2+ lasta odottavat

Esikoisen kanssa tuntuu että itse kokeilin liinaa ihan liian myöhään, siitä olisi ollut hyötyä jo pienempänä kun hän ei tahtonut viihtyä kuin sylissä. Olisi saanut käsiä vapaaksi. :) Silloin en löytänyt omaan makuun sopivaa kantoliinaa mutta nyt olen instagramissa törmännyt ihan sellaiseen mustavalkoraidalliseen trikooliinaan ja sellaisenhan voisi tehdä vaikka itse. Vaikeaa olla nirso! :D
 
Esikoinen täyttää joulukuussa 2v eli uuden tulokkaan kanssa tulisi ikäeroa 2v 4kk

Tuplat ajattelin hankkia. Bugaboo donkey vaikuttavat hyvältä ja saa sit tarvittaessa monoksi. Poika kävelee hyvin, mutta välillä saatta kävely olla hidasta tai ei halua ns. Totella ja tulla samaan suuntaan. Eli olisi hyvä et on paikka mihin saan sen sit istumaan. Seisomalaudan ostan myös.

Vaatteita pitää hankkia, myin vanhat pois. Ja muutenkin on semmoinen et tällö kertaa tulisi tyttö
 
Teille joiden maha on jo ainakin kertaalleen joutunut myös venymään, käytittekö mahaan öljyjä/rasvoja tms. jotta säästyisitte arvilta? Jos niin mitä ja auttoiko?

Ite öljyilin alista saakka sellasella sitruunan hajusella öljyllä, mutten kuollaksenikaan muista minkä merkkistä se oli. Yritän nyt kuumeisesti ettiä netistä samaista ölyjä jotta mahdollisesti säästyisin taas suurimmilta arvilta, meillä kun kulkee suvussa herkästi repeävät vatsanahat.. :D
 
Mulla oli jotain normiöljyjä ja rasvoja, nyt vois satsaa bepanthenin rasvaan joka "ehkäisee" arpia, teen kaikkeni ettei tulis lisää :D
 
Hahaa, mä löysin sen öljyn! Dermosil Primo vartaloöljy, suihkun jälkeen vielä kuivalle iholle niin kosteuttaa parhaalla mahdollisella tavalla ja iho kuivuu siinä hieroessa jolloin myöskään pyyhe ei vie iholta yhtään kosteutta pois. (Eikä tarvii kauaan hieroa, ihan normi rasvanlevitys ajan vie)
Superhyvää kamaa! Suosittelen :)
 
Meillä tyttö täytti juuri vuoden eli ikäeroa tulisi noin 1v9kk :) Tytöltä nyt on tavaraa vielä tallessa, mutta oon tässä nyt kauhistellut, että miten ihmeessä me kaikki mahdutaan samaan makkariin :eek::grin Tyttö kyllä nukkui ekat kuukaudet siinä äippälaatikossa ja sekin on vielä tallessa.. Vaatteita oon myynyt sitä mukaan kun ne on pieneksi käyneet eli niitä joutuu joka tapauksessa hankkimaan. Varmaankin ne tuplat täytyy myös ostaa.. Kaikki muu meiltä taitaa jo löytyäkin :happy:
 
Mulle tuli esikoisesta tosi pahat "taisteluarvet", vaikka rasvasin ja lotrasin kuinka. Mutta ihotyyppini on just se kaikista pahin: paperinvalkoinen, atooppinen ja sellainen, jossa hyttysen puremakin näkyy vielä kuukausien kuluttua. Lisäksi esikoinen syntyi sydäntalvella = kuivin mahdollinen ajankohta :sad001. Nyt toivon, että tää kertaalleen venynyt masu antaisi paremmin periksi eikä ainakaan uusia isoja arpia tulisi. Täytyy vaan rasvata, rasvata, rasvata. ..

Kiitos Aurora_ öljyvinkistä. Tota voisi testata. Viimeksi käytin Weledan jotain raskausöljyä sekä Bio oilia. Loppuraskaudessa vielä ehtaa sheavoita.
 
Meillä ennestään 1v 4kk tyttö eli ikäeroa tulee pikkasen päälle 2v.
Kaikki vaatteet on tallessa joten niitä meidän ei hirveästi tarvitse ostaa. Tietty jos poika niin ehkä vähä jotain poikamaista. Mä luulen et seuraavakin nukkuu alkuun meidän joten keretää hyvin vielä siirtää esikoinen lastensänkyyn. Kehto meille tulee kyllä anoppilasta niin sitä voi käyttää aluksi.

Meidän tarvitsee hankkia vaunut. Ne mä myin jo. Yhtää en tiedä millaiset sitä tahtoisi. Tuplia en tiedä yhtään tarvitaanko. Voi olla että tarvitaan koska asutaan "maalla" ja kauppaan, kerhoon ja yms on aina muutaman km kävelymatka.
 
Muffeli Ootteko tällä hetkellä ilman vaunuja vai? :) Käveleekö teijän tyttö joka paikkaan jo? Tässä just funtsaillut et pärjääkö tuo melkei kaks vee vauvan synnyttyä pelkällä istumaseisomalaudalla :D
 
Meillä kolmas tulossa ja ikäeroa tulee 7,5v ja 9v. Tavaroita tulokkaalle ei enää ole säästössä, paitsi tietysti ne muutamat jotka halunnut säästää.
 
Jannski meillä on rattaat jotka ei sovellu sit pikkuiselle vauvalle. Kyllähän meidän tyttö jo kävelisi mutta suunta olisi aina ihan väärä.
 
Mulla ennestään kohta 4v tyttö, toinen lapsemme päätyi enkeliksi jo ennen syntymäänsä :sad001
Mitenkähän ihmeessä sitä nyt osais tytölle kertoa, että uusi vauva olisi tulossa.. Ei haluaisi taas antaa pettymystä jos pikkusisarus ei tälläkään kertaa kotiin asti pääse..

Meillä jo valmiina hankittu pojan raskauden ajalta melkein kaikki, mitään ei heitetty pois niin ei onneksi ihmeempiä hankintoja ole. Isoin taitaa olla turvakaukalo ja hoitopöytä, mitkä pitäisi hankkia sitten joskus :D
 
Meillä on ennestään 1v2kk oleva tyttö. Varmaan ikäeroksi tulee joku 1v11kk.
Meillä on kaikki tallessa joten jos sattuu tyttö tuleen on kailki valmiina. Sitten pitää vähän laittaa vaatteita pois ja ostaa uusia tilalle jos onkin poika. Tuplat ostin keväällä kun silloin jo piti kakkonen tulla mutta ei tullaan. Joten ne myin pois kun ei ollut tilaa säilyttää. Jos kaattoo taviko niin ostan kyllä ihan erilaiset kun ne mitkä meillä oli.
 
Kantoliina on niin mahtava keksintö. Ja kun vähä kasvaa niin reppu. Mä nään jo itseni vauva liinassa ja esikoinen vierellä ♡
 
Mulla esikko on nyt 2v 2kk. Ikäeroksi siis tulee melkeenpä se kolme vuotta. Sinäänsä ei ite uskonut että nyt jo tärppäis toisel yrityskerral myt näin se vaan on. Kiva että huhtikuussa kun pojalla toukokuussa synttärit niin olis tullu vähän synttäri ruuhkaa jos oiskin seuraavast tärppiny :D. Minä en oikeen osaa sanoa tuleeko tyttö vai poika. Ois kyl kiva että esikoinen saisi pikkuveljen kaverikseen. Tyttöä myös toivoisin mutta ekassa raskaudessa sen menetti niin ei oikein tavallaan sitä uskalla miettiä. Saa nähdä sitten. :) miettinyt että hankkisi seisomalaudan vaunuihin esikolle. Vaunuina meillä on abc design. Itse olen niistä tykännyt. Ei ole raskaat ja ja tukevat työntää. Heittoaisan olen huomannut oikein käteväksi. Nyt tosin ei ole ollut käyttöä kun poika noin iso että kasvot menosuuntaan päin tykätään mennä. Vaunukoppa tai kantokoppa pitäisi hommata vaunuihin kun sitä ei ole olemassa. Alkuaikoina kun esikko oli vauva niin sain vanhat vaunut äidiltäni jotka menivät aika pian rikki. Eipä sitä hirveesti hommattavaa ole kun on aika paljon tallella vauva tavaraa.
 
Näinkin ajankohtaista asiaa olen tässä miettinyt kuin turvaistuinten sijoittelu autoon. Mitä jos vauvan kaukalon laittaisikin etupenkille ja toinen vanhemmista olisi takapenkillä jolloin ylettäisi kyllä "hoivaamaan" vauvaa jos tarvetta? Vai olisiko parempi vaan samantien totuttaa takapenkille isoveikan kanssa? Kyllähän nuo ihan pikkuiset yleensä nukkuvat automatkoilla ja eivät siinä mielessä tarvi palveluita matkan aikana. Esikoinen on ekasta kotimatkasta lähtien matkustanut yksin takapenkillä (paitsi piiiiitkillä matkoilla, mökille jne..) ja nykyään viihtyy siellä hereilläkin ihan hyvin lelujen parissa ja kai vähän maisemiakin katsellen.

Öh olipa sekava juttu mutta lähinnä kai tarkoituksena tiedustella että miten teillä useamman lapsen perheillä on turvaistuimet sijoiteltu?
 
Avvi, me ollaan tota "tutkittu" ja päädytty tulokseen et takapenkki on aina paras lapsille. Edessä jos on turvatyynyt, mistä sen tietää vaikka ne räjähtäisi auki vaikka otettu pois päältä? Ja autotesteissä yms on testattu etu ja takapenkin turvallisuutta kolaritilanteissa ja takapenkillä kyllä turvallisempaa :)
 
Mäkin oon kumma kyllä miettinyt istumajärjestystä autoon. :D Meillä siirtyy esikko 6v. eteen ja kuopus 3v. ja vauva saavat olla takana. Niin säästytään myös siltä turvaistuinten takapenkkipainajaiselta. :)
 
Avvi, mun käsityksen mukaan kans takapenkki on selvästi turvallisempi kuin etupenkki. Meillä kans esikoinen matkustanut käytännössä melkein aina yksin takapenkillä, joskus pitkillä matkoilla sitten olen mennyt seuraksi takapenkille istumaan. Minusta on hyvä tottua siihen ettei koko ajan joku ole viihdyttämässä ja vieressä vaan oppii itsekin löytämään ajankulua. Sitten vähän vanhempana lapsista on varmasti myös seuraa toisilleen. Eli meillä tulossa molemmat istuimet takapenkille.
 
Jossain luki myös että raskaana ollessa olis paras istua takapenkillä mutta en ite ainakaan istunut, ja tietty jos ite ajaa ni :D
 
Takaisin
Top