3/3 oireet ja ajatukset

Tänään ja eilen tullut hirmusesti niitä harjotussuppareita(?) välillä tuntunut pahalta (muut vain epämukavilta) .. harkitsen jo kysymistä työpäivän lyhentämisestä mutta taitaa mennä hifistelyksi. Jos 3vko jaksais ni sais jäädä sit saikulle ilman et tippuu kelan rahalle :p
Siihen asti otan vieläkin iisimmin .. töissä.. vapailla ei tunnu pahalta supparit siksi väittäisin työn aiheuttavan tunteen nyt :/

Mimoza, täälläkin on valitettavan tuttuja kovat alavatsakivut. Lääkärin mukaan liitoskipuja ja kohdunkasvukipuja, eivät ole vaarallisia ja liitoskivut ovat ns. "hyviä kipuja", koska valmistavat kehoa synnytykseen. Lääkärin mukaan kivut vaan pahenee loppua kohden... Kipu pakottaa lepäilemään, mutta lääkärin topakka käsky kävi, että kokopäiväisesti ei saa makoilla. Siinä on laskimotulpan riski ja lihakset surkastuu. Eli liikkumaan vaan ja ihan sama miten hitaasti, ei haittaa vaikka rollaattorimummotkin pyyhältäisivät ohitse (:

Tällaista vyötä suositeltiin liitoskipuihin:

http://www.terttuliljaoy.fi/terttuliljaoy/showProduct.do?id=102700&mode=search

Pistin tilaukseen, toivottavasti siitä on jeesiä!

Onko kaikilla vaan nälkä, täällä on ihan mennyki päinvastaiseksi koko touhu :D Lounasaikaan on nälkä ja syön lounaan, loppupäivä ja ilta meniskin sitte ihan hedelmällä.. Tulee niin turpee olo kun syö, että hyvä ku happi kulkee. Ja jos on vähän helpompi olla ja lähtee kävelylle/uimaan, ni se alkava illallisnälkä katoaa siinä.
Vauvasta tulee ihan selvästi suomalainen, päivällinen klo 15 ja iltapalaksi leipä ja omena :D!

Aubrey oon niin kade!! Määki tahdon olla jo noin pitkällä :P

Tiedän tunteen, olin niin kade ku tuttu postas faceen jonku 38+5 kuvan.. Huoh, toivottavasti mulla on jo vaavi sylissä noilla viikoilla!

Viime yönä ekaa kertaa ei enää saanu unta ku sattu niin pirusti lonkkaan, koitin tyynyn päälle nostaa mikä yleensä auttaa, mut oli sit tippa linssissä pakko nousta ettii lääkettä :( Onneks mulla panadol auttaa, otin kyllä 2. Mieski onneks ystävällisesti jakso kysyä, että mikä hätänä, yleensä ku unesta sen herätän ni on niin äkänen että huh. Uskallapa peittoo hänen altaan koittaa nykiä, saat kuulla kunnias..:D

No juu oon lueskellu huhtikuisia kateellisena ku ilmottavat että vauva syntyny , hurmioidun siitä niin kovin että luulen hetken itekki jo pullauttaneeni omani xD

Maanantaina tulee mullakin 30+0. Ja sitten aika hidastuukin. Onneks töissä viikot menee kuin siivillä. Viimeks olin jo tässä vaiheessa muistaakseni kaikki vaatteet pessyt kaappiin, nyt en oo kyl kerinnyt yhtään kattoa noita...tuleehan se äitiysloma, joka kivasti menee 1-veen kanssa varmasti järjestellen :)

Mäkin tossa joku päivä lueskelin haikeena huhtikuisten syntyneitä, mutta täällä tänään jo 28+5 että kyllä se tästä.. :) Olo ja vointi onneks nyt ihan hyvä, pahimmat liitoskivutkin jääneet ainakin hetkellisesti. Nautitaan nyt, yhtään kun ei tiiä kuinka viimeiset viikot sujuu. :)

Mäki oon huhtikuisia käyny lukee.. Huoh ja voih ja huih!

Hyhhyh ku särki jalkoja herätessä, oon ollu tällä viikolla yyber aktiivinen. Töiden jälkeen käyny vähän joka paikassa (ikea , kaupat, sukulointi jne) ja sit kotii lenkittää koiria ja kokkailemaan jneee :) kyllähän se verottaa .. väsymys painaa mielen väkisillä alas ku ei viitti (eikä maistu) kofeiinillakaan korjata liikaa o_O

Muoks. Aika tarkka oon ollu nukkumaan menoajasta viikolla. Kymmeneltä jos on peiton alla ni ihan hyvä jo :) ja näyttää uni tulevan nopeemmin ku ennen! kahtena aamuna nyt heränny sillee "wtf did just happen" ei muita muistikuvia illasta ku se että peitto päälle :D

Muokattu viimeksi:
Mulla tää esimaidon/nesteen/whatever tihruuminen toisesta rinnasta on alkanu ihan jo tekee kipeetä :o Huomaa, että hirvee paineentunne tulee ja sitten vuotaa. Ihan semmonen särkevä paine tosiaan ja vaan toisessa rinnassa. Jos rintsikoita just sillon asettelee, kuten usein teen ku sattuu, ni huomaa koko nännin olevan aika kipeä.
Toinen puoli on ihan ookoo, kun tosiaan tuo vuotava on lävistetty ja sieltä lävistysreiästä enimmäkseen tulee nestettä.
Kait se on ihan normaalia, vai pitääkö tässä lähtee rintsikkaostoksille ettei yhtään painais.. En kyllä oo ihan vielä valmis ohutkankaisiin rintsikoihin ja luomutissilookkiin :D Siitä saa sit varmasti nauttia imettäessä..

Mulla on menny hiukset nyt tässä älyttömän huonoon kuntoon. Hiukset on ihan hamppuset, katkeilee, väri ei tartu ja oma väri on tummentunu :( ärsyttää!

Mä huomasin keskivaiheilla, että selvästi parani hiusten kasvu. Nyt taitaa olla tasottunut.. Väri kyllä lähteny haalenee aika pikaseen, värjätty väri siis. Liekö kuitenkin auringon aikaansaannos.

Mulle on tullut luomia. Paljon. Kaulassa ja dekolteessa varsinkin on tosi paljon sellaisia pieniä, uusia luomia. Kuulemma hormonit saa aikaan..

Hiuksissa en ole muuta muutosta huomannut kun että kasvaa ehkä normaalia hitaammin. Nyt viimeiset pari kuukautta ainakin, tyvikasvusta päätellen.

Maidosta ei vielä mitään havaintoja eikä rinnat ole edes mitenkään erityisesti kasvaneet. Nää on kyllä muutenkin niin kummalliset että en tiedä onnistuuko imettäminen ylipäätään.

siis ei voi olla totta ! ollaanko me jo näin pitkällä :D Itse olen vielä vasta tottunut ajatukseen, että odotan lasta.. voi olla että on niin epäuskoinen olo näin pitkän toivomisen jälkeen.. En voi vieläkään uskoa, että nt-ultra on ohi tai sitten rakenneultra.. 2kk äitiyslomaan... =) mitä sitten oireisiin tulee.. mitä ne on ? siis on mulla ollut nyt jalkasärkyä ja iskias kipuja,sekä paineentunnetta, mutta mitään raskauspahoinvointia, tai sitten himoja en ole saanut kokea, itseä tämä harmittaa, kun koen, etten ole raskaudesta kunnolla suoriutunut ilman noita ja alkuun tietenkin se oireettomuus pelotti, että onko jokin vialla.. mutta nyt näillä mennään :) tsemppiä kaikille viimeiseen kolmannekseen.:Heartbigred

Mulle on tullut luomia. Paljon. Kaulassa ja dekolteessa varsinkin on tosi paljon sellaisia pieniä, uusia luomia. Kuulemma hormonit saa aikaan..

Hiuksissa en ole muuta muutosta huomannut kun että kasvaa ehkä normaalia hitaammin. Nyt viimeiset pari kuukautta ainakin, tyvikasvusta päätellen.

Maidosta ei vielä mitään havaintoja eikä rinnat ole edes mitenkään erityisesti kasvaneet. Nää on kyllä muutenkin niin kummalliset että en tiedä onnistuuko imettäminen ylipäätään.
Mulla kanssa ihan hirveesti luomia. Yhtäkkiä pulahtanut esille. Mahtaako ne hävitä samalla tavalla

Takaisin