollaan ajateltu käydä omakustanteisesti Nipt-tutkimuksessa heti siinä 10-11-viikoilla että jos jotain olisi niin tietäisi mahdollisimman aikaisin. Ja muuten yritän vain ajatella että hei, kaikki voi myös mennä aivan hyvinkin. Toivotaan nopeita plussia 💛

Siis tosi kivaa että voidaan sitten yhdessä jännittellä 😁. Mulla pitäisi ovis olla elokuun kolmannen viikon tienoilla, jollei kierukan poisto sekoita koko pakkaa 🧐.

Meidän alueella tehdään julkisella Nipt kaikille yli 40-vuotiaille.

Mulla nyt käytössä Femibion, ei muita ravintolisiä. Sideralia oon syönyt kuureina, nyt tauolla. Folaattitaso oli hyvä verikokeissa kesäkuun alussa. Suositteletteko sitä ubikinonia?

Tervetuloa mukaan! Meillä muuten ihan sama ikä ja täälläkin neljännestä haaveillaan 😄

Sitten vähän onaa pohdintaa.. ja josllain jotain tietoa asiasta niin olisin kiitollinen vastauksesta 😄 Meillä nyt aika kauan yritystä takana verrattuna edellisiin raskauksiin, vuoden -24 maaliskuussa päätettiin että sais neljäskin tulla, tänä aikana ollut kaksi kemiallista.
Mietinki nyt sitten, että onko mun munasolut vaan niin vanhoja ettei onnistu vaan voiko johtua progesteroni tasoista, mulla siis tiputtelee ennen kuukautisia n. 4päivää joka kierrossa. Mies on sitä mieltä, että pitäs lähtä lääkärissä käymään, mutta voiko tuo olla se syy miksi ei onnistu 🤔 aiempien raskauksien aikaan ei ole ollut tuommosta

Siis tosi kivaa että voidaan sitten yhdessä jännittellä 😁. Mulla pitäisi ovis olla elokuun kolmannen viikon tienoilla, jollei kierukan poisto sekoita koko pakkaa 🧐.

Meidän alueella tehdään julkisella Nipt kaikille yli 40-vuotiaille.

Mulla nyt käytössä Femibion, ei muita ravintolisiä. Sideralia oon syönyt kuureina, nyt tauolla. Folaattitaso oli hyvä verikokeissa kesäkuun alussa. Suositteletteko sitä ubikinonia?
@Coco83 Tervetuloa mukaan! Jos kaikki menee hyvin meille tulee neljäs helmikuussa. Olin vielä 42v kun kierukka poistettiin ja mulla poisto sekoitti kierron täysin. Kierukan poiston jälkeinen vuoto oli jäätävää 😔 14pv vuotoa joista yks päivä 6h niin runsasta että kuukuppi (30ml) 20min:ssa täynnä, seassa paljon hyytymiä. Toivottavasti selviät vähillä oireilla.

Mä roikun vielä täällä ainakin pe asti ennenkuin uskalla siirtyä helmikuisiin2026. Meillä meni siis yli vuosi ja kaks keskenmenoa joista toinen kohdunulkoinen, ku päättyi leikkaukseen jossa vasen munanjohdin poistettiin. Mun pitäis päästä nipt-testiin jos perjantain ultrassa kaikki hyvin, pääsen ilmaiseen varhaisultraan kohdunulkoisen takia.

@Coco83 ja @Seneda vitsi oon kateellinen teidän hyvinvointialueille kun Niptin saatte ilmaseks :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ittellä semmonen tonnin setti tulee siitä.

Ja noista lisäravinteista oon täällä varmaan kirjotellukin että oon arponu ottaisko kokeiluun vai ei mutta kun jotkut niistä esim lyhentää kiertoa mitä mä en yhtään tarttis (nyt 25-27pv) ja sit ku vissiin vaikuttavat mielialaan ni en oo uskaltanu kokeilla. Siks oon toistaseks pysynyt perinteisissä vitamiineissa (Mama, D) ja rautalisässä. Ootko @Coco83 ennen kokeillu ubikinonia?

Hurjalta kuulostaa @Seneda n kokemus kierukan poiston jälkeisestä ajasta :Grimacing Face:

@Sandra84 okei, ja harmi että tarjottiin lääkkeitä, vaikkei ehkä olisikaan ajankohtaista. Ja just jos pahin syy on lapsettomuus niin mihinkäs sen lääkkeellä poistat. Ja työkin jos kuormittaa. Ehkä ajattelivat sitten että hetkellisesti lääkettä että pahin olo väistyy ja ehtii käsitellä asioita psyykkisesti, en tiedä. Tarjosivatko keskusteluapua?

Joo, onneks. Se auttaa vähän ja mulla on nyt joku hetkellinen lomaromahdus. Oon ollu töistäkin kuormittunut ja bonuslapsi kans aiheuttaa stressiä. Hän on onneks nyt muualla lomalla hetken aikaa. ❤️ Kyl tää tästä. 🤞🏻

@Seneda Onnea!!!! Ja voi ei mikä kokemus tuo kierukan poiston jälkeinen vuoto. Saas nähä miten mulle käy. Kierukka on ollut jo 4 vuotta kuitenkin.

@Pikkutytöt Mulla ei oo aiempaa kokemusta ubikinonista....No arvaa lähtikö tänään Puhdas+:n tuote "vahingossa" kauppareissulla ostoskoriin 🤣 ja miehelle tietty monivitamiinit myös 🤣

@Karmi Jee, samikset! Kuulostaisi näin maallikkona ihan fiksulta järkeilyltä, että voisi liittyä progesteronitasoon 🧐. Ootteko käyny lääkärissä tilannetta tarkastamassa yrittämisen aikana?

Muokattu viimeksi:
@Fanni81 Mulla menee päivittäin monivitamiini ja B-ryhmän vitamiinikapseli. Ja 500mg royal gelee jota en todennäköisesti jatka enää tämän purkin jälkeen.

Muokattu viimeksi:
Mulla on myös ollut tiputtelua ennen kierron kunnollista alkua jonkin aikaa, mutta tästä huolimatta yllättäen raskauduin viime maaliskuussa eli ei ainakaan täydellinen este ole raskaudelle, mutta kertoo varmaan jo jostain iän vaikutuksista ja ammattilaiset osaa varmasti kertoa voisko joku tuki olla tuossa kohden hyväksi. Meillä se raskaus meni kesken 10+2. En edes tiedä oikein onko meillä edes yritystä, mutta nyt menossa femibion ja ubikinoni, koska ajattelin ettei niistä haittaakaan ole. Menkkoja ei vaan kuulu km jälkeen vaan tiputtelee vaan, kpl.31 menossa, kun kierto tavallisesti 28. Ei auta kui odotella.

Ovis-testi näyttää tänään kp14 aamulla tältä. Mutta koska sekä eilen että tänään on pyyhkiessä paperiin tullut vaaleanpunaista niin aivot alkaa kehittää ties mitä skenaarioita. :D
CC217A80-0BE2-4D13-BEA7-EF9D65CC0A19.jpeg

Takaisin