1-vuotis synttärit!

Tinka86

Puuhakas puhuja
Ne lähestyy! Mietteitä, ideoita ja ressin purku kanava juhliin liittyen :wink Olisi kiva kuulla minkälaisia juhlia olette suunnitelleet teidän pikkuisille yksi vuotiaille.

Meille on kutsuttu lähisuku, alle 20 hlö. Minkäänlaista teemaa ei ole. Täyskäreistä mulla on jo selkeä visio ja luonnoksia paperilla :) Toteutus vaan jännittää. Voileipäkakut jätän leipomon hoidettavaksi kun ovat niin iso töisiäkin.

Koska nämä on nyt pikkasen ekat synttärit niin tuntuu jotenkin todella tärkeältä saada kaikki natsaan. Mietin vaan koko ajan että olen unohtanut jotakin :confused004

Onkos jollakin ollut jo synttärit?
 
Me ollaan Lapin lomalla synttäreiden aikaan joten juhlitaan reissun päällä. Ehkä pidän kaffeet läheisille myöhemmin, mut saa nähdä. :) Ideoita kyl riittäs mut on se reissu tosiaan kiva tehdä ku jo kauan suunniteltu sitä.. ja ainaki molemmissa mummuloissa kyl isovanhemmat kuulemma leipoo herkkuja ja serkut käy kylässä, joten poika saa varmaan kolmet juhlat... :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Tinka86: Meillä oli jo yhet juhlat, kun ei natsannu aikataulut yksiin. Sellaset kahvittelut toisessa mummolassa. Poikakin maisteli kakkua. Huomenna juhlitaan toisen kerran.
 
Mä kans tilasin jo voileipäkakun leipomon kautta ja täytskärin tekee anoppi.vieraita tulee lähisuku,kaikenkaikkiaa varmaan 15 henkilöä plus sitte mun kaveri lapsinee ja naapuri myöhemmin.meilläkää ei oo mitää teemaa,kahvit keitetää ja kakut sun muut syödää ja sit sanotaa vieraille baibai,meil alkaa päikkärit.sattuu muuten huonosti ne tytön unet,kun se nukkuu 9-11 tai 10-12 ja 14-16 tai 15-17...pitää varmaan pitää ne kekkeri heti 12.00.ja toivoo et osa vieraista tulee seuraavana päivänä tai muuten tulee tosi ahasta ja tukalan kuuma.
 
Mä en oo ees suunnitellu viel mitään, mut voileipäkakkuja tuskin tehää, ku on tarkotus esikon synttäreillä sellasii tarjota viikon päästä. Muuten suunniteltii et esikon juhlis ei tarjottaiskaa täytekakkua vaan kynttilät tulis voileipäkakun päälle. Makeana aattelin tarjota ehkä rockyroad-kakkua ja jonku herkkupiirakan, ja mustikkatikkarit (kinuskikissan) kans houkuttais. Viime vuonna tehtii kaks täyekakkua ja suurin osa jouduttii syömään ite, eli yksikin olis riittäny, nyt en vaa millää muista oliko se 4 vai 6 munan kakku :schocked028
 
Mua jo vähän ressaa, mutta ihan hyvällä tavalla! :) Helpollakin vois päästä, mutta tottakai kun on ensimmäisen lapsen ensimmäiset synttärit, niin ei ole helppoa olla vetämättä överiksi! Mä en oo siis eläissäni tehnyt täytekakkua, joten ehkä nyt on korkea aika...! Ja sen täytyy olla hieno. :-D
 
Nyt voin paljastaa, että poika sai ekaks synttärikakuks Late Lammas kakun :) Tänään juhlittiin ja nyt on pikku mies päiväunilla.

Jäde: Meilläkin poika nukkuu vielä kahet päiväunet, ekat n. 10-12välillä ja tokat 15-17välillä. Me kututtiin vieraat juurikin heti 12 maissa, et jakso synttärisankari iteki touhuta. Vieraat, kun lähti, meni poika toisille unille.
 
Eloveena: En oo minäkää koskaan ite tehny täytekakun pohjaa! Varmaan poltan sen tai on raaka. :D
 
Mies oli tänään sitä mieltä että tehdään voileipäkakut itse. "Kun siinä säästää niin paljon". Kyllähän siinä tietty säästääkin. Epäilen suuresti että onnistuu väsätä yhden päivän aikana kaksi jättisuurta voileipäkakkua ja kaks täyskäriä ja siinä samalla hoitaa lapsi :D Huh huh. Pitää pyytää mummut apuun tähän savottaan. Kun tuossa laskin juhliin kutsutut niin niitä olikin 32. Ihanan pieni lähisuku :love017

Nämä synttärit on syrjäyttäny mun mielestä kaiken muun. Ajatuksissani vaan hortoilen ja mietin mitenköhän tästä selvitään. Aamupalallakin huomasin yhtäkkiä että moneskohan leipä mulla on jo menossa ja jokohan minä sen vitamiinitabletin vetäsin huiviin kun sitä ei tässä pöydällä näy :laughing002
 
Meillä pidetään pikku sankarille kahdet synttärit. Toisiin tulee mun sukulaisia ja toisiin miehen sukulaisia + kummit. Ja ihan pienellä porukalla juhlitaan vielä tänä vuonna, ens vuonna voisin sitten jo järkätä extra synttärit tytön kavereille :) Näin tein esikoisenkin kanssa joka rakastaa juhlia ja on nyt jo ihan täpinöissään pikkusiskonsa lähestyvistä synttäreistä! Juuri tänään lauloi "paljon onnea vaan" siskolleen :grin

Mä olen tosi vähän leiponut elämäni aikana. Helpot juustokakut, marjapiirakat ym menee, mutta täytekakkua en ole koskaan uskaltautunut leipomaan itse kun pelkään että se menee pieleen. Yritän kyllä ryhdistäytyä tässä asiassa, kun esikoinen tykkää myös leipomisesta yli kaiken. Kinuskikissan reseptikirja odottaa kaapissa, syksyllä kun pihahommat väistyvät, ruvetaan sitten reenaamaan isomman kanssa enemmän leipomista. Nyt ollaan aloitettu ihan helpoista jutuista, viimeviikolla tehtiin kaurakeksejä ja tällä viikolla mokkapaloja :)

Kakut meinaan siis tilata. Toisille synttäreille meinaan tehdä jotain pientä herkkua ja ruokaisan salaatin pitkänmatkalaisia varten. Juhannuksena maistoin ihania itsetehtyjä suklaita joihin oli upotettu mm. vaahtokarkkeja ja keksinpaloja ja ehkä sellaisia voisin myös pyöräyttää, ne olisi ainakin tosi helppoja tehdä!

Mä en vielä kovin ollut synttäreitä kerinnyt miettimään, mutta nyt sitä oikein innostuikin aiheesta kun luki teidän kirjoituksia. Tsemppiä kaikille synttärivalmisteluihin!:king
 
Nyt voin paljastaa, että poika sai ekaks synttärikakuks Late Lammas kakun :) Tänään juhlittiin ja nyt on pikku mies päiväunilla.

Mäki teen late lammas kakun ku löysin sellasen kuvan tuolta netin syövereistä ja onhan se pakko tehdä! :D
 
Voi, Late lammas-kakku kuulostaa hauskalle!!! Se on ihan meidän isomman likan lemppariohjelma ja pienempikin rupeaa hytkymään kun kuulee sen tunnarin :wink

Nyt on sitten juhlasuunnitelmat polkaistu käyntiin ja listat laadittu tarjoiluista, hankinnoista ym. Meille on tulossa jonkin verran lapsivieraita ja heille ajattelin järjestää ainakin onginnan :) Taidankin lähteä huomenna tyttöjen kanssa shoppailemaan onginta yllärit, ilmapallot ym, kun mies kuitenkin tylsimyksenä viettää kotona krapulapäivää. Lähti jo puolen päivän aikoihin juhliin ja tulee varmaan jossain vaiheessa yöllä kotiin joten ei mokoma taida olla kovin toiminnallinen huomenissa. Siinä kunnossa lupasi kotiutua että saa raahattua itsensä ulos kokoamaan typyköiden trampoliinin :smiley-bounce013
 
No nyt on tramppa pystyssä ja kävi se mieskin siellä vähän koikkelehtimassa! Jouset kyllä joutui aika koville tuollaisen melkein 100-kiloisen äijänkörilään painosta :wink

Me kutsuttiin myös naapurit ja lapset tramppa-bileisiin. Mä tein mokkapaloja ja naapurin "rouva" oli pyöräyttänyt mustikkapiirakan ja vähän viintäkin maisteltiin...kiva ilta ja trampasta oli paljon iloa lapsille!
 
Tänään lähti postissa kutsut kaikille neitin 1-vuotisbileisiin :happy10 Synttäreille on tulossa jonkun verran lapsia ja kävin myös tänään hakemassa h&M:ltä pikkusälää heidän ongintaansa varten. Vielä pitäisi löytää itse päivänsankarille ja hänen kuukautta vanhemmalle serkulleen jotkut pikku yllärit :)

Myös pari kirjaa ostin itselleni ja oikein odotan että pääsen illalla käpertymään sohvalle hyvä kirja kädessä!
 
Hö, mä en oo kyllä tehnyt vielä yhtään mitään synttäreiden eteen. Päivän oon kylläkin päättänyt ja suurin osa vieraista sen jo tietääkin, kun valittiin se vähän sen mukaan, et isovanhemmat ja kummit suunnilleen pääsis kaikki paikalle. Tarjottavia oon myös miettinyt päässäni. Jos tekis voileipäkakun, lihapasteijoita, täytekakun ja jotain pikkuleipiä. Toisena päivänä tulee tuttuja ja kavereita läheltä ehkäpä. Heille vois pitää jäätelökutsut eli niin, et kaikki sais koota oman jäätelöannoksen. Pitäis myös alkaa kattelemaan 1-vuotis kuvauspaikkaa. Sen löytäminen tuskin on mulle ihan helppo juttu.
 
No onhan sulla hillevi ihan hyvällä mallilla järjestelyt, kun on tarjoilut jo suunniteltu ja päivä lyöty vieraiden kanssa lukkoon :)

Me oltiin tosi tyytyväisiä esikoisen 1-vuotis kuviin, joten samaan paikkaan mennään nyttenkin pikkuisemman kanssa. Mulle suositeltiin tätä kyseistä paikkaa ja siellä oli vanhempi pariskunta ja ne kyllä tiesi hyvin mistä narustaa vetää lapsen kanssa kun olivat ikänsä lapsikuvia ottaneet. Mä ostin alennusmyynneistä jo molemmille tytöille tosi kauniit ja samanlaiset mekot kuvausta ja synttäreitä varten. Esikoinen valkkasi haalean vaaleanpunaisen ja nuoremmalle ostin valkoisen. Jotain rekvisiittaa tarvitsisi vielä mietiskellä kuvausta varten. Esikoisella oli kuvissa mm. valkoinen kukka ja valkoinen helminauha.

Hmmmm, mitähän tällä kertaa keksisi, hyviä ideoita otetaan vastaan!
 
mä en vielä tiiä otetaanko edes koko yks vuotis kuvaa,oishan se kiva ja varmaan hienokii mut se hinta neljästä pienestä kuvasta ja yhestä vähän isommasta,huh.
eilen tilasin vistaprintistä tytön omalla kuvalla olevat kutsukortit.hirveesti siel oli kaikkee muutakii omalla kuvalla saatavia tuotteita ja hirveen salamyhkäsee ne niitä tuotteita sinne välii yritti usuttaa.mut enpäs tilannu.
 
Takaisin
Top