2+ lasta odottavat

Miulla on se turvavyön alennin, mut en taida sitä vielä ottaa käyttöön :D
 
Mannikka joo mullakin mutta ei sitä oikein tullu käytettyä kun jotenkin ahisti mahaa :P Ja jossain luki et eipä sitä tartte jos laittaa sen alimman vyön kulkee ihan mahan ali :)
 
Miulla se vyö hilautu aina mahan yläpuolelle :D oli se ihan kätevä se alennin kun siihen tottu.. :)
 
Niin, onhan se takapenkki varmasti turvallisempi. Eiköhän sinne tarvittaessa mahdu äityliini kahden istuimen väliin jos siihen tulee tarvetta :p Ja jos ei mahdu niin siinäpä on sitten oivallinen motivaatio pudottaa raskauskilot! (öhöm joita on valitettavasti jäljellä vielä ensimmäisestäkin, tai no ainakin kotiäitikiloja :rolleyes:)
 
Turvaistuimista vielä jauhaakseni, niin kannattaisiko esikoisen istuin siirtää kuljettajan taakse jotta kaukalo olisi sitten helpompi ja turvallisempi nostaa kyytiin ja pois ns. ojan puolelta? Kokemuksia, mielipiteitä?
 
Me meinataan esikoinen laittaa kuskin taakke (mies 190cm pitkä niin penkki mahollisimman takana, ei mahu ees kaukalo miehen taakse :)) ja kaukalo sit pelkääjän penkin takana.
 
Meillä on ollu aina sekä kaukalo että turvaistuin kuljettajan takana. Turvallisuusaspekteista en siitä niin tiiä (vaikka oon joltain kuullu että kuljettajan paikka vois siinä mielessä olla turvallisempi että kuski pyrkii aina "pelastamaan itsensä" ja siksi ois järkeä kaukalon olla samalla puolella) mutta sen enempää en oo tutkinut asiaa. Helpompi se meistä on ollut kun jos oltiin yhessä liikkeellä, kantoi mies kaukalon ja oli myös kuskina yleensä ja jos minä yksin vauvan kanssa niin molemmissa tilanteissa oli meistä helpompi että kaukalo on kuskin puolella.
 
Ei varmaan mitään hankita. Ennestään 3v ja 1,5v lapset, sit huhtikuun lopulla 3v8kk ja 2v 2kk. Meil kun on jo tyttö ja poika ja kaikki tallella.
 
Ajattelisin, että riippuu siitä ottaako ensin liikkuvan lapsen autosta vai turvakaukalon? Jos ensin ottaa turvakaukalon pois, niin mieluummin liikkuva lapsi turvaistuimesta pelkääjän paikan takana (kun turvakaukalon voi lattaa maahan ilman, että pelkää jonkun auton ajavan päälle - ja liikkuva lapsi juoksee ensin missä ei mene autoja ohi. (en huomioi nyt muita fyysisiä tekijöitä).

Mutta toisaalta, jos liikkuu paljon yksin vauvan kanssa eikä sitä toista ole usein mukana autossa, niin onhan se helpompaa, että se turvakaukalo on pelkääjän paikan takana.
 
Meillä on entuudestaan nyt 1,10kk tyttö. Ikäeroa tulossa 2 v5kk... Oon myyny kaikenlaista pois mutta paljon on kyllä jemmassakin. Osan joudun siis hankkimaan joka tapauksessa ja hankkisin varmaan vaatepäivitystä vaikkei ihan pakko kaikista koista olisikaan. Lastenvaatteet on niin ihania. Mutta asiaan.. Tänään mua on ahistanu kauheesti etten jaksa viettää lapsen kanssa aikaa. Hän on päivät tarhassa ja isi sitten leikittää ja touhuaa illat..oon vaan niin poikki..mutta ahdistaa..haluaisin jaksaa olla äiti tuolle rakkaalleni paremmin :sad001
 
Tänään aloin miettimään, että miten sitä pärjää kahden lapsen kans? Varsinkin kun tuo tyttö on vielä niin pieni..ja isäkin on sit päivät töissä. Jos tuo tyttö on kovin vilkas ja mä imetän/nukutan pienempää..enhän mä mitenkään kerkeä juosta sen perässä koko ajan.. Toivottavasti ne nukkuis päikkärit yhtä aikaa niin sais pienen hengähdys tauon :rolleyes:
 
Huhtivauva16, varmasti se olo jossain kohtaa helpottuu ja jaksat taas touhuta. Ja käytä hyödyksi ne hetket kun jaksat! Itsellä välillä sama olo ja syyllisyys ja olen kuitenkin kotona esikoisen kanssa mutta usein silti päivälläkin niin väsynyt että tekee ne pakolliset eikä pysty yhtään enempään venymään. Ja mies sitten leikkii ja hoitaa illalla. Pinnakin väsymyksen ja huonon olon takia kireällä ja tulee turhasta äyskittyä pojalle :/

Millier, meillä esikoinen aloittaa nyt syksyllä 2-vuotiaiden virikekerhossa kerran viikossa. Ja pyrin lähtemään perhekerhoihinkin jne sittenkin kun on toinenkin lapsi että saa esikoinen virikkeitä ja touhua.
 
Meillä istumaärjestys autossa ei vielä selvillä, on tulossa nro 4, joten auto menee vaihtoon. Ehdotin sellasta "pikkubussi"-tyyppistä tila-autoo liukuovineen, sais aina mumminkin kyytiin reissuun :) mut mun idea torpattiin välittömästi :)

Nuorin on nyt 9kk, joten vauvatavarat on vielä tallella, poislukien ihan pienimpiä vaatteita, jotka lahjoitin ystävän teinille, joka sai yllätysvauvan.

Hankinnassa siis isompi auto ja tuplarattaat. ja tietty niitä pikku-pikku vaatteita. Nämä kuitenkin sitten vasta ensi vuoden puolella.
 
Tänään aloin miettimään, että miten sitä pärjää kahden lapsen kans? Varsinkin kun tuo tyttö on vielä niin pieni..ja isäkin on sit päivät töissä. Jos tuo tyttö on kovin vilkas ja mä imetän/nukutan pienempää..enhän mä mitenkään kerkeä juosta sen perässä koko ajan.. Toivottavasti ne nukkuis päikkärit yhtä aikaa niin sais pienen hengähdys tauon :rolleyes:

Mä oon kauhulla miettinyt tätä samaa. Raskaus tuli yllärinä, tarkoitus ei ollut näin pienellä ikäerolla kakkosta hankkia. Meillä esikoinen on nyt 8kk, eli ihan vauva vielä! Kuinka ihmeessä kahden pienen kanssa voi pärjätä? Miten käy parisuhteelle? Ikäeroa näille tulis vajaa puolitoistavuotta.. :eek:
 
Samaa olen myös miettinyt, etenkin imettämistä. Esikoista imetin tai imetän edelleenkin aina makuultaan, koska koen että siinä asennossa se on helpointa. Ei varmaan onnistu tulevan vauvan kanssa kun esikoistakin täytyisi vahtia... Esikoinen kohta 10 kk, huhtikuussa sitten n. 1.5 v. Mites, onko muita jotka imettää?
 
Mä imetän esikoista yhä, toivottavasti siihen vuoden ikään ainakin. Imetyshommat myöskin mietityttää, kun tietää kuinka kiinni se toukka on tississä, jos haluaa että täysimetys onnistuu. Kuka viihdyttää esikoista silläaikaa kun mulla on imetysmaraton menossa ja mies on töissä?:anyone
 
Näillä tulee olemaan 4,5 v ikäeroa :)

Uskon että isosiskosta tulee erittäin huolehtivainen mutta toisaalta varmaan tulee mustasukkaisuuttakin kehiin kun hän on niin äidin tyttö. :):Heartpink
 
I-P, vuoden ikään olin myös suunnitellut imettäväni, mutta saa nähdä miten onnistuu. Onkohan ihan turvallista imettää raskaana?
 
Joku just sano että puoleenväliin raskautta vois imettää, sen jälkeen myös jos se ei aiheuta supisteluja :)
Meillä lähipiirissä lapset joilla ikäeroa 1v 2kk, ja hyvin on mennyt alusta asti, ite vaan oon onnellinen et esikoinen on about 1v11kk kun toinen syntyisi, en tiiä miten osaisin olla jos nyt olis vauva ja reilu 1v :D Mutta se mikä meille ei sovi voi sopia toisille ja toivon että kaikilla perhettä tukemassa yms jos tuntuu hankalalta :)
 
Takaisin
Top