1-vuotis synttärit!

Nyt on juhlat sitte juhlittu. Meil oli omien lasten lisäks kaksi muuta, toinen 3 ja toinen 6-vuotias. Ja se melu oli oikeasti hirvittävä. Meil ei ikinä oo ollu niin kova melu ku nyt, vaik on näit lapsii ennenkii ollu. Itelle tuli pää kipeeks tosta jo.

Tyyne sai plaston mopon meiän porukoilta ja oli niin mielissään siitä :) Yöunille meniki sit huudon kanssa, ku olis mieluummin ajellu mopolla.

Meil jäi puolet kakusta jälelle :eek: Tein meinaa 6 munan kakun. Oli tosi hyvää, ja esikko siis teki pohjan mun avustamana ja koristeetki teki. Mä sit laitoin ne kakun päälle :)
 
Huh, synttärit on nyt juhlittu! Typy viihtyi selvästi valokeilassa, vaikka hampaita puskee läpi joka puolella suuta. Kivaa oli siis! Kakkukin onnistui, ihme ja kumma! :) Vieraita oli tosin niin paljon, 17 + lapset, etten mitenkään ehtinyt jutella kaikkien kanssa kovin paljon...
 
Niin ja meilläkin oli eilen siten synttärijuhlat ja kaikki onnistui paremmin kuin hyvin. Kakusta tosin tuli epämääräinen hyvänmakunen klöntti, mutta eipä se haitannut kun kaikki vaan kehui makua :D
 
Meillä valokuvaus makso 150e. Siihen kuulu kolme eri stailausta ja sit 15 kuvaa. Kuvien käyttöoikeuden sai itselle.
 
Ihanaa, paljon onnea teidänkin 1-vuotiaille ja kiitos onnitteluista :) Olen todella vähän täällä käynyt lukemassa juttuja, kun on ollut niin kiirusta, töitä, päivähoitoa ja kotihommia. Itsekin olen muistellut noita reilun vuoden takaisia tunnelmia, varsinkin kun hyvä ystäväni odottaa nyt ensimmäistään :)
 
Meillä kuvaus maksoi "vaan" 95 €, mutta kuvien käyttöoikeutta ei saanutkaan itselle! Olin tyhmänä kuvitelllut, että tottakai ne saa. Lisäksi vasta jälkikäteen huomattiin, että sen liikkeen tuotteet on ihan törkyhintasia. Nyt ottaa siis päähän, että niillä on siellä liikkeessä tyhjänpanttina ihan sairaan hyviä kuvia meidän tytöstä, mutta me ei raaskita ostaa niitä, kun yksi kuvatiedosto maksaa 42 €. :smiley-angry016 Ehkä joudutaan ostamaan pari tiedostoa ja sitten tilataan jostain ihan muualta pirusti kuvatuotteita naurettavan paljon halvemmalla...
 
Siis melkein aina nuo kuvatiedostot maksaa tuon verran ja harvoin kuuluu kuvauksen hintaan oikeudet kuviin. Itselleni ei ainakaan yhtään tällaista kuvaamoa tullut vastaan. Meidän valokuvaamossa nuo kuvaoikeudet maksoi 55 e muistaakseni ja kuvatkin ihan riittävän kalliita, vaikkakin halvimmasta päästä tampereen tasoon nähden.
 
No mehän päästiin sitten halvalla! :wink Mutta jos olis ottanut kuvauksen joltain kuvaajalta, ei liikkeestä, olis päässyt halvemmalla ja saanut ehkä vieläkin parempia kuvia. Ens kerralla varataan varmasti meidän hääkuvaaja. :)
 
Mä en itse ottais ees diiliä, missä en saa oikeuksia omasta lapsestani otettuihin kuviin..Ja oon mä halvemmistakin tiedostoista kuullut mut ehkä just kuvaajalta saa edullisemmin kuin liikkeestä. Onneks on ihan ilmaisia ja oikeudet kuviinsa, kun itte kuvattiin. Hihhih... :D Me ollaan kuvattu miehen kans parit häätkin silleen, et mies kuvaa ja mä tarkistan, et hääpari on erittäin edukseen.. asettelen kädet, lasken leukaa, suoristan krakaa, levitän puvun helmoja.. ja sen sellasta. Ois ihanaa tehdä työkseen hääkuvausta tai yleensäkin kuvaamista. Mä kyl tykkään itse kuvata paljon mut en oo jaksanut vaivautua opettelemaan kaikkia hienouksia kameroista, ja kun mies ne kerta osaa niin se kuvaa. Pitäs opetella.. hienoista kuvista saa hyvin rahaa netissä.
 
Meillä ei ole kärsivällisyyttä opetella kuvaamista, joten ei olla ostettu järkkäriä. Olis kyllä hyödyllinen harrastus! Onhan nita kuvia tietysti jo tuhansia, mutta laatu onkin toinen asia. Ulkona saa mun mielestä ihan hyviä kuvia, mutta sisällä tulee joko pimeitä, heilahtaneita tai ylivalottuneita. :/
 
Ulkona tuleekin hyviä kuvia luonnonvalon ansiosta. Mut nykyajan älykännyissä on laadukas kamera. Sillä ei tietenkään ole järkkärin kaikkia ominaisuuksia eikä sillä zoomailla juurikaan.. Mutta läheltä otetut kuvat ovat hyviä ja yleensä teräviä. Minullakin on julmettu määrä juuri galaxylla otettuja kuvia pojasta ja yhdestä on tekeillä taulu.. sen verran terävä ja laadukas se kuvanlaatu on. :)
 
Nyt on sitten meidänkin jäpikän synttärit juhlittu. Rankkaa oli ja nyt Santtu kitisee sängyssä, kun on niin väsynyt, mutta ei millään malttais nukkua. Kakkukin onnistu suhteellisen hyvin, vaikka ekaa kertaa tein. Ehkä ihmiset oli ihan tyytyväisiä. :p Lahjoja tuli jos jonkinmoista! :)
 
Takaisin
Top