Mulla olikin nyt sitten lääkäriaika, vaikka aiemmin neuvolassa sanottiin että jos ei mitään kummempaa tule niin niitä ei ole ehkä ollenkaan. Mutta hyvä että tää nyt oli.
Tällasia tuloksia sieltä tuli:
Rv 25+5
Painonmuutos/vko: 434g (yht. tullu 7.5kg lisää raskauden aikana)
Turvotus: -
Verenpaine: 117/73
Pissanäytteet: -
Hemoglobiini: 120 (noussut, onneksi)
Kohdunpuhjan korkeus: 26cm
Sydämensyke: 146
Liikkeet: ++
Kohdunsuu kiinteä, kiinni ja 3cm, joten sain huokaista helpotuksesta.
Supistuksista: Tosiaan kyselin siellä noista (ilmeisesti harjoitus)supistuksista, kun niitä on ollu jo jotain pari kk sillon tällöin ja nyt enenevissä määrin (päivittäin). Ja yleensä rasituksessa. Kun imuroi niin alkaa supistella lähes välittömästi, samoin uidessa ja uimisen oon sen takia jättänytkin pois. Ja kun normaalivauhtia kävelee, siis semmosta aika reipasta kävelyä mihin oon tottunu, niin parin minuutin päästä menee maha ihan kovaksi. Samoin sillon kun reippaasti pyöräilee tai varsinkin kun polkee ylämäkeä. Mun yllätykseksi lääkäri sanoi, että nyt jätät sen imuroinnin samantien miehen tehtäväksi ja uida ei nyt kannata. Kävelyä ja pyöräilyä saa harrastaa mutta ihan rauhalliseen tahtiin, ja sitten levähdettävä heti kun alkaa supistella. Ja jos ne jatkuu niin pitää sit omasta neuvolasta varata lääkäriaikaa, ja jos menevät kivuliaiksi niin ottaa yhteyttä äitiyspolille. Näytteenottoaika pitää varata sairaalalta, että vien sinne pissanäytteen ja ottavat siellä kuulemma valkovuodosta näytteen tulehduksien varalta (koska tulehdukset voi aiheuttaa supistelua). Tuumasin sit jälkeenpäin miehelle, että olipa hyvä kun mainitsin tuosta asiasta lääkärille, kun mietin vähän että sanonko ees mitään kun harjotussupistukset on kuitenkin ihan yleisiä ja oon käsittäny että ne ois vaarattomiakin. Mutta paras se on näköjään varmistaa asiat aina ite suoraan ammatti-ihmiseltä.