=)

pearl82

Jostain jotain jo tietävä
Hei kaikki!
Olen näköjään ensimmäinen täällä. Tänään plussasin ja takana on vuosi "yrittämistä" ja kaksi keskenmenoa. Toivotaan nyt, että KAIKKI menee hyvin.
 
paljon onnea:))täällä yritys on myös kova täytyy varmaan lopettaa yrittämästä jos sitten tärppäis.
 

Hei!
Jospa minäkin liityn tänne.Sain ensimmäisen haalean plussan 29. päivä ja vappuaattona sitten tulikin jo selkeämpi plussa. :)  Esikoisemme täyttää pian vuoden ja hänelle aloimme puuhailla sisarusta, ja yllätyksekseni mutta myös suureksi onnekseni tärppäsi heti ensimmäiseen kiertoon ehkäisyn poisjättämisen jälkeen. :) Huoli on valtava, olen jo surrut kaikki tuulimunan ja keskenmenon mahdollisuudet, jotenkin oikein "pimahdin" tähän raskauteen. Esikoista osasin odottaa lunkimmin, mutta ehkä se on se tieto joka lisää tuskaa...

ktk82: suuresti tsemppiä odotukseen, toivottavasti tosiaan tämä kyytiläinen pysyy mukana!

 
Mä tein testin 28päivä ja plussaa näytti, nyt odotan toista lasta. Esikoiseni tulee äitienpäivänä 6kk, mutta ajattelimme, että on hyvä olla kaveri, eikä lyhyt ikä ero haittaa :) Meilläkin tärppäsi heti pillereiden pois jättämisen jälkeen :) Niin meillä LA: 4.1 <3
 
Täälläkin plussattiin viimein! Vasta kun kuukautiset oli 3 päivää myöhässä, tuli hyvin haalea viiva.. Esikoisen kohdalla kun tuli selkeä plussa jo 2 päivää ennen menkkoja... Meilläkin siis toinen lapsi tulossa ja esikoinen täyttää viikon päästä 7kk. Ihan kiva kun tulee aika pieni ikäero :) ja LA olis ilmeisesti 6.1.
 
Tänään aamulla plussasin. Laskurin mukaan LA olis 10.1. 
Ensimmäistä odotellaan :)
 
Onnea paljon kaikille plussat saaneille! Pidetään pekut pystyssä kaikille!

Itse sain haamuviivan eilen päivällä ja nyt aamulla vahvemman mutta haalean. Toivotaan parasta. Esikoispoikani täyttää tässä kuussa 6kk.
Vähän epävarma olo tästä vielä mutta katsotaan päivä kerrallaan. Vau´n laskurin mukaan LA olisi 13.1.2010.
 
Todella suuret onnittelut kaikille plussanneille!
Täältä tullaan myös varovaisesti joukkoon mukaan.
Tänään aamulla 2 punaista viivaa, toinen haaleampi. Testaan siis ensi viikolla uudestaan alkuviikosta.

Esikoinen 8,5kk ja pikkukakkonen oli tulossa, la oli 6.10.11 mut ei jaksanut pysyä mukana. :(

Nyt kuitenkin uudella onnella, pelottaa kyllä joka hetki tämän pienen kirpun puolesta.

La olisi 14.1.
 
Heini, Onnea ja nyt pysykööt matkassa pikku pikku toukkanen ;)
Tarraa ja liimaa paljon mukaan heitän täältä <3
 
Ihanaa, piti ihan tulla tänne toivottamaan suuren suuret onnittelut kaikille ensi tammikuun odottajille!! Mulla itselläni tuli aika lailla tarkalleen vuosi sitten plussa ja viime tammikuussa sitten maailmaan tupsahti ihanin tyttölapsi. Keväällä tuntui että tammikuuhun kestää ikuisuus, mutta raskausaika meni niin äkkiä! Nauttikaa ajastanne ja kasvavista vatsoista, se on aivan ainutlaatuista aikaa erityisesti ensimmäistään odottaville! emoticon
 
Hei kaikki foorumi-aktiivit,
vihdoin uskaltauduin itsekin luomaan oman profiilin ja tulla mukaan. Kuinka monta kertaa ehdinkään lukea mahdollisista alkuraskausoireista täältä ja muilta palstoilta viimeisen kahden vuoden aikana ja toivoa, että omat oireet olisivat juuri "oikeita oireita". Pitkä odotus ja kaikki pettymykset unohtuivat kuitenkin äitienpäivän aattona, kun sain testiin ihan selvän plussan. Laskettu aika olisi vau:n laskurin mukaan 11.1.Kiva huomata, että täällä on jo muitakin tammikuuta odottavia :) Aurinkoista päivää kaikille!
 
Kerrompas vähän omaa tarinaa, eli viime heinäkuussa mulle sanottiin etten voi lapsia saaha koska on munasarjat suurentuneet ja täynnä kystiä, menkat tuli n.3kk välein ja en siis ees ovuloinu, mitään muuta niille ei alettu tekeen ku lyötiin kouraan vaan 6kk e-pilleri resepti että niillä pitäs lähtä tai jotain...Aloin myös sillon heinäkuussa seurusteleen ja 4kk oltii yhessä oltu ku ostettiin oma rivarikolmio, tuntu jotenki oikeelta ja tosi varmalta :) Ukkelilla sillo alusa oli vaavikuumetta mut nyt on ennemminki ollu mulla, ei oo ukkeli kuulemma valmis vielä mut tammikuun jälkeen kun kävin kontrollissa (missä vasen munasarja oli pikkasen pienentyny ja menkat säännöllistyny)ja lopetin pilsut nii ollaa ukon halusta menty sillain et tullee jos tullee, vaikka koitin et kumeja ois alettu käyttään, ei halunnu. 2 luomu menkat sain tuleen ja huhtikuussa ne sitten jäi pois....oon hirmu monesti käyny terveyskeskuksesa verikoe raskaustestisä ku ollu satavarma et oon ollu raskaana mut testit näyttäny negaa, nyt sit toukokuun alussa mieleen tuli et käyn suoraan hakeen verikokeesta sen negan nii ei testien kans tarvi arvuutella...POSITIIVINEN sano labra täti....siis TÄH :) Mä oon vieläki aiva hämillää enkä todellakaa usko tätä todeksi vaikka positiivinen ja iloinen yllätys oliki oon elämäni onnellisin tällä hetkellä <3 ja niihän tuo ukkeliki asenteella et sit ku 12vko menny nii aikoo kuulemma olla tosi onnellinen :) LA ois näitten laskurien mukaan 4.1.2012...mä en vaa jaksa oottaa sinne 12vko et saan nähä ja kuulla vauvan ja alkaa masua kasvattaa ja sitte ilmottaa KAIKILLE :D toivotaan et pikkunen pysyy kyydissä <3

tämmöstä täälä :)

ONNEA tosi paljon ja tarrasukkia matkalle mukaan kaikille muillekkin oottajille :)
 
ja se viel pitää sanoo et mulla 10v ollu vaivana munasarjat ja kystät ja aikasemmin ei olla alettu tekee YHTÄÄN mitään...edellises suhtees (loppu 2006) yritettii vaik kui kauo muttei tärpänny...ja nyt aateltuna, ONNEKSI ei tärpänny sen ukon kans...kaippa se vauva tiesi sitteku "oikeet" vanhemmat on yhesä :)
 
Onnea paljon kaikille uusille plussanneille tammimammoille!
Ihana lukee teidän tarnoita just että kun on kauan toivonu, yrittäny ja joutunu monesti pettymään niin sitten se plussa kuitenkin tulee kun sen aika on! Olen niin onnellinen myös teidän puolesta kun kova odotus palkitaan!
Niinhän se on että lapsia ei tehdä vaan ne saadaan :)

Itsellä oli myös ennen esikoista kuvitelma että ne tulee helposti kunhan vaan jättää ehkäisyn pois. Esikoista alettiin yrittää, niin aikaa menikin lähemmäs vuosi ja alkoikin pelko että on jotain vialla. Sitten kun yritti olla ajattelematta ja stressaamatta asiaa niin vihdoin ja viimein se tärppäsi! Eihän sitä meinannut todeksi uskoa. Tuollahan se meidän melkein puolivuotias pikkuinen nyt nukkuu pinnasängyssään päikkäreitä.

Esikoisen syntymän jälkeen päätettiin ettei ehkäisyä aloiteta ja pikkukakkonen tulee jos on tullakseen :) No aika pianhan se plussa tuli vaikka vielä imetänkin :)

Mites onko plussanneilla alkanu olla jo jotain alkuraskauden oireita?

Itsellä tuli eileen hirvee yökötys kun olin menossa nukkumaan! Voi toki johtua myös äitienpäivästä kun tuli syötyä niin paljon ja kaikkea makoisia kermakakkuja yms.
Esikoisen aikana ei ollut mitään pahoivointeja eikä oikeen mitää oireita.
 
Mulla oli 2pv ennen testiä nii illalla tuli yhtäkkiä tosi etova olo, sitte ei oo ollu ku rinnat kipiät ja väsyä...nyt kaikki hajut ottaa tosi voimakkaasti, aamullaki deodoranttia laitoin nii ei pystyny siinä hajusa oleen, rinnat viel vähä kipiät, mahasa nippailuja ja vihlasuja, välillä yökötystä/oksetusta(ei tarvinu kuitenkaa oksentaa viel), kauheet seksihalut :P väsymys on aivan kauhiaa luokkaa ja pisulla täytyy ravata tuon tuosta...mut oon aatellu sen sillain et IHAN mitä vaan jos pikkunen selviytyy <3 
 
Onnea minunkin puolesta kaikille plussanneille, aika erilaisia taustoja sitä voi ilmeisesti olla ja mahtavaa toiveita on toteutunut! Tosi kivasti ja kannustavasti kirjoitit November10, kumpa itselläkin olisi vähän kokemusta...

Tunsin jo viikko ovulaation jälkeen outoa nipistelyä vatsassa ja rinnat oli kipeet. Ruokahalu lisääntyi samaan aikaan ja tuntui että mitä tahansa söi niin aina olis voinut syödä vaan lisää (toisaalta aina ennen kuukautisia maittaa hyvin kaikki makea varsinkin). Hassua oli myös, että vanhempi työkaveri (nainen) sanoi vain viikko oviksen jälkeen, että "olet varmaan raskaana, sä hehkut sillä tavalla"
Pari viikkoa hedelmöittymisestä maha alkoi turvota (varsinkin iltaisin ihan pallo), rinnoista tuli raskaat ja muutamana aamupäivänä on ollut yököttävä olo, joka on mennyt pois iltapäivään mennessä. Palelin varsinkin iltaisin ja vessassa on myös pitänyt käydä useammin.
Nyt vähän alle kolme viikkoa ovulaatiosta en juuri palele, eikä kyllä yökötäkkään. Rinnoissa tuntuu jonkun verran ja vatsan seutu turpoaa iltaisin niin että farkkuja ei kannata edes yrittää laittaa päälle.

Oletteko jo käyneet neuvolassa? Mä soitin tänään neuvolaan ja sain heti huomiseksi ajan. Yllättävän nopeasti mun mielestä, mutta hyvä niin ja ehkä neuvolatäti osaa kertoa viisaita asioista ensikertalaiselle.
 
Liityn tännekkin.Plussasin vappuaattona ja seuraavana päivänä viel oli pakko varmistaa että plussahan se.Laskettu aika olis neuvolan mukaan 3.1 :) ja ensimmäisen muksuni sain 16.12.2010..jotkut varmaan ajattelevat että ompas meillä nopeaa toimintaa.. :)
 
Mulla ei oo oikeestaan vielä ollu mitään oireita, vähän sellasta menkkamaista kipua, joka alko jo muutama päivä ennen ku kuukautiset oli myöhässä.. Edellisessä raskaudessa mulla alko yhtäkkiä ihan kamala pahoinvointi jossain siinä rv 7 kohalla, ni kauhulla odotan onko tääkin raskaus samanlainen :S
 
Takaisin
Top