Täällä lisää meitä vanhempia odottajia, vm. 1978. En koe itseäni mitenkään vanhaksi ja henkisesti olen varmasti nyt paljon kypsempi äidiksi kuin mitä olisin ollut alle kolmekymppisenä. Muuten raskautta ja synnytystä ajatellen on kyllä käynyt mielessä, että nuorempana (jolloin olin vielä urheilija) olisi varmaan ollut fyysisesti helpompaa. Mutta jokaisen elämäntarina on erilainen...minä löysin puolisoni vasta 35-vuotiaana ja näillä mennään :-)
Itsellä takana yksi keskenmeno maaliskuussa rv11, ja nyt tärppäsi uudestaan. Olen onnellinen, että ainakin raskaudun suhteellisen helposti ilman hoitoja, mutta tietysti pelottaa, meneekö tämäkin kesken. Varsinkin, kun vielä ei ole oikein mitään oireita (juuri vasta plussasin), etova olo oli kyllä jo ennen plussaa, mutta se meni jo ohi. Laitoinkin tästä oireiden vaihtelusta omaa ketjua oireet- puolelle. Tiedän, että on normaalia, ettei ole vielä oireita tai että ne vaihtelee, mutta kaipaan niin kovasti vahvistusta, että kaikki olisi hyvin. Toisaalta, keskenmenneessä raskaudessa oireet oli vahvat vaikka alkion kehitys oli pysähtynyt eikä ollut mitään vuotoja tms., eli eipä näistä tiedä.
Tsemppiä hurjasti kaikille yritykseen ja raskauden alkuvaiheisiin meille, joille raskaus/äitiys ei ole ollut itsestäänselvyys!