+35 ja ensimmäinen lapsi tulossa

Minäkin olen jo 39v ja täytän helmikuussa 40v. La on maaliskuun alussa, rv 5+4. Ihan alkuvaiheissa siis vielä. Ensikertalainen ja jänskättää kaikki. Löysin miehen vasta reilu 1,5v sitten, aiemmat parisuhteet eivät olleet lasta varten. Miehellä on jo kolme lasta, 9-16 vuotiaat. Mies kyllä hoitaa osuutensa, luotan häneen 100%. Kun vaan kaikki menee hyvin loppuun asti. Ihana kun on näitä vertaistukipalstoja, en vielä uskalla kellekään kertoa
 
Minäkin olen jo 39v ja täytän helmikuussa 40v. La on maaliskuun alussa, rv 5+4. Ihan alkuvaiheissa siis vielä. Ensikertalainen ja jänskättää kaikki. Löysin miehen vasta reilu 1,5v sitten, aiemmat parisuhteet eivät olleet lasta varten. Miehellä on jo kolme lasta, 9-16 vuotiaat. Mies kyllä hoitaa osuutensa, luotan häneen 100%. Kun vaan kaikki menee hyvin loppuun asti. Ihana kun on näitä vertaistukipalstoja, en vielä uskalla kellekään kertoa


Tuuhan pioni tuonne raskaana --40++ryhmään, siellä on paljon samanikästä ensisynnyttäjää ja jo synnyttäneille löytyy sitten oma 40 palsta.:D

Mäkin täytän 40 helmikuussa, tosin meiän la on jo ens kuussa ja minäkin miehen löysin 1.5v sitten..Edellisen kanssa oltiin yli 10v muttei ollut lapset kummankaan suunnitelmissa..Hassua miten elämä joskus vie aivan eri suuntaa kuin mitä oli suunnitellut :wink
 
Tervetuloa Pioni77, mukaan tuohon --40+++raskaana-ketjuun ja synnyttäneet-ketjuun. Itse sain esikoiseni tammikuussa 2016 40-vuotiaana. Helmikuussa täytin 41-vuotta.
 
Stressaako kukaan muu jo nyt seuraavia raskauksia? Itse juuri laskeskelen, että tämän esikoisen syntyessä olen 36 v, täysimetyksen aikana on epätodennäköistä tulla raskaaksi ja jos sitten imetyksen loputtua taas vuoden verran yritetään niin seuraavan syntyessä olen jo 38-39 v. Kolmas taitaa näillä laskelmilla jäädä suosiolla väliin, koska minulle henk koht tuntuu että 40+ v riskit on jo liian suuret jos olisi jo olemassa kaksi tervettä lasta. Toki nämä on hirmu suhteellisia asioita joissa mielikin voi vielä muuttua.

Eikä se kakkonenkaan mikään itsestäänselvyys todellakaan ole: jos tulee ongelmia raskaaksi tulossa niin julkisen puolen hedelmöityshoitojen ikäraja paukkuu herkästi. Ikäraja on kai 38 ja sitä ennen vaaditaan vuosi yritystä imetyksen lopetuksen jälkeen, ja minä olen kuitenkin suunnitellut antavani rintamaitoa kiinteiden ohella vuoden ikään asti. Ihan pöljää varmasti murehtia tuollaista etukäteen... Mutta lähipiirissä on ollut tässä paljon ongelmia nuoremmillakin ihmisillä, ja jotenkin hirvittää ajatus ettei sitä takaporttia toisessa raskaudessa enää olisi.
 
Stressaako kukaan muu jo nyt seuraavia raskauksia? Itse juuri laskeskelen, että tämän esikoisen syntyessä olen 36 v, täysimetyksen aikana on epätodennäköistä tulla raskaaksi ja jos sitten imetyksen loputtua taas vuoden verran yritetään niin seuraavan syntyessä olen jo 38-39 v. Kolmas taitaa näillä laskelmilla jäädä suosiolla väliin, koska minulle henk koht tuntuu että 40+ v riskit on jo liian suuret jos olisi jo olemassa kaksi tervettä lasta. Toki nämä on hirmu suhteellisia asioita joissa mielikin voi vielä muuttua.

Eikä se kakkonenkaan mikään itsestäänselvyys todellakaan ole: jos tulee ongelmia raskaaksi tulossa niin julkisen puolen hedelmöityshoitojen ikäraja paukkuu herkästi. Ikäraja on kai 38 ja sitä ennen vaaditaan vuosi yritystä imetyksen lopetuksen jälkeen, ja minä olen kuitenkin suunnitellut antavani rintamaitoa kiinteiden ohella vuoden ikään asti. Ihan pöljää varmasti murehtia tuollaista etukäteen... Mutta lähipiirissä on ollut tässä paljon ongelmia nuoremmillakin ihmisillä, ja jotenkin hirvittää ajatus ettei sitä takaporttia toisessa raskaudessa enää olisi.


No tuota, minä oon nyt 39 ja esikoinen syntyy muutaman vkon sisällä viimeistään ja tarkotus on pari vuoden sisään toinen, kunhan sektiosta ensin toivutaan ja jos ns.luoja suo.

Tuolla --40++raskaana ryhmässä on paljon yli 40 ensisynnyttäjiä sekä heitä joilla on 2,3 tai jopa 11 lapsi tulossa tai syntynyt.Jos olet nyt 36 ei sulla ole mikään kiire:wink

Itse söin minipillereitä 10v ja jäi 3 kierrosta raskaaksi, joten olen toiveikas että jään myös uudestaan ehkä vuoden päästä taas.
 
Tää käärö kun saadaan maailmaan, niin on kulunut 11 vuotta siitä kun jätettiin kaikki ehkäisy eli rikkinäiset kondomit pois. Ehdin täyttää 43 ennenkuin esikoinen syntyy. Olisin kiitollinen, jos ikäni alkaisi kolmosella vaan ei ala :)
Meillä on yhdet kaksoset pakastettuina alkioina olemassa. En usko, että klinikka kovin pian synnytyksen jälkeen suostuisi alkionsiirtoon (tapauksessa, että eivät tuhoudu sulatuksessa). Mielellään olisimme halunneet kaksi lasta, mutta voipi olla että jää haaveeksi ... En todellakaan kuvitellut itseäni pikkulasten äidiksi lähempänä 50 v. mutta luonto päätti toisin.
Katjusha rv. 21+0
 
Mulla on yksi olki spermaa klinikalla odottelemassa. Nyt siis olen 37-v ja rv 11+3. Jos koen olevani valmis kahden pienen lapsen äidiksi, yritän toista mahdollisimman pian ensimmäisen jälkeen. Kaksi saa riittää, koska olen yh. Mutta niinkun kaikki tietää, mitä vaan voi tapahtua, eli täytyy olla onnellinen jos edes tämän yhden saisi :)
 
Hellu, peukut täältä että maaliin päästään!!!
Vaikka tilanteita ei voi verrata, mutta sympatiani ovat aina lähellä niitä, joille nämä ei oo ihan arkipäivän ohessa siunaantuvia keissejä :)!!
 
Kas mä huomasin tän ketjun vasta nyt, vaikka hiljaiselta ehkä nyt vaikuttaa :) Olen siis -80 ja 36v juuri täyttänyt ja nyt 38+0 tulossa esikoinen. Itse ei tuo ikä tunnu paitsi nyt raskaana, on ollut kyllä jos jonkinlaista vaivaa ja kolotusta. Olen aina ajatellut että haluan useamman lapsen kuin yhden. Tämän tekeminen kesti n. vuoden. Ja nyt tän suht väsyttävän raskauden jälkeen en ole ihan enää niin varma siitä toisesta. :help Ehkä mieli vielä muuttuu (parikin kertaa) kun tää ensimmäinen saadaan turvallisesti maailmaan.


Muuten oon tykännyt olla vanhempi odottaja, en tiedä olisinko ollut 10v sitten millään lailla valmis tähän. En myöskään potenut minkäänlaista vauvakuumetta, vaan lapsenhankinta oli enemmän järkipäätös. Neuvolassa ei ole mun ikää kommentoitu mitenkään, np-ultrassa korkeintaan sivulauseessa kun oli riskeistä puhe.
 
Hankalampi, joo tää on ollu hiljaisempi ketju. Itse on seuraillut eniten pitkään yrittäneiden ketjua ja ja sieltä plussanneita - meillä yritystä v. 2006 alkaen ja pieni tulossa nyt lahjamunasolusta 6. IVF-kierroksella. Lisäksi seuraan omaa lasketun ajan ryhmää. Sä nyt oot vielä nuori muhun verrattuna mutta tuolla plussanneet --40++ on kyllä vilkasta keskustelua, jos tuo luku ei pelota :)
Katjusha rv 25+3
 
Juu, raskaana -+++ 40v ketjussa on vilkkaampaa keskustelua eli ei tarvi olla vielä 40v täyttänyt, sinne voi tulla jutskaamaan. :)

Mä oon siis 39v, kun lapsi syntyy oon 40v. Mulla on vasta yksi neuvolakäynti takana eikä siellä moitittu vanhaksi, päinvastoin. Kun sanoin itseäni vanhaksi, neuvolatäti korjasi"siis nuori". :)

Huomenna on nt-ultra ja verikoe, siellähän se ikä varmaan tulee esille.
 
Pionille kaikkea hyvää nt-ultraan :) Toivotaan, että kaikki menee hienosti tästä eteenkin päin :D
 
Hankalampi, joo tää on ollu hiljaisempi ketju. Itse on seuraillut eniten pitkään yrittäneiden ketjua ja ja sieltä plussanneita - meillä yritystä v. 2006 alkaen ja pieni tulossa nyt lahjamunasolusta 6. IVF-kierroksella. Lisäksi seuraan omaa lasketun ajan ryhmää. Sä nyt oot vielä nuori muhun verrattuna mutta tuolla plussanneet --40++ on kyllä vilkasta keskustelua, jos tuo luku ei pelota :)
Katjusha rv 25+3

Katjusha, ihan hirmuisesti onnea tästä raskaudesta! Muistan sut meidän LA helmikuu 2016 ryhmästä ja sattumalta näin sun nimimerkin tossa tän ketjun "viimeisin viesti" palkissa... :) :Heartbigred
 
Balacenia, kiitti :) joo, vähän otti aikaa, mutta parempi myöhään kun ei ollenkaan!
 
Kiitos Katjusha :) Nt-ultrassa oli kaikki oikein hyvin ja la pysyy siellä maaliskuun alussa. :)
 
Pitää vielä lisätä, että ei tullut ikä puheeksi tuolla nt-ultrassakaan. Siellä oli ihana kätilö, varmaankin nuorempi kuin minä, paljonkin nuorempi mutta oikein ihana. Olisi tehnyt mieli halata lähtiessä:)
 
Takaisin
Top