40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa ja tässä kuvan kera tän päivän testin tulos. Olo on aivan puulla päähän lyötynä ja tunteet melkoisen sekaisin. Keskenmeno 8/24, kohdunulkoinen 4/25 jossa poistettu vasen munanjohdin ja nyt plussattu!! Isommat lapset tytöt 12, 14, poika 17. Iltatähteä yritetty reilu vuosi. Olisi yritetty jo aiemmin mut mies ei innostunut silloin (2020) ja sit mulla oli 2021-2024 yliopiston opinnot niin en halunnut keskeyttää. Huhtikuussa täytin 44v. Nyt päällimmäisenä pelko keskenmenosta 😔
Paljon onnea.❤️ loit meihin muihin toivoa.

@Pinkkigreippi @Fanni81 @Puolikuu Kiitos onnitteluista ❤️ ja muutkin. Toivottavasti tämä luo toivoa muillekin 🙏. Mä soitin tänään neuvolaan ja saan ilmaisen varhaisultran pe 4.7 eli sinne asti piinapäiviä. Ilmainen vu sen takia kun taustalla kohdunulkoinen. Silloin viikkoja 6+3 joten toivottavasti näkyy syke, ei ollut vapaita aikoja seuraavalla viikolla. Ultra on neuvolassa eli ei tarvii mennä naistenklinikalle.

Kuulumisia. Tää kierto on nyt ollut erilainen (tai varmaan kuvittelen) oviksesta ei tietoa oletan kp 13 tai 14 kun kierto säännöllinen. Sen jälkeen ehkä 6pv alkoi viiltelyitä, kipuja. Sit alkoi tuntua ihmeellistä painontunnetta. Repäisyjä. Erilaisia tuntemuksia kuin missään kierrossa. Palasin töihin tänään niin työkaveri kysyi olenko raskaana? Hänellä oli sellanen tunne kun katsoi minua 😲 sanoin että sunnuntaina pitäisi menkkojen alkaa. Tänään alkoi myös vihlomaan nännejä mitä ei oo missään kierrossa tehnyt. Sivuilta on joskus rinnat olleet arat. Katotaan tiputaanko korkealta ja kovaa sunnuntaina kun menkat alkaa.

Heippa! Olen kirjoitellut tuonne toiseen ryhmään mutta jos siirryn lähinnä tänne, kun 43-vuotiaana tännekin kuulun. Juuri on tämän kerran kuukautiset loppuneet ja kp7. Pian pääsee tekemään ovis-testejä! En ole ennen testannut mutta nyt ajateltiin kokeilla. Ihan luomuna yritetään, hän saapuu jos on saapuakseen ❤️ Meillä on molemmilla jo lapsia joten olemme tässä boonusta toivomassa! :)

@Pinkkigreippi Oot siis huomannut gelee royalista olevan apua mielialoihin? Mä oon koko ajan syönyt vain tuota yhtä kapselia päivässä.. En oo huomannut, että suositus olis enemmän. 🫢

@Seneda Hienoa, että pääset varhaisultraan! ♥️ Sehän on jo aika piankin. Toki siellä päässä odottavasta se ei tunnu varmasti siltä.

@Fanni81 Kuulostaapa tosiaan sellaisilta oireita, jotka jo nostaisi toiveita itse kullakin! Toivotaan, että plussaajat saisi sinusta jatkoa! 💖

@Fanni81 alku melkein kuin olisin itse kirjoittanut. Nyt oletan, että dpo 7 ja hirmuiset menkkajomotukset ja vihlonnat aamulla, ihan piti panadol ottaa. Tässä kierrossa raskautunisen mahdollisuus on. Jännityksellä seuraan mitä seuraavaksi. Saattaa toki olla tiedossa myös monsuunimenkat näin km jälkeen heti loman kärkeen.

Heippa! Olen kirjoitellut tuonne toiseen ryhmään mutta jos siirryn lähinnä tänne, kun 43-vuotiaana tännekin kuulun. Juuri on tämän kerran kuukautiset loppuneet ja kp7. Pian pääsee tekemään ovis-testejä! En ole ennen testannut mutta nyt ajateltiin kokeilla. Ihan luomuna yritetään, hän saapuu jos on saapuakseen ❤️ Meillä on molemmilla jo lapsia joten olemme tässä boonusta toivomassa! :)
Tervetuloa tänne ❤️

3803FE16-4C9D-4CA6-B35A-523D4DBC4EE1.jpeg

Apua apua apua! Mitä tää nyt tarkottaa kun ovis-testissä näkyy jo tänään kp8 tällainen viiva? Siis että, ovis tapahtuu kun viiva on saman vahvuinen, niinkö? Mitä toi haalea viiva tarkottaa sitten? Selvittäkää mulle jooko, en ole käyttänyt näitä ennen. Eihän ole kiire vielä puuhiin? :)

Mulla ainakin sellainen käsitys, että on positiivinen useamman päivän monilla ja kun on räikein viiva (jopa kontrolliviivaa vahvempi) niin ovulaatio on käsillä. Jos googletat kuukautiskieryo ja hormonit, niin näet miten LH käyrä käyttäytyy ja ovulaatiotesteissä mitataan käsittääkseni juuri tätä.

View attachment 145312
Apua apua apua! Mitä tää nyt tarkottaa kun ovis-testissä näkyy jo tänään kp8 tällainen viiva? Siis että, ovis tapahtuu kun viiva on saman vahvuinen, niinkö? Mitä toi haalea viiva tarkottaa sitten? Selvittäkää mulle jooko, en ole käyttänyt näitä ennen. Eihän ole kiire vielä puuhiin? :)
Ei ole kiire vielä. Voi olla monta päivää tuollainen hailu. Toisilla vahvistuu sitten nopeammin kuin toisilla ja kaikki ei ihan sitä huippua saa kiinni, että olis selkeästi vahvempi testiviiva vaan lähteekin taas jo haalistumaan. Mut ku alkaa lähestyä tasavahvaa niin sit kannattaa jo alkaa toimiin. ☺️ Ja testata pari kertaa päivässä.

Onnea @Seneda plussasta! :Two-hearts: Hienoa, että pääset varhaisultraan julkisen kautta.

@Indigo Samaa sanon kuin muutkin eli tuo ei vielä viittaa ovulaatioon. Voi vahvistua vielä paljonkin ennen ovulaatiota. Ovis on yleensä silloin kun viivat vähintään yhtä vahvat kuin ns. leffaviivat raskaustestissä, tai vielä vahvempi testiviiva. Mulla tulee just vielä leffaviivoja vahvempi se testiviiva ovistestissä kontrolliviivaan verrattuna. Joskus kaikki ei sitä vahvempaa testiviivaa saa kiinni, mutta vähintään hyvin lähellä toisiaan sävyjen pitää olla, että voi "turvallisesti" päätellä ovulaation olevan käsillä. :smiling-eyes:

@Fanni81 mä näen kans heikon testiviivan tossa, toivottavasti olisi kehittymässä oleva positiivinen tulos :Yellow Heart:

Mä vielä odottelen tätä meiän aloitusta, nyt enää 6 viikkoa aloitukseen, lasken päiviä 😅Tosin vähän jännittää mikä ihme oli kun viime kierto oli vain 19 päivää ja luteaali vain 5 :Weary Cat Face:. Ovulaation sain kiinni Clearbluen digillä, joten uskon luteaalin tosiaan olleen noin lyhyt. Muut viimeiset 3 kiertoa luteaali on ollut ihan normi kaks viikkoa 14-15 päivää. Tammikuussa oli ihan samanlainen lyhyt kierto, muuten ollut 25-28 päivää tänä vuonna. Viime vuoden lopussa oli pari kiertoa pidempiä, kun synnytyksen jäljiltä alkoi kierto uudelleen, mutta niistä nyt ei tarvitse välittää. Tiedän, ettei yksittäinen lyhyt kierto vielä merkkaa mitään, mutta nyt näitä on ollut jo kaksi puolen vuoden sisään...

Oon arponut noiden lisäravinteiden tai siis luontaistuotteiden suhteen (ubikinoli, inositoli), mutta tulin siihen tulokseen, etten ainakaan ennen kuin tietää alkaisiko raskaus suht nopsaan ilmankin niitä aloita mitään. Gelee royalea en ainakaan aloita, kun oon lukenut, että voi vaikuttaa mielialoihin, ja muutenkin se kuulostaa mun korvaan vähän epäilyttävältä. Inositoli saattaa myös vaikuttaa mielialaan niin sitäkään halua, ja kerran kun kysyin siitä gyneltä niin sanoi, ettei sitä tarvii jos ei ole pcos. Ja mieliala on nyt hyvä ja hyvällä tavalla jännittynyt että onnistunko tulemaan raskaaksi niin siksi en sitä halua heiluttaa. Jollekin muullehan voi olla hyväkin jos luontaistuotteista tuntuu olevan johonkin apua, mutta en halua mitään riskiä että mikään heilauttaa mielialaa suuntaan jos toiseenkaan. Jatkan siis Mama-vitamiini/D-vitamiini/rauta-kombolla, ne on ainakin turvallisia.

Onpa kiva, kun täällä on ollut nyt paljon keskustelua. Jotenkin tsemppaa itseä, että on vertaistukea muista plus nelikymppisistä ja varsinkin kun täällä ainakin yks plussa just ollu ja ehkä heti perään toinenkin. :Four Leaf Clover:

@Fanni81 Kyllä se silti voi vielä muuttua, on niin aikainen dpo.. 💖

@Pikkutytöt On varmasti pitkä aika odotella yrityksen aloitusta.. Mutta hyvä, jos kuitenkin hyvillä mielin! Mulla on gelee royalit ollut käytössä, mut en varmaan uusia enää tilaa. Ainakin vois kokeilla ilman, kun ne loppuu. Voisko nuo epäsäännölliset kierrot olla vielä edellisen raskauden peruja..? Gynellä käyntikin voisi tuoda mielenrauhaa, jos asia alkaa vaivaamaan. ☺️

Takaisin