2.kolmanneksen oireet / oireettomuus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Larppa17
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla auttaa levottomiin jalkoihin villasukat. Heti jos yritän nukkua ilman niitä niin yö menee pyöriessä... Sama oli edellisessä raskaudessa.

Onko muilla alkanu jo tuntumaan kipua/jomotusta "häpyluussa"? Itellä varsinki öisin ku kääntyilee niin on vähä tuntunu ilkeältä. Rv21+5 nytten

Ei ole tässä raskaudessa tuntunut tommosta kipua, mutta viime raskaudessa tuntui rasituksen jälkeen. Nyt on liitoskivut pysyneet maltillisempina muutenkin :)

juu mulla on kipua häpyluussa...just oli selkä par pv parempana nii sit häpyluun kipu tuli ja hybä ku pääs kävelee välillä :( ny sit molemmat kipuilee :( rv24+2...

Luulen että liitoskipuja alkaa hiljalleen olla myös. Eka raskaus joten ei ole nimeä kaikelle mutta luulen, että niitä ne on. Tänään tuntui niinkuin pieni olisi seissyt kohdussa ja jalat olisi olleet jo tulossa alaspäin. :D

Minäkin yritän pitää jalat lämpiminä, sitten nukun hiki päässä. :)

Onko kenelläkään muulla (ollut koskaan) raskausihottumaa? Mulla on yläreisissä ja olen tulla hulluksi kutinan kanssa. Mistään ei saa kortisonia tähän aikaan. Ei ole kellään heittää kikkakolmosta?

Mulla mahaan tulee välillä tiheään pientä näppyä, siihen helpottaa "kuivaharjaus", eli saunassa käydessä semmosella todella karkealla harjalla pyörivin liikkein harjaan ihoa. Sitten saunan jälkeen kunnon kerros kookosöljyä ja kutina on poissa. Muutenkin jos pientä kutinaa tuntuu ja ei ihottumaa näy, laitan kookosöljyä, ihon venymiseen ton kutinan oon yhdistänyt. En tiedä mistä mulle tota ihottumaa sit on puskenut, ei aiemmissa raskauksissa ole ollut.

Joo mulle tullut tässä raskaudessa navan ympärille ja rintoihin ihottumaa. Lähtee päivässä-parissa pois ja pistän vaan rasvaa ja hierovin liikkein helpotan kutinaa, niin ettei tulisi raavittua ihoa.

Kiitos vastauksista! Tein just ton kuivaharjauksen, tuli ehkä vähän turhan hyvin harjattua, mut raapi niin ihanasti...:) Ja laitoin BioOilia, kun ei muuta ollut. Nyt aamulla ei enää kutise, mut näppyjä on noin kämmenenkokoisella alueella molemmissa reisissä. Toivotaan, et tää kans häviää parissa päivässä.

Mulla muutenkin kuiva iho ja ekseemojakin, mut ei mitään tällaista ihottumaa ollut aikaisemmin. Duodecimin sivujen mukaan syytä ei tunneta.

Täällä rauhallisin mielin taas (kävely)lenkkeillään kun lääkärintarkastuksessa pe ei ollut supisteluista huolimatta havaittavissa kohdunkaulan lyhenemistä tms. Onneksi; tulisin aivan hulluksi jos ei pääsis metsään haahuilemaan koiran kanssa. Äskenkin kun kävelin 45min. niin loppumatkasta oli jo aikamoista alavatsakramppia, mutta jos siitä ei kerran vaaraa ole niin jatkan käveleskelyä. Myös öisin saatan herätä supistuksiin, ja niitä tulee päivälläkin toisinaan aika herkästi, mutta onneksi siis ei ole ollut haittaa.

Viime raskaudessa kolmea viikkoa ennen synnytystä, ilmestyi nokkosihottumaa ensin pienelle alueelle, en nyt muista oliko ensiksi reisiin vai vatsaan, josta sitten levisi kulovalkean tavoin kaikkialle muualle paitsi selkään, päähän ja käsi ja jalkapohjiin. Kutina oli aivan sanoin kuvaamattoman hirveä, enkä saanut nukuttua siltä öisin. Raavin vain itseäni verille, eikä helpottanut. :( Kokeilin ihan kaikkea antihistamiineista luonnon mukaisiin keinoihin kuten turve saippuaan, mikään ei auttanut! Ravasin lääkärissä ja äitipolilla ja verikokeissa hepatoosin varalta, mutta sitä se ei ollut. Lopulta söin pakon edessä viikon Atarax kuurin viikko ennen synnytystä sillä olin jo väsymyksestä ihan sekaisin. Kaikki sanoivat vain että voi voi ja ei johdu raskaudesta, kun ei kokeissa näkynyt. Lopulta sitten Ataraxin tai jonkun muun syyn myötä, who knows, urtikaria alkoi vähitellen helpottamaan.. Olen satavarma, että kyseessä oli juuri monimuotoinen raskausihottuma, koska oireet täsmäsivät täysin. Enkä ikinä olisi uskonut, että kutinakin voi olla niin jäätävää kidutusta. :eek:
Todella, todella toivon etten tässä raskaudessa joudu kokemaan samaa..

Kuulostaa hurjalta moinen ihottuma!!

Liitoskipuja, pieniä sellaisia, on ollut ajoittain myös täällä. Ei mitään suuria kipuja onneksi. Supistelee pienesti, mutta ei kipeitä nekään.

Rintojen välissä olleet luomet alkoivat yhtäkkiä kasvamaan, ne sitten poistettiin. Vielä ei ole tullut patologin vastausta, mutta lääkäri oli sitä mieltä että hyvältä näytti. En siis jaksa sitäkään stressata.

Muutoin on vähän jäykkä ja ankkamainen olo jo nyt rv 24. Saa nähdä mihin tästä vielä taipuu loppuvaiheessa.

Täällä koettu elämäni kamalin suonenveto pohkeessa; heräsin siihen toissayönä ja vieläkin on jalka niin kipeä että hyvä kun kärsii astua. Huh, toivottavasti ei toistu ihan pian!!

Mulla on nyt pari päivää ollut pää kipeä oudosti, mutta toivottavasti liittyy vaan flunssaan ja valvomiseen. Vaikka tuntuu vähän oudolta, kun esim noustessa ylös, pääkipu yltyy ja sitten sen jo välillä paikalla ollessa unohtaa :o Voi tietysti olla, että hartiat on niin jumissa, että johtuu siitäkin.

Täällä koettu elämäni kamalin suonenveto pohkeessa; heräsin siihen toissayönä ja vieläkin on jalka niin kipeä että hyvä kun kärsii astua. Huh, toivottavasti ei toistu ihan pian!!

Mulla ihan sama, mutta viime yönä! Pohjetta särkee vieläkin suonenvedon jäljiltä.

Esikoisen aikaan oli ihan samaa.

mulla on ollu suonenvetoo VAAN oikeen jalan pohkeessa...yhtenäki yönä sain ainaki 3krt pompata sängystä ylös ku veti :(

Mulla taas on raskaus auttanut suonenvetoihin... Parempi näin päin :p Ennen veti tosi usein suonta jalasta, ja pari päivää kuljin pohje ihan krampissa. Ja myös useasti viikossa ollut hirvittävä päänsärky on lieventynyt huomattavasti. Nää tällaisia positiivisia raskausoireita. Nyt kun tässä kehuu, niin kohta varmaan kumpikin vaiva iskee taas :wink

Mulla oli eilen ehkä maailman hirveimmät liitoskivut (?)! En voinut milliäkään liikahtaa, kun tuntui että kipu oli niin kova ettei tiennyt mitä enää tekisi. Koko päivän myös vihloi enemmän ja vähemmän häpyluuta, mitä esikoisesta ei ikinä tehnyt.

Suonenveto on kyllä kans sellanen kipu, ettei tiiä toivoakko armokuolemaa, varsinkin keskellä yötä ja molemmista jaloista :rolleyes:

Ja närästys senkun jatkuu..

Takaisin