2.kolmanneksen oireet / oireettomuus

Mulle ilmaantuu supistuksia heti jos nostelen jotain tai liikun "liian reippaasti". Myös päivät jolloin on ollut paljon hommia, kostautuvat illalla hyvin herkästi supisteluina. Nyt olen oppinut kuuntelemaan kehoa ja lepäämään enemmän, ja yritän ottaa aika rauhallisesti :) Häntäluun seutu kipuilee välillä, mutta onneksi ohimenevästi... Samoin kyljet on kovin kipeät välillä jos nukkuu kyljellään. Tulipas valitusvirsi :) Vielä lisättäköön, että pissa lirahtaa housuun vähäisestäkin varomattomasta yskäisystä tms. Plaah.
 
Mulla tuli viikko sitten ekaa kertaa oikeasti kipeitä supistuksia säännöllisesti parin päivän ajan. Niihin auttoi veden juonti (paljon!) ja nukkuminen, levossa ne kaikki tuli joten lepo itsessään ei niitä sitten tietty poistanut.

Kyllä mä näytillä kävisin kestosupistuksista, viime raskaudessa mulla oli kaksi puolen tunnin kestoista kipeää kestosupistusta ja mut passitettiin samantien käyrille makoilemaan. Ei vaikuttanut mulla tippaakaan mihinkään mikäön supistelu, mutta ei saisi jäädä supistus päälle tai edes tehdä kipeetä.
 
Mullakin lirahtelee yskiessä, varsinkin illemmalla kun ei enää jaksa jännätä lihaksia. Sama niistäessä. Tenat on hommattu.

Närästys vaivaa kans, riippuen siitä mitä syö.

Levottomat jalat oli viime yönä ekstrakiusana, mikään ei auttanut. Vaikka nukuin kuusi tuntia putkeen niin nyt on jo väsykiukku päällä. Kotona on pitänyt siivota ja tehdä monenlaista, alkaa jo selkä tehdä stoppia. Kunhan tuo keitto kiehahtaa niin vietän loppu illan vaakatasossa. :)
 
Levottomiin jalkoihin kannattaa kokeilla magnesiumia :) Magnesium myös joidenkin tutkimusten mukaan ehkäisee ennenaikaisia supistuksia.
 
Syön magnesiumia joka ilta, isoja annoksia. Panadol auttaa jos auttaa, viime yönä ei sekään auttanut.
 
Voihan sitä magnesiumia kokeilla sitten eri muodoissa, josko siitä olisi apua.
 
Nyt oli pitkään helpompaa, lisärautakin on saattanut auttaa. Muutama päivä on nyt jäänyt ottamatta.
 
Täälä vaivaa närästys enemmän tai vähemmän,ihan sama mitä syö,tosi ilkeää :/ ja issias kipuilee jos on enemmän liikkeessä ja toinen lonkka kipuilee kans. Ja viime viikolla lorautin ekaa kertaa elämässäni housuun ko tuli yllätys aivastus,noloa :D muuten kaikki ok..
 
Voihan suolisto. Nyt se alkoi, vietävä nipistely ja kipuilu ja extralisänä ihanat nivelkivut. Tällä kertaa kärsitään polvisärystä, saa nähdä koska leviää varpaisiin ja sormii . Pitänee rukata ruokavaliota askeettisemmaksi :sorry:.
 
Jos on liitoskipuja, virtsankarkailua tai iskiasvaivaa, kannattaa käydä fysioterapiassa. Sieltä saa ohjeita, kuinka vahvistaa tukevia lihaksia ja liikkua niin, että paino tulee mahdollisimman paljon isoille lihasryhmille.

Mulla on oli iho oireita, ekseemaa suunpielet rikki. Tosi paljon pitää nyt juoda ja syödä enemmän. Nyt taas on paremmin.
 
Mulla on aina herätessä semmone olo ettää sormet on iha turvoksissa ja kädet on jotenkin kipeät. Voi toki johtua mun nukkumisasennoistakin, nukun nimittäin kummallisissa asennoissa ja ihan mutkalla normaalistikin :D BTW olipa vaikea opetella nukkumaan kyljellään, kun oon aina tottunut nukahtamaan mahallaan!

Muuten ollut oireetonta täällä päässä. Närästelee joskus, esim jos mandariinia syö paljon.
 
Niin joo, vähän on supistellut, mutta en kyllä yhtäkkiä osaa sanoa että minkälaisissa tilanteissa :eek: Neuvolassakin siitä sanoin, kun kysyi supisteluista. Meinasi, että jos alkaa enempi ja pitempään supistelemaan, niin sitten pitää olla yhteyksissä.
 
hermot kyl menee tähän närästykseen kohta ku toista päivää jo putkeen ilman hetken helpotusta on :sad001 aaaarrrght!!!!mitään huvita tehäkään...väsyttääki...mies pyytelee salille huomenna mut taitaa jäädä menemättä...
 
Mulla on edelleen oksennus herkässä. Vähänkin ällöttävää hajua tai väärä koostumus ruuassa, niin kyllä lentää..

Muita oireita ei mulla nyt tulekkaan mieleen, vaikka kyllähän niitä aina löytyy! :D
 
Laitoin magnesiumsuihkeen tilaukseen, kokeillaan sitäkin. :)

Tänään supisteli aika lailla. Ei ollut kipua varsinaisesti mutta pientä nipistelyä kumminkin. Töissä kiire ja stressi ja tuntu että kaikki menee päin peetä. Meidän putiikissa on helevetin kiire kun tulee kotimaahan lunta, tilauskirja pursuaa. :) Saa repiä ressiä oman työn takia ja koettaa auttaa muitakin. Toisaalta, ei tarvi miettiä mitä tekisi. :) Kunhan nyt pysytään terveinä ja työkuntoisina.
 
Mulla on aina herätessä semmone olo ettää sormet on iha turvoksissa ja kädet on jotenkin kipeät. Voi toki johtua mun nukkumisasennoistakin, nukun nimittäin kummallisissa asennoissa ja ihan mutkalla normaalistikin :D BTW olipa vaikea opetella nukkumaan kyljellään, kun oon aina tottunut nukahtamaan mahallaan!

Muuten ollut oireetonta täällä päässä. Närästelee joskus, esim jos mandariinia syö paljon.

Mulla oli ekassa raskaudessa ihan samat oireet! Syynä oli turvotus. Siihen auttoi jonkin verran, että joi runsaasti ja sellainen kevyt liikunta ja hieronta. :)
 
Mullon ilmeisesti alkanu jonkin sortin krampit jaloissa. Ainakin vasen reisi on aika semmonen kipiä ja vähän niinkun maitohapoilla muttei kuitenkaan. Muistan kummassakin raskaudessa tyttöjen kohdalla kuinka sain kaameet koko säären suonenvedot. Heräsin yöllä että mitvit tää on koska mullei oo ikinä muutakun raskaana ollu noita. Magnesium autto kyllä heti kun otti. onneks toi mies on ostanut kaappiin sitä niin tarvii alkaa ottaan myös. Muuten mennään kyllä sitä ihanaa oireetonta keskiraskautta. Vielä on vähän tunteet pinnassa ja saatan itkee pikkuasioista ja hermostua ihan tosta noin vaan. Jos tää vauva on poika niin tämä tunneasia kyllä eroaa huomattavasti noista tytöistä. Monet sanovat että voi olla ikäkin joka herkistää hormonien sekoittuessa kun onhan tässä melki kymmenen vuotta enemmän ikää kun esikoisen kohdalla. Nyt siis 31 veenä odotellaan. Mutta mene ja tiedä. Nehän voi johtua ihan mistä tahansa. Lyhyt pinna mullon kyllä normaalisti mutta nyt se on vielä lyhyempi. Ja normaalisti en juuri itke millekään ja nyt itken jo kun nään kauniin kukan. [emoji5]
 
Mavajo, yhdyn tuossa tunteiden herkkyydessä samaan kyllä! Olen nykyään niin hirveä hormoni mörkö, että mieskin jo vähän pelkää... :oops:
Yritän kyllä kovasti pysyä tolkuissani, mutta on niin tunteet pinnassa koko ajan. Itsekin kohta 30 vee tulee mittariin, niin miksei voisi sekin vaikuttaa...
Tuli tässä rakenneultrassa ilmi muuten, että minullakin on ollut hematooma istukan reunan alla ilmeisesti alkuraskaudessa.:eek:
En tosin ole tieynnyt tästä yhtään mitään, sillä nyt ultrassa näkyi, että oli vuotanut kohtuun ja nyt lapsivedessä kellui pienen pieniä hiutaleita. Mites teillä muilla, joilla oli hematoomaa, onhan kaikki jo päässeet eroon niistä..?
 
Minulla ei siis ole ollut minkäänlaista vuotoa missään vaiheessa... Ja siis istukka oli noussut pois jossain vaiheessa, joten sellainen hyytymä läntti näkyi vain kohdun seinässä, ei edes enää istukan alla.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä ainakin hematooma oli viime ultraan mennessä kutistunut hyvin pieneksi, eikä ole ollut enää vuotoa. Huomenna ois ru, jos sinne jo sairastamiseltani selviän niin näkee toivottavasti, että onko hävinnyt kokonaan. :rolleyes:
 
Takaisin
Top