2+ lasta odottavat

Ite mietin, josko pärjäisi ilman tuplia... Esikoinen olisi reilu 2,5 v tämän tulokkaan syntyessä. Mietin jos ne kesälomareissut jne onnistuis että sillon kun esikoinen nukkuu rattaissa, olis vauva kantoliinassa tai -repussa ja jos muuten se sitten kohta 3v jaksaisi kävellä / kulkisi isän olkapäillä / seisomalaudalla tms. Ja tosiaan aina vois ostaa kesäksi jotkut halvat tuplat jos alkaa tarvetta ilmaantua.
 
Ootteko varannu millon neuvolaa uusodottajat? Päihkäilen tässä ite koska soittaa.
 
Tänää soitin, kahen viikon päästä aika :) Ei kait siellä mitää uutta oo, käyää perusjutut läpi, lippuset lappuset mul on esikoisen ajalta tallessa, en tiedä miks :D Sitä vaan mietiskelin että oiskohan nyt vähemmän käyntejä kun uudelleen synnyttäjä?
 
Mä kans mietin et vieläkö sinne viittii soitella? Tosin nlatäti vissiin jäämässä eläkkeelle että ehkä mun kannattaakin kun en tiedä yhtään kuka meille sitten uudeks tulee. Samalla varaanki muute tuon poitsun 2v neuvolan. :)Jospa huomenna siis soittelisin.
 
Saahan sinne soitella millon vaan, mieluusti just et ehtii laittaa lähetettä verikokeeseen tms :)
 
Kyllä minä ainakin varasin silloin heti. On niitä käyntejä kai vähemmän uudelleensynnyttäjille, mutta on se eka käynti silti suht samoihin aikoihin, ainakin meidän kunnassa, kuin oli aiemminkin. Siitä keskiraskaudesta niitä kai on pääasiassa karsittu.
 
Mulla pojat 8v ja 5v. Surkuhupaisaa tässä on että olen saanut tehdä tosissani töitä että olen päässyt vauvakamoista eroon ja nyt ollaankin raskaana. Kuopuksen jälkeen yritettiin kovasti raskautua tuloksetta. Ikää 39-v mulla joten joku siellä olkapäällä huutelee että ei kannata kovasti vielä tavaraa haalia. Laskettu aika huhtikuun alussa.
 
Mulla oli aikalailla viime raskaudessa neukku käynnit aikalailla samoin ku ekassakin.. Toinen paikkakunta kylläkin oli melkeen loppuun asti. Jospa sitä lähipäivinä soittelis..
 
Apua! Mä en ollut edes ajatellut vielä mitään vaunuasioita..

Meillä juoksentelee täällä ennestään 1v2kk poika joka siis uuden tulokkaan syntyessä 1v11kk. Olin ihan tuudittautunu siihen ajatukseen, sen suurempia miettimättä, että kyllähän tuo isompi varmaan jo ilman vaunuja pärjää, mutta eihän oikeasti välttämättä edes pärjää! Tuplat ne varmaan täytyy tännekkin sitten hommata :)

Pinnasänky ehkä, meillä oli esikoisella ekat kuukaudet käytössä sellain vanha perintökehto, niin josko pärjättäis sillä niin kauan kunnes isoveli vaihtaa juniorisänkyyn..

Naureskelin tossa eilen illalla ajatusta siitä, että josko vaikka pamahtaiskin kaksoset (ihan pienesti salaa toivon että tulis, miehelle kun riittäisi kaksi lasta, minä haluaisin kolme, niin eipä tarvis siitä enää keskustella ;D ), niin meijän pitäis vaihtaa auto sellaseen 7-paikkaseen superbussiin, sillä eihän 3 lastenistuinta mahdu mitenkään normi hlö-auton takapenkille :D + tietenkin ne rattaat..

Yrittäkää saada selvää, tää oli tämmönen "aamuoksennus" :D

Ihanaa päivää kaikille!
 
Aurora itse asiassa on jenkkiläinen sivusto mikä listaa turvaistuimet jotka mahtuu x3 normiautojen takapenkille :D Ne sit vaan on jotain neverhööd merkkejä :)
 
Meillä lasten ikäeroksi tulisi 3v3kk. Ikävä kyllä melkein kaikki isot hankinnat olisi silti edessä, koska oon myynyt kaiken vauvakaman joko eteenpäin tai sitten ne on niin huonossa kunnossa, että yyh (niinku esim. yhdistelmävaunut, jotka ostettiin esikoiselle käytettyinä ja alkavat nyt näin 6 vuoden yhtäjaksoisen käytön jälkeen olla aika kuraa).

Eli ostoslistalla olisi ainakin nämä:
- yhdistelmävaunut + seisomalauta
- pinnasänky
- vauvanvaatteita
- kantoreppu (koska kevätvauva, niin sellaiselle voisi olla tällä kertaa käyttöäkin)

Lisäksi ennen vauvan syntymää pitäisi hankkia tietty äitiysvaatteita. Ja liitoskipuhelvettiin sellainen C-lepotyyny, joka toimii myöhemmin myös imetystyynynä. Sellaisesta haaveilin jo esikoista odottaessa, mutten jotenkin raaskinut ostaa. Typeräähän se olisi omaan hyvinvointiinsa panostaa ;D
 
Marimus mies osti mulle sen doomoon ison imetystyynyn jo ajoissa, kyllä pelasti raskauden aikana kun liitoskivut vaivas :sad001 En olis saanu nukuttua ilman sitä ja oon kaivanut sen jo unikaveriks viereen :D
 
Meille tulossa pikkukakkonen 1,5 vuoden ikäerolla joten tuplavaunut on ostoslistalla meilläkin. Enemmän kuitenkin tällä hetkellä kiinnostaa kantoliinailu. Esikoinen ainakin halusi olla paljon sylissä ja lähellä ja keväällähän pitäisi sitten vauvan kanniskelun lisäksi hoitaa tätä isoakin vauvaa niin olisi kätevää jos ne kädet olisi vapaana edes silloin tällöin. Manduca meillä on (ja siitä kyllä tykkäänkin) mutta näkisin sen enemmänkin ulkokäytössä.

Onko kellään jakaa kokemuksia tai vinkkejä kantoliinailusta? Jokin sidontakurssi pitänee varmaan meikäläisen ainakin käydä jotta on edes turvallista sitten se meno ja meininki.
 
http://www.kantoliinakanava.fi tuolta löysin hyviä ohjeita ja ihan kuvallisia ohjeita! Ei kesällä vaan tullut käytettyä kun oli niin kuuma kesä vuosi sitten, poikakin hikos heti jos oli ihoa vasten :sad001 Oli meillä tuo stokken rintareppu vai mikä lie, siinä jotenkin inhottavasti painoi hihnat yms, siihen jäi meijän kokeilut. Toisaalta kakkosen kanssa vois kokeilla uudestaan olis varmaan helpompi sit ykkösen perässä mennä kotonakin :)
 
Ja on tullut ihan Facessa vastaan että meidänkin kunnassa on ihmisiä jotka tulee kotiin asti esim imetys tai kantoliina asioissa auttamaan :) Kannattaa kuulostella jossain mammaryhmissä löytyykö omasta kaupungista yms.
 
Avvi, meillä oli sellanen kantopussi käytössä kun esikko oli pieni.. Merkkiä en nyt muista mutta enköhän sa sen jostain kaivettua jos on tarvis. Pussi vikutti hyvältä ja helpolta kapistukselta, eikä tarvinnu harjotella solmuja tms.. meillä vaan käyttö jäi TOSI Alyhyeen kun poju kasvoi pussista ulos.. :D nyt meillä käytössä toi Jannskin mainitsema stokken kantoreppu, siitä tykätään kovasti..
 
Avvi, minä kannoin esikoista jonkin verran kantoliinassa. Mulla oli lainassa trikoinen liina veljen vaimolta. Sisäoloissa pääasiassa käytin sitä, en halunnut pitkiä liinanpäitä alkaa sitomaan ulkosalla. Esikoiseni siis syyskuussa syntynyt. Keväällä/kesällä voisi ehkä ulkonakin käyttää, ainakin, jos saa sisätiloissa solmittua liinan. Tykkäsin kyllä, jos ei poika muualle nukahtanut, niin ainakin liinaan. Itse opettelin pelkästään netin kuvien ja videoiden kautta sidonnan. Youtubessakin on paljon solmimisvideoita, joissa voi sitten aina pausettaa itse ja toistaa perässä ja muutaman kerran jälkeen perussidonnan oppii tekemään ilman ohjeitakin. Käytin muistaakseni oikestaan vain yhtä sidontatapaa, liinan käyttö väheni kun poika kasvoi. Manducakin meillä on, ja sitä minäkin käytin lähinnä ulkoillessa, vaikka joskus sisälläkin jos oli kiire saada lapsi kantoon, kun oli yleensä nopeampi laittaa päälle kuin sitoa liina.
 
Kiitos vastauksistanne :wav

Kävin heti googlaamassa tuon kantopussin ja näyttäisi ehkä tosiaan vähän lyhytikäiseltä ratkaisulta. Ihanan helpon näköinen se kuitenkin on kun ei mitään sitomistouhuja olisi. Täytyy tutustua vielä paremmin kantamisen maailmaan kunhan raskaus tästä (toivon mukaan) etenee.

Manduca on meillä ollut ihan huippu etenkin lentokentillä ja koneeseen ja koneesta siirtymisissä, varsinkin kun lapsi vähän kasvoi niin oli niin kätevä sujauttaa hänet valmiiksi vyötäisillä olleeseen reppuun koneen laskeuduttua. Uskon että manducaa tulee käytettyä kakkosen kanssa enemmän ja nimenomaan ulkoillessa.
 
Mä tein itse napakasta puuvillakankaasta kantoliinan tai tuubi se oikeastaan on. Oli ihan käypä juttu ku meillä ei neiti viihtyny rattaissa yhtään.
 
Takaisin
Top