40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa @Murusia ! Eihän sitä ikinä tiedä, vaikka vielä tärppäisikin, kun ei ehkäisyä ole. 💖

Jännittää @Sandra84 , että voihan nuo raskausoireitakin olla..! Pidän peukkuja kovasti! 👍👍☺️ Mitkä urheilukisat muuten, mitä harrastat?

Mulla on ollut aika jänniä juttuja kans tässä ekassa kierukattomassa kierrossa.. Nehän voi olla tietty ihan vaan kropan "sekoilua". 😅 Mutta siis kirjoittelinkin tänne sunnuntaina, kun epäilin ovulaation tapahtuneen. Illalla sunnuntaina tuli vähän vaaleanruskeaa vuotoa, ajattelin et oviksesta johtuvaa. No nyt sitten on tullut myös eilen illalla ja tänään aamulla vähän ruskeaa vuotoa. Mitäs se sitten olis.. Oon laskenut, et olis kyllä vähän aikaista kiinnittymisvuodon ajankohdaksikaan.. Paitsi jos ovis olisikin ollut jo perjantaina illalla esim. Perjantaina mulla oli niin poikkeuksellisen voimakkaat halut, että sen kyllä tulkitsen kehon viestiksi hedelmällisestä ajasta. Mutta tiedätte varmaan, että sitä mieli tässä alkuvaiheessa varsinkin tuottaa toiveikkaita ajatuksia, vaikka järki sanoo, että ei nyt ekasta kerrasta oikeasti kovin todennäköisesti voi tärpätä..😅 Muita oireita on ollut alavatsan kupliva tunne, tuikkiminen nännien alueella välillä, hidastunut vatsan toiminta ja helpommin hengästyminen. Mielenkiinnolla seuraan tilannetta.. Eipä noita luonnollisia PMS-oireitakaan ole tullut koettua vuosiin, niin ei tiedä, mitä menee niiden piikkiin. 😁

* Edit. Nyt sitten tuli jo punaista pieni määrä pyyhkiessä ja alavatsassa kuplii.. joko alkaa menkat aikaisin ja mun kierto on ihan sekaisin tai sitten voisiko olla kiinnittymisvuotoa.. 😱

Muokattu viimeksi:
Vuodot tuli ja meni. Reilu kolme päivää siinä kesti, kierto näköjään lyhyempi kuin luulin. Jännä, kun on ollut todella kuvottava olo jo reilun viikon mutta negaa testi näytti. Kaikkea sitä näköjään kuvittelee, kun niin kovasti toivoo raskautta. No, nyt tilasin ovistikkuja, että saisin kiinni koska ovuloi, vaiko ollenkaan. Kyllä tässä alkaa itseään soimaamaan, että miksi odottanut näin kauan, mutta piti odottaa näin kauan, että löytyi sopiva kumppani. Jos ei tärppää niin sitten oon kissaäiti :tears:

Vuodot tuli ja meni. Reilu kolme päivää siinä kesti, kierto näköjään lyhyempi kuin luulin. Jännä, kun on ollut todella kuvottava olo jo reilun viikon mutta negaa testi näytti. Kaikkea sitä näköjään kuvittelee, kun niin kovasti toivoo raskautta. No, nyt tilasin ovistikkuja, että saisin kiinni koska ovuloi, vaiko ollenkaan. Kyllä tässä alkaa itseään soimaamaan, että miksi odottanut näin kauan, mutta piti odottaa näin kauan, että löytyi sopiva kumppani. Jos ei tärppää niin sitten oon kissaäiti :tears:
Ei sitä elämän kululleen mitään mahda. Ovistikut voi auttaa, jos ei ne aiheuta liikaa stressiä. Onhan se hyvää tietoa, että tuleeko ovulaatio. Tsemppiä sinne, ja nythän sulla uusi kierto ja mahdollisuus käsillä! 💖

En uskalla/tohdi vielä tehdä testiä kun kp25 menossa, jospa maanantaina sit. Ollut vähän menkkamaista juilimista muttei verta. Alkuraskaudessakin voi vissiin olla tuntemuksia 🙏.

En uskalla/tohdi vielä tehdä testiä kun kp25 menossa, jospa maanantaina sit. Ollut vähän menkkamaista juilimista muttei verta. Alkuraskaudessakin voi vissiin olla tuntemuksia 🙏.
Mulla sama homma 🙈
En uskalla tehdä testiä, nega se on kuitenkin niin kuin aina. Mut en tiedä onko tämäkään mukavaa, että sitä joka päivä miettii. Mulla saattaa tämä luteaali venyä jopa dpo19 asti niin kuin viimeksi. Niin tässä on vielä piiiitkä piina edessä.

Viime yönä tuli ihan kamala paineen tunne alapäähän, pakko oli nousta ja kävellä hetki, meni onneksi ohi. Tänään nippailut jatkunut molemmin puolin, ihan kuin keltarauhanen jomottelis kummallakin puolella..

Nukkuminen ollut niin levotonta koko viikon. Sekin on varmasti vaan tästä miettimisestä 😁

Jänniä aikoja @Vapaalaskija ja @Täti-ihminen, pitäkää ajantasalla! ☺️

Mulla Kp19 ja on kyllä erikoisia tuntemuksia ollut muutaman päivän kohdun paikkeilla. Tänään on vv lisääntynyt ja vähän vaaleanpunertavaa, toissa iltana tuli yhdellä vessareissulla myös pieni tippa veristä vuotoa. On kyllä hassu olo.. Jotenkin kummallisen toiveikas, mutta oon silti realisti, että yritän olla pettymättä lujaa, jos nyt väärin näitä oireita tulkitsen.. Viikon päästä sais alkaa odottelemaan menkkoja.

Ensin Oura ilmoitti, että lämpö laskenut -0,9c ja sit päätin tehdä testin, joka nega ja samantien alkoi myös kuukautisvuoto 😭. Ainakin hormonitoiminta vaikuttaa normalisoituneen jos lämpöjä seuraa. Oviksesta menkkojen alkuun lämmöt koholla ja lasku kun menkat alkaa. Akupunktiossakin kävin tällä viikolla. Stressi on suurimpana esteenä raskautumista ajatellen. Mitenköhän stressin selättäisi ja saisi taas uskoa, että voin vielä raskautua uudelleen.

Ensin Oura ilmoitti, että lämpö laskenut -0,9c ja sit päätin tehdä testin, joka nega ja samantien alkoi myös kuukautisvuoto 😭. Ainakin hormonitoiminta vaikuttaa normalisoituneen jos lämpöjä seuraa. Oviksesta menkkojen alkuun lämmöt koholla ja lasku kun menkat alkaa. Akupunktiossakin kävin tällä viikolla. Stressi on suurimpana esteenä raskautumista ajatellen. Mitenköhän stressin selättäisi ja saisi taas uskoa, että voin vielä raskautua uudelleen.
Voi ei 😕 Tsemppiä seuraavaan kiertoon Stressi on kyllä sellainen, kun se siellä takaraivossa kuitenkin on, vaikka kuinka koittaa sitä sivuttaa ❤️

Tsemppi- ja voimahali sinne. ♥️ Ajattele positiivisia puolia, että kierto on normalisoitunut. Stressin välttäminen on helpommin sanottu kuin tehty.. Mutta silti niin tärkeää. Itsellä auttaa eniten se, että yrittää elää hetkessä ja olla miettimättä liikaa tulevia päiviä, viikkoja tai kuukausia ja tehdä arjessa pieniä itseä ilahduttavia asioita. Varsinkin silloin siis, kun on aika että ei pysty johonkin asiaan vaikuttaa omalla tekemisellä.

Jotenkin tänään kaikki vaan tuntui että on vähän liikaa että menkkojen piti alkaa just naistenpäivänä. Muitakin vastoinkäymisiä meneillään. Oon itkenyt silmät päästäni. Niin koville tää ottaa. Syvä traumaattinen kriisi meneillään tästä sekundaarisesta lapsettomuudesta. Vaikkei nyt vielä vuotta ole yritetty niin paniikki iskenyt päälle. https://yle.fi/a/74-20031398

Jotenkin tänään kaikki vaan tuntui että on vähän liikaa että menkkojen piti alkaa just naistenpäivänä. Muitakin vastoinkäymisiä meneillään. Oon itkenyt silmät päästäni. Niin koville tää ottaa. Syvä traumaattinen kriisi meneillään tästä sekundaarisesta lapsettomuudesta. Vaikkei nyt vielä vuotta ole yritetty niin paniikki iskenyt päälle. https://yle.fi/a/74-20031398
Voisiko sulla olla vain liian vähän aikaa vielä edellisestä raskaudesta ja synnytyksestä? (Kauanko siitä on?) Uskon, että teillä on vielä hyvät mahdollisuudet viimeistään hoitojen avulla. Tällä iällä yritysaika vain voi olla pitkäkin, mutta ei se tarkoita, ettei se voisi onnistua. ♥️

Voisiko sulla olla vain liian vähän aikaa vielä edellisestä raskaudesta ja synnytyksestä? (Kauanko siitä on?) Uskon, että teillä on vielä hyvät mahdollisuudet viimeistään hoitojen avulla. Tällä iällä yritysaika vain voi olla pitkäkin, mutta ei se tarkoita, ettei se voisi onnistua. ♥️
Synnytyksestä on nyt reilu 7kk 🙏. Varmasti on totta että keho vaatii aikaa ja vaikka menkat palasi jo viime vuoden lopussa, nyt tuntuu että oli ensimmäinen kierto kun lämmöistä pystyi ennustamaan että joko menkat alkaa tai raskaus.

Synnytyksestä on nyt reilu 7kk 🙏. Varmasti on totta että keho vaatii aikaa ja vaikka menkat palasi jo viime vuoden lopussa, nyt tuntuu että oli ensimmäinen kierto kun lämmöistä pystyi ennustamaan että joko menkat alkaa tai raskaus.
Se on tosi lyhyt aika, vaikka en mikään asiantuntija olekaan. Ja tuo, että oli jo normaali kierto, niin kuitenkin kertoo positiivista. 🙏

Dpo13. Oon nukkunut niin huonosti. En tiedä pitäiskö vaan testata, niin pääsis tästä piinasta. Voi sitten valmistua niihin menkkoihin. Tilasin ovistestejä ja ajattelin niillä sitten tikuttaa koko seuraavan kierron.

Välillä on toiveikas olo ja välillä taas oikein masentaa kun ajattelen, että miksi edes herätän toiveita 🙈
Ärsyttää kyllä kun tämä luteaalivaihekin on niin heittelevä, ettei tiedä onko nyt se 14 päivää vai 19.

Dpo13. Oon nukkunut niin huonosti. En tiedä pitäiskö vaan testata, niin pääsis tästä piinasta. Voi sitten valmistua niihin menkkoihin. Tilasin ovistestejä ja ajattelin niillä sitten tikuttaa koko seuraavan kierron.

Välillä on toiveikas olo ja välillä taas oikein masentaa kun ajattelen, että miksi edes herätän toiveita 🙈
Ärsyttää kyllä kun tämä luteaalivaihekin on niin heittelevä, ettei tiedä onko nyt se 14 päivää vai 19.
Oi jännät ajat. Jos sulla testi on niin testasin 😍

Dpo14. Edelleen huonosti tuli uni vaikka olin kuin zompie koko eilisen päivän. Pää särkee ja nenä tuntuu tukkoiselta. Joku hormonijuttu on, kun välillä palelee ja sitten kohta taas niin lämmin, että pitää vähentää vaatetta.. Vaihdevuodet varmaan kollkuttelee ovella.

Lämmöt on siellä 36.8 ja siellä ne aina pysyy vuotopäivään asti. Niinkuin tissikipukin, se tuntuu aaltoilevan, välillä enemmän kipeät ja välillä tuntuu kun toinen ei olisi ollenkaan.

Odottelen ovistestejä postilaatikkoon, voisin sellasen tuhlata mielenkiinnosta ennen raskaustestiä.

Dpo 10 ja negaa. Enpä enään testaa. Menkat alkaa torstaina. Jotenkin sitä elätteli toiveita kun oli niin selvä ovisplussa kp 21. Mutta pitää ajatella että oon jo 43 niin kyllä tässä mahdollisuudet on pienet....

Takaisin