=)

Itsellä myös nuota menkkamaisia kipuja vatsalla ja varsinkin iltaisin ja öisin.
Viimeyönäkin oli sen verran kipee että pelkäsinkin että siinäköhän se nyt oli, että nyt varmaan tulee kuukautiset. Mutta se meni ohi eikä mitää verta onneksi ole näkyny :)
En muista ensimmäisessä raskaudessani että tämmösiä ois ollu, tottakai raskaudet yksilöllisiä ja onhan se niinkin että aika kultaa muistot :)
Kaikki pitäis aina kirjoittaa itselleen ylös, että vois nytkin tarkistaa että koska oli mitäkin.
 
Joo nii siis mullakin tuo palelu on kans....tulee semmonen tajuton kylmä aalto et hampaat kalisee yhteen ku palelee niiiii paljon, sitte vähän ajan päästä saattaaki jo hiki alkaa puskeen, hassua mite erilailla nuita tulee :) mä soitin plussauksesta seuraavana päivänä neuvolaan ja sain ajan 1.6...täälä ei kuulemma ole tarjolla minkään näkösiä varhaisultra juttuja, mutta mulla sitten 20.5 kontrolli käynti munasarjojen takia sielä naistentautien poliklinikalla ja sielä varmaan ultraavat munikset nii neuvolatäti käski kysyä voisko pikkusen sitä kohtua ja vaaveliaki näyttää vähä etukäteen nii tietäs suurinpiirtein et siel jtn on :D ei vaa jaksas oottaa :P
 
Täällä kans vaihtelee kylmän ja kuuman välillä olotila.. Rinnat on kipeet kans. Muutapa ei ainakaan vielä oo. :)

Käykääs laittaa lista-keskusteluun tietojanne! :)
 
Vkonloppuna näytti plussaa, huomenna vielä varmistus yksityisellä oman mielenrauhan turvaamiseksi.Neuvolan tyrkkäsivät jonnekin kesäkuulle ja laskurin mukaan näyttäs laskettua aikaa 1.1.2011 :)
Ihan järkkyjä pahoja oloja on ollut ja flunssan ja siitepölyallergian tyrkkäs viime viikolla, mut muuten ihan ok.jänskättää kyllä hivenen...
 
Tääl menossa rv 5..eli 4+3 tarkemmin sanottuna. Mahan turvottelua, hormoninäppyä,hiotusta, tissi arkuutta ja mielitekoja oireiden listalla..huonovointisuutta ei ole viel ollut.  Minuu ei jännitä mikkään muu ku lähimmäisten reaktiot :D
 
Juu ja ekalla kierrolla tärppäs..oli kyllä huuli pyöreenä kun näin kävi..ei ollut mitään kiirettä raskautua kun asennoiduttiin niin et kuukausia vierähtää vaan eipäs sitten vierähtänytkään!! :D
 
Heipä,hei
Ekalla kierrolla täälläkin tärppäsi, plussasin 5.5.11, ensimmäinen odotus.
Sain neuvolaan ajan 30.5.11, kovasti jännittää (tulevaa äitiä ja isiä), kun on kaikki ihan uutta.
Oireina oikeastaan vain kuukautisten poisjääminen. Rv. 6. mennään eli laskettuaika olisi laskureiden mukaan 3.1.2012.
 
Hei vaan kaikille.

Oletan että tulen tänne teidän kanssanne pulisemaan enemmän lähipäivinä kunhan varmistan syyn viikon myöhässä oleville menkoille..

Täällä tunnelmat ovat pelonsekaiset, todella. Kyseessä on ns. vahinkoraskaus jos ilman ehkäisyä olevalle voi nyt tulla edes vahinkoraskautta. Ollaan taidettu miehen kanssa tuudittautua hiukan liikaa siihen, että mun onneton kroppani olisi täydellinen ehkäisykeino, mutta ei se taida ollakkaan. Mies siis löytyy, luojan kiitos, ja on yksi lapsikin, jota tehtiin useamman vuotta aikoinaan.
Ehkä vielä kolme kuukautta sitten tämä raskaus (oletan siis vahvasti olevani todella raskaana vaikken testiä olekaan tehnyt) olisi ollut ihan täysin onnellinen ja niin... mutta parin kuukauden aikana on tapahtunut niin paljon kaikkea, että pelkään mieheni reagtiota jo raskausepäilyyni, joten en ole vielä uskaltanut edes kertoa... Ei mun mieheni väkivaltainen ole, että en sillä pelkää vaan hänellä on sairauksia ja kova huoli siitä miten saa perheen elätettyä jo nyt. Mies ottaa niin herkästi paineita taloudellisista syistä ja nyt sillä on lomautuskin tiedossa...Pelkään että mies saa vähintään jonkun ahdistuskohtauksen kun kerron, ja minä näiden hormonieni kanssa koko ajan itkemässä en ainakaan auta miestäni mitenkään...

Menkat on siis viikon myöhässä, laskettu aika taitaisi olla 16.1.2012. Varmistetaan se nyt vielä testillä ensin, kunhan sen uskallan tehdä ja kohdata totuus. Miehelle pitäisi kuitenkin ensin kertoa ja se ei ole helppoa.

Raskausoiretta löytyy ja niihin kiinnitinkin aluksi huomiota, koska käyttäydyn kuin hormonihirviö enkä tunnista itseäni omasta käytöksestäni ja kusettaakin koko ajan...

Tulen varmaan synnyttämään joulukuun puolella perussairauteni vuoksi, mutta lähdetään nyt tästä liikkeelle... PELOTTAA!
 
Tervetuloa uusille, tulkaahan ilmottamaan tuonne listaketjuun itsenne niin lisään teidät listaan! :) 

Sevis, tsemppiä testin tekemiseen. Tulehan sitten kertomaan iloiset uutiset kun testi näyttää kahta viivaa. Ja jospa miehesikin ottaisi asian hyvin vastaan. :)

_nisupulla_ ootko Kuopiosta? Ei oo pakko kertoo mut aattelin vaan kun sama synnäri että läheltä varmaan olet. :)

Ootteko muut vielä alottaneet vitamiinien syöntiä? Mä otin tänään eka tabletin multivitan raskaus ja imetys-monivitamiinia kun mulla jäi esikosesta niitä kaappiin niin sama oli jo alottaa. :)
 
Mä en kyllä osaa alotella vielä mitään ja on ihan semmonen epävarma olo vaikka toisaalta täysin varma. Ihan kuin ei uskaltais vielä iloita kun kuitenkin on vielä niin alussa.
Toisaalta tuntuu kauheen vaikeelle piilotella kun on töissä alaselkä kipeytyy,oksettaa 24/7 ja tissit on jo nyt turvonnu kaksinkertaseks(ja nää muka vielä kasvaaa-huh huh).

Musta on tainnut vanhemmiten tulla jotenkin tiukkis emoticon
 
Jospa sitä itsekkin uskaltautuisi mukaan. Ekan testin tein reilu viikko sitten johon piirtyi erittäin haalea viiva testejä on tullutkin sitten tehtyä useampi ja tänään tuli sitten ihan selkee viiva et uskottava on raskaana ollaan :) Aika varovaisin mielin myös vielä ei uskalla liikaa iloita eka neuvola olis 4 viikon päästä 8.6. sinne kun jaksaisi sinnitellä täällä kun tehdään onneksi ultraus eka kerralla :)Meillä esikoinen on vuoden vanha ja häntä tehtiin useampi kuukausi niin oli aika yllätys että heti kun päätettiin että toinen saa tulla eka kierrosta tärppäs :)Toki ei esikoisen jälkeen oo ehkäisynä ollut kuin kumi.

Oireita ei mitenkään hirveesti oo lähinnä vessassa saa hypätä jatkuvasti.Ihme kyllä 8h työpäivän saa sinniteltyä kahdella vessassa käynnillä. rinnat nyt ehkä hiukan arat mutta ei paljon ja välillä sellainen lievä etova olo. Mutta esikoisenkin odotusaika oli suht oireeton ainut mistä saattoi tietää että on raskaana oli mahan kasvu se siis kasvoi aika alusta jo ja olinkin sitten ihan valtava :D

Vitamiineista joku kyseli niin oon kans esikoisen ajalta jääneitä popsinu ku muistan.

Mutta paljon tarrasukkia kaikille toivotaan että kaikki pysyy kyydissä loppuun saakka :)
 
Moikka kaikille!
Tänne onkin tullut kivasti lisää plussanneita. Mulla on siis LA 05.01. Nyt on menossa siis rv 5+6 eli 6. RV.
Oireita on enemmän ku edellisissä raskauksissa. Nännit on todella arat, naama täynnä näppylöitä, vatsaa turvottaa, nälkä koko ajan, vessassa saa ravata ja tän viikon on ollut pahoinvointia. Huono olo iskee heti kun ei ole syönyt muutamaan tuntiin. Et nyt on kyllä todellakin oireita (IHANAA). Ihan alussa pisteli munasarjoja ja oli paineen tunnetta alavatsassa, mutta se on loppunut. Mutta kaikista muista oireista päätellen kaiken pitäis olla tällä hetkellä hyvin emoticon

Eka neuvola on parin viikon päästä, mutta sitä en nyt erityisemmin odota (edellinen samanlainen käynti oli vajaa vuos sitten just ennen ku sain keskenmenon). Tai itseasiassa neuvolakäynniltä odotan sydänääniä jos neuvolatäti suostuisi kuuntelemaan. Kädet on koko ajan kyynärpäitä myöten ristitty et kaikki menis tällä kertaa hyvin.

Hyviä oloja kaikille emoticon
 
Täällä väsymys nostaa päätään, haukotus!

Neuvolaan soitettu, eka neuvola aika on 13.6 kun en itsekään koe että tarvitsisin aiemmin kun esikoisesta kaikki kuitenkin suunnilleen muistissa. :)
Siellä onneks ultrataan että löytyykö sieltä ketään, ei tarvii mennä varhaisultraan.
Onhan sinne pitkä aika mutta jospa tää aika menis nopeeta kun pihahommia tekee. :)
LA muuttui 11.1.
 
Siirryn yrittäjistä odottajiin paljon aikaisemmin kuin  uskalsin edes toivoa! Helmikuisen keskenmenon (tai oikeammin keskeytyksen) jälkeen toiseen kiertoon tärppäsi. Jo muutaman päivän närästänyt huolella ja nyt sitten tänään uskalsin viimein testata kun menkatkin olisi pitänyt jo loppua. Varsin iloisen tumma viiva testiin tuli ja esikoinen on toivottavasti tällä kertaa terve ja mukana pysyvä emoticon
Paljon tsemppiä ja etenkin niitä tarrasukkia kaikille plussanneille. Tiedän jo valmiiksi että seuraavat 5-10 viikkoa on sitten varsin huimaa oloa pahoinvoinnin suhteen, mutta tällä kertaan lupaan että olen vain onnellinen. Kuten jo sanottua, lapsia ei tehdä, niitä saadaan
 
Heini90 en ole kuopiosta vaan johku 100km pohjoseenpäin mut täältä pitäs sinne ajella synnyttämään sitte kun sen aika koittaa. :D
Vitskuja en vielä ole napsinu..eilen viimeks ukkokullalle sanoin et tartteis varmaan hakea jotain apteekista. Mulla on kyllä niin laho pää että se on tuskaa muistaa ottaa niitä. xD
 
toivotaan ratsuäidille oikein superpitäviä tarrasukkia ja tervettä lasta :)
Ja totta, lapsia ei tehdä vaan saadaan. Muistaispa tämän myös silloin kun ykää 10 kertaa tunnin sisällä wc pönttöön. ;D
 
_nisupulla_ itseasiassa mäkin oon noin 100km pohjoiseenpäin Kuopiosta. :) Että en itekkään oo sieltä. Ja totta, sinne synnyttämään täytyy mennä, lähempääkään vaihtoehtoa ei oo.

Mä oon kyllä kans niin huono syömään EDES vitamiineja, en muista yksinkertaisesti ottaa! Mut nyt täytyy yrittää kun niitä kerran kaapissa on.

ratsuäiti, todella suuret tsempit että vauva on terve ja pysyy mukana! Samaa sitä toivoo itsellekin kun km takana.
 
HÄH? No asustellaankohan me sitte lähekäinkin? :D perkle kun oon niin huono paljastaan ittestäni mitään henk.koht näin nettimaailmassa.. xD
 
Laitan sylle yksäriä vaikka. :D Mäkin oon huono paljastamaan. Varsinkin kun tää paikkakunta on todella pieni. :)
 
Takaisin
Top