1. neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MinnaV
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään soitin neuvolaan ja sain ajan ensi torstaille :) Silloin 7+3
En meinannut muistaa oikein, että monesko raskaus tämä on :D Neljä takana, joista kaksi synnytystä ja tämä viides :O

Mulla oli ensimmäinen jo puhelin vastaanotto, ensimmäinen käynti onn sitten 15.10 ja tuolloin olisi myös samalla verikokeet sikiöseulontaan jne. Samalle viikolle pitäisi myös tulla aika ultraan postilla :)

Eka neuvola on viikon päästä tiistaina, viikot silloin 7+2. Sain ohjeeksi antaa neljän tunnin pissan. Olinkin ihan unohtanut, että sellaistakin pitää harrastaa. Muuten siellä vaan keskustellaan, ehkä mitataan verenpaine ja hemoglobiini. Miestä en pyydä mukaan, eikä hän usein ollut esikoistakaan odottaessa, kun ei siellä juuri mitään selvinnyt. Tietty niitä sydänääniä oli ihan kiva aina kuulla, mutta eipä niitäkään nyt ekalla kerralla kuunnella.

Esikoisen raskaudessa otettiin pissat joka kerta. Mulla eka neuvola 12.10, sillon viikko 10. Ei kyllä jaksais yhtään odottaa sinne asti.. mies tulee vain ultriin mukaan. En halua sitä neuvolaan mukaan kauhistelemaan mun painoa :rolleyes:

• Tykkään
Reaktiot: LP
Joo niin meilläkin pissa joka kerta, mutta tuo eka kerta on ainoa, kun pitää olla 4 tuntia pissaamatta.

Meillä mies ollu tasan 1 ultrassa ja ehkä 5 neuvolakäynnillä mukana töissähän se on aina ollu. Joskus kun on ollu työttömänä/ lomalla/ isäkuukaudella oon yrittäny houkutella mukaan. Töistä ri nyt joka kerta ees vois olla poissa ja ne tunnit pitäis korvata.. Ekassa neuvolassa ei oo koskaan ollu mukana eikä koko perheen laajoilla käynneillä.

Mulla eka neuvola ma 22.10 sillon viikkoja 8+4/ (8+6) mikäli oikein laskin. Suluissa mun oletetun ovulaation mukaan laskettu.

Muokattu viimeksi:
Esikoisen raskaudessa otettiin pissat joka kerta. Mulla eka neuvola 12.10, sillon viikko 10. Ei kyllä jaksais yhtään odottaa sinne asti.. mies tulee vain ultriin mukaan. En halua sitä neuvolaan mukaan kauhistelemaan mun painoa :rolleyes:

Onks siellä kovin isossa osassa se paino :o mua kammottaa jo nyt kun olin jo ennen tätä lievästi ylipainoinen ja nyt tuntuu että pelkästään tässä muutamassa viikossa on paisunut ihan hirveesti, kun kokoajan on pahaolo ja vaan syöminen auttaa siihen :(

Meillä ei ainakaan ole missään isossa roolissa ollut paino vaikka ylipainoa onkin. Tietysti pitää ottaa se paino joka kerta, että näkee painon kehityksen, eli ettei tule liikaa painoa liian nopeassa ajassa.
Kaikki nämä riippuu tietty ihan siitä millanen terkkari sattuu kohdalle, mutta jos se oma paino on arka paikka niin se kannattaa myös sanoa, niin siihen osaa suhtautua hienovaraisemmin :)

Mulla tulee mies mukaan, ihan senkin takia et neuvolassa ”pyydettiin” mukaan. Neuvola varattu nyt sit enskuun lopulle, tarkkaa päivää en nyt muista :D

Meillä mies haluaa olla mahdollisuuksien mukaan mukana kaikilla käynneillä. Kaipa se into siitä laantuu loppua kohden :D

Mulla tulee mies mukaan, ihan senkin takia et neuvolassa ”pyydettiin” mukaan. Neuvola varattu nyt sit enskuun lopulle, tarkkaa päivää en nyt muista :D

Meillä myös neuvolasta kehoitetaan puolison osallistuvan ensikäynnille jos vain mahdollista.

Muokattu viimeksi:
Kysyin mieheltä eilen, että haluaako tulla neuvolaan, niin vastas että voi hän tulla :)

Yllätys oli iso, koska edellisten lasten isä ei ollut koskaan innostunut.

En saanut tänäänkään soitettua neuvolaan... :oops: Viimeksi kun joutui sit soittelemaan ja perumaan aikoja keskenmenon takia...
Onhan tässä tietysti vielä runsaasti aikaa, kun on vasta 4+6.

Minulla varattu aika torstaille jolloin neuvolan laskujen mukaan 7+1. Todelliset viikot luultavasti huitelee ainakin viikko eteenpäin, mutta sehän varmistunee sit nt-ultrassa. Parin viikon päästä muistaakseni lääkärineuvola ja ainakin edellisessä raskaudessa lääkäri myös ultrasi. Voi vitsi, toivottavasti nyt myös!

Meillä päin on vaa 1 lääkärineuvola sekin vasta joskus viiloööa 23??? Vai 27???

Meillä päin on vaa 1 lääkärineuvola sekin vasta joskus viiloööa 23??? Vai 27???
Ai, meillä on siis kaksi. Tuo 9-10 viikolla ja sit joskus myöhemmin, en muista tarkkoja viikkoja jotain tuommoista ehkä kuin teilläkin, ehkä lähempänä rv27. Jännä miten menee eri tavalla eri paikoissa.

Takaisin